Permalänk
Medlem

Node 304 gaming

Efter att ha tröttnat på den stora klumpen bestämde jag mig för att gå ner till mITX samtidigt som jag ville gå upp i prestanda! Mitt 280x gick sönder och efter en reklamation fick jag hem ett flong nytt MSI GTX970 gaming som jag bestämde mig för att bygga den nya burken kring. Efter mycket velande bestämde jag mig även för ett Node 304 och övriga delar blev ganska självklara. Hade sedan tidigare ett AsRock z87E-ITX så det blev intel den här gången!

Resultatet? En otroligt tyst liten burk som utpresterar min gamla dator med hästlängder! Passiva grafikkortet står still även när jag surfar och glor på film!

Chassi: Node 304
Nätaggregat: Fractal Design Edison M 550W
GPU: MSI GTX970 Gaming
Moderkort: AsRock z87E-ITX
CPU: 4690K
Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 med 1150 mounting kit
RAM: Corsair LP 1600mhz

Skärm: Qnix QX2710 - 27", 2560x1440p, 96hz
Tangentbord: CM Quickfire TK, White special edition
Mus: Logitech MX518

Node 304 gaming

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Men jag måste fråga;

Varför är den ena fläkten på CPU-kylaren riktad i motsats till resten av luftflödet? Den främre i chassits riktning menar jag.

Permalänk
Medlem

Nice, stolen ser ut ge många bekväma speltimmar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har du någon DAC för dina DTs eller kör du direkt från chippet på moderkortet? Snyggt förövrigt, älskar skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Ser bra ut! Men jag måste fråga;

Varför är den ena fläkten på CPU-kylaren riktad i motsats till resten av luftflödet? Den främre i chassits riktning menar jag.

Haha du har så rätt så! Så det kan gå när man monterar mitt i natten? Ordningen är nu återställd!

Skrivet av bärplockaren:

Nice, stolen ser ut ge många bekväma speltimmar.

Den lämnar en del att önska för långa spelsessioner men den kompenserar i varje fall för min 27" skärm som inte flickvännen uppskattar lika mycket som jag!

Skrivet av pTw:

Har du någon DAC för dina DTs eller kör du direkt från chippet på moderkortet? Snyggt förövrigt, älskar skärmen.

Asrock har en hörlursförstärkare från TI på detta moderkortet som driver lurarna för spel med bravur. Till musik har jag en Fiio e10K till mina DT990 (dock sker all finlyssning i vardagsrummet).

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Jag ville också bygga mITX men jag undrar om det inte vore mer skoj med Haswell-E + GTX 970 kanske... (gnager på nagel)

+1p för Qnix!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself