Bytt nätaggregat, fläktar startar men får ingen bild

Permalänk
Medlem

Bytt nätaggregat, fläktar startar men får ingen bild

Hej alla ! Nu är det så att jag behöver verkligen er hjälp
Jag har precis bytat nätaggregat och allt fungerar förtom jag inte får någon bild!
Både från grafikortet och det integrerade grafikkort.
Fläkten fungerar på grafikortet men får ändå ingen bild :s
Har testat på modekortets grafikort med hdmi ,vga,dvi
Men ändå ingen bild :snälla hjälp mig

Rubrik.
Permalänk
Skrivet av jazzen93:

Hej alla ! Nu är det så att jag behöver verkligen er hjälp
Jag har precis bytat nätaggregat och allt fungerar förtom jag inte får någon bild!
Både från grafikortet och det integrerade grafikkort.
Fläkten fungerar på grafikortet men får ändå ingen bild :s
Har testat på modekortets grafikort med hdmi ,vga,dvi
Men ändå ingen bild :snälla hjälp mig

Startar datorn alls?

Sitter alla sladdar från nätagget som de ska, som t.ex till grafikkort och CPU?

Permalänk
Medlem

Ja datorn statar och alla sladdar sitter rätt

Permalänk
Skrivet av jazzen93:

Ja datorn statar och alla sladdar sitter rätt

OK. Märks det att ditt operativsystem bootar? (titta om HDD LED blinkar när du startar datorn)

Prova annars att koppla ur ditt grafikkort och starta med skärmsladden i moderkortet.

Permalänk
Avstängd

Har du ställt om på skärmen var signalen ska komma ifrån? (HDMI/DVI/ etc..)

Permalänk
Medlem

går nätagget på? går fläkten igång? du kan alltid prova om nätagget går på typsåhär

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Datorn fungerar, alla fläktar fungerar, även på grafikkortet men får ingen bild på grafikkortet och inga uttag fungerar på modekortet

Permalänk

Har du nån slags led som ska indikera fel eller blinka till så allt fungerar eller har du en ljudsignal som piper till på moderkortet
för som det låter kan det vara ram minne som strular är de fel på nåt ram slot el minne så brukar det inte ens boota upp
bara att testa minnena en efter en och portarna likaså

Permalänk
Medlem

När jag startar datorn så startar den som vanligt inget pip eller någon annan lampar som indikerar något fel,har bytat plats på ram minnen och tagit ut grafik kortet och bara kört på modekortet men fungerar ej. Jag har också märkt att inget fungerar på modekortet där bak, usb uttagen fungerar ej eller modekortets grafikort :s

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att lista dina delar, speciellt nätaggregatet. Du har väl inte återanvänt några modulära strömkablar mellan det gamla och nya agget?

Lägg gärna upp några tydliga bilder.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av jazzen93:

När jag startar datorn så startar den som vanligt inget pip eller någon annan lampar som indikerar något fel,har bytat plats på ram minnen och tagit ut grafik kortet och bara kört på modekortet men fungerar ej. Jag har också märkt att inget fungerar på modekortet där bak, usb uttagen fungerar ej eller modekortets grafikort :s

testat att kolla ur grafikkortet och köra utan?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Yes det har jag

Permalänk
Skrivet av jazzen93:

Yes det har jag

vad för delar har du, även nätagg är viktigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Msi z77-g43 fungerar ej som det ska

Hej alla jag har precis bytat mitt nätaggregat
Och datorn startar och alla fläktarna men får ingen bild av grafikortet
Eller modekortet har testat att ta ut grafikkortet och ram minnena men inget fungerar
Usb uttagen fungerar ej heller där bak, snälla hjälp mig

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Beställde ny dator för några dagar sedan (länk nedanför), lät ett företag bygga ihop datorn åt så jag har inte konstrat med några komponenter. När jag startar datorn så går den igång men jag får ingen signal till skärmen. Jag har testat med HDMI och DVI, samma problem uppstår. Trycker jag bara in "restart" knappen och stänger av/på skärmen igen så får jag signal och ser ASUS logon med alternativen att gå in i BIOS och därefter windows login screen.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7618598/2015-01-19

Fann en tråd om detta på GeForces egna forum och det är rätt många som har samma problem. Somliga säger att det är GeForces drivrutiner men de har även testat de äldre versionerna och fått samma problem. (Länk till forumet nedan;)
https://forums.geforce.com/default/topic/777412/geforce-drive...

Ska testa att koppla ut alla USB enheter när jag startar datorn imorgon då detta troligtvis bara orsakat när man startar den efter en viss period har gått. Det är inga problem att bara starta om datorn och fortsätta med signal.

Skulle gärna vilja ha lite svar/rådgivning, ska även kontakta företaget som byggt ihop datorn att ta en titt och se om de gjort något fel. (inte troligt).

Permalänk
Medlem

Har du CPU så du kan prova med igpun?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jazzen93:

Hej alla jag har precis bytat mitt nätaggregat
Och datorn startar och alla fläktarna men får ingen bild av grafikortet
Eller modekortet har testat att ta ut grafikkortet och ram minnena men inget fungerar
Usb uttagen fungerar ej heller där bak, snälla hjälp mig

Snälla hjälp oss med att skriva vilka delar du har, så vi också är med på "båten".

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

TS, varför två trådar och ingen hänvisning till denna? Har svarat i den andra, har samma moderkort själv. Lust att speca din build?

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och flyttade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma ämne. Passade även på att flytta tråden till allmän support.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Lycka till med felsökandet!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...