Permalänk
Medlem

Tangentbord störs av xbox kontroll till PC

Hej!

Har just köpt en XBOX 360 kontroll till min PC. När jag kopplar in den i ett USB 3.0 uttag börjar mitt tangentbord att krångla. Ibland fastnar vissa knapptryck och varje bokstavs skrivs flera gånger eller mellanslag, backsteg med mera...

Tangentbordet är kopplat i USB 3.0 med, likaså musen.

Någon som vet vart problemet kan ligga? Tangentbordet fungerar fint så länge inte xbox kontrollen är ikopplad.

Permalänk
Testpilot

Är tangentbordet och/eller handkontrollen trådlös? testa om du isåfall kan placera mottagarna längre ifrån varandra, kanske med en förlängningskabel eller USB-portar så långt ifrån varandra det går. Du har inga USB 2-portar att testa med annars och se ifall det blir någon skillnad? ingen av enheterna är ju USB 3 ändå.

Skriv gärna vad det är för tangentbord och dator (moderkort) du har, det är alltid bra att ge så mycket information man kan när man ska ha hjälp med felsökning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ja ber om ursäkt, skulle självklart ha skrivit mer information!

Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 (kopplat till USB 3.0 port)
Moderkort: MK ASRock Z77 EXTREME4 Z77, ATX

Jag testar att koppla in XBOX 360 kontrollen i en USB 2.0 port så får vi se om det fungerar bättre!

-Edit-

Än så länge verkar tangentbordet fungera bra då XBOX kontrollen är kopplad i en USB 2.0 port i stället. Jag återkommer i fall det blir något strul.

Skulle vara intressant att veta varför det blir såhär! Förstår att det är någon störning, men både musen och keyboard är kopplade till 3.0 utan problem

Permalänk
Medlem

När jag spelade med min 360 kontroll och min sambo satte sig bredvid och surfa på mobilen så tappade kontrollen anslutningen ibland och vice versa. läste nått om att 360 kontrollen kan störa ut trådlösa nätverk m.m om jag inte minns fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag haft problem med flera saker inkopplat samtidigt på mina USB 3.0 portar. Då har det varit usb diskar. Och det på ett z77 moderkort också. Kanske har samma USB 3.0 kontroller? Och att den är strulig?
Ta det jag säger med en nypa salt. Tar ur minnet och jag gjorde aldrig några stora efterforskningar på problemet. Moderkortet är ett ASUS p8z77-v pro.