Video: Parisisk lägenhet i Unreal Engine 4

Permalänk
Medlem

Mmmm tänka sig ett Hitman spel med denna grafik. Mumma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

undra hur många år som är kvar tills det är sådan grafik

Finns nu, gäller bara att ha finansiering och en målgrupp som vill pynta för det...
är det bättre grafiskt, så kostar det mer att göra. Kostar det mer att göra behöver man mer pengar.
Målgruppen för bättre grafiskt är mindre (bättre datorer), så man måste alltså få mer pengar från en mindre målgrupp. vilket är svårt att få att gå ihop ekonomiskt.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Jag skulle vilja se detta i 1080p60FPS... Redan är det helt löjligt vackert och jag känner definitivt inte behovet att vara överkritisk på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Jag skulle vilja se detta i 1080p60FPS... Redan är det helt löjligt vackert och jag känner definitivt inte behovet att vara överkritisk på något sätt.

Här ser man tydligt hur viktigt det är med ljus och färgsättning framför att öka på upplösning och fps. Man kan däremot se att vissa objekt är inte tillräckligt detaljerade med polygoner, vilket gör att runda objekt inte ser naturliga ut.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Blir ganska förbannad när folk håller på och säger sån smörja. Farsan frågar mig om stavning ibland när han är osäker. Tänk på att en del har dyslexi samt att andra kanske inte bryr sig vilket är precis anledningen att förkortningar osv skapas

Det är 1 ord specifikt som jag ser överallt, som många slarvar med.
Detta ord förstör hela läsförståelsen i meningen.

"Sätt" och "sett" blandar folk ihop ganska friskt.
Detta är ju ord som man "hör" hur det stavas, jag ser säkert 2-3 personer i nästan Varje tråd som skriver fel med det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Eftersom "next-gen" konsolerna knappt klarar dagens spel i 900p @ 30 fps lär det nog dröja innan vi ser sådan grafik i produkter riktade till konsumenter. Kanske till år 2025?

Ursäkta drygheten men det är så jag känner varje gång jag ser tech demon som detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

inte jag häller och jag har inte sätt något som är så här bra tidigare, mycket snack från en del forum-medlemmar som jag uppfattar verkar vilja framställa sig själva som lite "besserwisser liknande" attityd.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Eftersom "next-gen" konsolerna knappt klarar dagens spel i 900p @ 30 fps lär det nog dröja innan vi ser sådan grafik i produkter riktade till konsumenter. Kanske till år 2025?

Ursäkta drygheten men det är så jag känner varje gång jag ser tech demon som detta.

Och vi alla får läsa samma sak så fort ett tech demo kommer ut. Har du spelat/sett P.T Demo? Spelbar teaser för Silent Hills. Tyvärr gör inte videos på Youtube rätt för sig då mörka detaljer försvinner helt. Ljussättningen gör dock sitt, och när man spelar på riktigt är det helt fantastiskt snyggt. Inte UE4-kvalité på detaljnivå så klart men just ljussättningen gör att det ser sjukt verkligt ut, och det är alltså PS4:an det körs på.

En video som visar spelet (ber om ursäkt för han som spelar): https://www.youtube.com/watch?v=Ld415r-a1B0

Permalänk
Avstängd

Väldigt verkligt. Riktibt bra motor, men det ser inte ut såhär i spel som kommer använda motorn, men ja om 20-30 år kanske man kan köra oculus rift med samma verklighet som irl.

Permalänk
Medlem

Kallras

Det jag omedelbart tänkte på var att man nog fryser rejält om fötterna p.g.a. kallraset som man får med elementen på innerväggen, men det kanske inte var syftet med videon

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt, kunde gjorts ännu verkligare om det inte var så perfekt, blankt och rent, lite brödsmulor och fläckar typ hade hjälpt men men... framtiden ser ljus ut.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Snyggt, men rörelserna var så stela, ge skaparen en track IR eller nått

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har torkat mitt golv X antal gånger i mitt liv men ALDRIG någonsin (även om jag spenderar 8h per dag) kommer jag få en så blank och reflekterande parkett som i denna videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Det är givetvis sant, men att dra till med att "folk kanske inte bryr sig" var ju det värsta jag hört. Så vi ska helt enkelt bara sluta bry oss och åsidosätta kvalitén på vårt språk bara för att vi inte orkar?

På internet så kommunicerar vi genom text, om man skriver som en idiot så kommer man också uppfattas som en idiot. Sedan om man har en anledning till att man inte kan stava är en annan femma.

