Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

Rätt snyggt för åldern

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Grey Goos fantastiska CGI Cutscener, helt otroligt snyggt, om än lite suddigt på bild

Album http://imgur.com/a/UnwBb#0

Dold text
Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Dying Light

Permalänk
Inaktiv

Resident Evil HD remastern igen.

Lite bossar, med tanke på spelets ålder så vet väl de flesta redan vad som finns i spelet men spoilertaggar ändå:

Dold text
Permalänk
Skrivet av kakan86:

vilket spel?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

vilket spel?

Det är Alan Wake

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon5930:

Joel säger det själv så bra, "Goddammit. Clicker." (The Last of Us):
http://i.imgur.com/cffw910.jpg

Och för att avsluta, en rätt behaglig bild från The Last of Us:
http://i.imgur.com/8QSAnKn.jpg

Hur tog du bilderna från LOS ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Hur tog du bilderna från LOS ?

Med PS4-kontrollerns Share-knapp (de lagras på PS4 och går att flytta över till en dator med USB-minne). Har ett par bilder från Destiny och Driveclub också men får se om jag lägger upp något därifrån framöver. Jag tycker personligen att bilderna PS4'an klämmer ur sig håller för låg kvalitet, iallafall med de spel jag använt funktionen med innan och sedan fört över bilderna.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon5930:

Med PS4-kontrollerns Share-knapp (de lagras på PS4 och går att flytta över till en dator med USB-minne). Har ett par bilder från Destiny och Driveclub också men får se om jag lägger upp något därifrån framöver. Jag tycker personligen att bilderna PS4'an klämmer ur sig håller för låg kvalitet, iallafall med de spel jag använt funktionen med innan och sedan fört över bilderna.

Aha!, va smutt
Jo jag såg att dessa bilder höll betydligt lägre kvalitet än vad PC-bilderna gjort.

Alla bilder från PC, kommer de i princip uteslutande från Steam's F11-funktion eller kör du på annat vis ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Elite Dangerous

Passade på att besöka en av de största (kända) stjärnorna i vår galax, VY Canis Majoris. På första bilden är den 6000 ljussekunder bort vilket motsvarar närmare 1 800 000 000 000 meter...

Stjärnan syns fortfarande tydligt på 560.000 ljussekunders avstånd!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Driveclub (PS4)

Destiny (PS4)

Mario Kart 8 (Wii U)

Skrivet av andreas_dock:

Aha!, va smutt
Jo jag såg att dessa bilder höll betydligt lägre kvalitet än vad PC-bilderna gjort.

Alla bilder från PC, kommer de i princip uteslutande från Steam's F11-funktion eller kör du på annat vis ?

Jo, de lämnar en del att önska. Jag har inte provat videoinspelningsfunktionen ens. Samtidigt är bilderna man får ut ändå bättre än de man kan få ur Wii U genom att ladda upp bilder i 800x450 på Miiverse. Vore fint om man kunde få lite mer valmöjligheter med både Sonys och Nintendos lösningar.

I dagsläget använder jag Fraps då programmet kan dumpa bilder inom vissa intervall. Jag körde tidigare på bild var tredje sekund men kör just nu en gång i sekunden och dumpar dessa på en RAM-disk för att dämpa prestandaförlusten. Körde tidigare direkt mot HDD men jag tyckte det segade ner lite väl mycket. Jag föredrar Afterburner men det programmet saknar stöd för att dumpa bilder med intervall. Jag körde med Steams inbyggda funktion ett tag men bytte sedan tillbaks till Afterburner (och sedan Fraps).

Ganska trevligt att kolla igenom bilderna efter att man har spelat ifall man lyckats snappa upp någon vettig bild.

Hur gör alla ni andra egentligen? Jag känner inte direkt som att min lösning är den smidigaste direkt.

Permalänk
Medlem

Ett par från The Crew

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DayZ Standalone

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon5930:

Driveclub (PS4)
http://i.imgur.com/LqgfZj2.jpg

Destiny (PS4)
http://i.imgur.com/MQjkBb4.jpg

Mario Kart 8 (Wii U)
http://i.imgur.com/TuBcjKv.jpg

Jo, de lämnar en del att önska. Jag har inte provat videoinspelningsfunktionen ens. Samtidigt är bilderna man får ut ändå bättre än de man kan få ur Wii U genom att ladda upp bilder i 800x450 på Miiverse. Vore fint om man kunde få lite mer valmöjligheter med både Sonys och Nintendos lösningar.

