Tyst mediaspelare med stöd för Netflix, NAS OCH med fjärrkontroll?

Permalänk
Skrivet av ågren:

Jag använder trailerhacket och det fungerar perfekt. Har man en Apple TV2 som går att jailbreaka finns det säkert även andra sätt att lösa det på.
Vad är anledningen till att du vill ändra ditt nuvarande upplägg då? Jag har inte läst så noga i tråden men jag tyckte du skrev just att den inte klarade av att streama 1080p...? Kan tilläggas att jag strömmar via wifi så det kanske beror på det. Det är inte direkt trixigt, det enda man behöver göra är att ändra en DNS-adress i inställningarna så kommer man åt Plex precis som på enheter med 'officiell' Plex-app.

Orsaken till bytet är att vår WD Tv live är trasig

Även vi streamar över wifi vilket funkar perfekt. Apple TV2 känns inte alls aktuell då Netflix endast går att se i SD-upplösning.

Permalänk
Medlem

Nexus player kanske vore något?

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Nexus player kanske vore något?

Nexus player har väl fått lite halvljum kritik om jag inte missminner mig. Spelar den upp Netflix i HD eller enbart SD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Har idag en WD TV live i sovrummet för att titta på Netlix och streama filmer från NASen som nu börjar krångla allt mer. Surt nog finns inget Netflix stöd i WD ersättare. Letar efter en tyst (fläktlös) spelare som klarar ovanstående och som har en vettig fjärr.

HTPC'n funkar fint i vardagsrummet men låter för mkt för att användas i sovrummet sena kvällar och att somna på tangentbordet är inget hit Xbox 360, Xbox one, PS3 och PS4 finns men övrga i familjen klagar på att att det låter för mkt "hårfön".

Någon som kan tipsa om en ersättare? Priset mindre intressant....

Varför inte bygga en med Intel SoC J1800, lite ram, en SSD och ett chassi med pico strömadapter. Fläktlöst och klarar det mesta

Permalänk
Medlem

Nya Vero från OMNC (raspbmc) teamet?

https://getvero.tv/

Bah, såg att netflix inte funkar på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

1000:- Ca för xtreamer...... Och det bara funkar....

Vilken version kör du? Har två MK1 men dom stödjer väl inte Netflix..?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Avstängd

Sidewinder 4. Har även mk1 i sovrummet som vanliga mediaspelare och den kommer jag aldrig skilja mig med,

Skrivet av cheddar_bob5:

Vilken version kör du? Har två MK1 men dom stödjer väl inte Netflix..?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Orsaken till bytet är att vår WD Tv live är trasig

Även vi streamar över wifi vilket funkar perfekt. Apple TV2 känns inte alls aktuell då Netflix endast går att se i SD-upplösning.

Apple TV2 stödjer väl 1080p. Själv så har jag en LG smart tv och har laddat ner Plex app från den engelska butiken. Har även en AppleTv som jag kör netflix på. Den ger klar bäst bild på Netflix av alla media spelare jag har/provat.

Plex styrs med fjärren till tv'n och all film ligger på en server i ett helt annat rum. Allt trådlöst. Har inga problem med stora mkv filer.

I vardagsrummet är det gamla goa boxee som gäller pga stöd för DVD.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av Northbane:

Varför inte bygga en med Intel SoC J1800, lite ram, en SSD och ett chassi med pico strömadapter. Fläktlöst och klarar det mesta

Som sagt, htpc finns redan i hemmet men vill ha en spelare som enbart hanteras via fjärrkontroll - inget tangentbord, platta eller telefon.

Permalänk

blackis - som jag förstått stödjer apple 2 bara 720p Netflix. 3:an ska visst stödja 1080p.

Att byta tv i sovrummet är inte aktuellt på ett bra tag med mindre än att den går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Som sagt, htpc finns redan i hemmet men vill ha en spelare som enbart hanteras via fjärrkontroll - inget tangentbord, platta eller telefon.

inga problem att göra så med hjälp av en MCE remote heller? Kör så själv på en av mina HTPCs, fungerar alldeles utmärkt. Inget tgb/mus/telefon/platta krävs (efter installationen). Kör detta på XBMC Gotham 13.2 - Xbmcbuntu - men går såklart att autostarta XBMC/Kodi i Windows med.

Permalänk
Mattecoach

Har jag helt fel, eller kan man inte bara använda en mediakontroll (någon enklare utan skärm osv) tillsammans med en bluetooth-adapter? Koppla in adaptern i t.ex. en Raspberry Pi (även om jag själv inte använt Netflix på den) och använd en "vanlig" fjärr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

blackis - som jag förstått stödjer apple 2 bara 720p Netflix. 3:an ska visst stödja 1080p.

Att byta tv i sovrummet är inte aktuellt på ett bra tag med mindre än att den går sönder.

Självklar är det APTV3 som stödjer 1080p. Men för att få Ultra HD tillgängligt på Netflix är det abonnemanget som kostar 119 kr/månad som gäller.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

inga problem att göra så med hjälp av en MCE remote heller? Kör så själv på en av mina HTPCs, fungerar alldeles utmärkt. Inget tgb/mus/telefon/platta krävs (efter installationen). Kör detta på XBMC Gotham 13.2 - Xbmcbuntu - men går såklart att autostarta XBMC/Kodi i Windows med.

Kör du din MCE remote med nån mjukvara för att ställa in knapparna eller funka den direkt "out of the box"?
Jag har nämligen lite problem med min att den dubbel klickar mestadels, så det blir näst intill omöjligt att navigera.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kör du din MCE remote med nån mjukvara för att ställa in knapparna eller funka den direkt "out of the box"?
Jag har nämligen lite problem med min att den dubbel klickar mestadels, så det blir näst intill omöjligt att navigera.

