Akta er för Kinguin, G2Play när ni handlar spel, fick inte mina köpta spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

csgo och några rust nycklar för 2000?

csgo för 119 https://www.spelbutiken.se/catalog/product/74922-counter-stri...

Rust för 19 euro = 171,80 kr.

Så du har köpt 11 nyklar Rust och en csgo nyckel? Why??

Han är väl en av alla youtube streamers som ger bort nycklar för att få betalande prenumeranter.

Permalänk
Jacob Fanboy

Går alltid in på DLcompare för att hitta bästa pris, och har handlat både på Kinguin och G2play. Det enda "problemet" jag varit med om var vid release av BF4 då min nyckel vart 2 dygn försenad, dock var supporten trevlig via mail och höll mig uppdaterat under tiden.

Permalänk
Medlem

Mitt meddelande blev borttaget av Swec admin pga att jag var otrevlig så får jag göra om det.

*INFO* Detta är INTE direkt riktat mot någon speciellt utan allmän info för att Swec ska bli effektivare. *INFO*

Hade en person som läste första inlägget i tråden bemödat sig att läsa de första tolv orden i första meningen så hade inte den frågan behövts att ställas. Men akta er för att påpeka något liknande för alla vet ju att ingen i Sverige klarar av att bemöta kritik i någon ålder. Jag kanske är ensam som börjar bli trött på alla frågor som ställs när svaren finns i den text som frågan berör.

Ont: Otur att op har haft problem med g2play. Talar ju bara om mina egna erfarenheter men efter 8000 spenderade kronor över många år så har jag full tillit för dem.

PS: Har jag trampat någon på tårna med denna text, skriv till mig så kan jag bjuda på saft och bulle + förklara hur världen fungerar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

Har handlat från G2play och kinguin flera gånger och har aldrig haft problem.

Permalänk
Avstängd

Har aldrig haft problem när jag handlat via Kinguin.net

Nu är det dock irriterande att de höjt priserna pga ett EU-direktiv där de måste lägga på moms som gäller i det landet man bor i inom EU. För de som fortfarande vill handla billigt är det att surfa via en VPN eller liknande så man får en ip från ett annat land och så ändrar man sin adress också på Kinguin till det landet som man "surfar" från och vips slipper man VAT. Norge fungerar fint.

Men klaga inte på bra företag som får bra kritik endast för ett litet fel. Lös det problemet med säljaren och fungerar inte det så ta upp det och diskutera kring problematiken!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Inaktiv

"Det har inte hänt mig därför är det inget problem, och det finns inget fuffens någonstans överhuvudtaget, trots att det finns massor med bevis för stulna keys, stulna kreditkort, återkallade keys i tusentals och berättelser från utvecklare själva som förlorar pengar, men nej, det är inget problem, jag köper mina spel billigast möjligt och tycker inte alls det är konstigt att det är för en femtedel av ordinarie pris"

Vem skulle handla någon annan typ av produkt med "återförsäljare" som kör med samma stil utan att inse att något är galet? När det gäller spel är det tydligen ok. Liknelsen med att köpa prylar ur någons bagage är helt korrekt.

Skyll er själva. suck :/

Spännande också att dessa trådar dyker upp gång på gång (oftast med 7e företagen), med samma försvar som vanligt om att man själv inte är drabbad (ermagherd). Däremot undrar jag var alla trådar är om GMG, Amazon, gamersgate osv.....intressant att fundera på, eller hur? Var är gnället om att spel har blivit återkallade där? Varför säljer inte dom nycklar från välgörenhet (humble bundles), keys köpta från gråmarknader och med stulna kreditkort?
Ni är ju bara snåla och skiter fullständigt i vilken som får er pengar, låtsas inte som något annat.

"Det är så världen fungerar" tjena. Vi vet alla att det går att köpa stulna saker, och att brottslighet existerar, men det är inte ok helt enkelt.
Välj själv.

edit: Om nu 7e nissarna är så outstanding varför bryr dom sig om hur många keys jag köper från dom, varför får jag inte sälja vidare det?
Varför fick OP inte köpa flera keys?
"We think you're scamming us. We want a answer about where, or how you sell the games for a good profit." Om jag köper 10st spel av Cdon, får jag samma besked då?
Wtf?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

"Det har inte hänt mig därför är det inget problem, och det finns inget fuffens någonstans överhuvudtaget, trots att det finns massor med bevis för stulna keys, stulna kreditkort, återkallade keys i tusentals och berättelser från utvecklare själva som förlorar pengar, men nej, det är inget problem, jag köper mina spel billigast möjligt och tycker inte alls det är konstigt att det är för en femtedel av ordinarie pris"

Vem skulle handla någon annan typ av produkt med "återförsäljare" som kör med samma stil utan att inse att något är galet? När det gäller spel är det tydligen ok. Liknelsen med att köpa prylar ur någons bagage är helt korrekt.

Skyll er själva. suck :/

Spännande också att dessa trådar dyker upp gång på gång (oftast med 7e företagen), med samma försvar som vanligt om att man själv inte är drabbad (ermagherd). Däremot undrar jag var alla trådar är om GMG, Amazon, gamersgate osv.....intressant att fundera på, eller hur? Var är gnället om att spel har blivit återkallade där? Varför säljer inte dom nycklar från välgörenhet (humble bundles), keys köpta från gråmarknader och med stulna kreditkort?
Ni är ju bara snåla och skiter fullständigt i vilken som får er pengar, låtsas inte som något annat.

"Det är så världen fungerar" tjena. Vi vet alla att det går att köpa stulna saker, och att brottslighet existerar, men det är inte ok helt enkelt.
Välj själv.

edit: Om nu 7e nissarna är så outstanding varför bryr dom sig om hur många keys jag köper från dom, varför får jag inte sälja vidare det?
Varför fick OP inte köpa flera keys?
"We think you're scamming us. We want a answer about where, or how you sell the games for a good profit." Om jag köper 10st spel av Cdon, får jag samma besked då?
Wtf?

Eller kollar du bland alla trådar om gnäll mot CDON, Asus, Samsung, Telia etc... men när någon gnäller och majoriteten aldrig har problem så är det ju alltid fel på företagen...

Men betala du dina 600 kr för ett skitspel via Steam så köper vi mer medvetna konsumenter spelen för vad vi tycker de är värda.

Varför blanda in brottslighet när det inte är någon brottslighet. Isf är det ju fantastiskt eftersom det är så öppet men det kan fortsätta år efter år. Snacka om enkelt brottslighet.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laxieboy:

Eller kollar du bland alla trådar om gnäll mot CDON, Asus, Samsung, Telia etc... men när någon gnäller och majoriteten aldrig har problem så är det ju alltid fel på företagen...

Men betala du dina 600 kr för ett skitspel via Steam så köper vi mer medvetna konsumenter spelen för vad vi tycker de är värda.

Varför blanda in brottslighet när det inte är någon brottslighet. Isf är det ju fantastiskt eftersom det är så öppet men det kan fortsätta år efter år. Snacka om enkelt brottslighet.

En skillnad, dom säljer inte stöldgods. Vanlig konsumentkritik och felaktiga produkter kan dom hantera. Att jämföra jättebolag som Asus och Samsung med detta är en i mina ögon märklig jämförelse. Att företag gör fel och har undermåliga produkter är en sak, men inte det vi diskuterar här eller hur? Det är därför dom har kundtjänst, reklamationshantering osv osv. Eller har Asus köpt sina datorer i någon gränd kanske?

Köper inga "skitspel" via Steam för 600SEK, men tack för varningen. Finns andra, helt klart legitima återförsäljare att köpa spel ifrån, det vet ju du också. Några jag skrev om i mitt inlägg som du själv citerar.

Grejen med detta är att stulna keys (kallar det så enkelt så slipper jag dra upp alla exempel) säljs, utvecklaren får inget, och går ibland även back. Vilket gör det värre än ren stöld.

Ett känt fall; http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...
"We deactivated these keys because they keys were purchased with credit cards where the card-holder initiated a “charge-back.” A charge-back is a consumer protection mechanism offered by payment companies such as Visa, allowing a card-holder to dispute a charge on their credit card statement. This means we never received payment for the game. In fact, we were charged a fee by the card issuer for the charge-back. For these 1,341 keys, these fees totalled around $30,000."

Något du vill försvara? Dessa nycklar hamnar alltså, konstigt nog, inte hos de letitima återförsäljare som finns. Det finns en anledning, inte så svårt att förstå.
Är också skönt att veta att när jag köper spel så går pengarna faktiskt till dom som skapat spelen, lön för sitt arbete helt enkelt. Det är dom värda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

En skillnad, dom säljer inte stöldgods. Vanlig konsumentkritik och felaktiga produkter kan dom hantera. Att jämföra jättebolag som Asus och Samsung med detta är en i mina ögon märklig jämförelse. Att företag gör fel och har undermåliga produkter är en sak, men inte det vi diskuterar här eller hur? Det är därför dom har kundtjänst, reklamationshantering osv osv. Eller har Asus köpt sina datorer i någon gränd kanske?

Köper inga "skitspel" via Steam för 600SEK, men tack för varningen. Finns andra, helt klart legitima återförsäljare att köpa spel ifrån, det vet ju du också. Några jag skrev om i mitt inlägg som du själv citerar.

Grejen med detta är att stulna keys (kallar det så enkelt så slipper jag dra upp alla exempel) säljs, utvecklaren får inget, och går ibland även back. Vilket gör det värre än ren stöld.

Ett känt fall; http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...
"We deactivated these keys because they keys were purchased with credit cards where the card-holder initiated a “charge-back.” A charge-back is a consumer protection mechanism offered by payment companies such as Visa, allowing a card-holder to dispute a charge on their credit card statement. This means we never received payment for the game. In fact, we were charged a fee by the card issuer for the charge-back. For these 1,341 keys, these fees totalled around $30,000."

Något du vill försvara? Dessa nycklar hamnar alltså, konstigt nog, inte hos de letitima återförsäljare som finns. Det finns en anledning, inte så svårt att förstå.
Är också skönt att veta att när jag köper spel så går pengarna faktiskt till dom som skapat spelen, lön för sitt arbete helt enkelt. Det är dom värda.

Nu är det ju väldigt ovanligt att det är nycklar som är stulna som säljs. Oftast är det helt enkelt att spelen köps upp i en billig kedja och sen säljs de lika billigt med nyckeln istället för att skicka hela kopian till mig som kund. Enkel matematik.

Jag förstår inte varför du hela tiden använder ordet stöld? Det har väl skett någon enstaka gång men det med de nycklarna som du citerar ovan handlar ju om några andra bedrägare som köpte nycklarna och sen sålde till företagen jag handlar av. Det är inte så enkelt alltid att veta om nycklarna har inhandlats utan att betala eller inte - men det handlar ju inte i ren mening om stulna nycklar.

Sen tror jag inte det skulle kostat runt 240 000 kronor för att pengarna skulle föras tillbaka i någon charge back. Det handlade om drygt tusen nycklar och det betyder att det skulle kosta en avgift på 200 drygt för varje nyckel. Så mycket kostade säkert inte ens nycklarna när de köptes med kreditkorten som saknade pengar. Det faller ju på sin egen rimlighet men sväljer man allt så tror man ju att det är synd om dessa... Det är aldrig synd om några som gör spel. De får bra betalt om de gör bra spel oavsett piratkopiering eller annat. Dock tillverkas det så jävla mycket dåliga spel för att det finns så enormt med pengar i den här branschen. Det är det stora problemet och av den anledningen köper inte folk grisen i säcken. Möjligen för en genomskinlig säck kan man betala någon hundring.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon4992:

En skillnad, dom säljer inte stöldgods. Vanlig konsumentkritik och felaktiga produkter kan dom hantera. Att jämföra jättebolag som Asus och Samsung med detta är en i mina ögon märklig jämförelse. Att företag gör fel och har undermåliga produkter är en sak, men inte det vi diskuterar här eller hur? Det är därför dom har kundtjänst, reklamationshantering osv osv. Eller har Asus köpt sina datorer i någon gränd kanske?

Köper inga "skitspel" via Steam för 600SEK, men tack för varningen. Finns andra, helt klart legitima återförsäljare att köpa spel ifrån, det vet ju du också. Några jag skrev om i mitt inlägg som du själv citerar.

Grejen med detta är att stulna keys (kallar det så enkelt så slipper jag dra upp alla exempel) säljs, utvecklaren får inget, och går ibland även back. Vilket gör det värre än ren stöld.

Ett känt fall; http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...
"We deactivated these keys because they keys were purchased with credit cards where the card-holder initiated a “charge-back.” A charge-back is a consumer protection mechanism offered by payment companies such as Visa, allowing a card-holder to dispute a charge on their credit card statement. This means we never received payment for the game. In fact, we were charged a fee by the card issuer for the charge-back. For these 1,341 keys, these fees totalled around $30,000."

Något du vill försvara? Dessa nycklar hamnar alltså, konstigt nog, inte hos de letitima återförsäljare som finns. Det finns en anledning, inte så svårt att förstå.
Är också skönt att veta att när jag köper spel så går pengarna faktiskt till dom som skapat spelen, lön för sitt arbete helt enkelt. Det är dom värda.

