Ingen bild efter CCC, Asus R7 260X DirectCU II OC

Permalänk
Medlem

Ingen bild efter CCC, Asus R7 260X DirectCU II OC

Hej!

Jag köpte här om dagen ett grafikkort, ett ASUS Radeon R7 260X DirectCU II OC 2Gb GDDR5 (http://www.asus.com/Graphics_Cards/R7260XDC2OC2GD5/). Enda sen att jag fick hem det har jag setat och svurit över det. Kortet fungerar klockrent ända tills jag installera drivrutinerna. Det som händer är att jag startar datorn, den bootar upp och jag har bild, jag starta installationen för CCC (Catalyst Control Center). Det går bra tills man startar om, då får man se Windows boot loggan o sen får man ingen inloggning, skärmen står bara o hoppar i och ur standby.
I windows 8.1 så händer samma sak förutom att det då sker under instllationnen på "Installerar grafikkorts-drivrutiner" om jag minns rätt. Det jag testat är:
* Testat kortet på Windows 7 och Windows 8.1, båda 64-bit
* Testat olika PCI-Express 16x på moderkortet i båda W7 och W8.1
* Uppdaterat BIOS till senaste stable, inte beta alltså
* Uppdaterat VBIOS från Asus hemsida för kortet

Jag har även testat 3 olika drivrutiner för kortet i båda versionerna av Windows, en gammal versionen som jag laddade ner under fliken "Support" för kortet på Asus hemsida. Mitt första val var som alltid med AMD kort att använda AMD Auto-detect för kortet, jag har även testat deras beta version av drivrutinerna. Alla ger samma resultat. Ingen bild efter att man installerat drivrutinerna.

Mitt system för tillfället:
Windows 7 64-Bit
Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev. 1.2
ADATA 256Gb SSD
AMD FX-8350 BlackEdition CPU (8x 4.0GHz)
8GB Ram, minns inte märke
500W CoolarMaster Silent Pro nätaggregat
XFX Radeon 6870

Grafikkortet på slutet är det som ska bytas ut men får ju ingen bild på det. O spelar utan drivrutiner de kan ja ju glömma.

Permalänk
Medlem

Prova uppdatera biosen för moderkortet!

Permalänk
Medlem

Som det är skrivet så har jag provat med det till den senaste stable-versionen, kanske inte vad överdrivet tydlig med att det var till moderkortet ^^ Tack för svaret ändå!

Permalänk
Medlem

sorry my bad

Permalänk

Edit:
läste fel först

Har du testat kortet i en annan dator?
Har ett gt 210 som fungerar galant tills man installerar drivrutinerna (därefter vill datorn inte boota)
Mitt kort är defekt, kanske är samma för dig

Testa det i en annan dator, uppstår samma problem där så är kortet troligtvis defekt
Fungerar kortet där så få du fortsätta felsökningen på din dator

Permalänk
Medlem

Har tyvär ingen annan dator jag kan testa det på. Skulle gjort det i såna fall, men min tanke är också att kortet är defekt på någe vis. Jag gissar på att det inte fungerar när hårdvaruacceleration hoppar igång, vilket det gör efter att man installerar drivrutiner.