Microsoft "undersöker" strömmande spel från PC till Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Inte är väl damen vaken 03:27 en vardag när du sitter vid datorn? Jag är säker på att vardagsrummet hade fungerat utmärkt

Hela argumentet handlar dock om att spela på stora skärmen, och det går ju inte om det skall kollas på serier på samma skärm helt oavsett vad datorn eller xboxen står.

Det var ett tag sen man spelade 03:27 på en vardag. Fy vad jag känner mig gammal:)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Då har man förslagsvis redan sin dator i vardagsrummet inkopplad direkt till TV/Projektor och då räcker det med att aktivera handkontrollen, göra TV/Projektor till huvudskärm och sedan fritt fram att spela. Xbox One ser jag inte nyttan av att ha som mellansteg.

Kan avslöja för dig att de flesta hushållen säkerligen inte vill ha ett stort fult PC-chassi i sitt vardagsrum. En gamingdator går knappast in i gemene mans TV-bänk. Och om det ska vara i vardagsrummet ska det inte låta, så det här med högljudda fläktar är att glömma. Det du har att välja på är antingen nåt som låter för mycket eller nåt som kostar för mycket. Själv har jag provat en lösning med passiv kylning men den når långt ifrån hela vägen prestandamässigt.

Permalänk
Medlem

Var det inte Einstein som sa att allt bör göras så enkelt som möjligt? Varför inte bara dra en HDMI kabel? Du streamar ju inte till din PC. Du streamar till din datorskärm...
Det kan man t.om göra från Xbone till datorskärmen och från PC till TV-skärmen.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

sorry men, no thx.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Var det inte Einstein som sa att allt bör göras så enkelt som möjligt? Varför inte bara dra en HDMI kabel? Du streamar ju inte till din PC. Du streamar till din datorskärm...
Det kan man t.om göra från Xbone till datorskärmen och från PC till TV-skärmen.

Grattis, du har löst bilden och ljudet. HDMI kabel med förstärkare för att kunna dra 20m utan problem kostar nästan lika mycket som en XBOX gör btw... Sen ska du skaffa trådlösa tangb och möss och försöka använda dessa i soffan.

Eller så ger man VALFRIHETEN att dra HDMI kabel, eller bara starta XBOX och köra det via den redan dragna nätverkskabeln på det sättet. Jag själv kör rätt ofta enklare steam spel med laptopen kopplad till TVn eller i soffan. Jag sitter framför datorn för många timmar på jobb, på stol. Är rätt skönt att kunna lat-spela och koppla av efter jobb.

Till ALLA er som klagar på denna funktion, lägg av. Ni klagar på en funktion som är VALFRI att använda. Ingen tvingar er, ingen säger att ni ska använda den. Men det som jag tycker Windows 10 har som milstolpe hittills är valfrihet, och det är bara bra att de fortsätter på detta sätt.

Du väljer om du vill ha plattan, PCn eller what ever, du väljer hur det ska se ut, hur de små sakerna ska fungera. Om du vill ha stor eller liten startmeny. Om det ska vara likt Windows 7 eller 8. Eller om du vill spela XBox spel via PCn, eller PC spel via XBoxen. Det är detta som kommer göra Windows 10 det OS som vi borde haft för 10 år sedan... "det perfekta OSet" som fungerar som DU vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

...
Kanske om man hade kontroller med så hög signalstyrka så man kunde ha datorn i ett annat rum

Well, jag kan stå utanför huset med en Xbox 360 kontroll och fortfarande navigera runt i det jag har igång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Skrämmande många bakåtsträvare på SweC nu för tiden :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimmy!:

Nä han får höra att andra är intresserade för att titta på det... men va då, ingen i MS utvecklingsteam eller ledning vill ha detta?

Skulle misstänka att utvecklingsteamet vill ha funktionaliteten, däremot är nog ledningen lite mer tveksamma.

De drar ju in en hel del pengar per sålt konsol-spel, inga dylika pengar på spel som säljs till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimmy!:

"People ask about the streaming in the opposite direction — can I stream from my PC to my Xbox? — and I'll just say it's something that we're really looking at," Spencer said.

MEN JISSES!! Detta är ju så självklart att jag slår dubbelvolter. Spencer demade att han har ett Steam konto och som Xbox chef måste han ha en Xbox One. Hur kan han själv inte bara känga in dörren hårt på jobbet dag 1 och skrika "MY PC GAMES ON MY XBOX NOOOOOOW! MAKE IT HAPPEN!"
Nä han får höra att andra är intresserade för att titta på det... men va då, ingen i MS utvecklingsteam eller ledning vill ha detta?

Att Xbox One behöver hjälp med att nå 1080p/60 har varit uppenbart (och tragiskt) sen systemet släpptes.
Och Valve pushar för att spela PC spel på HDTV'n.
Sony har inget sätt att nå PC spelarna eller dra nytta av kraftfulla spel PCs.

MS har ju öppet mål och straffspark. PC Windows & Xbox unite.
Med CPU&GPU stöd av en lokal Spel PC så borde 1080p/60 inte vara något problem, hell lägg till mera fysik & AA så Sony gråter.
Och köra alla PC lir (steam, gog, origin, uplay, butiköp) från en Win10 PC vore självklart på HDTV via Xboxen.
Xbox One'n säljer mera Win10 licenser. Och Win10 säljer mera Xbox One.

Därför att MS bara vill göra spel till xbox, så dom försökte (som vanligt) med en fuling och implementera streaming enbart från en xbox till windows så dom kan säga "titta här, vi stödjer gaming på windows, köp bara en xbox och streama spelen!". Men precis som med sina galna drm-idéer när xbox one skulle lanseras så fick dom väldigt mycket kritik på internet direkt efter win10-eventet för att dom inte implementerat tvåvägs-streaming, och nu såklart gör en pudel.

Permalänk
Medlem

Folk gnäller för att dom inte kan förstå andras behov. Finns många moderna stora bostäder/villor där detta kan bli en riktigt bra feature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Får skamset erkänna att Xbox börjar kännas mer och mer lovande. Man kanske helt enkelt ska byta bort ps4:an mot en X1

Du verkar vara en av de enda vettiga här. ...

Jag tycker att det här verkar jävligt bra att de lägger till det. Jag har ingen användning av det själv än så länge, men jag tror säkert att det finns många andra som kommer att ha det. Och skulle man kunna strömma åt andra hållet så tror jag enormt många hade blivit glada.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?