Permalänk

Extern blu-ray

Har bytt chassi till ett som inte har någon plats för intern läsare. Därför tänkte jag köpa mig en extern läsare/brännare.

Jag tänkte skaffa en som även läser blu-ray, eftersom jag känner att det kan vara bra för framtiden samt att jag fasktiskt har en del filmer på blu-ray. Jag vet dock inte om jag behöver möjlighet till att kunna bränna blu-ray skivor eller och jag bara behöver kunna läsa dom.

Jag står och väger mellan dessa två enheter:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2539300
och
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1082427

Skillnaden är att den från Samsung bränner blu-ray och det gör inte Asus-modellen (den läser bara). Asus är däremot 100 kr billigare om man ser priser hos seriösa återförsäljare, 695 kr vs. 795 kr.

Är det värt att lägga en extra hundring för att få möjlighet att även bränna bluray? Båda enheter verkar ha fått hyfsade recensioner i övrigt.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

När brände du en DVD skiva senast?

Googla på "asus sbc-06d2x-u windows 8.1" så ser du att den har en del problem. Jag har en och ibland måste jag fippla med drivrutinerna.

Rekommenderar samsungen.

Permalänk
Medlem

Kan väl också vara problem att se Blu-ray-filmer om du inte köper "riktig" programvara.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Skrivet av Bopper:

Kan väl också vara problem att se Blu-ray-filmer om du inte köper "riktig" programvara.

Vad innebär "riktig" programvara?

Skrivet av Imaculent:

När brände du en DVD skiva senast?

Googla på "asus sbc-06d2x-u windows 8.1" så ser du att den har en del problem. Jag har en och ibland måste jag fippla med drivrutinerna.

Rekommenderar samsungen.

1 poäng till Samsung! Har iofs W7 för tillfället.
Jag bränner lite CD-skivor till bilen ibland. DVD var ett tag sedan Det verkar som om man får DVD-bränning på köpet när den ska kunna läsa bluray...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Vad innebär "riktig" programvara?

Programvara som du betalar för. Knepigt att få det att fungera med gratisprogram.

Visa signatur

Keep on boppin´