Sa jag det? När ska man tänka efter lite. Vi är på en internet sida, sen när var det viktigt att skriva korrekt till 100% här? Nu menar jag inte rena stavfel som att skriva koma istället för komma, utan förkortningar såsom "e" istället för "är". Själv skulle jag nog säga att om man hakar upp sig på såna saker så är det inte personen som skrev fel som är problemet heller.

Skrivet av Kimpur:

Det är 1 ord specifikt som jag ser överallt, som många slarvar med.
Detta ord förstör hela läsförståelsen i meningen.

"Sätt" och "sett" blandar folk ihop ganska friskt.
Detta är ju ord som man "hör" hur det stavas, jag ser säkert 2-3 personer i nästan Varje tråd som skriver fel med det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Då har man antagligen svårt för sig. Problemet är då att folk ska bry sig så mycket om en sådan liten sak snarare än att vissa skriver lite fel ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Det är 1 ord specifikt som jag ser överallt, som många slarvar med.
Detta ord förstör hela läsförståelsen i meningen.

"Sätt" och "sett" blandar folk ihop ganska friskt.
Detta är ju ord som man "hör" hur det stavas, jag ser säkert 2-3 personer i nästan Varje tråd som skriver fel med det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Off topic:
Är inte det delvis dialektalt. Vissa uttalar egg som ägg. tex. Samt alltid och aldrig ramsorna man skulle lära sig i plugget fattade jag aldrig, men då har jag en släng av dyslexi. Sen hjälper inte rättstavning till, den väljer ofta ett annat ord men man ser det inte förens man läser om texten några timmar senare. Spelar ingen rom helst roll om man gör det på en gång fem ggr på rad.
Edit:
Kan visserligen hålla med om att jag kan irritera mig på att folk säger tack vara då de menar på grund av. Men det är en annan sak tycker jag. Förstår precis vad de menar. Men kan ha att vissa sådana sakar har man fått så mycket negativ respons, medan andra inte har det.

On topic:
Skulle vara kul om man någonsin kom så lång att man själv skulle kunna göra något liknande. Brukar stanna vid hello world för mig.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Blir ganska förbannad när folk håller på och säger sån smörja. Farsan frågar mig om stavning ibland när han är osäker. Tänk på att en del har dyslexi samt att andra kanske inte bryr sig vilket är precis anledningen att förkortningar osv skapas

Ja kolla bara på pisa-resultaten

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Vore rätt häftigt om mäklare eller arkitekter skulle kunna ta del av detta och göra så man kan gå runt i fastigheter virtuellt med hjälp av Oculus Rift eller liknande. Mäklaren har med sig ett team som scannar rum osv och sen så drar dom in det i Unreal Engine. Jag har noll koll på om det skulle fungera.

Permalänk
Medlem

Väldigt imponerande. Men hade varit lite mer imponerad om videon var i 1080p@60fps.
Frameraten kändes jävligt ryckigt för mig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Spenderar flera dagar med att skapa alla objekt, texturer och ljussättning. Tar kanske 4h att renderera. Laddar upp i 720p

... *facepalm*

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePancakerizer:

Kromatisk aberration tror jag det är du menar. Jo, lite lustigt ser det ut. Det är en ganska "ny" effekt inom spel.

Precis, kromatisk aberration används i 3D-grafik för att efterlikna en vanlig "defekt" i kameralinser. Utan kromatisk aberration, distortion och annat så ser det helt enkelt för perfekt och konstgjort ut. Tycker dock inte det är speciellt framträdande i den här filmen.

Permalänk

Bara jag som tänker: Oculus rift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Men ser tydligt att det inte är från verkligheten. Jag har sätt bättre.

Dom påstår inte att det ser verkligt ut Unreal engine......

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

P.T på PS4 ligger rätt bra till tycker jag. Påminner om detta i stuket på ljussättningen och miljöerna. Fokus på realism

Precis vad jag tänkte. MGS Ground Zeroes har väl kommit till PC nu och den grafiken är gjord för att nyttja PS4 och Xbox One mer än vad PT ska göra om jag tolkar Hideo Kojimas uttalande om att grafiken i PT är nedskalad. Texturerna i PT är i princip det enda som skadar realismen, men ljussättningen är väldigt bra.

Skrivet av Flamso:

Inte? Kolla de konstiga färgskiftningarna vid konturerna på saker, typ lampkronan och det där ovanför dörröppningen. Om man väl ser det så ser man hur det är överallt och sabbar rätt mycket. :/

När du säger det så, det kan ju röra sig om att artisten försökt skapa en slags depth of field effekt för att fokus ska ligga där han tänkt sig. Jag gillar blur om det är använt på ett förnuftigt sätt. I film gillas det ju tydligen nuförtiden tycker jag och eftersom spelmarknaden verkar kapas av filmindustrin allt mer så är det väl mot sånt vi är på väg.