I dagsläget använder jag Fraps då programmet kan dumpa bilder inom vissa intervall. Jag körde tidigare på bild var tredje sekund men kör just nu en gång i sekunden och dumpar dessa på en RAM-disk för att dämpa prestandaförlusten. Körde tidigare direkt mot HDD men jag tyckte det segade ner lite väl mycket. Jag föredrar Afterburner men det programmet saknar stöd för att dumpa bilder med intervall. Jag körde med Steams inbyggda funktion ett tag men bytte sedan tillbaks till Afterburner (och sedan Fraps).

Ganska trevligt att kolla igenom bilderna efter att man har spelat ifall man lyckats snappa upp någon vettig bild.

Hur gör alla ni andra egentligen? Jag känner inte direkt som att min lösning är den smidigaste direkt.

Jag brukar trycka F11 imellanåt i Steam, men det är inte en klockrenlösning heller tycker jag.
Kvaliteten blir dessutom inte världsbäst.

Men jag tycker din lösning låter skitsmart, om något krävande i prestanda iom att det tas bilder så ofta.
En gång i minuten hade räckt anser jag, men det kanske är HEELT fel?

Köpte precis Life Is Strange, skall göra config som dig i Fraps, men sätter caprate till 1min, så blir det lite uploads sedan

http://store.steampowered.com/app/319630/

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha, capute-rate alá 60secs var ju waaaay to slow. xD
Dessutom glömde jag trycka F10 igen efter jag tabbat ut till Windows för att kolla lite andra saker direkt efter start, så första 30-35 minutrarna (som tyvärr inehöll grymt mycket bra shots) togs aldrig bilder på.

Körde allting på default settings (1440p/2560x1440 @ high) men missade att det inte var någon AA på.
Detta brukar jag dock köra utan för att få bättre flyt, men just denna titeln är inte krävande alls, så jag slog på det, dock bara på de sista bilderna..

Hur som helst, här kommer några av Life Is Strange (Episode 1)

"Life Is Strange is a five part episodic game that sets out to revolutionise story based choice and consequence games."

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Dying Light

Armeringsjärn och kick är zombiekillers!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Jag brukar trycka F11 imellanåt i Steam, men det är inte en klockrenlösning heller tycker jag.
Kvaliteten blir dessutom inte världsbäst.

Men jag tycker din lösning låter skitsmart, om något krävande i prestanda iom att det tas bilder så ofta.
En gång i minuten hade räckt anser jag, men det kanske är HEELT fel?

Köpte precis Life Is Strange, skall göra config som dig i Fraps, men sätter caprate till 1min, så blir det lite uploads sedan

http://adock.se/users/upload/files/150131063153.jpg

http://store.steampowered.com/app/319630/

Skrivet av andreas_dock:

Haha, capute-rate alá 60secs var ju waaaay to slow. xD
Dessutom glömde jag trycka F10 igen efter jag tabbat ut till Windows för att kolla lite andra saker direkt efter start, så första 30-35 minutrarna (som tyvärr inehöll grymt mycket bra shots) togs aldrig bilder på.

Körde allting på default settings (1440p/2560x1440 @ high) men missade att det inte var någon AA på.
Detta brukar jag dock köra utan för att få bättre flyt, men just denna titeln är inte krävande alls, så jag slog på det, dock bara på de sista bilderna..

Hur som helst, här kommer några av Life Is Strange (Episode 1)

"Life Is Strange is a five part episodic game that sets out to revolutionise story based choice and consequence games."

Hehe jo. Jag tyckte var tredje sekund var lite väl tätt i början men faktum är att man lätt missar saker. Med en sekund behöver jag bara fokusera på vad jag vill ha i en sekund och sedan fortsätta. Nu aktiverar och inaktiverar jag bilddumpandet när jag kommer ihåg för att spara utrymme och tid men lätt hänt att jag helt glömmer bort det med.

Ser ut som ett trevligt spel, blir nog en titt på det när spelet närmar sig att ha fått ut alla delar.

Permalänk
Medlem

Life is strange, riktigt bra spel som kom ut för några dagar sedan!

Visa signatur

i7 4970k@4,7 GHz | Corsair H100i | 16GB Corsair DDR3 1600MHz | Asus z97-A | Gtx 970 Strix | OZC 750W | Hatar OS | Fractal Design R5 | Samsung 840 EVO 256gb
ASUS 24" VG248QE 144Hz + Två VA-paneler från Benq

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon5930:

Hehe jo. Jag tyckte var tredje sekund var lite väl tätt i början men faktum är att man lätt missar saker. Med en sekund behöver jag bara fokusera på vad jag vill ha i en sekund och sedan fortsätta. Nu aktiverar och inaktiverar jag bilddumpandet när jag kommer ihåg för att spara utrymme och tid men lätt hänt att jag helt glömmer bort det med.

Ser ut som ett trevligt spel, blir nog en titt på det när spelet närmar sig att ha fått ut alla delar.

Jag har en 512gb OCZ Vertex 4 disk som os/spel och den har för det mesta ~100gb ledigt, och iom att den ändå skriver och läser i 450-500mb/sek så borde det inte påverka massivt även om man tar 1440p shots en gång i sekunden, PNG-24 på ~3-5mb/st. Sure påverkar det mot ingenting alls, men jag märkte sällan, om något, alls under tiden jag spelade Life is Strange.

Det här med ramdisk, hur har du satt upp det?, hur stor är den osv ?

Jag tänkte göra ett enkelt script som körs varje gång i utsedd dump-katalog och helt sonika rensar allting som är över 1 dygn (eller mer?) och när det finns fler filer än säg 4000, så blir det en automatisk cap till att katalogen aldrig växer över ~4-5gb. Skall jag lägga upp detta för nedladdning om någon mer önskar?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Jag har en 512gb OCZ Vertex 4 disk som os/spel och den har för det mesta ~100gb ledigt, och iom att den ändå skriver och läser i 450-500mb/sek så borde det inte påverka massivt även om man tar 1440p shots en gång i sekunden, PNG-24 på ~3-5mb/st. Sure påverkar det mot ingenting alls, men jag märkte sällan, om något, alls under tiden jag spelade Life is Strange.

Det här med ramdisk, hur har du satt upp det?, hur stor är den osv ?

Jag tänkte göra ett enkelt script som körs varje gång i utsedd dump-katalog och helt sonika rensar allting som är över 1 dygn (eller mer?) och när det finns fler filer än säg 4000, så blir det en automatisk cap till att katalogen aldrig växer över ~4-5gb. Skall jag lägga upp detta för nedladdning om någon mer önskar?

Med SSD bör det gå bra. Nackdelen är ju att man sliter på disken istället. Bästa är ju om man har en separat hårddisk att både dumpa bilder på men även om man vill spela in video. Och för video tycker jag att MSI Afterburner är ett betydligt bättre val, speciellt då denna mjukvara fortfarande utvecklas och förbättras och dessutom har bättre möjligheter för encoding. Jag har använt denna lyckat för att spela in BF3 i Eyefinity med upplösning 6048x1200. Omöjligt med Fraps. Jag kommer troligen behöva byta ut Fraps snart nog. Den fungerar ganska dåligt att dumpa från Spintires samt att den inte fixar spel som använder Mantle API'et.

Vad gäller RAMdisk så kör jag för tillfället Softperfects mjukvara vilket för mina ändamål fungerar bra. Jag ger den 4GB RAM och denna är igång samtidigt som Windows startas. Det går att ställa in så RAMdisken sparas ner till lagring vid nedstängning men jag låter min tömmas när datorn stängs ner.

Ett script som flyttar ut filer kan nog vara en ganska bra ide då utrymmet snabbt går. Samtidigt blir det lätt väldigt mycket att rensa vilket kan vara skönt att göra manuellt hehe. Själv kom jag på att jag har en 250GB HDD som ligger som borde fungera att testa. När det gäller hårddiskar, speciellt för video, är det ju bra om man har en dedikerad HDD så man slipper att hårddisken flaskar när spelet strömmar data samtidigt som inspelningsmjukvaran försöker spara video på samma lagringsenhet.

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är att skaffa en fotpedal som man binder till att ta skärmdump. Det är mycket lättare då eftersom man kan ta bilder mitt i full action exakt när man vill och inte få en disk full med bilder man måste gå igenom i efterhand.

