Orange färg på min Z3 skärm.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Är det du markerat från mitt uttalande det som påvisar att jag tryckte på framsidan?
Vad jag jobbar med är ointressant i denna diskussion.

Att iPhone 6+ böjer sig så lätt är en total överdrift, men i det stora hela är det en för stor mobil.

om du jobbar som svenska lärare i gymnasiet så nej då är inte ditt jobb relevant sitter du däremot med telefonreparationer borde du stött på detta problem.
samtidigt får ja inställningen att du tror du vet hur gula fläckarna uppkommer samtidigt som du ifrågasätter om det ja säger verkligen stämmer?

Citat:

Är det du markerat från mitt uttalande det som påvisar att jag tryckte på framsidan

vad gör du då hittar du på eller ? Ahh! nu vet ja journalist på expressen/Aftonbladet du tänjde bara lite på sanningen, gissade ja rätt?

Citat:

Att iPhone 6+ böjer sig så lätt är en total överdrift, men i det stora hela är det en för stor mobil

klart att ja vet men det finns ju dom som tycker det är märkligt varför den böjer sig.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Byter dom inte det där på garanti så ska du hävda reklamation.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Kommer skapa en service sak på Sonys hemsida i början av Januari så får jag se vad verkstan säger. Om dom fixar det utan kostnad eller om jag får ett prisförslag

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Det är en klämskada och det är ingen ide att skicka in den då det ej kommer gå på garantin.

Oranga färgen sprider sig längst kanten och det är mer nu än förut. Stör inte funktionen på mobilen. Men får nog betala för lagningen om jag skickar in den

Går det ej på garantin så får jag ett prisförslag hur mycket det skulle kosta att laga den. Blir nog en hel del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Uppdatering:

Det är en klämskada och det är ingen ide att skicka in den då det ej kommer gå på garantin.

Oranga färgen sprider sig längst kanten och det är mer nu än förut. Stör inte funktionen på mobilen. Men får nog betala för lagningen om jag skickar in den

Går det ej på garantin så får jag ett prisförslag hur mycket det skulle kosta att laga den. Blir nog en hel del

Blir prisförslaget över 1500:- ta det på drulleförsäkringen om du har en sådan, du kan säkert få pengar och plocka en ny mobiltelefon.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Blir prisförslaget över 1500:- ta det på drulleförsäkringen om du har en sådan, du kan säkert få pengar och plocka en ny mobiltelefon.

Vad jag vet så har vi en helt vanlig hemförsäkring och betalar ca 350kr per halvår från länsförsäkringar

Dom sa det att det kan gå på hemförsäkringen med mera men vi har inga extra försäkringarna som drulle med mera

Jag tog inte doms försäkring på mobilen som man kan teckna hos The Phonehouse då det blir så dyrt

Vad kan kalaset gå på att laga den? Behövs hela skärmen bytas ut med mera?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bazisten:

Vad jag vet så har vi en helt vanlig hemförsäkring och betalar ca 350kr per halvår från länsförsäkringar

Dom sa det att det kan gå på hemförsäkringen med mera men vi har inga extra försäkringarna som drulle med mera

Jag tog inte doms försäkring på mobilen som man kan teckna hos The Phonehouse då det blir så dyrt

Vad kan kalaset gå på att laga den? Behövs hela skärmen bytas ut med mera?

Bra, för den är helt värdelös och är bara ett sätt för Phonehouse att tjäna pengar då de knappt tjänar något på mobiler och tillbehör.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Skrivet av tuffejalle:

du får gärna förklara hur detta hjälper TS? det är ingen luft mellan lcd och touch på xperia Z3 som på surfplattor.

han sätter en sugpropp på glaset drar lite, sätter igång plattan ser att det inte funkar viftar lite med handen och sen är videon slut.
det är ju lika intressant som att kolla på när målarfärg torkar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Går det att få ett pris ungefär hur mycket det skulle kosta att laga den?

För att få ett prisförslag måste jag nog skicka in den så sonys verkstad får kolla på den och skicka prisförslag.

Sen kostar det 299 kr för att dom ska skicka tillbaka den utan åtgärd

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Går det att få ett pris ungefär hur mycket det skulle kosta att laga den?

För att få ett prisförslag måste jag nog skicka in den så sonys verkstad får kolla på den och skicka prisförslag.

Sen kostar det 299 kr för att dom ska skicka tillbaka den utan åtgärd

beror väl på i vilken del av landet som du bor i ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Tog min Xperia Z3 i oktober. Har aldrig tappat den eller något sådant. Då jag pedantiskt sköter om mina mobiler

Kan se på bilden på vänster sida så har det blivit orange färg på skärmen som ej går bort. Varför har det blivit sådär?

Ska gå till Phone House och fråga dom men någon här kanske har något svar innan jag går dit

http://i58.tinypic.com/2qwzmoi.jpg

Jag har exakt samma problem med min xperia z3. vet inte varför det blivit så :/ exakt samma ställe med.