Skrivet av ThePancakerizer:

Kromatisk aberration tror jag det är du menar. Jo, lite lustigt ser det ut. Det är en ganska "ny" effekt inom spel.

Jag provade att applicera lite chromatic abberation genom sweetfx, men standardinställningen där är på tok för stark. Blått och rött hamnar verkligen sida vid sida vilket jag inte tror jag sett någon kamera åstadkomma. Effekten kan nog skapa en realistisk blur/deformation som inte är helt oönskad men jag hoppas inte det är något spelutvecklare kommer pracka på allmänheten. Jag föredrar att stänga av det precis som en del vill invertera spakar på en kontroll, stänga av headbobbing eller avskyr blur/dof, vignetter etc.
När chromatic abberation är så stark så att du kan urskilja färger som skiljda konturer, då är effekten löjlig och plågsam för (i varje fall) mina ögon.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av wereaz:

Unreal gör spöken av alla. Jag såg ingen reflektion av betraktaren i köket. Unreal förtjänar således sitt namn.
Dock ett bra sätt för bostadsmäklare att visa objekt för kunderna. Där har spelnivådesignern sin framtida försörjning tryggad.

Inga skuggor heller. Ser ut som en förrenderad video. Helt steril. Det är först när ljuset kan ändras i realtid som det blir imponerade.

Permalänk
Hjälpsam

Hemsk lägenhet! känns vit och steril som ett bårhus, korridoren platsar i en skräckfilm.
Usch! nu kommer jag drömma mardrömmar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Men var är... (on topic)

Denna tråd kom att handla om stavning, ljuseffekter, högupplösta texturer och alltför steril miljö.. men vi håller på att glömma bort det viktigaste; var är kyl och frys någonstans? Jag vägrar tro att de som bor i lägenheten tillagar enbart torrvaror på de fem plattorna köket hade. Vilket får mig att inse att enbart take-away i detta franska hushåll nog går bort det också. Om det var så att de var belägna i de låga skåpen så måste jag säga att det är även en stor brist på förvaringsutrymme i det köket.

Visa signatur

PC CPU: Intel i7 4770K GPU: GTX 690 RAM: 16GB 1600Mhz Chassi: Obsidian 800D Moderkort: Asus Z87-Pro PSU: Corsair 1000W Kylning: H80i Monitor: 2x Dell U2711
HTPC CPU: Intel i5 4570S GPU: Radeon R7 250 Passive RAM: Low-Profile 8GB 1600Mhz Chassi: Fractal Design Node 605 Moderkort: Asus Z87i-Pro PSU: Nightjar Passive Cooling 400W Kylning: Noctua LH-9i, 2xSP120 i Chassi TV: Samsung UE55ES8005XXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av thelin:

Denna tråd kom att handla om stavning, ljuseffekter, högupplösta texturer och alltför steril miljö.. men vi håller på att glömma bort det viktigaste; var är kyl och frys någonstans? Jag vägrar tro att de som bor i lägenheten tillagar enbart torrvaror på de fem plattorna köket hade. Vilket får mig att inse att enbart take-away i detta franska hushåll nog går bort det också. Om det var så att de var belägna i de låga skåpen så måste jag säga att det är även en stor brist på förvaringsutrymme i det köket.

Hehe så jävla bra!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av thelin:

Denna tråd kom att handla om stavning, ljuseffekter, högupplösta texturer och alltför steril miljö.. men vi håller på att glömma bort det viktigaste; var är kyl och frys någonstans? Jag vägrar tro att de som bor i lägenheten tillagar enbart torrvaror på de fem plattorna köket hade. Vilket får mig att inse att enbart take-away i detta franska hushåll nog går bort det också. Om det var så att de var belägna i de låga skåpen så måste jag säga att det är även en stor brist på förvaringsutrymme i det köket.

Missade jag och var är speldatorn, den där med skitigt tangentbord sunkigt skrivbord och tomma läskburkar omkring sig?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

Ja kolla bara på pisa-resultaten

Kan säga så här att jag fick C på prov osv i Svenskan, nästan aldrig stavfel men fick ändå slutbetyg E. Många lärare jag haft är helt blåsta och det hör man från många på många andra skolor med vilket kanske påverkar resultaten. Nu har jag inte brytt mig om att kolla PISA mycket dock

Permalänk
Medlem

Tänker mig hur det är att springa runt i huset bland 15 andra och skjuta varann

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer