Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Avstängd

Kan någon skicka en Printscreen på den tidigare startmenyn.. trodde ni menade win 8.1:s meny först

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Vet inte om det varit i tråden innan men kör man TP i Windows update, kan man då uppdatera till skarpa versionen utan att behöva ominstallera Windows 8 igen för att få det gratis.

Installerar förståss på min andradator/HTPC

Tog cirka 45 minuter att installera med nerladdning inkluderat

Felmeddelandet fick jag för fläktstyrning på moderkortet inte var kompitabelt. Blev att avinstallera.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Blev grymt besviken när möjligheten att flytta One Drive till annan disk har försvunnit. Går att göra vid första starten men sedan är det väck.

Löste sig med att stoppa processen och sedan ta bort OneDrive mappen och vid nästa omstart fick jag köra guiden igen

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Det är nog meningen för att få folk att använda "PC Settings" mer, vilket inte är fel i sig men det är väl inte helt klart ännu. Tolkade det i alla fall som att man siktade på att flytta all funktionalitet till PC Settings innan final versionen.

Som det ser ut nu är UI extremt tråkigt, inget jag helst vill använda. Känns som att ha en tvångströja på sig typ.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Kan någon skicka en Printscreen på den tidigare startmenyn.. trodde ni menade win 8.1:s meny först

http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2014/10/win10-s...
http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1399038/windows-9-new-start-me...

Vänstra halvan fungerade i princip exakt som i 7an. Fästa program överst, senast använda underst, och All apps för att.. ja, se alla program.
Det är väl inte helt annorlunda nu, men det har blivit mer Modern[UI]serat. Verkar inte funka att fästa vanliga program på startmenyn. Vanliga program har fått en "färgglad" bakgrund på deras ikoner istället för att bara använda ikonen för hela ytan. Alla program-vyn är nu grupperad per bokstav (med en liten "header" per bokstav) och alla objekt är större vilket gör listan mycket ineffektivare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Kanske för tidigt att säga efter bara kört Windows 10 en dag men inget lyft från Windows 8.1 enligt min mening. L'ombra säger att: det har blivit mer Modern[UI]serat och det har han rätt i. Innan testat en tidigare version av W10 och tyckte den var smidigare. Som det är just idag kommer jag inte längta ihjäl mig efter skarpa 10. Tycker Windows 8.1 förtjänar lite kramande.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker nya builden är ett steg tillbaka när det kommer till GUI.

-Startmenyns power/fullscreen knapp sitter för fan mitt i menyn.
-Fonten/ikonerna på nya grejer är fula t.ex. Minimize/Maximize/Close.
-Allt i startmenyn är "intrykt" med borders på både vänster och högersidan.
-Explorer fönstrena så är fortfarande knapparna utanför ramen 1 pixel åt höger och MUI apparna är nu 1 pixel för mycket uppåt.

Allt jag såg innan jag inte klarade av mer. Är det här build 1 eller? 9000 steg i fel riktning.

Tycker det blev tydligare översyn på appar och mer organiserat, dessutom snyggare.

Men den är ju inte transparent osv som MS visade på eventet. Så jag antar att de visade en nyare build.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Tycker det blev tydligare översyn på appar och mer organiserat, dessutom snyggare.

Men den är ju inte transparent osv som MS visade på eventet. Så jag antar att de visade en nyare build.

Tycker det ser väldigt oprofessionellt ut. OCD overload så fort man öppnar startmenyn.
Red Star OS varning.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att ni ger feedback till Microsoft på det som ni tycker är dåligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hoppas att ni ger feedback till Microsoft på det som ni tycker är dåligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, vill ni ha förändringar, lämna feedback.

Permalänk
Avstängd

tråkigt när deras feedback knapp inte funkar

Ja jag är inloggad,, Ja jag har internet.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Vad tusan är detta fält till för?

Vad tusan är detta fält till för?

Text fältet????

efter att jag klicka enter så sparades texten

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Svarar mig själv.. Är nog att man kan namnge ett samlings-sett med appar.

Skrivet av Neonodia:

Vad tusan är detta fält till för?

http://my.jetscreenshot.com/24285/m_20150126-v67a-60kb.jpg

Text fältet????

http://my.jetscreenshot.com/24285/m_20150126-twjw-60kb.jpg

efter att jag klicka enter så sparades texten

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker det ser väldigt oprofessionellt ut. OCD overload så fort man öppnar startmenyn.
Red Star OS varning.

Jahapp, då får du skicka feedback då. Men personligen förstår jag inte riktigt ditt argument, start menyn är mer enhetlig nu, innan såg det ut som en hybrid mellan det Windows 7 och nya gränssnittet vilket ger intrycket av "ihop plock" för mig. Smaken är som...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jahapp, då får du skicka feedback då. Men personligen förstår jag inte riktigt ditt argument, start menyn är mer enhetlig nu, innan såg det ut som en hybrid mellan det Windows 7 och nya gränssnittet vilket ger intrycket av "ihop plock" för mig. Smaken är som...

Redan gjort i appen, på forumet och på twitter.

Visst kanske den är "enhetlig" men den är inte pixel perfekt någonstans. Allt sitter överallt helt random.

Permalänk
Medlem

Tycker den nya startmenyn ser riktigt vass ut, förutom en sak. Varför går det inte att söka? Hoppas det blir ändring på den biten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker nya builden är ett steg tillbaka när det kommer till GUI.

-Startmenyns power/fullscreen knapp sitter för fan mitt i menyn.
-Fonten/ikonerna på nya grejer är fula t.ex. Minimize/Maximize/Close.
-Allt i startmenyn är "intrykt" med borders på både vänster och högersidan.
-Explorer fönstrena så är fortfarande knapparna utanför ramen 1 pixel åt höger och MUI apparna är nu 1 pixel för mycket uppåt.

Allt jag såg innan jag inte klarade av mer. Är det här build 1 eller? 9000 steg i fel riktning.

Hela startmenyn kodades om till denna build, så funktionaliteten från tidigare builds är inte inlagda än, men ska komma till senare builds. Så du ska inte behöva oroa dig

Permalänk
Medlem

Microsoft Surface pro

Valde att testa w10 på min surface pro 1. Hitiils upplever jag det framförallt som segare och ie krashar konstant. Men chorme funkar ju så;) Norton fungerar inte vilket är fullständigt normalt, inget konstigt där. Office funkar och netflix funkar, ska testa mer såklart men hitills ¨gillar jag vad jag ser.
Ett problem som stör mig dock
Plattan vägrar ladda när den är igång, den får ström och batteriet blir inte urladdat det kommer bara inte in mera, går att ladda när den är avstängd, någon som har idéer om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tycker den nya startmenyn ser riktigt vass ut, förutom en sak. Varför går det inte att söka? Hoppas det blir ändring på den biten.

Söka går bra, sökrutan öppnas längst ner när start menyn visas och det är bara att börja skriva så sätter sökningen igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Söka går bra, sökrutan öppnas längst ner när start menyn visas och det är bara att börja skriva så sätter sökningen igång.

Sökrutan visades inte för mig förrän jag började skriva.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Söka går bra, sökrutan öppnas längst ner när start menyn visas och det är bara att börja skriva så sätter sökningen igång.

Måste ha gjort något fel igår kväll då. Får testa ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon som fått till RSAT på senaste bygget 9926?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av breakman:

Någon som fått till RSAT på senaste bygget 9926?

https://twitter.com/GabeAul/status/559914567078133760

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Får det inte att fungera windows fryser så fort den har installerat intel hd 4000 graphics.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av boyen89:

Valde att testa w10 på min surface pro 1. Hitiils upplever jag det framförallt som segare och ie krashar konstant. Men chorme funkar ju så;) Norton fungerar inte vilket är fullständigt normalt, inget konstigt där. Office funkar och netflix funkar, ska testa mer såklart men hitills ¨gillar jag vad jag ser.
Ett problem som stör mig dock
Plattan vägrar ladda när den är igång, den får ström och batteriet blir inte urladdat det kommer bara inte in mera, går att ladda när den är avstängd, någon som har idéer om det?

Funkar utmärkt på Lenovo Yoga 1 (kunde inte låta bli att installera W10 TP på en dator till). Inbillning kanske men tycker toutchen är mycket smidigare på W10 både i Modern UI och vanliga skrivbordet.

Men vart har de gömt Windows uppdate?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

först:-

Sen

Där inne hittar du update

Skrivet av stormense:

Funkar utmärkt på Lenovo Yoga 1 (kunde inte låta bli att installera W10 TP på en dator till). Inbillning kanske men tycker toutchen är mycket smidigare på W10 både i Modern UI och vanliga skrivbordet.

Men vart har de gömt Windows uppdate?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Hittade det faktiskt själv, men tack ändå. Förevigade upptäckten

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ni som testat det mycket. Är det något alternativ för gamers just nu? Eller är det bara problem när det kommer till spel i dagsläget?

Permalänk

Startmeny <3

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Funkar utmärkt på Lenovo Yoga 1 (kunde inte låta bli att installera W10 TP på en dator till). Inbillning kanske men tycker toutchen är mycket smidigare på W10 både i Modern UI och vanliga skrivbordet.

Men vart har de gömt Windows uppdate?

Upplever program starter segare men för övrigt stabilt, nåt du märkt?

Skickades från m.sweclockers.com