G-sync gratis ? Inget förvånar mig efter skandalen med gtx970.

Permalänk
Medlem

G-sync gratis ? Inget förvånar mig efter skandalen med gtx970.

Visa signatur

i7 4930K // 3 way sli gtx 980 //Asus RAMPAGE IV BE // Corsair AX1200i //Corsair Obsidian 900d // Kingston 16GB ddr3 //
SSD Crucial MX100 256GB // ROG SWIFT PG278Q

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Väldigt sketchy sida. Ingen bra förklaring kring den modifierade drivrutinen eller koden till denna. Inte heller varför man skulle använda en FPGA (vilket personen som skriver inte verkar förstå) till att bara besvara ett anrop från GPU:n.

Det är mer sannolikt att FPGA:n används för att hantera de snabba anropen (mycket snabbare än en microcontroller skulle kunna). Man behöver upp mot 16MHz uppdateringsfrekvens för att driva en skärms vertikala sync liksom. Är det veriferat att FPGA:n är enbart ett säkerhet chip? Altera säljer massa FPGA och FPGA står för Field Programmable Gate Array. Dvs de kommer komma tomma tills man programmerar dessa.

Saknas källor i inlägget.

Källkritik tack!

Vidare:
G-sync är redan gammalt. Freesync superior då det ligger i DP-protokollen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
99:e percentilen

Nej, en riktig G‑Sync-modul har bland annat en framebuffer på 768 MiB om jag inte är felinformerad. Man kan inte magiskt få G‑Sync genom att modda nån drivrutin.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Alling:

Nej, en riktig G‑Sync-modul har bland annat en framebuffer på 768 MiB om jag inte är felinformerad. Man kan inte magiskt få G‑Sync genom att modda nån drivrutin.

Detta påminner mig om tråden där "Någon" lyckades låsa upp HT på en i5:a så det blev en i7:a bara genom att ändra microkoden i CPU:n. Denna tråden kommer nog dö på samma sätt efter en Hype om folk blir upphetsade.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Väldigt sketchy sida. Ingen bra förklaring kring den modifierade drivrutinen eller koden till denna. Inte heller varför man skulle använda en FPGA (vilket personen som skriver inte verkar förstå) till att bara besvara ett anrop från GPU:n.

Det är mer sannolikt att FPGA:n används för att hantera de snabba anropen (mycket snabbare än en microcontroller skulle kunna). Man behöver upp mot 16MHz uppdateringsfrekvens för att driva en skärms vertikala sync liksom. Är det veriferat att FPGA:n är enbart ett säkerhet chip? Altera säljer massa FPGA och FPGA står för Field Programmable Gate Array. Dvs de kommer komma tomma tills man programmerar dessa.

Saknas källor i inlägget.

Källkritik tack!

Vidare:
G-sync är redan gammalt. Freesync superior då det ligger i DP-protokollen.

Jag undrar om det fungerar precis som beskrivs av författaren av inlägget

Visa signatur

i7 4930K // 3 way sli gtx 980 //Asus RAMPAGE IV BE // Corsair AX1200i //Corsair Obsidian 900d // Kingston 16GB ddr3 //
SSD Crucial MX100 256GB // ROG SWIFT PG278Q

Permalänk
Medlem

Känns lite väl att hela modulen skulle vara värdelös. Mycket möjligt att G-sync går att köra utan den, precis som PhysX går att köra utan ett Nvidia kort, men du kan nog inte förvänta dig samma garanterad prestanda.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av isbazaj:

Jag undrar om det fungerar precis som beskrivs av författaren av inlägget

Personligen låter det som extremt mycket båg. Bättre att du formulerar dig ordentligt om du har en fråga nästa gång.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

jag ändrar mig detta är nog inte annat än bluff tills motsatsen bevisas:)

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta mig. svenska är inte mitt modersmål så jasg kanske formulerar mig lite konstigt. Själv vill jag veta om det är en bluff då jag köpte en bildskärm Asus ROG SWIFT PG278Q som kostade mig en hel del. Jag kan inte testa om det verkligen fungerar det som inläggets författare beskrev då jag har inte en till bildskärm med DP 1.2. Vi får väl se vad Nvidia säger själv om dessa skvaller då.

Visa signatur

i7 4930K // 3 way sli gtx 980 //Asus RAMPAGE IV BE // Corsair AX1200i //Corsair Obsidian 900d // Kingston 16GB ddr3 //
SSD Crucial MX100 256GB // ROG SWIFT PG278Q