Hatred Game - postal klon ?

Permalänk
Medlem

Hatred Game - postal klon ?

Sprang på denna trailer på ett kommande spel som Postal typ en galning som är trött på allt och alla och såklart ska döda så många oskyldiga som helst.. va tycker ni ?

https://www.youtube.com/watch?v=RrX7G-1xPLs

Permalänk
Medlem

Well att det är uppifrån är mindre bra/mod så nja kommer nog inte spelas av mig :/

§1
Permalänk
Medlem

Fick till och med lite rysningar över trailern! Ganska sjukt måste jag säga.
Typ samma känsla jag fick när jag spelade Flygplats delen i Modern Warfare 2.

Inget köp för mig.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

nähe? tycker det såg bra ut, måste alla spel vara så barnvänliga eller idag? på tiden lite mer såna här vuxna spel kommer.

Permalänk
Medlem

Är ju inte speciellt vuxet att spela ett sådant spel tycker jag! Tycker inte heller du uttryckte nåt att spelet verkade intressant i första inlägget!
Sedan har ju Postal en del humor och inte bara uppdrag att döda civila eller?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Såg väl ut som ett hjärndött spel man kan spela när man är för trött för att sova.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag tycker denna trailer ger intrycket att de går lite väl långt med sin brutalitet, t.ex i still med Manhunt och liknande spel, blir nog inget köp för min del.

Permalänk
Medlem

Blir ett köp här iaf, kan vara kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zLoud:

Well att det är uppifrån är mindre bra/mod så nja kommer nog inte spelas av mig :/

:clap:
Summerar till vilka spelet är riktade till.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Bah, skönt å bara lira lite utan å behöva tänka så mkt ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Bah, skönt å bara lira lite utan å behöva tänka så mkt ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker man någonsin i Battlefield of Duty? Nä, jag tänkte väl det.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag tycker än, vill se om där är mer av detta är enbart springa runt och döda.
Jämfört med Postal så saknas humorn, tycker detta försöker vara för realistiskt och enbart satsar på att visa brutala mord av oskyldiga.

Men ja, kommer nog sälja som smör efter att media får nys om det och börjar jämföra med alla skolskjutningar mm.
Och så kommer nog nån dåre och skjuter en massa och sen skyller på detta.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Alltså, nog för att jag anser att våldsdebatten i spel är extremt överdriven...men detta fick mig att riktigt haja till. Detta är överdrivet våldsamt bara för att...?
Postal har massa humor och gör narr av det mesta, men Hatred tar allt extremt seriöst..du går runt som en psykotiskt mördare vars uppgift är att på så våldsamt sätt som möjligt döda oskyldiga människor? Det är lite för mycket enligt mig.
Många spel går att spela väldigt våldsamt (tex killen som hade människors huvuden som utsmycknad i Skyrim) men det finns alltid andra objektiv du kan göra och du kan välja andra vägar i sådana spel..men i Hatred verkar det enligt trailer bara finns ett objektiv: att döda allt och alla...

Spelet är i alla fall inget för mig men det kommer förmodligen sälja som smör som en ovan skrev.

edit: Om dessa spel anses vara mer vuxet är jag hellre ett barn...

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Lite ubervåld en stund kan ju vara kul och man kan ju varva det med LL tittandet. Dock tror jag inte denna typ afv spel är för alla och absolut inte för psykiskt klena individer som tror att man kan föröver detta irl.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Videon har blivit privat... eller borttagen från youtube...

Verkar vara ett meningslöst spel iaf. Postal var lite kul, då man kunde använda katt som silencer etc. Kan inte jämföra då videon inte funkar, men sådana här spel kan inte ta sig själva så seriöst, då blir det inget kul.