I XBMCBuntu (numera Kodibuntu) så fungerade alla knapparna out of the box på min MS MCE Remote

Skrivet av PuMaH:

Har jag helt fel, eller kan man inte bara använda en mediakontroll (någon enklare utan skärm osv) tillsammans med en bluetooth-adapter? Koppla in adaptern i t.ex. en Raspberry Pi (även om jag själv inte använt Netflix på den) och använd en "vanlig" fjärr?

Raspberry PI har ju stöd för HDMI-CEC, dvs om du har en tv med HDMI-CEC stöd så kan du använda samma fjärrkontroll till tv:n som till Raspberry PI:n

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Northbane:

Raspberry PI har ju stöd för HDMI-CEC, dvs om du har en tv med HDMI-CEC stöd så kan du använda samma fjärrkontroll till tv:n som till Raspberry PI:n

Ja, och han har redan skrivit att han inte har stöd för det på sin TV.

Permalänk
Medlem

Varför vill du inte ha en Apple TV? För att jag skrev att det ibland går långsamt att söka i tunga HD-filmer? Det är möjligt att det beror på min konfiguration och den uppfyller som sagt alla dina krav. Om du vill köpa en för att testa själv kan du dessutom få en begagnad för ett par hundralappar och sen sälja den för samma belopp om du inte skulle vara nöjd.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

http://www.xtreamer.net/Prodigy-4k/

Jag har Sidewinder 1 och sidewinder 4,, 4:an är grymt skön..

Prodigy är den nya modellen och har stöd för 4k..- rekommenderar detta märke starkt

Hoppas att dom har skärpt sig då. Jag köpte deras Xtreamer Pro för några år sedan som är bland det sämsta jag har använt. Plus deras support är katastrofal. När dom har släppt en ny låda släppper dom allt som har med dom gamla att göra.

Permalänk
Skrivet av DocStargazer:

Orsaken till bytet är att vår WD Tv live är trasig
...

Trasig på riktigt, eller bara att nyare fw inte längre gör vad de ska utan att bugga?
Har du försökt med custom firmware? WDLXTV har länge varit betydligt bättre än WDs egen skräpkod.

Några dev har dragit liv i kodningen på senare tid, för att få tillbaka gamla funktioner i nyare firmware.

Din WDTV Live måste vara en Plus, om du kan köra Netflix på den, eller hur?

Permalänk
Skrivet av NoSubstitute:

Trasig på riktigt, eller bara att nyare fw inte längre gör vad de ska utan att bugga?
Har du försökt med custom firmware? WDLXTV har länge varit betydligt bättre än WDs egen skräpkod.

Några dev har dragit liv i kodningen på senare tid, för att få tillbaka gamla funktioner i nyare firmware.

Din WDTV Live måste vara en Plus, om du kan köra Netflix på den, eller hur?

Nej, det är inte firmeware som är problemet, har testat. Hmm, min WD är en WD TV live Gen3 och kom med Netflix installerad från början vilket jag tror att alla var till skillnad från WD tv.

Permalänk
Skrivet av ågren:

Varför vill du inte ha en Apple TV? För att jag skrev att det ibland går långsamt att söka i tunga HD-filmer? Det är möjligt att det beror på min konfiguration och den uppfyller som sagt alla dina krav. Om du vill köpa en för att testa själv kan du dessutom få en begagnad för ett par hundralappar och sen sälja den för samma belopp om du inte skulle vara nöjd.

Letade men kan inte hitta ngn Apple TV 3 för några hundralappar. Knappt 1000kr har jag hittat den för vilket känns lite dyrt då jag är mkt tveksam till om den verkligen funkar ordentligt för oss out-of-the box. Hade jag hittat en beg för ett par hundralappar hade jag gärna testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Letade men kan inte hitta ngn Apple TV 3 för några hundralappar. Knappt 1000kr har jag hittat den för vilket känns lite dyrt då jag är mkt tveksam till om den verkligen funkar ordentligt för oss out-of-the box. Hade jag hittat en beg för ett par hundralappar hade jag gärna testat.

Priserna måste ha gått upp eller så hade jag bara en jäkla tur, jag köpte min ny i butik för något år sen för 599kr. Jaja, jag ska inte tjata mer om du inte är intresserad men jag tycker ändå att du bör ha den i åtanke. Ett alternativ är att du köper den hos El-Giganten som erbjuder öppet köp även vid öppnad förpackning så att du kan testa den hemma.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

http://mymediaexperience.com/raspberry-pi-xbmc-with-raspbmc/

Här står det hur du får det att funka och använda fjärrkontroll. Inte testat om Netflix går, har inte det. Nu finns också Raspberry Pi 2 med quad core och dubbelt minne till samma pris som föregångaren...

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.

Permalänk
Medlem

Sam Nazarko säger att Netflix funkar på Vero.
https://twitter.com/SamNazarko/status/565622206919872514
Går lite rykten om att man ska kunna köra androidappar också.
Låter lite intressant då Vero kör OSMC, vilket också Pi mfl gör.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Probox2 ex, har precis själv skickat efter en.

http://youtu.be/vtGrudXE03I

Permalänk
Skrivet av Beasly:

Probox2 ex, har precis själv skickat efter en.

http://youtu.be/vtGrudXE03I

Den verkar ha problem med DTS-HD MA och TrueHD + att det står ingenting om multichannel FLAC.....

EDIT: Det är kanske inte en funktion som alla söker, men det är iaf värt att upplysa om det.