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Skrivet av lillman89:

Jag har exakt samma problem med min xperia z3. vet inte varför det blivit så :/ exakt samma ställe med.

kolla på "steg 8" i guiden det finns ett värmerör som går utmed kanten precis där dom gula fläckarna är antingen är det den som tar emot på undersidan eller är det värmen

https://www.ifixit.com/Teardown/Sony+Xperia+Z3+Teardown/30464

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Min sambos LG G2 har fått samma problem är inskickat på service på NetonNet. Väntar på svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillman89:

Jag har exakt samma problem med min xperia z3. vet inte varför det blivit så :/ exakt samma ställe med.

Ska du testa skicka in din och se om det går på garantin?

Eller uppmärksamma Sony om det?

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Ska du testa skicka in din och se om det går på garantin?

Eller uppmärksamma Sony om det?

dom är nog väldigt medvetna om vad som gäller sen skickas den inte till "sony" utan till auktoriserad verkstad dom gör en bedömning av vad det gula beror på.

om du kan visa att det är pga värme & flera andra har samma problem efter att ha stresstestat sin z3 då har man bevis vad det beror på men kan lika gärna vara tryck mot baksidan av lcd.

skulle ja sett det så skulle inte ja tagit det som garanti om det inte var ett känt fel som uppkommer pga fabrikationsfel.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Ska du testa skicka in din och se om det går på garantin?

Eller uppmärksamma Sony om det?

jo uppmärksamma sony ska jag ta o göra då dom kanske kan göra något åt det. ska höra med telenor om dom tar det på garanti.

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krille68:

Min sambos LG G2 har fått samma problem är inskickat på service på NetonNet. Väntar på svar.

Sambon fick igen sin mobil idag nyskärm och panel på garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krille68:

Sambon fick igen sin mobil idag nyskärm och panel på garanti.

Ska testa att skicka in den. Se vad Sony säger. orange färgen sprider sig längst sidan och blir värre

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Ska testa att skicka in den. Se vad Sony säger. orange färgen sprider sig längst sidan och blir värre

Hur gick det med reparationen?
Har du fått tillbaka din telefon än?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffejalle:

Hur gick det med reparationen?
Har du fått tillbaka din telefon än?

Har ej skickat in den ännu.

Har haft lite pengar då jag måste köpa nån mobil för några hundra och ha så länge medans den är inne.

Sen så lär jag ha dom 300 som kostar när dom skickar tillbaka mobilen utan åtgärd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Har aldrig sett något liknande på en LCD skärm men det kommer garanterat att gå på garanti, dock får du räkna med att vara utan mobil i 2-3 veckor

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag har för mig så har man rätt till en ersättningsmobil om man inte kan vara utan en, tex jobb.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vad jag har för mig så har man rätt till en ersättningsmobil om man inte kan vara utan en, tex jobb.

Vet ej om jag skickar in den via Phone House Direkt eller via Sony

Vet ej om man får någon mobil Här jag bor om man skickar in den

Och Phone House här säger det är en klämskada och dom tror att det inte kommer gå på garantin alls

Går det ej på Garantin så vill jag fortf ha prisuppgift vad det skulle kosta att laga den. Men då får jag tillbaka den och får betala 300kr för att få mobilen skickad tillbaka utan åtgärd

Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DjSweetBazz Visa inlägg
Har aldrig sett något liknande på en LCD skärm men det kommer garanterat att gå på garanti, dock får du räkna med att vara utan mobil i 2-3 veckor

Om man skickar in den via Sony direkt så har man mobilen tillbaka inom max 10 arbetsdagar

Permalänk
Medlem

Update

Kommer lämna in mobilen på ett DHL ombud imorgon så åker den iväg på Måndag till Sony

Så får vi se om det går på garantin. Den oranga färgen är nästan längst med hela vänster sida av skärmen nu

Permalänk

Limmet som missfärgat sig, har 2st Samsung som det har hänt på.
Tyvärr så blir dom inte lagade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Limmet som missfärgat sig, har 2st Samsung som det har hänt på.
Tyvärr så blir dom inte lagade

Skickades från m.sweclockers.com

Det märks vad Sony gör. Samsung verkstad kanske inte vill laga det. Sony kan kanske göra annorlunda

Permalänk
Medlem

Update:

Nu är den på väg till Sony. Paketet gick iväg idag.

Uppdaterar i tråden när jag vet om dom lagar den eller om jag får ett pris förslag

Får ju hoppas det går på garantin iaf! Annars får jag betala 360kr för att få tillbaka mobilen

Permalänk
Medlem

Update:

Min mobil kom in till dom i går den 24 Februari vid kl 10 och 10:31:35 började dom reparera min enhet och dom har bytt ut displayen och testat mobilen utan anmärkning. Det kallar jag väldigt snabb och bra service

OCH det gick på garantin.

Permalänk

Nu har min Sony Z2 fått exakt samma missfärgningar som din (jag har också bara haft den i min ficka), har med intresse läst hela tråden och att du fick det på garantin fastän flera sa att du inte skulle få det är positivt.

Får man hoppas att även min telefon går på garantin. Skickar även den via Sony som skickar ut förpackning o allt, inte via Telenor där jag köpte den, man vet ju aldrig vad de skriver.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Allt annat hade väl varit konstigt? Mobiler är gjorda för att has i fickan.

Ja att alltid hålla den i handen vore ju lite tradigt...

Borde inte vara något problem att få fixat på garantin utan att behöva blanda in hemförsäkring.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]