Permalänk

Tjena, jag har inte kört sen spelet kom 2012. Tänkte nu testa på det igen. Någonting jag ska tänka på? Någonting nytt? Finns det någon svensk guild att joina ? osv !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Tjena, jag har inte kört sen spelet kom 2012. Tänkte nu testa på det igen. Någonting jag ska tänka på? Någonting nytt? Finns det någon svensk guild att joina ? osv !

Jag vet inte ens vart jag ska börja
Hoppa in och ta en titt, förhoppningsvis loggade du ut medans du stod i Lions Arch

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

ok nu kom jag inte ihåg varken lösenord eller karaktärsnamn så jag blev tvungen att skicka in en ticket till dom

vad heter du i spelet då ?

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Finns det någon svensk guild att joina ? osv !

Har du inte hittat någon guild ännu, är du välkommen till Friskyttarna.

Lycka till i Tyria.

Permalänk

Fortfarande inte fått nått svar på min ticket om lösenord... snacka om seg support

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Låter inte bra att supporten är seg

ANnars tycker jag spelet är riktigt trevligt. Det har tillkommit en del saker att göra och jag tycker inte att det är trist ens på högsta leveln då jag gillar detta med personal story osv. Hoppas att det låses upp lite mer zoner också även om spelet är rätt stort som det är.

Permalänk

Jag fick ett nytt lösenord. Just nu saknar jag delar till min speldator men sen blir det att köra

Ni kan väl skicka mig era in-game nicks !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Såg denna på http://friskyttarna.eu/

Edit: Uppdaterat info lite. Det är en prognos från ett koreanskt investeringsbolag KDB Daewoo och inte officiell information från NC Soft. De verkar i alla fall relativt säkra på att GW2 kommer få en expansion i slutet av 2015.
http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/2rw901/gw2_foreca...

Permalänk

Någon/Några som spelar på Far Shiverpeaks? Tråkigt att alltid spela helt själv. Speciellt nu när jag är relativt ny i spelet också.

Permalänk
Medlem

NC Soft har registerat trademark på

Guild Wars 2: Heart of Thorns

http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/2s9jp8/ncsoft_reg...

Permalänk
Medlem

Har spelat sedan release, dock i servern: Gunnar's Hold med guilden jag spelat med sedan GW(1). Du kan gärna få en invite om du vill, spelar inte så värst mycket roll när det kommer till spelandet.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

NC Soft har registerat trademark på

Guild Wars 2: Heart of Thorns

http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/2s9jp8/ncsoft_reg...

Behöver dock inte vara en expansion, kan vara nästa living story. Vet inte ens vad som har hänt med nuvarande, slutade spela efter storyn med waypointsen som gick ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Behöver dock inte vara en expansion, kan vara nästa living story. Vet inte ens vad som har hänt med nuvarande, slutade spela efter storyn med waypointsen som gick ner.

Det annonseras på huvudscenen vid PAX av A-nets grundare och nuvarande gamedirector. Grafen som presenterades tidigare i tråden förklaras inte alls av en vända living story till. Spelets utveckling har gått på tomgång under hela vändan med living story, det har varit ren utfyllnad som om en expansion faktiskt släpps ändå har varit rätt ok.

Tl;dr, det behöver inte vara en expansion men det är definitivt mer än living story säsong 3.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Tog bort länken då det tydligen var en video ifrån slutet av living storyn...

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Det är nästan garanterat att HoT är ett expansion då ingen living story har blivit ett trademark.

En analys video gjord utav wooden, han hade även rätt angående teorin om mordremoth.

https://youtube.com/watch?v=ule3XqMscRk

Här har ni en länk från dulfy.net där ni även kan läsa lite mer om vad som trors

http://dulfy.net/2015/01/13/gw2-ncsoft-trademarks-gw2-heart-o...

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Slänger in en länk här i tråden, för folk som kanske har funderat på att testa osv, då spelet bland annat kommer ha 75% rea:

Citat:

This weekend, January 24 and 25, you can purchase the game for an unprecedented 75% off!

Detta gäller alltså då när man köper spelet online i deras shop (Digital Heroic Edition och Digital Deluxe Edition (skrivet längst ner))
https://www.guildwars2.com/en/news/this-weekend-guild-wars-2-...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas få 60fps 1080p ultra på alla inställningar? Försökt få en stabil 60fps på en av datorerna här men lyckas inte.

Specs; i5 4690k 4,4ghz. GTX 970, 8GB ram. Vet att Nvidia nyligen släppt nya inställningar för GW2(äntligen efter års av väntan) men den funkar inte lika bra på 970 som den gör på äldre grafikkort.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det ska komma några nya klasser till spelet?
Tyckte att klasserna i GW2 var väldigt tråkiga. Spelade mycket GW när det kom och dom klasserna där var roliga typ Dervish och Paragon spelade jag mycket på den tiden.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Medan PAX South pågår och ArenaNet pratar om Edge of Thorns så kommer Guild Wars 2 att säljas för €10 under helgen. Digital Deluxe kommer kosts €15.

Funderar på att köpa ett extra exemplar bara för att ha ett konto att dumpa föremål på. Min bank är redan överfull.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Edit: Återigen rensat, § 11.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

är Lions Arch fortfarande demolerat av scarlet legion? inte spelat på lönge så droppar frågan här bara.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Pax är idag för dem som är intresserade utav arenanets senaste tillägg av Guild wars 2, det streamas live för den som är intresserad. Det kommer även lottas ut gems på över 17000. Så passa på!

Kan även tillägga att det är dubbel experience på allt över helgen!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

http://www.twitch.tv/mattvisual

Stream pågår nu! Riktigt spännande och bra kommentatorer! Missa inte Guild Wars 2 nya release!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

http://www.twitch.tv/mattvisual

Stream pågår nu! Riktigt spännande och bra kommentatorer! Missa inte Guild Wars 2 nya release!

Alternativt
http://www.twitch.tv/guildwars2

Permalänk
Medlem

Officiell sida för Heart of Thorns med den info som finns just nu
https://heartofthorns.guildwars2.com/en

Sammanfattning av info (från sidan länkad ovanför)

Citat:

Heart of Thorns
Guild Wars 2: Heart of Thorns™ is the first expansion for Guild Wars 2. Founded on the idea that the journey is the goal, the Heart of Thorns expansion continues the Guild Wars 2 tradition of challenging the conventions of MMOs to fulfill the promise of what online worlds should be.

The Mastery System
We're reimagining progression with our new Mastery system. Explore new training opportunities for your character beyond level 80 and master abilities like hang gliding in the jungle, tearing the bark off of heavily armored Mordrem, or building new collections that earn precursors to a legendary weapon.

The Heart of Maguuma
New adventures await you in the heart of the Maguuma Jungle. Confront the growing hordes of Mordremoth's minions, discover allies from ancient civilizations, and battle new enemies.

  • Tackle challenging group content.

  • Explore new open world jungle maps.

  • Experience new events and storylines.

  • Test your mettle in new boss battles.

Specializations
Evolve your gameplay. With profession specializations, you'll unlock access to a weapon previously unavailable to your profession as well as new traits, skills, and unique mechanics - all of which will transform your profession into something new.

New Profession: Revenant
Channel legendary powers to slaughter foes and unleash chaos on the battlefield with our brand new profession: the revenant. Enter the field of battle heavily armored and equipped with the otherworldly powers of the Mists.

Guild Halls
Your guild has roamed the world together. Now, it's time to claim a piece of it. Work with fellow guild members to claim and grow your own guild hall in the heart of Maguuma.

PvP: New Stronghold Game Mode
Gather supply to hire soldiers. Battle for control of heroes. Man the trebuchet to defend your stronghold, and storm the enemy gates to defeat the guild lord! Use our new guild team feature to team up and battle to the top of the leaderboards. Stronghold offers an entirely new way to play competitive PvP in Guild Wars 2!

WvW: New Borderland
Experience epic battlefield combat like never before in World vs. World's latest core addition, the new Borderlands map. Navigate treacherous heights with traps that blow your foes to the depths below and ferocious defenders to help keep the enemy at bay. Map objectives will be more important than ever before, as they'll unlock new strategies, tactics, and play mechanics that you'll want to use to your world's advantage!

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

gode tid va sugen jag e att börja igen!!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kommer nya expansionen innebära ny levling?

Jag håller på att fixa ascended gear men det är ju ingen ide då.

Permalänk
Skrivet av waconda:

Kommer nya expansionen innebära ny levling?

Vad jag förstått blir det inget nytt level cap, utan samma som tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Kommer nya expansionen innebära ny levling?

Jag håller på att fixa ascended gear men det är ju ingen ide då.

Nej, inga nya levels och gammal gear kommer fortsätta vara aktuell.