C&C Renegade X Beta 3 är ute!

Permalänk
Medlem

C&C Renegade X Beta 3 är ute!

Skrivet av [NE]Fobby[GEN] Team-ledare

Renegade X: Beta 3 has been released!

Renegade X is a First/Third Person Shooter with RTS elements. Players will be able to fight for two unique teams, manage their own economies, choose from over 30 weapons, 15 vehicles, and call in nuclear strikes, Ion Cannons, and airstrikes, and much more. Renegade X is for all players - lone wolves, team-based gamers, tankers, snipers, rushers, turtlers, and all others!

Renegade X is FREE! It is a non-monetized game - Renegade X is straight-up free.

Please uninstall and remove all previous versions of Renegade X before installing Beta 3.

DOWNLOAD HERE: http://renegade-x.com/download

Volcano map preview:

Special thanks to Westwood Studios, Electronic Arts, Epic Games, the UDK Community, the C&C Community, my wonderful and inspirational colleagues at Totem Arts, and our loyal fans for their continued support!

System Requirements

Minimum:

Windows XP SP2 or Windows Vista
2.0+ GHz processor
2 GB system RAM
SM3-compatible video card
4 GB free hard drive space

Recommended :

Windows Vista 64 SP2
2.0+ GHz multi-core processor
4 GB system RAM
NVIDIA 200 series or higher graphics card
4 GB free hard drive space

Changelist

You can check out the full Renegade X change list here: http://renegade-x.com/forums/viewtopic.php?f=13&p=141148#p141...

Otherwise, here is a short summary of what we have added and changed in this beta:

• Brand new Renegade X launcher!
• New map: C&C Volcano
• Another new map! X-Mountain
• New items: AT mines and EMP grenades
• New Black Hand character model
• More robust stealth code (stealth tanks and SBHs now flicker properly)
• Crash fixes
• New UI features (interactive pause-menu and scoreboard)
• End-game sequences
• Oodles of balance changes and fixes for weapons and vehicles
• New first-person animations for some weapons
• Audio changes (silo capturing is now broadcasted, weapon and vehicle sound changes)
• Texture, LOD, and shader optimizations – game runs much smoother
• TeamDonate command
• Weapon and vehicle reticle changes
• Many glitch fixes
• And much more!

Story and Gamemode

Renegade X is set in the near future, in a world dominated by a contagious yet valuable resource called Tiberium. The Global Defense Initiative (GDI) is an international security force set to combat global terrorism. Conceived as a united peacekeeping military force, GDI depends on the technological sophistication of its weaponry, and the superior training and loyalties of its officers. GDI looks to halt the spread of Tiberium, which is gradually destroying the Earth and killing off millions of people. At the same time, the Brotherhood of Nod, led by the charismatic leader known only as Kane, grew to prominence. Working largely in third world countries, wherever there was discontent and unrest, there was Kane. With the promise of a New World Order and bankrolled by the illicit Tiberium research and trade that Kane made famous, Nod began to gain power. A few scattered, disaffected units grew into an army with powerful atomic weaponry, ruthless tactics, and a Tiberian fortune. The Brotherhood aims to push humanity into the next stage of evolution via Tiberium mutation.

Where GDI stands for international stability and the removal of the Tiberium contagion, Nod seeks to overthrow the established order and build a world centred on Tiberium research.

To learn more about Command and Conquer mode, check out the short tutorial video below:

What’s next?

We discussed some of our thoughts on the future of Renegade X in our previous update: http://www.renegade-x.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=74009

What we can say is that Totem Arts will continue working on and updating Renegade X. We have a few new maps in the works (including remakes of Under and Complex!), and a new gamemode in the planning stages. We’re excited with what the future has in store. For now, Beta 3 was a necessary step towards having a stable game and a stable community. There have been over 200 fixes and changes since our previous version, as well as two new maps, two new special items, and new art.

We are a free game, and therefore we do not have an advertising budget. Renegade X relies completely on word-of-mouth, so please do whatever you can to spread the news. Upload a beta mirror, e-mail a gaming site or magazine, record a YouTube video, post about us on reddit and other forums, and be sure to tell your friends! The bigger our playerbase is, the more work we can put into the game.

With that said, we do aspire to become a Steam game, but we cannot do so without EA’s expressed permission. We have been trying to get to the EA licensing manager, but so far unsuccessfully. If you have any ideas on how Renegade X can become a Steam game, post them in the comments! If you know anyone from EA, point them in our direction please!

That’s all for now!

We’re looking forward to seeing you all again. Let us know what you think – connect with us and the community through our website, Twitter, Facebook, and YouTube. Soon enough, you’ll be hearing from us again. But for now, enjoy the game!

http://www.renegade-x.com
https://www.facebook.com/CNCRenX?ref=hl
https://twitter.com/RenXGame
http://www.youtube.com/user/NEfobbyGEN/videos

Från www.renegade-x.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Detta ser ju riktigt intressant ut!
Älskade Renegade när det kom. Har gått och hoppats på att någon, med hjälp av Westwood, skulle fortsätta arbetet.

Ska kollas in genast!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Är spelet något att ha?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Va fan är detta ???

En Community/fan made remaster på CCR och dessutom med hjälp av före detta Westwood ??

If so, BONER ALERT!!!

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Keeper of the Bamse

Haha in och spela med er, det är skitskoj

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt glömt bort det här, blir att testa!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Är spelet något att ha?

Absolut! Battlefield är hjärndött i gämnförelse.

Skrivet av '[TBOC:

Razor;15156506']Va fan är detta ???

En Community/fan made remaster på CCR och dessutom med hjälp av före detta Westwood ??

If so, BONER ALERT!!!

Det är exakt vad det är!

Skrivet av Printscreen:

Haha in och spela med er, det är skitskoj

Det är det verkligen!

Skrivet av trickysaer:

Helt glömt bort det här, blir att testa!

Kul att höra!

P.S Kan smyga in och säga att en ny version är i görningen

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

hur fäen har jag missat detta? :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Läste att dom höll på med ett nytt gamemode, det kan inte vara att det kluras på ett läge där man kan bygga i RTS-stil samtidigt som man springer runt med sin FPS-gubbe ??

Det var den stora sorgen med CCR för min del, jag ville alltid ha det där med att man sitter som byggmästare och bygger sin bas osv uppifrån OCH sen kan man byta perspektiv till att vara en av "gubbarna på marken" för att få lite action.

Fattar faktiskt inte varför ingen gjort ett sånt spel redan för jag tror inte att jag är den enda som skulle gå igång på ett sånt spel.

Tänk multiplayer, en "Commander" placerar ut byggnader osv och vill man bygga extra fort kan han begära att tex ingenjörer på marken snabbar på bygget med sina repair guns.

Bara tanken på ett sånt spel blir man ju fan lite hård av xD Det ultimata co-op spelet ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15157439']Läste att dom höll på med ett nytt gamemode, det kan inte vara att det kluras på ett läge där man kan bygga i RTS-stil samtidigt som man springer runt med sin FPS-gubbe ??

Det var den stora sorgen med CCR för min del, jag ville alltid ha det där med att man sitter som byggmästare och bygger sin bas osv uppifrån OCH sen kan man byta perspektiv till att vara en av "gubbarna på marken" för att få lite action.

Fattar faktiskt inte varför ingen gjort ett sånt spel redan för jag tror inte att jag är den enda som skulle gå igång på ett sånt spel.

Tänk multiplayer, en "Commander" placerar ut byggnader osv och vill man bygga extra fort kan han begära att tex ingenjörer på marken snabbar på bygget med sina repair guns.

Bara tanken på ett sånt spel blir man ju fan lite hård av xD Det ultimata co-op spelet ??

Haha! Hade varit något av de bästa som hänt!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15157439']Läste att dom höll på med ett nytt gamemode, det kan inte vara att det kluras på ett läge där man kan bygga i RTS-stil samtidigt som man springer runt med sin FPS-gubbe ??

Det var den stora sorgen med CCR för min del, jag ville alltid ha det där med att man sitter som byggmästare och bygger sin bas osv uppifrån OCH sen kan man byta perspektiv till att vara en av "gubbarna på marken" för att få lite action.

Fattar faktiskt inte varför ingen gjort ett sånt spel redan för jag tror inte att jag är den enda som skulle gå igång på ett sånt spel.

Tänk multiplayer, en "Commander" placerar ut byggnader osv och vill man bygga extra fort kan han begära att tex ingenjörer på marken snabbar på bygget med sina repair guns.

Bara tanken på ett sånt spel blir man ju fan lite hård av xD Det ultimata co-op spelet ??

Typ som Natural Selection 2?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Typ som Natural Selection 2?

Tror jag har det på steam men har aldrig spelat det så kan varken svara ja eller nej på den frågan..

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hur fäen har jag missat detta? :S

Bra fråga

Skrivet av '[TBOC:

Razor;15157439']Läste att dom höll på med ett nytt gamemode, det kan inte vara att det kluras på ett läge där man kan bygga i RTS-stil samtidigt som man springer runt med sin FPS-gubbe ??