Och jag är otroligt glad att saker som dessa sker faktiskt, då det framförallt är AAA-bolagen som drabbas. Och nej jag är inte någon jäkla hippie eller frilottsare - Men jag är less på företag som EA, Activision och Ubisoft som fortsätter tjäna pengar på skit produkter som bara säljs för de har sitt namn på lådan.

Dold text

Sajter som g2play skulle dock inte behöva existera om priset för ett spel var globalt och att spelet var värt vad det faktiskt kostade.
EA gjorde en vinst på dryga 4.4miljarder dollar för 2014, undrar hur många som skulle anse att de förtjänade de pengarna med tanke på kvalitén på spelen de levererade 2014?
Source: http://investor.ea.com/releases.cfm?ReleasesType=Earnings

------

När det kommer till nycklarna och problem med spärrning o.s.v. så är det väldigt gamla nyheter... tror jag inte sett en enda legit tråd eller uppdagning om scamming sedan Kinguin nätverket etablerade sig mellan de olika aktörerna (2-3 år sedan nu?).
Man får la skylla sig själv om man köper RU nycklar eller via Steam-gift då det står i klartext att det kan uppstå problem med Steam och att det är på eget bevåg.

------

Sedan är det mer ett problem hos bl.a. VISA om något som kör med dessa CashBack funktioner. Det var ett OTROLIGT stort problem för Blizzard ett tag med, då goldfarmers stal inaktiva konton, köpte gametime och började sälja guld - Sedan använde de CashBack för att få tillbaka pengarna efter 2-3 dagar och ägaren till kontot som guldet blev sålt från, fick ett trevligt mail med permanent ban från WoW.

------

Så ännu en gång.. det är egentligen inte Kinguin's (read: g2play, g2a etc) fel. Det är om något utgivarna, leverantörerna och andra omständigheter som VISA som skall stå till ansvars här.
Någon smart kines som öppnat webshop, fixat kontakter i Ryssland och sedan hittat en exploit i systemet, gillar man inte att handla av en sådan leverantör så finns det ingen som tvingar en.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phoenixdisciple:

Och jag är otroligt glad att saker som dessa sker faktiskt, då det framförallt är AAA-bolagen som drabbas. Och nej jag är inte någon jäkla hippie eller frilottsare - Men jag är less på företag som EA, Activision och Ubisoft som fortsätter tjäna pengar på skit produkter som bara säljs för de har sitt namn på lådan.

Dold text

Sajter som g2play skulle dock inte behöva existera om priset för ett spel var globalt och att spelet var värt vad det faktiskt kostade.
EA gjorde en vinst på dryga 4.4miljarder dollar för 2014, undrar hur många som skulle anse att de förtjänade de pengarna med tanke på kvalitén på spelen de levererade 2014?
Source: http://investor.ea.com/releases.cfm?ReleasesType=Earnings

------

När det kommer till nycklarna och problem med spärrning o.s.v. så är det väldigt gamla nyheter... tror jag inte sett en enda legit tråd eller uppdagning om scamming sedan Kinguin nätverket etablerade sig mellan de olika aktörerna (2-3 år sedan nu?).
Man får la skylla sig själv om man köper RU nycklar eller via Steam-gift då det står i klartext att det kan uppstå problem med Steam och att det är på eget bevåg.

------

Sedan är det mer ett problem hos bl.a. VISA om något som kör med dessa CashBack funktioner. Det var ett OTROLIGT stort problem för Blizzard ett tag med, då goldfarmers stal inaktiva konton, köpte gametime och började sälja guld - Sedan använde de CashBack för att få tillbaka pengarna efter 2-3 dagar och ägaren till kontot som guldet blev sålt från, fick ett trevligt mail med permanent ban från WoW.

------

Så ännu en gång.. det är egentligen inte Kinguin's (read: g2play, g2a etc) fel. Det är om något utgivarna, leverantörerna och andra omständigheter som VISA som skall stå till ansvars här.
Någon smart kines som öppnat webshop, fixat kontakter i Ryssland och sedan hittat en exploit i systemet, gillar man inte att handla av en sådan leverantör så finns det ingen som tvingar en.

Men du köper väl inte spel från dessa företag hoppas jag (EA, Ubisoft osv ifall dom bara gör skit?) Att istället köpa samma spel fast genom oseriösa återförsäljare gör väl ingen nytta? Du menar att oseriösa aktörer skulle försvinna om spelen såldes för vad dom faktiskt är värda? Nja..konstig ursäkt för vad dom faktiskt gör, att man inte gillar priset rättfärdigar inte att göra som man vill med vad någon annan tillverkat. Låter ju lite hippietänk ändå.

Nej EA förtjänar inte en sådan vinst, trots alla skandaler (SimCity) så förbokas deras spel som aldrig förr.

Tycker jag ser trådar hela tiden om missnöjda kunder hos g2play osv, och nyheten om att 7e sålde humble bundles key är ifrån 2014.

Klart det är g2play osv fel, att skylla på VISA, leverantörerna och utgivarna låter konstigt. Något är ju fel när samma företag gång på gång kommer i samma diskussioner om och om igen. Märkligt att de seriösa, och _listade_ leverantörerna av keys inte har dessa problem? G2play och deras kompisföretag skiter ju fullständigt varifrån sina keys kommer, blir det sen fel så skyller dom på sina leverantörer. Samtidigt som dom är glada över att kunna hålla sina egna priser eftersom dom inte köper från officiella leverantörer. Som att köpa piratkopierade kläder eller liknade och resonera att det är kreditkortsföretagen och tillverkarnas fel..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laxieboy:

Nu är det ju väldigt ovanligt att det är nycklar som är stulna som säljs. Oftast är det helt enkelt att spelen köps upp i en billig kedja och sen säljs de lika billigt med nyckeln istället för att skicka hela kopian till mig som kund. Enkel matematik.

Jag förstår inte varför du hela tiden använder ordet stöld? Det har väl skett någon enstaka gång men det med de nycklarna som du citerar ovan handlar ju om några andra bedrägare som köpte nycklarna och sen sålde till företagen jag handlar av. Det är inte så enkelt alltid att veta om nycklarna har inhandlats utan att betala eller inte - men det handlar ju inte i ren mening om stulna nycklar.

Sen tror jag inte det skulle kostat runt 240 000 kronor för att pengarna skulle föras tillbaka i någon charge back. Det handlade om drygt tusen nycklar och det betyder att det skulle kosta en avgift på 200 drygt för varje nyckel. Så mycket kostade säkert inte ens nycklarna när de köptes med kreditkorten som saknade pengar. Det faller ju på sin egen rimlighet men sväljer man allt så tror man ju att det är synd om dessa... Det är aldrig synd om några som gör spel. De får bra betalt om de gör bra spel oavsett piratkopiering eller annat. Dock tillverkas det så jävla mycket dåliga spel för att det finns så enormt med pengar i den här branschen. Det är det stora problemet och av den anledningen köper inte folk grisen i säcken. Möjligen för en genomskinlig säck kan man betala någon hundring.

Ovanligt, absolut. Men det händer. Seriöst att ibland sälja stulna keys? Ja det blir enkel matematik. Ang min användning av ordet stöld skrev jag även (kallar det så enkelt så slipper jag dra upp alla exempel) De exempel jag hänvisar till finns i tråden. Att gång på gång hamna i blåsväder pga låsta keys samt få sitt namn autocensurerat på steamforumet (utöver ovanstående anledningar) borde väcka misstankar, minst sagt. Min fråga kvarstår, varför drabbas de andra stora bolagen inte av detta, och varför skryter 7e med att dom inte behöver bry sig om återförsäljarleden...kom igen nu.

Alla som gör spel får inte bra betalt, hur kom du på det? Men visst alla blev stormrika på spelet, rättfärdigar det något? Om man tjänar bra pengar så är det ok att ta lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Nu är det dock irriterande att de höjt priserna pga ett EU-direktiv där de måste lägga på moms som gäller i det landet man bor i inom EU.

Knappast någon nyhet. Sedan EU tillkom har nät & postorder försäljning där försäljning till ett land för över ett fastställt värde årligen, varit momspliktig i mottagarlandet. (köparens placering) Jag minns inte exakt var gränsen går i dagsläget, ett par hundra tusen kronor, om jag inte minns fel.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Har handlat på kinguin ca 15 ggr och alla nycklarna har blivit levererade till mig inom 30 min och fungerat utmärkt, supporten brukar svara väldigt snabbt
Dock lite tråkigt att man ska behöva skatta en extra avgift vid köp

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe_david_90:

Har handlat på kinguin ca 15 ggr och alla nycklarna har blivit levererade till mig inom 30 min och fungerat utmärkt, supporten brukar svara väldigt snabbt
Dock lite tråkigt att man ska behöva skatta en extra avgift vid köp

Denna skatt finns inte på GreenMan gaming?

De går att ändra bostads adress till norge sen skaffa hola addon till chrome och sätta på norge så slipper man den avgiften.
Sen åker man på skattesmäll kanske hehe

Permalänk
Medlem

Handlat där 15ggr, aldrig haft problem och då handlar jag från diverse vendors.

