Vissa appar kraschar hela tiden IPhone 6+

Permalänk
Medlem

Vissa appar kraschar hela tiden IPhone 6+

Har aldrig haft så mycket olika problem med IOS och IPhone sen jag köpte mig en IPhone 6+. Jag har följt med sedan IPhone 4.

Hursomhelst så kraschar Facebook appen vid uppstart. Lika så Runkeeper och Endomondo. Jag har ominstallerat dem, men de kraschar igen. Ibland funkar Facebook typ 10 sekunder innan den kraschar, men oftast vid uppstart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En del har haft problem efter det att dom har återställt från en äldre telefon när dom bytt upp sig. Det "ska" ju fungera men ja, det är vad jag hittade iaf (jag råkade ut för ungefär samma). En avinstallation, följd av omstart och sedan en ominstallation hjälpte för mig med ett par andra appar. (wimp, break och 9gag) - fick för mig att det hängde ihop med reklam, men det behöver ju inte vara så.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av museo12:

Har aldrig haft så mycket olika problem med IOS och IPhone sen jag köpte mig en IPhone 6+. Jag har följt med sedan IPhone 4.

Hursomhelst så kraschar Facebook appen vid uppstart. Lika så Runkeeper och Endomondo. Jag har ominstallerat dem, men de kraschar igen. Ibland funkar Facebook typ 10 sekunder innan den kraschar, men oftast vid uppstart.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gick från 6:a till 6+ och jag måste säga att jag upplever en massa "små laggs" här och där, dvs inte lika bra flyt på denna som jag hade på min 6:a och jag har märkte att många har haft liknande problem, åtminstone på macrumors. Men jag är ändå rätt så nöjd med min 6+, på gränsen till stor.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!

Jag gjorde ingen omstart efter avinstallationen.
Ska testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Tack för era svar!

Jag gjorde ingen omstart efter avinstallationen.
Ska testa det.

Samma skräp. Hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

Restorade du från en restore från äldre iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Restorade du från en restore från äldre iphone?

Ja, men i alla fall Facebookappen har funkat tidigare. Fick min 6+ i oktober.

Permalänk
Medlem

Återställde telefonen till fabriksinställningarna och "laddade på" senaste säkerhetskopian och nu funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Jag gick från 6:a till 6+ och jag måste säga att jag upplever en massa "små laggs" här och där, dvs inte lika bra flyt på denna som jag hade på min 6:a och jag har märkte att många har haft liknande problem, åtminstone på macrumors. Men jag är ändå rätt så nöjd med min 6+, på gränsen till stor.

Kan ju vara pga att 6+ har många fler pixlar att skyffla runt.