Rykten Nintendos nya konsol

Permalänk
Medlem

Hahaha sikket skämt. Möjligtvis deras nästa hemmakonsoll kommer vara i nivå med PS4/One när den släpps 2018.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Den 27:e Januari 2014 hade Nintendo inte sagt ett ord om denna "New 3DS".

Tekniskt sätt blev den inte känd förrän den 29e Augusti 2014 då nyheten brast ut, via Nintendo Direct, men den lanserades i Japan redan i Oktober den 11e, och även Australien fick den tidigare. Nu är det i alla fall officiellt att den kommer ut den 13e Februari 2015 för europa.

Permalänk
Skrivet av Gibbe:

Jag röstar fejk. För många tramsiga kodnamn och processordelar. Använda två CPUer? Och både DDR3 och DDR4? Nej, det är något (besviket?) fan som drömt ihop för att det går dåligt för Wii U nu.

Man är faktiskt inte sämre än man var med Gamecube eller faktiskt Playstation 3 under det första året.

Och förresten, att släppa en ny konsol snart skulle definitivt bli att gå i Segas fotspår.

Skrivet av phyxii:

Nintendo är på ruinens brant. detta är nog det sista dom kommer skapa inom konsollbranchen.
Enda anledningen till att man köper ett nintendo är för deras exclusives. Zelda, Mario, etc.

Först och främst, inget av det ni säger stämmer helt. Vi tittar på det såhär, under lanseringen sålde Wii dubbelt så mycket exemplar än vad 360 och PS3 gjorde tillsammans. Sedan gällande bärbara konsoler, slår Nintendo ut konkurrenterna med hästlängder. Och nu till flest sålda exemplar om dagen:

PS3 = 33,600 exemplar per dag
360 = 38,461 exemplar per dag
Wii = 75,952 exemplar per dag

Och slutligen

Wii U = 50,000 per dag

Vilket visar klart och tydligt att Nintendo är långt ifrån "ruinens brant". Det går omöjligt att säga något sånt, när Nintendo har bäst spel på marknaden och även har flest spel som körs i 1080p 60 fps än vad PS4 och XBone just nu har. Inte ens världens mest påkostade spel (Destiny) kunde få i närheten så bra betyg som ett vanligt modernt Nintendo spel har fått.

Nintendo kommer alltid med nya och revolutionerande koncept, jämfört med andra konsoler som kör med samma gamla koncept, samma tristess och tråkiga gråskalor till grafik, samt att spelen fortfarande inte har förändrats mycket i mekanism. Den enda skillnaden är kontrollen och grafiken eller hur? PC har minst 80% av utbudet av vad PS4 och XBone erbjuder, med även bättre prestanda. Om man forskar lite mer om försäljningen på Wii U, kommer ni se att Nintendo hade lite problem med produceringen, vilket påverkade siffrorna. Trots deras dåliga marknadsföring och missförstånd kring namnet, går det ändå bra för dem.

Enligt mig, tycker jag att Nintendo är det enda företaget som erbjuder hälsosammare spel än vad andra företag gör och även bäst i kvalité. Men också mer intelligenta spel, som kräver mycket mer kapacitet av hjärnan än vad dagens spel kräver. Nu när riktigt grymma spel börjar komma ut, kommer det bli en jättestor framgång för Wii U. Bara Xenoblade Chronicles X, kommer öka försäljningssiffrorna rejält. Min poäng är, det går inte alls dåligt för Nintendo, tvärtom.

Här nedan finner ni lite mer information som jag tog lite ifrån:

http://wiiudaily.com/2012/12/nintendo-wii-u-launch-went-bette...

Permalänk
Medlem

Eh? Totalt irrellevant. Wii U är en gigantisk flopp och kommer bli Nintendos sämst säljande hemma-konsoll ngnsin. Den kommer mest troligt aldrig sälja ens 15 miljoner.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Eh? Totalt irrellevant. Wii U är en gigantisk flopp och kommer bli Nintendos sämst säljande hemma-konsoll ngnsin. Den kommer mest troligt aldrig sälja ens 15 miljoner.

Finns absolut ingen logik i det du just påpekade, har du ens spelat på en Wii U?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBird:

har du ens spelat på en Wii U?