Skrivet av Sper:

Denna skatt finns inte på GreenMan gaming?

De går att ändra bostads adress till norge sen skaffa hola addon till chrome och sätta på norge så slipper man den avgiften.
Sen åker man på skattesmäll kanske hehe

Eller så kan du göra ett nytt paypal med amerikanskt adress och använda e-kort(använder Swedbank). Har till och med lyckas handla från US gamestop.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av anon4992:

"Det har inte hänt mig därför är det inget problem, och det finns inget fuffens någonstans överhuvudtaget, trots att det finns massor med bevis för stulna keys, stulna kreditkort, återkallade keys i tusentals och berättelser från utvecklare själva som förlorar pengar, men nej, det är inget problem, jag köper mina spel billigast möjligt och tycker inte alls det är konstigt att det är för en femtedel av ordinarie pris"

Vem skulle handla någon annan typ av produkt med "återförsäljare" som kör med samma stil utan att inse att något är galet? När det gäller spel är det tydligen ok. Liknelsen med att köpa prylar ur någons bagage är helt korrekt.

Skyll er själva. suck :/

Spännande också att dessa trådar dyker upp gång på gång (oftast med 7e företagen), med samma försvar som vanligt om att man själv inte är drabbad (ermagherd). Däremot undrar jag var alla trådar är om GMG, Amazon, gamersgate osv.....intressant att fundera på, eller hur? Var är gnället om att spel har blivit återkallade där? Varför säljer inte dom nycklar från välgörenhet (humble bundles), keys köpta från gråmarknader och med stulna kreditkort?
Ni är ju bara snåla och skiter fullständigt i vilken som får er pengar, låtsas inte som något annat.

"Det är så världen fungerar" tjena. Vi vet alla att det går att köpa stulna saker, och att brottslighet existerar, men det är inte ok helt enkelt.
Välj själv.

edit: Om nu 7e nissarna är så outstanding varför bryr dom sig om hur många keys jag köper från dom, varför får jag inte sälja vidare det?
Varför fick OP inte köpa flera keys?
"We think you're scamming us. We want a answer about where, or how you sell the games for a good profit." Om jag köper 10st spel av Cdon, får jag samma besked då?
Wtf?

Bra att nån säger till gamarna här inne. Det e precis va jag hade velat skriva.
Hade man haft en 'gilla' i guld som man endast haft 1 per 3mån så hade du fått den för det inlägget.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Campaigner:

Bra att nån säger till gamarna här inne. Det e precis va jag hade velat skriva.
Hade man haft en 'gilla' i guld som man endast haft 1 per 3mån så hade du fått den för det inlägget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Ovanligt, absolut. Men det händer. Seriöst att ibland sälja stulna keys? Ja det blir enkel matematik. Ang min användning av ordet stöld skrev jag även (kallar det så enkelt så slipper jag dra upp alla exempel) De exempel jag hänvisar till finns i tråden. Att gång på gång hamna i blåsväder pga låsta keys samt få sitt namn autocensurerat på steamforumet (utöver ovanstående anledningar) borde väcka misstankar, minst sagt. Min fråga kvarstår, varför drabbas de andra stora bolagen inte av detta, och varför skryter 7e med att dom inte behöver bry sig om återförsäljarleden...kom igen nu.

Alla som gör spel får inte bra betalt, hur kom du på det? Men visst alla blev stormrika på spelet, rättfärdigar det något? Om man tjänar bra pengar så är det ok att ta lite?

Att Steam som själva säljer spel inte vill ha andra namn i sitt forum är ju rätt logiskt. Samma problem har du ju om du skriver sharps i rok:s chatt.

Som sagt. Det är inte oseriöst av ett företag att köpa nycklar från vad de tror är korrekta nycklar som det faktiskt var. Enda problemet är ju att underleverantören inte betalat för nycklarna. Det är inte märkvärdigare än om Volvo köper in delar till sina bilar från en underleverantör men denna i sin tur inte betalade sina räkningar och gick i konkurs. Inte fan skulle den som tillverkar delarna i första ledet låta skrota alla volvo för det Halvkass liknelse men G2play har ju inte gjort något fel. De köpte nycklarna som de fortfarande gör och det funkar ju i mer än 99% av fallen.

Som jag sagt så förlorar inte företagen ngt på att jag köper eller piratkopierar spel. Detta för att mina ekonomiska resurser är begränsade. Enkel matematik. Jag köper det jag känner för och jag försöker oftast betala lägsta pris. Men allt beror på. Divinity, original sin funderar jag att köpa från gog.com fastän det inte är billigast där. Varför? Jag gillar att handla drm-fritt och hela deras koncept faller mig i smaken. Samtidigt är det ett bra spel. Men att jag skulle få för mig att köpa t ex La Noire från Steam för flera hundra när jag kan få det för 37 spänn från g2play finns inte. De har inte lagt ner en jävla minut för att optimera det till pc. Va fan ska de tro då?

Gång på gång hamnar de inte i blåsväder heller. Finns det ens fem trådar om det på sweclockers? Jag tvivlar. Det funkar som sagt oftast och frågan om det kostade 240 000 för det där företaget väntar jag fortfarande svar på. Tror du själv på den storyn?

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

"Det har inte hänt mig därför är det inget problem, och det finns inget fuffens någonstans överhuvudtaget, trots att det finns massor med bevis för stulna keys, stulna kreditkort, återkallade keys i tusentals och berättelser från utvecklare själva som förlorar pengar, men nej, det är inget problem, jag köper mina spel billigast möjligt och tycker inte alls det är konstigt att det är för en femtedel av ordinarie pris"

Vem skulle handla någon annan typ av produkt med "återförsäljare" som kör med samma stil utan att inse att något är galet? När det gäller spel är det tydligen ok. Liknelsen med att köpa prylar ur någons bagage är helt korrekt.

Skyll er själva. suck :/

Spännande också att dessa trådar dyker upp gång på gång (oftast med 7e företagen), med samma försvar som vanligt om att man själv inte är drabbad (ermagherd). Däremot undrar jag var alla trådar är om GMG, Amazon, gamersgate osv.....intressant att fundera på, eller hur? Var är gnället om att spel har blivit återkallade där? Varför säljer inte dom nycklar från välgörenhet (humble bundles), keys köpta från gråmarknader och med stulna kreditkort?
Ni är ju bara snåla och skiter fullständigt i vilken som får er pengar, låtsas inte som något annat.

"Det är så världen fungerar" tjena. Vi vet alla att det går att köpa stulna saker, och att brottslighet existerar, men det är inte ok helt enkelt.
Välj själv.

edit: Om nu 7e nissarna är så outstanding varför bryr dom sig om hur många keys jag köper från dom, varför får jag inte sälja vidare det?
Varför fick OP inte köpa flera keys?
"We think you're scamming us. We want a answer about where, or how you sell the games for a good profit." Om jag köper 10st spel av Cdon, får jag samma besked då?
Wtf?

Jag slutade läsa när du skrev "ermagherd". Allt efter det kändes lika oviktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laxieboy:

Att Steam som själva säljer spel inte vill ha andra namn i sitt forum är ju rätt logiskt. Samma problem har du ju om du skriver sharps i rok:s chatt.

Som sagt. Det är inte oseriöst av ett företag att köpa nycklar från vad de tror är korrekta nycklar som det faktiskt var. Enda problemet är ju att underleverantören inte betalat för nycklarna. Det är inte märkvärdigare än om Volvo köper in delar till sina bilar från en underleverantör men denna i sin tur inte betalade sina räkningar och gick i konkurs. Inte fan skulle den som tillverkar delarna i första ledet låta skrota alla volvo för det Halvkass liknelse men G2play har ju inte gjort något fel. De köpte nycklarna som de fortfarande gör och det funkar ju i mer än 99% av fallen.

Som jag sagt så förlorar inte företagen ngt på att jag köper eller piratkopierar spel. Detta för att mina ekonomiska resurser är begränsade. Enkel matematik. Jag köper det jag känner för och jag försöker oftast betala lägsta pris. Men allt beror på. Divinity, original sin funderar jag att köpa från gog.com fastän det inte är billigast där. Varför? Jag gillar att handla drm-fritt och hela deras koncept faller mig i smaken. Samtidigt är det ett bra spel. Men att jag skulle få för mig att köpa t ex La Noire från Steam för flera hundra när jag kan få det för 37 spänn från g2play finns inte. De har inte lagt ner en jävla minut för att optimera det till pc. Va fan ska de tro då?

Gång på gång hamnar de inte i blåsväder heller. Finns det ens fem trådar om det på sweclockers? Jag tvivlar. Det funkar som sagt oftast och frågan om det kostade 240 000 för det där företaget väntar jag fortfarande svar på. Tror du själv på den storyn?