Det var den stora sorgen med CCR för min del, jag ville alltid ha det där med att man sitter som byggmästare och bygger sin bas osv uppifrån OCH sen kan man byta perspektiv till att vara en av "gubbarna på marken" för att få lite action.

Fattar faktiskt inte varför ingen gjort ett sånt spel redan för jag tror inte att jag är den enda som skulle gå igång på ett sånt spel.

Tänk multiplayer, en "Commander" placerar ut byggnader osv och vill man bygga extra fort kan han begära att tex ingenjörer på marken snabbar på bygget med sina repair guns.

Bara tanken på ett sånt spel blir man ju fan lite hård av xD Det ultimata co-op spelet ??

Skrivet av Dragone:

Haha! Hade varit något av de bästa som hänt!

Jag är intern testare men får inget säga.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tankas, ska testas

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

Kan man bygga ut basen?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Kan man bygga ut basen?

Nej, i dagsläget är det endast the klassiska C&C läget som spelas, det vill säga ett fixerat antal byggnader per bana. När en går sönder är den förlorad för gott, under den matchen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag antar att kampanjen från CCR är borta, och Renegade X enbart är Multiplayer?

Ska tankas oavsett dock! Tiberium-serien kommer alltid ha en speciell plats för mig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag antar att kampanjen från CCR är borta, och Renegade X enbart är Multiplayer?

Ska tankas oavsett dock! Tiberium-serien kommer alltid ha en speciell plats för mig.

Finns en custom-kampanj som gjordes något år innan flerspelarläget släpptes, dock är just den rätt så MMFPS-skadad. Den gjordes dock mest för att teamet skulle kunna träna på att använda UDKn. Det som även finns är en äldre remake av introt till Renegades kampanj, Scorpion Hunters. Den gjordes dock med Unreal Tournament 3 så grafiken är något sämre. Hittar den dock inte just nu men borde finnas på YouTube någonstans.

Renegade X fokuserar helt och hållet på multiplayer annars.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Är spelet fortfarande aktivt?

Älskade C&C Renegade som liten, hur jag har missat det här är "beyond me".

Permalänk

Jag får enbart upp "Extraction failed: File is corrupt" när jag ska installera :/

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon235392:

Är spelet fortfarande aktivt?

Älskade C&C Renegade som liten, hur jag har missat det här är "beyond me".

BETA 4 PRELIMINARY CHANGELIST

Citat:

Hey guys, here is a list of what you can look forward to in the next version of Renegade-X, due to be released at the end of february.

Det utvecklas iaf vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon235392:

Är spelet fortfarande aktivt?

Älskade C&C Renegade som liten, hur jag har missat det här är "beyond me".

Absolut. Utvecklas fortfarande och gott om spelare online på kvällen svensk tid.

Skrivet av IcarusAronsson:

Jag får enbart upp "Extraction failed: File is corrupt" när jag ska installera :/

Testa att fråga här: http://renegade-x.com/forums/

Skrivet av Tino:

Indeed. Testar just nu senaste versionen av den interna betan. Mycket händer!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Geeks Gaming

Testade nyss spelet, ser riktigt bra ut! Vore kul om man kunde dra igång en spelkväll runt det med Spelclockers och köra en egen server!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

Testade nyss spelet, ser riktigt bra ut! Vore kul om man kunde dra igång en spelkväll runt det med Spelclockers och köra en egen server!

Har faktiskt föreslagit det någon gång, men som vanligt med Sweclockers är det bara Battlefield-tjat hela tiden... Men jag hade gärna tyckt det varit kul om det gick.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Många år sen jag spelade renegade lirade lite x i våras och det ser fint ut!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Helt underbart att jag hittade detta, varit sugen på något sånt här väldigt länge men inte vetat exakt vad jag vill spela

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av NodCommander:

Har faktiskt föreslagit det någon gång, men som vanligt med Sweclockers är det bara Battlefield-tjat hela tiden... Men jag hade gärna tyckt det varit kul om det gick.

det viktiga är nog hur servermjukvaran funkar, går det för Spelclockers att fixa en egen server just för eventet så vore det fint, roligare o köra mot folk man känner eller kan bestämma regler med

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

det viktiga är nog hur servermjukvaran funkar, går det för Spelclockers att fixa en egen server just för eventet så vore det fint, roligare o köra mot folk man känner eller kan bestämma regler med

Ska inte vara några konstigheter alls vad jag vet. Men har inte provat själv.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841