Hur är det relevant? Jag har spelat både på Wii & Wii U, och båda, i mitt tycke suger. Deras online butik för gamla retrospel är det enda jag nyttjat, alla nya spel fick mig bara frustrerad, då deras kontroller är märkliga, inte ger full kontroll över vad som händer, osv. Det märks även hela tiden konstant att konsolen lider brist på prestanda. Så, trots att jag har spelat på konsolerna, och fullständigt sågat dem, kan vi ju konstatera att Wii var en ganska stor ekonomisk framgång, och knappast en förlustaffär... Så, jag frågar igen, hur är det relevant om han har eller inte har spelat på en Wii U?
Jag skulle vilja påstå att han har fel, Wii U är inte en gigantisk flopp, men samtidigt kan han mycket väl få rätt i att det blir den sämst säljande konsolen Nintendo någonsin lanserat. Föga troligt, men fullt möjligt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Eh? Totalt irrellevant. Wii U är en gigantisk flopp och kommer bli Nintendos sämst säljande hemma-konsoll ngnsin. Den kommer mest troligt aldrig sälja ens 15 miljoner.

Deras sämst sålda konsol finns redan och det är inte Wii U.

http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Boy

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Deras sämst sålda konsol finns redan och det är inte Wii U.

VB är ju inte en konsol för hemma bruk. Den är ju portabel... Något av en smygare, så klart, men han anger ju just "hemma konsol" som kriterium.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Hur är det relevant? Jag har spelat både på Wii & Wii U, och båda, i mitt tycke suger. Deras online butik för gamla retrospel är det enda jag nyttjat, alla nya spel fick mig bara frustrerad, då deras kontroller är märkliga, inte ger full kontroll över vad som händer, osv. Det märks även hela tiden konstant att konsolen lider brist på prestanda. Så, trots att jag har spelat på konsolerna, och fullständigt sågat dem, kan vi ju konstatera att Wii var en ganska stor ekonomisk framgång, och knappast en förlustaffär... Så, jag frågar igen, hur är det relevant om han har eller inte har spelat på en Wii U?
Jag skulle vilja påstå att han har fel, Wii U är inte en gigantisk flopp, men samtidigt kan han mycket väl få rätt i att det blir den sämst säljande konsolen Nintendo någonsin lanserat. Föga troligt, men fullt möjligt.
B!

Att just du har problem med att hantera kontrollerna eller inte gillar spelen och att hela nintendo konceptet därför är dåligt, är inte en objektiv slutsats. Kom ihåg att dess prestanda inte alls är att underskatta då det inte är kraften i konsolen som det beror på eftersom som jag beskrev tidigare så körs flest spel i 1080p 60 fps på Wii U av alla konsoler, om du syftar på deras tidskrävande menyer, det är snarare deras operativsystem. Dessutom är det relevant att fråga om en person har spelat det, då det finns människor som dömer produkter utan att ha testat dem, speciellt om de har varit missnöjda eller haft en otursam upplevelse med företagets andra produkter. Jag känner folk som har varit emot Wii U, eller Nintendo överhuvudtaget, påstått att de aldrig skulle köpa något från dem, men sedan ändrat sig efter att ha fått uppleva att spela på konsolen, och köpt ett exemplar ändå, som idag är jättenöjda med. Därför är det relevant, för de senaste två kritiken verkar vara personliga och inte alls baserade på generella fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBird:

Därför är det relevant, för de senaste två kritiken verkar vara personliga och inte alls baserade på generella fakta.

Nu får du bestämma dig. Min kritik ÄR baserad på personlig erfarenhet, och det är tydligen ett problem, medan du redan tidigare tyckte att det var ett problem att han inte hade spelat, och utgick från "generella fakta" och förutfattade meningar om resultatet av dessa fakta.

Som sagt, jag vet redan att min åsikt om Wii & Wii U inte är allenarådande, och att tillräckligt många köper enheten för att Nintendo inte ska gå därifrån gråtande. Det var nu inte apparatens förträfflighet som var frågan, utan varför det skulle vara relevant att han har spelat på dem. Jag har ju, och min åsikt var precis lika irrelevant som hans, enligt dig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

om en VB är portabel kan ju diskuteras iof. jag skulle nog klassa GC som mer portabel än den.

angående spekulationerna så tror jag det ligger en del i dem, men inte alls på det vis som den där ganska omfattande och spretiga listan i artikeln anger. och utöver konstiga specifikationer i övrigt är en del detaljer är bara helt historiefrånkopplade, som fingeravtrycksläsare. varför skulle Nintendo av alla ha en sån?

här är en enkel men tydlig bild på Nintendos nästa portabla, och stationära konsoll, i min mening:

när maskinen placeras i dockan (som inte innehåller några egentliga häftiga extraprocessorer, men antagligen en skivläsare och/eller HDD av nån form) så klockas istället processorn i den nya bärbara DSS-enheten upp kraftigt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nu får du bestämma dig. Min kritik ÄR baserad på personlig erfarenhet, och det är tydligen ett problem, medan du redan tidigare tyckte att det var ett problem att han inte hade spelat, och utgick från "generella fakta" och förutfattade meningar om resultatet av dessa fakta.

Som sagt, jag vet redan att min åsikt om Wii & Wii U inte är allenarådande, och att tillräckligt många köper enheten för att Nintendo inte ska gå därifrån gråtande. Det var nu inte apparatens förträfflighet som var frågan, utan varför det skulle vara relevant att han har spelat på dem. Jag har ju, och min åsikt var precis lika irrelevant som hans, enligt dig.
B!

Det jag försöker säga är, att påstå något som inte stämmer är inte samma sak som personlig upplevelse. Jag förstår att Nintendo konceptet inte passar dig, och att du inte är helt nöjd med konsolen, det är helt normalt. Men påstå till exempel att konsolen är svag och att Wii U är en "gigantiskt flopp", baseras tyvärr inte på generell fakta, då försäljningssiffrorna säger något annat. Min fråga var relevant, eftersom jag ville veta om han baserade sin kritik på personlig upplevelse eller något annat, ibland använder man sig av vad andra har sagt om någonting. Men som sagt, det var kanske irrelevant för dig att jag ställde en sådan fråga, men det var inte det för mig.

Permalänk
Skrivet av JellyBird:

Tekniskt sätt blev den inte känd förrän den 29e Augusti 2014 då nyheten brast ut, via Nintendo Direct, men den lanserades i Japan redan i Oktober den 11e, och även Australien fick den tidigare. Nu är det i alla fall officiellt att den kommer ut den 13e Februari 2015 för europa.

Ja? Det motstrider inte min kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBird:

Finns absolut ingen logik i det du just påpekade, har du ens spelat på en Wii U?

Finns mycket logik i det. På över 2 år har Wii U sålt ca 8-9 miljoner konsoller och då har de redan släppt sina absolut största titlar till Wii U.
Jag har ägt min Wii U sen första dagen den släpptes i Sverige och äger ca 20 spel till den. När köpte du din?

Permalänk
Skrivet av phyxii:

Nintendo är på ruinens brant. detta är nog det sista dom kommer skapa inom konsollbranchen.

Svammel. Nintendo har ungefär 80 miljarder spänn på banken. Det räcker rätt långt.

Permalänk
Skrivet av Cove:

Vad jag menader med fejk angående den raden är att Adreno är ett varumärke för Qualcoms GPU:er, inte AMD:s. Dvs den som slarvat ihop den där listan har inte gjort sin hemläxa

Listfixaren kanske vet nåt som inte vi vet

Permalänk
Medlem

För att fortsätta debatten i denna tråd, som helt har tappat poängen från första posten:

Jag köpte nyss ett Wii U, efter att ha spelat på ett hos flera av mina vänner som också äger ett.
Det är enligt mig den bästa konsolen som finns på marknaden, det är( som tidigare sagt i denna tråd) den konsol som har flest spel på 1080p och 60fps.
Wii U har även väldigt många tävlings-inriktade spel(Mario-cart, Super Smash, New super Mario Bros U osv), dessutom skall fler komma under 2015.
Sedan kanske inte vissa ser det roliga med "barnsliga, tecknade" spel och inte kallar dessa för tävlings-inriktade spel heller, då de inte är CoD eller Battlefield.
Så länge det går att tävla är det ett tävlings-inriktat spel, jag spelar betydligt hellre Mario Kart eller liknande med fyra polare än CoD, men det är en smaksak.

