Video: Project Cars jämförs mot verkligheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Rfactor 2, iRacing, Forza 5, Assetto Corsa, Raceroom, Project cars.
Skulle kalla dom försök till realistiskt.

Forza 5? Har de bytt inriktning helt?

Har inte testat Assetto Corsa, ser att de är samma skapare som bakom ferrari virtual academy.. intressant!
Hur är det med raceroom, har de gått tillbaka till gtr2 realism eller är det likt race07 eller sämre?

Har dåligt med tid att hålla mig uppdaterad på spelfronten numera..

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=CRMlL4fR180

Bara välja vilket man tycker ser bäst ut.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Tänkte också på bildkvaliten på kameran som sitter på bilen.
Om man ska göra ett sånt här test så måste man ju ha en väldigt bra kamera monterad på bilen.

Det är ju inte diretk optimala förhållanden att montera en kamera på en bil som blåser fram i 200 knyck, du lär ha en grymt bra kamera om du ska få så klara bilder som i spelet, å andra sidan är bilderna från spelet onaturligt klara så...

Permalänk
Medlem

Grafiken kan vara hur bra som helst men hoppas verkligen att project cars lyckas med onlinedelen. Jag har iofs svårt att tro det eftersom det kommer vara så många som köper det just pga grafiken. Personligen känner jag att grafiken ser lite för bra ut, det ger mer utav en tvspel-känsla på något sätt, i de klipp/bilder jag har sett.

Assetto Corsa är underbart roligt men man har tur om man lyckas hitta en server där det inte är folk som kraschar med vilje/kraschar pga att dom dive bombar första kurvan. Assetto Corsa är mer utav en simulator som duger till hotlaps.

Om ni kollar dessa bilderna så ser det mer verkligt ut och inte lika dataanimerat:
http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/01-01-15-...
Här är några äldre bilder:
http://www.virtualr.net/pitones-ac-post-processing-filter-rel...

Oavsett ser jag verkligen fram emot att project cars släpps.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Grafikmässigt duger det då iaf för mig

Permalänk
Skrivet av TobiasRX:

Jag har spelat detta och Assetto ungefär lika mkt (ca 50h).
Har även kört endel på bana med en RX-7a så jag har lite erfarenhet av hur en bil beter sig.
Kan säga att båda spelen simulerar bilfysik bra. Assetto är lite roligare att köra så som det är idag, men då är inte project cars färdigt ännu. Många bilar som inte fysiken är klar på.

Angående ljudet så är project cars överlägset Assetto. Ni som säger annat kan inte ha spelat båda.

Äger båda och håller med om ljudet fast njuter mer av PC än av AC, fast jag har inte spelat moddade banor än.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Testade Project Cars på Comic-con nu i november med en påkostad racing simulatorstol.
Första intrycket var väldigt positivt, känslan var helt klart bättre än dom bilspelen jag är van vid (F1 och Gran Turismo) medans stolen gjorde mycket för att förbättra känslan överlag.

vargeEEEEn spelade in lite medans jag satt och körde: https://www.facebook.com/video.php?v=780959091962131

Permalänk
Inaktiv

Maxar allt än så länge, men det här spelet ger mig 22 fps. Assetto Corsa är mer vänlig åt mig iallafall.

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet behöver lite bättre reflektioner på bilen och camera-shake, kameran i spelen skakar mindre än i verkligheten.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Fixar de bara de där fula träden så...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Project cars ser snyggare ut i oculus rift. När man jämför på 1080p så är det en smaksak. Det finns många olika alternativ Eventuellt ska pCars vara snyggage i 4K. Ljudmässigt är det en smaksak. Just nu har asseto corsa färre bilar men känns nästan färdigt medan pCars är fortfarande väldigt buggigt. Förseningen handlade inte om lite polish utan spelet var långt ifrån färdigt innan jul. Angående physics så är Assetto corsa mer realistisk och roligare just nu. Man får väl se om pCars förbättrat physics till release. Om man inte har någon referenspunkt (t.exe jämför med Gran Turismo eller Forza) så har bägge spelen bra physics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Tycker att spelet behöver lite bättre reflektioner på bilen och camera-shake, kameran i spelen skakar mindre än i verkligheten.

Jag hoppas att det går att stänga av reflexer speciellt på motorvuven

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Åh skillnaden i ljuden är ju sjuk. Man får ju gåshud av ljudet från den riktiga bilen medan inget sker när man hör det fula surrandet från spelet. Detta måste fixas IMO.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Har kört 230h assetto corsa och tycker spelet är riktigt bra. Något som inte är så bra är dock ljudet och avsaknaden av ett bra onlineläge. De behöver implementera flaggor och bättre depåstoppsfunktioner (så man kan ändra strategi medans man kör, se Iracing) så man slipper hålla på med det i depån. Det behövs även fler server alternativ. Tycker även att vissa bilar nästan helt saknar känslan av understyrning, vilket kan vara ganska irriterande. Men för det mesta så är force feedbacken helt okej.

Onlineracing mot personer man inte känner är väl ingen höjdare om man inte hittar en bra server med bra folk på. Jag kör för det mesta i en server där jag känner alla deltagare. Brukar vara riktigt kul med fin racing. Kan varmt rekommendera spelet även om det finns saker jag inte tycker om och som behöver ses över.

Pcars har jag ännu inte provkört. Det ser bra ut men det är känslan som är viktigast.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Orka med dessa ljug kampanjer, hört det i över 10 år fortfarande inte imponerad, om en bra atrist inte kan lura mig med en rendering på över 60 timmar lär inte realtime göra det heller.

Också detta spel är ett arkad spel absolut ingen simulator.

Permalänk
Medlem

Sjuuuuukt vad folk är bittra! 9 av 10 bara totalt hatar sönder, hur orkar man vara så sjukt bitter? Jag vet att det är vinter, men snälla nån! Någon måtta får det väll vara!

Project Cars släpper ett högst imponerade klipp (även om den inte är absolut högsta möjliga kvalité). Samt att detta klipp kan ingen annan speltillverkare för sitt egna BILSPEL sannolikt replikera där spelet blir så pass likt verkligheten, som de gjort väldigt bra i detta klipp. Sen vad det krävs för att driva spelet är en annan femma men klippet är utan tvekan imponerande, eller finns det något annat BILSPEL som lyckats bättre?

Permalänk

Dålig grafik på den vänstra tycker jag

Permalänk
Medlem

Vägbanan... laserskanning hjälper föga när bilen guppar fram över krönen pga att man kapat ned upplösningen för mycket, fick nog av sånt efter TDU1. (flertal ställen i videon). Lär av Outerra's tessellerade vägar tack. X[

(Träden var dubbelt så höga i spelet, de överensstämde dåligt i övrigt också).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Är det inte väldigt dålig kvalitet på den filmade versionen?
Tycker det verkar lågupplöst, hårt komprimerat och en framerate som gör att det ser riktigt illa ut.

Va? Nej. AMD till vänster Nvidia till höger.

Permalänk
Inaktiv

Spelet är väldigt bra, men det var länge sen jag såg såna kassa physics simulations...

Permalänk
Medlem

Sååå mycket hype ang detta spel så längtar efter en skarp release, med det sagt så tycker då iaf inte jag att det levde upp hela vägen till all hype under dom timmarna jag spendarat i det i min rig hemma (build 834).

Min 1080p projektor kanske inte fixar att levera bilden tillräckligt bra heller vad vet jag, i övrigt (förutom obligatoriska pre release buggar) så ser det ut att bli ett bra spel med bra känsla och precis som AC mycket inställningsmöjligheter, nice.
Skulle vara kul att prova det med bättre högupplösta monitorer alt VR i en riktigt fin motion rigg istället, min hemma är tyvvärr statiskt vilket förstör en del av inlevelsen i min mening, responses i min Buhler moddade CSW känns iaf bra och man får fin feedback vid under/överstyrning balans etc. På den punkten är det väldigt realistigt tycker jag och so fort man byter fordon till något moster man aldrig ens varit i närheten av tidigare så skall det ta ett tag innan man vänjer sig och får in känslan i pedalerna/ratt samt lär sig balansera fordonet och förutse beteendet, som det är i verkligheten så kan som vanlig dödlig inte bara byta till helt obeprövade fordon med helt sjukt effekt/vikt förhållande och bara klämma till med super varv efter super varv det första man gör (självklart ingen hjälp aktiverad så som anti this or that) såvida man inte heter typ Hamilton, Alonso, Loeb el liknande i efternam då?

Det är ju iaf redan nu långt över Grid Autosport och såna andra skämt spel där man bara kan vrida in mot apex, plattan i mattan och iväg åker det inga problem med grepp och balans där inte och totalt död känsla överlag, som at spela bil-simulator med handkontrol ungefär men frågan är om inte t.o.m en användare av handkontroll kan känna av en märkbar skillnad där?

Permalänk
Medlem

waoow nästan ingen skillnad alls.... För att IRL videon är ju för fan grynigare än mina havregryn jag äter till frukost (och då kör jag fiber havregryn).

Permalänk
Skrivet av TobiasRX:

Angående ljudet så är project cars överlägset Assetto. Ni som säger annat kan inte ha spelat båda.

hur kan project cars ha bättre ljud? det låter som bilarna har jet motor i sig på alla videon i youtube...

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur/om fysiken kommer skilja sig på PC vs konsol?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Trevligt! Bilsimulatorer dräller det ju inte av (realistiska sådana)..

Skrivet av leafbranch:

Rfactor 2, iRacing, Forza 5, Assetto Corsa, Raceroom, Project cars.
Skulle kalla dom försök till realistiskt.

Skrivet av kevve1:

Glöm inte GSC2013.

+ Live for Speed

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Har dom dragit ner på grafiken? Såg lite av en stream igår och även om kvalitén inte var den bästa så måste jag säga att det såg mer verkligt ut och inte lika mycket grafikrunk som gjorde att det såg ut mer som ett datorspel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser bättre ut i spelet än i verkligheten faktiskt. Jag valde dock Assetto Corsa istället, mest för ljudet och moddningens skull. Intressant hur långt simulatorerna kommit nuförtiden.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

herregud, känns som jag är den enda i tråden som faktiskt längtar till spelet. alla har bara slagit på flamemode och kör hårt åt.
enkelt att döma ett spel innan man testat det. en video utan känsla bakom allt är väl lika bevisande hur bra allt är som en mcdonalds reklam hur awesome deras burgare är.

tror detta kan bli ett underbart spel att köra online med polarna

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Otroligt... Har kört olika beta version och test version av detta... Nice
Laguna Seca banan är otroligt likt med verkligheten men inte Yas Marina natt banan.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

galet vackert. det som är framträdande när man jämför sida vid sida är ju att det knappt finns någon himmel i reflektionerna på motorhuven

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.