Nej det finns ingen logik i det du säger, andra namn, såsom greenmangaming, amazon med flera censureras inte. G2play gör såklart fel, och har isåfall ingen koll på sina så kallade underleverantörer. Din jämförelse med bilbranschen haltar då dom har koll på sina leverantörer, men ständiga utvärderingar, kvalitetskontroller osv. Varför har dom det? Jo för annars drabbas kunden. Om man fortsätter att handla jättebilliga keys utan att ställa frågor trots problem ja då är ju ansvaret även hos g2play såklart. Klart dom fattar vad det är dom köper. Eller menar du att g2play, oavsett vad bara kan skylla på sin underleverantör? Seriöst...

Självklart förlorar dom pengar. Oavsett hur begränsad din personliga ekonomi är. Läs tråden. Bara för att du inte vill betala något gör dina gråmarknadsomvägar det inte till rätt. Om du anser att högtalare från Bose är för dyra, hur gör du då? Köper dom på svarta marknaden? Men det är väl billgiast för dig antar jag = enkel matematik

Det är två aktiva trådar nu den senaste veckan. Som jag skrev tidigare var det förra året som dom skyllde ifrån sig på någon annan angående humble bundley keys. Om du vill se fler så kan du använda google för att söka, eller forumets egna sökfunktion.

Ni som argumenterar emot mig, läs gärna inläggen innan ni kommenterar så slipper vi göra allt två ggr.

Jag tror fortfarande på att Unknown Worlds Entertainment förlorade pengar på det, varför ska jag ta ditt ord över deras på det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segas:

Jag slutade läsa när du skrev "ermagherd". Allt efter det kändes lika oviktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Du borde lagt tid på att läsa klart istället för att kommentera? Du missar sammanhanget om du hänger upp dig på ett ord förstår du

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

Du borde lagt tid på att läsa klart istället för att kommentera? Du missar sammanhanget om du hänger upp dig på ett ord förstår du

När man använder ordval likt det ovannämnda är det omöjligt att ta inlägget seriöst.

Vad G2Play gör är att köpa stora kvantiteter nycklar i länder där priset är så bra mycket lägre (tex Indien, Ryssland och liknande). Priset för oss ser mycket billigare ut här i te.c Sverige då vi oftast jämför priserna med vad vi ser direkt i Steam.

EA och liknande företag riktar olika priser till olika länder där konsumenten anses ha råd med spelet, därav skiljer priserna.

Vad G2Play gör, vet jag inte om det är olagligt, men det är definitivt en gråzon om inget annat.

När prissättningen skiljer sig så kraftigt mellan länder, och företag medvetet gör skillnad på folk- och folk, då bryr jag mig personligen inte det minsta om huruvida det förloras intäkter per kund.

Låt oss dra ett exempel;

Du är en välbärgad knös från Indien och köper ett spel för 50kr.

Jag är en arbetslös Svensson men får pynta 499kr för samma titel.

Vi spelar i samma lag, på samma servrar och upplevelsen i spelet är lika för oss båda, men du har betalat en bråkdel av priset i jämförelse.

Det låter inte rätt i mina öron, men det är så det är.

Permalänk
Medlem

Känns inte riktigt som ett alternativ att betala 40% mer via Steam när man handlar, hur de kan med att ta ut de priserna är sjukt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Du borde lagt tid på att läsa klart istället för att kommentera? Du missar sammanhanget om du hänger upp dig på ett ord förstår du

När jag ser din bild så tänker jag på flickorna på TV2

F.ö har jag handlat på Kinguin och det har mestadels fungerat bra, bara en gång som en nyckel blivit tillbakadragen då den var stulen vilket resulterade i att kinguin satte tillbaka pengarna direkt utan konstigheter

Men jag handlar där inte allt för ofta. Föredrar en fysisk kopia i handen/bokhyllan

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Säger som en del andra info finns så skyller själva när ni handlar på dessa sidor

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Konstigt att du inte får köpa hur många keys du vill (som du ska skänka bort). Du har ju inte scammat dom när du redan har betalat dom, vill dom ha ensamrätten att scamma eller vad menar dom? Nötter!

Permalänk

Har köpt en hel del spel på g2play och har aldrig haft några problem med dem och kommer fortsätta köpa mina spela där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

För att jag inte kan tänka mig att lägga 2000kr för något som jag kan få för 600kr.

Om något verkar för bra för att vara sant, så är det nog det med. Vart fan tror du de får nycklarna ifrån?

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Sen kostar csgo på rea typ 50 spänn.. Vilket det är i stort sett halva året..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W