Kör man repeatfunktionen i Fraps kan man använda fotpedalen att slå på / stänga av den. Optimalt är att ha två pedaler, en för film och en för screenshots. Jag hade en sån setup förut, men pedalen gick tyvärr sönder (det var lite billig epa-modell på den). Ska nog skaffa en ny nu när jag tänker efter.

Kör man Fraps kan man filma i lossless också, och ta skärmbilder från filmen i 1:1 kvalite. Men då går det åt enormt med utrymme, och helst ska enheten vara enormt snabb också. Bästa där för utrymmesskäl är nog stripad 4TB+ HDD.

Dying Light
Dansa till du dör https://www.youtube.com/watch?v=5v14e3raMu4

Shadowrun - Dragonfall

Permalänk
Inaktiv

The Last of Us (PS4):

Sucken Joel klämmer ur sig när han säger den där repliken alltså. En värld utan kaffe är nog det kanske värsta scenariot någonsin som kaffeälskare.

Skrivet av Buio:

Ett annat alternativ är att skaffa en fotpedal som man binder till att ta skärmdump. Det är mycket lättare då eftersom man kan ta bilder mitt i full action exakt när man vill och inte få en disk full med bilder man måste gå igenom i efterhand.

Kör man repeatfunktionen i Fraps kan man använda fotpedalen att slå på / stänga av den. Optimalt är att ha två pedaler, en för film och en för screenshots. Jag hade en sån setup förut, men pedalen gick tyvärr sönder (det var lite billig epa-modell på den). Ska nog skaffa en ny nu när jag tänker efter.

Kör man Fraps kan man filma i lossless också, och ta skärmbilder från filmen i 1:1 kvalite. Men då går det åt enormt med utrymme, och helst ska enheten vara enormt snabb också. Bästa där för utrymmesskäl är nog stripad 4TB+ HDD.

Någon speciell typ av fotpedal? Vore helt klart smidigare.

Filma och plocka frames är helt klart en trevlig lösning med. Betydligt bättre än min där jag tar med en sekunds mellanrum då jag då fortfarand ofta missar de bästa ögonblicken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon speciell typ av fotpedal? Vore helt klart smidigare.

Filma och plocka frames är helt klart en trevlig lösning med. Betydligt bättre än min där jag tar med en sekunds mellanrum då jag då fortfarand ofta missar de bästa ögonblicken.

Jag hade en Scythe foot switch, men den gick sönder. Kanske hade otur. Ser att de har gjort en uppdaterad version 2 nu.
http://www.scythe-eu.com/en/products/pc-accessory/usb-foot-sw...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Jag hade en Scythe foot switch, men den gick sönder. Kanske hade otur. Ser att de har gjort en uppdaterad version 2 nu.
http://www.scythe-eu.com/en/products/pc-accessory/usb-foot-sw...

Tack för tipset, ser att den modellen men med tre pedaler finns i ett par butiker. Billigast på Ginza: http://www.ginza.se/Product/950041/
Får se om det blir en framöver kanske.

Permalänk
Medlem

Call of Duty - Advanced Warfare

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Stranded deep

Min loot (Fastnade i en båt så jag fick börja om)

Väldigt dimmigt..

Flyg krabba, flyg

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

Assassins Creed: Unity

Spelet som kan tyckas göra allt fel, inklusive sitta på stolar:

Ridandes en osynlig häst(?), långt ovanför Paris:

Folk överallt. Och de är arga!

Depth of Field används nästan lite för mycket, ser rätt bra ut ibland som här:

Som vanligt är det hög detaljrikedom. Speciellt inomhus och på (viktigare) karaktärer:

Scenerna är ofta väldigt behagliga:

Så, någon sista kommentar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Assassins Creed: Unity
Spelet som kan tyckas göra allt fel, inklusive sitta på stolar:

Det är extremt snyggt i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Det är extremt snyggt i alla fall.

Hehe jo. Jag upptäckte lite för sent att jag inte hade sjusterat grafikinställningarna sedan i december men bilderna blev rätt bra ändå med shadows på low och inaktiverad AA. Men håret.. ugh.

Spelet fungerar iallafall betydligt bättre på mitt system iallafall, väl värt ett försök om någon mer kom av sig.

Permalänk
Medlem

En bunt bilder från Dying Light