"Portabelt" Chassi / Barebone lösning för spel?

Permalänk
Medlem

"Portabelt" Chassi / Barebone lösning för spel?

Pluggar utomlands, vill ha en maskin med prestanda för spel men behöver kunna packa ner datorn hyfsat smidigt å ta med den sommar/vinter-tid. Skärmar finns på båda orter.

Frågan e, finns det något vettigt chassi eller barebone lösning som gör jobbet, typ i ett console-format? Isf. har ni några rekommendationer?

Men om prislappen överstiger vad en vanlig bärbar lösning, typ ett Asus G751, så är det knappast någon mening med tanken :I

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Permalänk

Fractal Design Node 304 <-- mITX formfaktor för moderkortet, litet meck att bygga ihop datorn. men väl ihopsatt. är den väääldigt liten och praktisk

Permalänk

Är du ute efter konsollformat är väl Silverstone Razer RVZ01 utformat lite som just en konsoll? Dock vet jag inte riktigt vad men kan förvara i chassit bekvämt. Annars finns ju t.ex. https://www.komplett.se/asus-rog-g20aj/825238 visst kostar den, men det är också bra med prestanda för formatet. Bör vara ganska liten och smidig att stoppa i väskan och ta med sig tycker jag?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du vill ha så känner jag att om du säger "du inte kommer undan billigare så kan du lika gärna köpa en laptop" så behöver du inte ha den allra senaste monsterprestandan. Då kan du definitivt klara dig på ett bygge i ett mITX-chassi, jag tänker mig något i denna stil:

Node 304

I denna har du ju sinnesjukt bra prestanda i miniformat. Om du tonar ner det lite så klarar du dig utan vattenkylning ;-).

Permalänk

Corsair 380T, det kanske inte är särskilt litet men det är i alla fall portabelt och skitcoolt.

Visa signatur

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Permalänk
Medlem

Silverstones Sugo-chassin är alla relativt kompakta och de säljer även en väska som är hyfsat väl anpassad att bära de lådorna.
SG13 är väl det senaste av de små ITX-chassina som är på gång tex. Tror inte den finns i butik än dock. (föregångaren SG05 är en kompakt klassiker)
SG10 är en av de mest kompakta mATX "Tower" modellerna som går att få tag på.

RVZ01 har ju nämnts redan, men det finns även en lite mer "stilren" modell i form av ML07.
Dessutom är den ännu kompaktare RVZ02 på gång.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Ncase m1

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen grabbar, kollar in alla en efter en allt efter som jag hittar luckor under dagen <3

Och ja, behöver ingen extrem prestanda men vill kunna köra nya spel på 40-60 FPS på high settings (inte nodvändigtvis highest) på 1080p. Hade tom kunnat tänka mig gå längre ner, Gigabyte's Brix Gaming var ju intressant men tyvärr blir den för varm å throttlar enligt reviews, den tycks hyfsat svårmoddad också.

Bonus för övrigt om den inte låter jättemkt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).