Xbone kan inte ens spela upp 1080p i 60fps, det senaste jag läste var att den ligger på 900p i 30fps? Skandal enligt mig, som tidigare varit 360-fanboy och har ca 46k i Gamerpoints = många timmar played och achivements som man gärna vill ta med sig till "next gen".

PS4 är fint och är mitt andra val efter Wii U, men jag ser tyvärr ingen poäng med en PS4 då jag har datorn i signaturen nedan och äger 420st spel på Steam...
Dessutom hade PS4'ans grafik sett alldeles för pixlig ut på min 104" bioduk, till skillnad från vad PC gör på 27" 1440p.
Enda anledningen till att jag hade köpt en PS4 hade varit för exclusives, som för stunden inte lockar mig speciellt mycket.

Så för folk som är som mig, som ser konsol som något du lirar med polare i soffan är Wii U lätt den bästa konsolen, dessutom den billigaste.
Som bonus får du dessutom möjlighet att spela Nintendo-spel, dvs Zelda, Mario osv.
Dessa spel brukar levereras 100% färdiga och finslipade på release(*host* AC Unity *host*) och varar betydligt längre än de spel som Ubisoft, EA pumpar ut nyversioner av varje halvår, med en miljard dlc'er.

Jag äger även ett crackat Wii sen innan och Wii U är enligt min mening grymt mycket bättre.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem

Nämn ett spel till Wii U förutom super smash bros som är renderat i 1080p för jag känner då inte till fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nämn ett spel till Wii U förutom super smash bros som är renderat i 1080p för jag känner då inte till fler.

Rayman Legends.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Finns mycket logik i det. På över 2 år har Wii U sålt ca 8-9 miljoner konsoller och då har de redan släppt sina absolut största titlar till Wii U.
Jag har ägt min Wii U sen första dagen den släpptes i Sverige och äger ca 20 spel till den. När köpte du din?

Så jag antar att Zelda och Mario Party inte räknas som några av deras "största titlar" enligt dig då?
Mario Kart och Super Smash i all ära, men Mario Party och speciellt Zelda är ju inte långt efter i "storhet".
Skulle till och med vilja säga att Zelda slår alla av de tre tidigare nämnda i storhet nu för tiden oberoende av om det släpps i 720p eller 1080p.

Viftandet med Wii-kontroller är ju dessutom borta i det nya Zelda, så det kommer garanterat öka försäljningen om något.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Skrivet av Vnox:

För att fortsätta debatten i denna tråd, som helt har tappat poängen från första posten:

Jag köpte nyss ett Wii U, efter att ha spelat på ett hos flera av mina vänner som också äger ett.
Det är enligt mig den bästa konsolen som finns på marknaden, det är( som tidigare sagt i denna tråd) den konsol som har flest spel på 1080p och 60fps.
Wii U har även väldigt många tävlings-inriktade spel(Mario-cart, Super Smash, New super Mario Bros U osv), dessutom skall fler komma under 2015.
Sedan kanske inte vissa ser det roliga med "barnsliga, tecknade" spel och inte kallar dessa för tävlings-inriktade spel heller, då de inte är CoD eller Battlefield.
Så länge det går att tävla är det ett tävlings-inriktat spel, jag spelar betydligt hellre Mario Kart eller liknande med fyra polare än CoD, men det är en smaksak.

Xbone kan inte ens spela upp 1080p i 60fps, det senaste jag läste var att den ligger på 900p i 30fps? Skandal enligt mig, som tidigare varit 360-fanboy och har ca 46k i Gamerpoints = många timmar played och achivements som man gärna vill ta med sig till "next gen".

PS4 är fint och är mitt andra val efter Wii U, men jag ser tyvärr ingen poäng med en PS4 då jag har datorn i signaturen nedan och äger 420st spel på Steam...
Dessutom hade PS4'ans grafik sett alldeles för pixlig ut på min 104" bioduk, till skillnad från vad PC gör på 27" 1440p.
Enda anledningen till att jag hade köpt en PS4 hade varit för exclusives, som för stunden inte lockar mig speciellt mycket.