Permalänk
Medlem

Vad är vuxet med detta spel? Känns som ett typiskt spel för tonåringar som vill vara coola...Men vad vet jag...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Entusiast

Den har fått en adult only stämpel av ESRB, tvivelaktigt att Steam kommer sälja det. Spelet ser ju otroligt dåligt ut ändå så är väl ingen större förlust, en snubbe i trenchcoat som vill mörda så många oskyldiga han kan innan han själv avlider. Våldsamma spel i all ära men detta är bara löjligt.

https://www.youtube.com/watch?v=qV3PhvCf_Jg

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Blir lite märkligt när målgruppen är yngre än åldersgränsen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Vågar inte ens tänka på vad politiker i x-antal länder kommer säga om det spelet och hur det "påverkar barn till att bli våldsamma".....

Som sagts tidigare, glimten i ögat som Postal ändå hade kan jag inte se i detta, det verkar enbart vara ett mayhem-spel som går ut på onödigt dödande. Period.

*soptunnan*

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

tycker det såg roligt ut, blir nog ett köp, fast jag fastnade aldrig för Postal, kanske man blir less snabbt, men kul med något annorlunda

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Den har fått en adult only stämpel av ESRB, tvivelaktigt att Steam kommer sälja det. Spelet ser ju otroligt dåligt ut ändå så är väl ingen större förlust, en snubbe i trenchcoat som vill mörda så många oskyldiga han kan innan han själv avlider. Våldsamma spel i all ära men detta är bara löjligt.

https://www.youtube.com/watch?v=qV3PhvCf_Jg

Steam förbjöd först att spelet skulle säljas igenom dom, sedan bad Gabe Newell (i egen hög person) utvecklarna om ursäkt eftersom det finns spel med liknande våldsamhet som redan säljs på Steam.

Spelet är vad jag uppfattat just för att se hur långt man kan gå med våldet, bara för att skapa debatt m.m.

Men som vanligt: Ingen tvingar er att köpa spelet och ingen tvingar er att köpa den till era barn heller.

Själv skulle jag inte haft något emot att köpa spelet, sitta och skapa kaos bara för att...

Källa på ovanstående: http://www.gamepolitics.com/2014/12/30/hatred-gets-approved-s...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Vettefan, verkar rätt hjärndött. Är tanken att bara springa runt och skjuta alla?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Vem vet, spelet kanske kommer ha en skitbra story eller något. Utifrån trailern så ser det väl inte särskilt spektakulärt ut.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Entusiast

Din källa var innan spelet fick en adult only ESRB stämpel, ifall Steam skulle bestämma sig för att sälja det skulle detta vara det första AO spelet i deras katalog med allt vad det innebär.

Skrivet av Rocky Scarlet*:

Vem vet, spelet kanske kommer ha en skitbra story eller något.

Tvivelaktigt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vågar inte ens tänka på vad politiker i x-antal länder kommer säga om det spelet och hur det "påverkar barn till att bli våldsamma".....

Som sagts tidigare, glimten i ögat som Postal ändå hade kan jag inte se i detta, det verkar enbart vara ett mayhem-spel som går ut på onödigt dödande. Period.

*soptunnan*

Tror det kan vara rätt kul att bara springa runt hjärndött och kötta också. Glöm inte GTA spelen där en stor del av nöjet var att springa runt och skjuta snutar och civila, även om storyn är bra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Haha sjukt spel! Planerar du en skolskjutning eller annat terrordåd så är det nog ett perfekt spel att tagga till med.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Kul med postal var att det knappt sålde i Sverige förrän det var ngn rapport om det i TV lr tidning lr vad det var. Sen sålde det som smör i solsken. Tror det handlade om postal 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Ganska så osmakligt. Man drar ju direkt paraleller till alla skolskjutningar i USA. Lite samma tema, hatar världen och ska döda så många som möjligt innan man stryker med själv.
Sen att huvudkaraktären är den totala stereotypen av de typiska gärningsmännen av ovanstående dåd gör ju saken inte bättre.
Obehagligt är bara förnamnet.
My 2 cents!

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

GOTY 2015

Detta kanske bidrar till ett nytt spel i stil med Soldier of Fortune, vilket är ett av favoritspelen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Sprang på denna trailer på ett kommande spel som Postal typ en galning som är trött på allt och alla och såklart ska döda så många oskyldiga som helst.. va tycker ni ?

https://www.youtube.com/watch?v=RrX7G-1xPLs

klippet är ju privat :C