Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

OMG, inte tänkt på! Kommer nog komma rätt så coola skal!

Jag själv tycker det egentligen borde kallas en ny konsol just pga att det kommer komma spel som bara fungerar på NN3DS och att spel kommer ta nytta på C-stick. Eftersom NN3DS spel bara kommer fungera på NND3S så är det ju en ny konsol enligt mig. Tycker dock att dom borde styra typ en 720p eller 1080p skärm och lite kraftfullare speccs enligt mig!

Jo, känslan av att de kunde gjort lite mer är lite svår att få bort. Samtidigt ser jag ju inget alltför stort problem med vad de gjort, med tanke på hur ofta folk byter betydligt dyrare telefoner och liknande...

Intressant att se om nästa bärbara spelkonsoll följer alla tidigare med att erbjuda bakåtkompatibilitet med generationen innan. Gameboy Color klarade Gameboy-spel. Gameboy Advance både GBC och GB. Nintendo DS tog GBA, 3DS tar DS.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jo, känslan av att de kunde gjort lite mer är lite svår att få bort. Samtidigt ser jag ju inget alltför stort problem med vad de gjort, med tanke på hur ofta folk byter betydligt dyrare telefoner och liknande...

Intressant att se om nästa bärbara spelkonsoll följer alla tidigare med att erbjuda bakåtkompatibilitet med generationen innan. Gameboy Color klarade Gameboy-spel. Gameboy Advance både GBC och GB. Nintendo DS tog GBA, 3DS tar DS.

jo sant! Och jag som aldrig haft ett DS/3DS så är det en perfekt start att skaffa en. Smart drag av Nintendo.

NN3DS tar ju DS och 3DS spel. Undra om nästa kommer kunna ta hela vägen till DS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Usch Vit och svart färg på den minsta nya var inte särskilt spännande. Funderar nästan på att gå med en Xl den hära gången bara för färgen (och kanske lite för at en större skärm ja också) Min nuvarande är den minsta 3ds röd hehe

Permalänk
Medlem

Ni som har en 3DS redan: vad ligger eshop priserna på? Blir nog så att jag kör endast digitalt.

Mest intresserad av vad Zelda: albw kostar samt nya monster hunter 4.

Tack på förhand!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Kan nästan inte vänta!

Jag förbokade min NN3DS igår, blev helt såld efter att jag fick prova N3DSXL av en kompis på skolan. Har haft gameboy advance, men det är lääängesen. Men nu när jag fick testa denna så vaknade gamernörden lite i mig Så nu har jag förbokat och kan knappt vänta tills den kommer!! Hoppas på att 3D effekten är bättre än den tidiagre versionen. Ser också fram emot att kunna använda Amiibo

Visa signatur

//sockerspöket

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Ni som har en 3DS redan: vad ligger eshop priserna på? Blir nog så att jag kör endast digitalt.

Mest intresserad av vad Zelda: albw kostar samt nya monster hunter 4.

Tack på förhand!

Kollade snabbt. Zelda kostade 419 om jag hittade rätt spel. MH4 fanns dock inte på eshop

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv

Detta kanske intresserar någon, det finns en sårbarhet som gör det möjligt att komma runt regionlåset: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=973700

Fungerar bara på 3DS och 3DS XL, inte New-modellerna.

Permalänk
Konsolgrävare

Jag har några frågor till er som har mer koll om N3DS.
Finns alla NDS och N3DS spel på eShop? Så att man kan skaffa spel som knappt finns kvar i affärerna här i sverige.

Och vilka spel rekommenderar ni att införskaffa? Har gjord 2 listor med spel(en med NDS spel och en med N3DS spel) som jag är intresserad av att köpa.
N3DS
NDS
Några av dom som ni rekommenderar att inte skaffa?

Skrivet av Barbari:

Usch Vit och svart färg på den minsta nya var inte särskilt spännande. Funderar nästan på att gå med en Xl den hära gången bara för färgen (och kanske lite för at en större skärm ja också) Min nuvarande är den minsta 3ds röd hehe

Tänk på att NN3DS har cover plates också! Så du kan "pimpa" lite

Här är några exempel

Cover plates

Skrivet av sockerspoket:

Jag förbokade min NN3DS igår, blev helt såld efter att jag fick prova N3DSXL av en kompis på skolan. Har haft gameboy advance, men det är lääängesen. Men nu när jag fick testa denna så vaknade gamernörden lite i mig Så nu har jag förbokat och kan knappt vänta tills den kommer!! Hoppas på att 3D effekten är bättre än den tidiagre versionen. Ser också fram emot att kunna använda Amiibo

senaste jag har ägt är Game Boy Color så är riktigt taggad att införskaffa mig NN3DS och testa alla nya spel. Speciellt zelda och pokemon!

Skrivet av anders190:

Detta kanske intresserar någon, det finns en sårbarhet som gör det möjligt att komma runt regionlåset: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=973700

Fungerar bara på 3DS och 3DS XL, inte New-modellerna.

Alltså han den där smea är helt galen! Sjukt mycket tricks dom senaste månaderna från honom! Hoppas på lite godsaker till NN3DS i framtiden!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Nya videos om Zelda MM och Xenoblade Chronicles NN3DS gameplay:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ett SD kort till min NN3DSXL Majoras versionen. Hur kommer det fungera med själva Majoras eftersom det är förinstallerat? Kan jag bara tanka ner det pånytt efter jag satt in nya SD-kortet?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag ska köpa ett SD kort till min NN3DSXL Majoras versionen. Hur kommer det fungera med själva Majoras eftersom det är förinstallerat? Kan jag bara tanka ner det pånytt efter jag satt in nya SD-kortet?

Jepp du kan ladda ner det igen från e-shoppen, med det sagt det finns ett till sätt och det är genom att kopiera spelet från ett sdkort till ett annat ( T.ex. genom en dator om du har tillgång till en )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Konsolgrävare

För er som inte orkar vänta tills NN3DS kommer eller inte har riktigt råd så säljs N2DS för 595 kr på webhallen:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/181778-ninte...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kan inte bestämma mig om Majoras Mask eller Monster Hunter versionen.
Hade nog hellre haft Monster Hunter då den är snyggare, förutom EN DETALJ SOM STÖR MIG NÅGOT SÅ OTROLIGT, och det är att på den japanska versionen som det står "Monster Hunter 4U" på så är texten perfekt gentemot kamera linserna. Men på den västerländska versionen så heter det ju "Monster Hunter 4 Ultimate" och det gör så att texten blir för lång så hela enheten ser sne ut.

Googla på det för att se hur det ser ut, har ingen möjlighet då jag är på jobbet.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

Kan inte bestämma mig om Majoras Mask eller Monster Hunter versionen.
Hade nog hellre haft Monster Hunter då den är snyggare, förutom EN DETALJ SOM STÖR MIG NÅGOT SÅ OTROLIGT, och det är att på den japanska versionen som det står "Monster Hunter 4U" på så är texten perfekt gentemot kamera linserna. Men på den västerländska versionen så heter det ju "Monster Hunter 4 Ultimate" och det gör så att texten blir för lång så hela enheten ser sne ut.

Googla på det för att se hur det ser ut, har ingen möjlighet då jag är på jobbet.

Jo jag håller med! Tycker nog att Zelda varianten är snyggare

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Har några frågor:

Kan man köpa spel från Amazon.co.uk/Gamestop uk och spela på svenska NN3DS?

Och hur ser dom här listorna med intressanta spel ut?

N3DS
NDS

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Har några frågor:

Kan man köpa spel från Amazon.co.uk/Gamestop uk och spela på svenska NN3DS?

Och hur ser dom här listorna med intressanta spel ut?

N3DS
NDS

Ja alla spel köpta inom EU går att spela.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

Ja alla spel köpta inom EU går att spela.

Perfekt! tack!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

30 min The Legend of Legacy gameplay!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

har just beställt majoras mask 3ds på cdon.se de har fått in fler så man kan beställa där nu
har också köpt en bundel med skull kid statyn, spelet och en 3ds white )

Jag var bara intresserad av statyn oh well jag antar att jag kommer att kunna sälja 3ds:n enkelt på tradera när jag väl har den i min hand

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av coolbond:

har just beställt majoras mask 3ds på cdon.se de har fått in fler så man kan beställa där nu
har också köpt en bundel med skull kid statyn, spelet och en 3ds white )

Jag var bara intresserad av statyn oh well jag antar att jag kommer att kunna sälja 3ds:n enkelt på tradera när jag väl har den i min hand

Fan nice ju!
http://cdon.se/spel/new_nintendo_3ds_bundles/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Jo, hade jag haft råd hade jag slagit till på New 3DS Metal Black bundlingen. Men det är lite för mycket pengar så jag får försöka överleva med min 3DS så länge.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jo, hade jag haft råd hade jag slagit till på New 3DS Metal Black bundlingen. Men det är lite för mycket pengar så jag får försöka överleva med min 3DS så länge.

Förstår dig!
Är glad att jag kunnat hålla mig med att vänta på NN3DS! var nära på att skaffa N3DS precis innan releasen i oktober. Hade tur

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Ny trailer för Citizens of Earth.

Ser ut som det finns riktigt bra titlar på eShopen! Längtar tills 13 feb!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Det finns tydligen en sårbarhet som gör det möjligt att ladda in Gameboy Color-titlar genom 3DS webbläsare: http://www.nintendolife.com/news/2015/01/3ds_web_browser_expl...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Det finns tydligen en sårbarhet som gör det möjligt att ladda in Gameboy Color-titlar genom 3DS webbläsare: http://www.nintendolife.com/news/2015/01/3ds_web_browser_expl...

Galet mycket Exploit till N3DS på senaste tiden! vad tycker folk om detta? Nice eller dåligt?
Jag har haft ett det första PSP som kom och det fanns oändligt med hacks till den. diggade det rätt rejält. överklockade den, Stängde av strömmen till UMD(cd)läsaren och massa annat.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Nu börjar man räkna ner dagarna! 17 dagar kvar!

Diggar att dom ska köra Story mode i MH4!

Skrivet av MugiMugi:

En av nintendo 3ds bästa spel Shin Megami Tensei IV har just nu rea på eshoppen. Värt att skaffa om man vill spela ett utmanande jrpg.

https://twitter.com/NintendoEurope/status/558640489482948608

Tack för tipset! synd att rean inte är tills 13 feb ;/ är en av spelen som man ska införskaffa sig!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Det verkar som att Zelda: Ocarina of Time 3D har slutat tillverkats. Om någon vill ha tag i ett exemplar innan de tar slut och begagnatpriser (och prisökningar) börjar gälla kan det vara dags att köpa nu. Riktig bra remake/uppdatering. Själv kom jag tyvärr av mig i det där templet i kyrkogården. Borde återvända något tag...

http://www.nintendolife.com/news/2015/01/ocarina_of_time_3d_r...

Skrivet av tyvar1:

Galet mycket Exploit till N3DS på senaste tiden! vad tycker folk om detta? Nice eller dåligt?
Jag har haft ett det första PSP som kom och det fanns oändligt med hacks till den. diggade det rätt rejält. överklockade den, Stängde av strömmen till UMD(cd)läsaren och massa annat.

Dåligt skulle jag säga. Nintendo har lyckats hålla plattformen säker ovanligt länge nu vilket lär glädja utgivare. Samtidigt kan jag tycka att dessa exploits verkligen pekar ut områden som är problematiska, regionslås och segheten i att få ut VC titlar både till 3DS, Wii och nu Wii U. Till och med spel som Nintendo själva äger rättigheter till går segt.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig!

Fixat så jag kan komma in till jobbet några timmar senare än vanligt för att kunna plocka ut konsollen redan på morgonen från Media Markt, blir den svarta XL.

Frågan är om man ska köra på digitala eller fysiska spel. Hade helst kört på Digitalt men Nintendos accountsystem är ju så dåligt så man får magsår, blir maskinen borttappad eller stulen så är man rätt stekt...
Hur ska ni göra?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Jag lär nog ta Majora's Mask som fysiskt bara för att jag har de andra 2 på det. Fast egentligen föredrar jag digitalt på bärbart för det blir mindre att släpa med sig

Permalänk
Inaktiv

Oj, nu på fredag som Majoras Mask släpps. Det har gått ganska fort ändå. Har ni andra hunnit boka redan eller väntar ni, om ni ens tänker köpa spelet dvs?