Så för folk som är som mig, som ser konsol som något du lirar med polare i soffan är Wii U lätt den bästa konsolen, dessutom den billigaste.
Som bonus får du dessutom möjlighet att spela Nintendo-spel, dvs Zelda, Mario osv.
Dessa spel brukar levereras 100% färdiga och finslipade på release(*host* AC Unity *host*) och varar betydligt längre än de spel som Ubisoft, EA pumpar ut nyversioner av varje halvår, med en miljard dlc'er.

Jag äger även ett crackat Wii sen innan och Wii U är enligt min mening grymt mycket bättre.

Jag har 132 spel, w the fuk man!

Sen är Wii U en toppen konsol (med pro gamepaden framförallt), det som jag är besviken på är att smash bros inte har en kampanj... men som sagt jäkligt fina spel generellt

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Skrivet av bld:

4.6 TFLOPs?! Så den skulle ha en grafikdel värre än Titan i en konsol? Fortsatt satsning på PowerPC trots att konkurrenterna kör stenhårt på x86? Luktar troll utav bara attan om detta rykte. Att bara nämna att man ens tänker på en ny konsol från Nintendos sida vore ju att döda Wii U dessutom.

Killen har koll på sina TeraFLoPs märker jag

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk

+ till fina optimerade spel och till gamepaden förstås (felfri streaming för de spel som har support)

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBird:

Först och främst, inget av det ni säger stämmer helt. Vi tittar på det såhär, under lanseringen sålde Wii dubbelt så mycket exemplar än vad 360 och PS3 gjorde tillsammans. Sedan gällande bärbara konsoler, slår Nintendo ut konkurrenterna med hästlängder. Och nu till flest sålda exemplar om dagen:

PS3 = 33,600 exemplar per dag
360 = 38,461 exemplar per dag
Wii = 75,952 exemplar per dag

Och slutligen

Wii U = 50,000 per dag

HUMOR!!!!
En över 2 år gammal nyhet från 2012 som källa på vilken konsol som säljer bäst?
Kanske dags att jämföra med de andra nya konsolerna som släppts istället för stenålders?

PS4 - ca 18.5 miljoner sålda - 14 mån efter launch
1.32 milj / månad.

XboxOne - ca 10 miljoner sålda - 14 mån efter launch
0.71 milj / månad.

Wii U - ca 10 miljoner sålda - 26 mån efter launch
0.38 milj / månad.

PGA mer kraftfulla kretsar och grafikfokus tar dessutom spelutvecklingen längre på PS4 & Xbox One än Wii U vilket betyder att de har flera storsäljande titlar som inte släppts ännu.

Så här bra går det för Nintendo.
De har lyckats vända en vinst på 500 Miljoner SEK från 2013 till en förlust på 1,6 Miljarder SEK 2014...

Permalänk
Skrivet av Ixos:

HUMOR!!!!
En över 2 år gammal nyhet från 2012 som källa på vilken konsol som säljer bäst?
Kanske dags att jämföra med de andra nya konsolerna som släppts istället för stenålders?

PS4 - ca 18.5 miljoner sålda - 14 mån efter launch
1.32 milj / månad.

XboxOne - ca 10 miljoner sålda - 14 mån efter launch
0.71 milj / månad.

Wii U - ca 10 miljoner sålda - 26 mån efter launch
0.38 milj / månad.

PGA mer kraftfulla kretsar och grafikfokus tar dessutom spelutvecklingen längre på PS4 & Xbox One än Wii U vilket betyder att de har flera storsäljande titlar som inte släppts ännu.

Så här bra går det för Nintendo.
De har lyckats vända en vinst på 500 Miljoner SEK från 2013 till en förlust på 1,6 Miljarder SEK 2014...

http://i.imgur.com/mJb47u1.jpg

Om du läser igenom ordentligt kommer du inse att det där är enbart svar på någon som påstod att Wii U inte såldes så bra jämfört med PS3, och siffrorna på Wii är för att visa hur bra det faktiskt gick för Nintendo, och att de är långt ifrån "ruinens brant". Det är redan uppenbart vilka som säljer bäst idag, därför behövdes det inte ta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vnox:

Så jag antar att Zelda och Mario Party inte räknas som några av deras "största titlar" enligt dig då?
Mario Kart och Super Smash i all ära, men Mario Party och speciellt Zelda är ju inte långt efter i "storhet".
Skulle till och med vilja säga att Zelda slår alla av de tre tidigare nämnda i storhet nu för tiden oberoende av om det släpps i 720p eller 1080p.

Viftandet med Wii-kontroller är ju dessutom borta i det nya Zelda, så det kommer garanterat öka försäljningen om något.

Zelda säljer väldigt lite i förhållande till Mario kart och Smash så ja. Nintendo har släppt sina största titlar redan till Wii U.
Om vi tittar på Wii så sålde Mario Kart ca 35 miljoner, Super Smash sålde 12-13 miljoner och Zelda Skyward Sword ca 4 miljoner och Twilight Princess ca 7 miljoner.
Zelda är ingen stor konsollsäljare även om en del gärna vill påstå det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vnox:

Rayman Legends.

Mjo det klarade förvisso "last-gen" konsollerna också. Inget som imponerar direkt Det är inte direkt ett spel som är krävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Om AMD gör en Nvidia och ger sig in i ARM tillverkningen (bortsett från server marknaden) så tror jag inte de kommer licensiera en GPU, utan de gör nog som Nvidia och och utvecklar sin egen. De har liksom expertis för det

Utöver det så tror jag inte Qualcomm licensierar sina CPU/GPU:er till andra SoC tillverkare. Och skulle de göra det, så betvivlar jag att de får deras varumärken så det ser ut som det är AMD:S teknik ("Adreno AMD gpu").

Har du sett någon annan SoC tillverkare som använder Adreno än Qualcomm?

adreno vart mycket riktigt uppköpt från amd/ati av qualcomm då ADRENO=RADEON det är ett wordplay eller anagram på RADEON^^ så finns inget som tyder på att det skulle vara fejk just med den raden text:P

Däremot att de skulle peta in ett 380X tvivlar jag starkt på:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Zelda säljer väldigt lite i förhållande till Mario kart och Smash så ja. Nintendo har släppt sina största titlar redan till Wii U.
Om vi tittar på Wii så sålde Mario Kart ca 35 miljoner, Super Smash sålde 12-13 miljoner och Zelda Skyward Sword ca 4 miljoner och Twilight Princess ca 7 miljoner.
Zelda är ingen stor konsollsäljare även om en del gärna vill påstå det.

Nu får du dock tänka på Zelda som märke och inte Zelda på Wii
Majoriteten avskydde Zelda på Wii för att du behövde vifta och hålla på istället för en vanlig kontroll..
Detta är borttaget i nya Zelda, vilket borde göra så att Zelda säljer lika bra som Zelda gjort tidigare, innan Wii-versionerna.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Mjo det klarade förvisso "last-gen" konsollerna också. Inget som imponerar direkt Det är inte direkt ett spel som är krävande.

Du frågade om "ett spel till", jag svarade med ett.

Det är rykten om att det nya Zelda skall vara 1080p, men inget som är bekräftat än.
Sedan finns ju även Zelda Windwaker HD, som är 1080p( även om det är en remake) och Monster Hunter 3 Ultimate.
Sedan har jag inte räknat med alla spel på Nintendo E-shop heller, men det är lite fusk enligt mig.

Men om man skall skita i upplösning tycker jag att Nintendos spel har en härligare grafik att titta på.
Jag kan vid enstaka saker reagera på att det är 720p och inte 1080p och då sitter jag på 104" bioduk.
Detta är självklart pga att deras tecknade och "lulliga" grafiska design går grymt bra ihop med AA, då allt ändå är mjukt och gulligt.
Personligen gillar jag grafiken på Wii U även den uppskalade 720p, då inga konsoler har kapaciteten att nöja mitt grafiska krav i AAA-titlar( som är typ det enda som finns på Xbox och PS4), jämfört med min PC.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |