Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Avstängd

Jag spelar på den.. B4, DayZ Wow och Css,, Flyter på sketa bra..

Skrivet av Robin24:

Ni som testat det mycket. Är det något alternativ för gamers just nu? Eller är det bara problem när det kommer till spel i dagsläget?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Tycker att det är roligt att DirectX 12 blir exklusivt för Windows 10. Kommer inte till Windows 7 eller 8/8.1.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tycker att det är roligt att DirectX 12 blir exklusivt för Windows 10. Kommer inte till Windows 7 eller 8/8.1.

Windows 7 kunde jag ha gissat redan, men vart har du läst att det inte kommer till 8.1?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tycker att det är roligt att DirectX 12 blir exklusivt för Windows 10. Kommer inte till Windows 7 eller 8/8.1.

Är det naturliga valet då de tillåter gratis uppdateringar till Windows 10. Nu gäller det bara att få bakåtsträvarna att inse det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Windows 7 kunde jag ha gissat redan, men vart har du läst att det inte kommer till 8.1?

Det sa man på presentationen har jag för mig.
"Direkt 12 enbart för Windows 10"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av boyen89:

Upplever program starter segare men för övrigt stabilt, nåt du märkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Tvärt om här, tycker Lenovon blivit rappare. Känns lite mer som den dyra laptop/platta den ska vara. Till och med dess undermåliga WiFi är nu acceptabel.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tycker att det är roligt att DirectX 12 blir exklusivt för Windows 10. Kommer inte till Windows 7 eller 8/8.1.

Alltså.. jag är inte förvånad, men hur tänker du då? Du tycker det är bra att man "tvingas" köra Windows 10 bara för att köra senaste DirectX? Vore det inte roligare om systemet stod på sina egna ben?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Nån mer som stör sig på vad de gjort med start-menyn i build 9926?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L'ombra:

Alltså.. jag är inte förvånad, men hur tänker du då? Du tycker det är bra att man "tvingas" köra Windows 10 bara för att köra senaste DirectX? Vore det inte roligare om systemet stod på sina egna ben?

Jag tycker inte om att använda ordet tvingad när det är helt valfritt.

Alla incitament som kan få folk att byta till en modern version av Windows tycker jag är bra. Speciellt nu när det är gratis.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Jag tycker inte om att använda ordet tvingad när det är helt valfritt.

Alla incitament som kan få folk att byta till en modern version av Windows tycker jag är bra. Speciellt nu när det är gratis.

Direct X 12 är ju exklusivt för Windows 10.

Vilket gör att man MÅSTE använda Windows 10 för att utnyttja Direct X 12.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Är det naturliga valet då de tillåter gratis uppdateringar till Windows 10. Nu gäller det bara att få bakåtsträvarna att inse det

Bara första året, bara för vissa användare (konsumenter). 8.0 har redan tappat supporten från grafikkortsleverantörerna och från Microsoft så upphör supporten 12 januari 2016 så finns inget anledning att skriva 8/8.1.

Permalänk

Tappar USB

Jag kör senaste build 9926, tycker det rullar på över förväntan. endast någon blåskärm när jag testade att köra en 4k video nerskalat till 1080P över Youtube, det gillade inte AMD och senaste beta drivisen till mitt Radeon R9 270.

Ett ganska stort problem jag stött på (enligt mig) är att Windows tappar min externa HDD (3,5) och ger ett felmeddelande om korrupt hårddisk efter ett par minuter. Inga sådana problem om jag kopplar in den till min laptop med win 7. Hela mitt steam-bibliotek ligger på disken vilket givetvis stökar till det lite. Någon annan som stött på något snarlikt problem?

Kör ett MSI Z97 AC (mini itx) moderkort med senaste drivrutiner från Intel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Alla incitament som kan få folk att byta till en modern version av Windows tycker jag är bra. Speciellt nu när det är gratis.

Visst, och jag ser gärna att de gör något bra av det så att man vill använda det, men det jag har problem med är att denna begränsning inte direkt gör att man vill använda Windows 10, bara att man behöver. Eller det jag har problem med är att du tycker detta enbart är positivt, rättare sagt. Att de begränsar DirectX på detta vis har man ju förstått att så är det bara. Om det faktiskt finns något som gör att det inte kan implementeras på tidigare versioner av Windows får någon gärna upplysa mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Hur är det med Asus drivrutiner? Har rätt nya PCI-e utrusning (under 2 år gamla) som ger blåskärm med Windows 8.1. Fått ligga och damma till sig i en låda.

Och ni som kör VirtualBox ska veta att nyaste VirtualBox inte fungerar på Windows 10 ännu.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Hur är det med Asus drivrutiner? Har rätt nya PCI-e utrusning (under 2 år gamla) som ger blåskärm med Windows 8.1. Fått ligga och damma till sig i en låda.

Och ni som kör VirtualBox ska veta att nyaste VirtualBox inte fungerar på Windows 10 ännu.

Jaså? funkat för mig i alla fall

Inget officiellt stöd, men går gör det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Du menar Asus-grejer? VirtualBox fuckade upp rejält för mig.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Du menar Asus-grejer? VirtualBox fuckade upp rejält för mig.

Nä VirtualBox fick välja win 8,1 64 bitar funka det. vet inte om dom släppt någon ny version, men kör 4,3.20 och några siffror till bakom:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Nån mer som stör sig på vad de gjort med start-menyn i build 9926?

Samma här, tycker den som var i förra buliden var bättre. Saknar att inte kunna göra den bredare. Dags att lämna lite mer feedback då jag inte har gjort det för startmenyn.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen inte vad de har gjort med startmeny... SE TILL att skicka in feedback om ni inte gillar. snacka om att gå bakåt...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ägnade kvällen åt ett först test av Windows 10. Överlag, det är något man kan rekommendera folk att hoppa på när det är klart. "Out of the box" är det bättre än 8:an någonsin var även om det är en design byggd på kompromisser. Något jag är fortsatt skeptisk till. Men man slipper "in your face" menyer nu. Stort plus! Local account är mer eller mindre ett krav samt städa alla redundanta lekappar men sen är det helt OK

Windows 10 kommer bli den braksuccé Microsoft hoppas på. Men universal apps, cortana och andra idéer baserade mer på hybris/drömmar än praktikalitet/ekonomi kommer inte vara anledningen till att folk skaffar Windows 10. Tvärt om tror att dessa idéer blir kortlivade.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man sätter på att man kan flytta applikationer till andra skärmar med tangentbordet (win+shift+left/right) men samtidigt stänger av Aero snap? Kan bara hitta att antigen så är båda på eller av och Aero snap är den värsta jävla skiten någonsin för fler-skärms setup.

Permalänk
Medlem

Bör inte Consumer Preview komma idag?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Samma här, tycker den som var i förra buliden var bättre. Saknar att inte kunna göra den bredare. Dags att lämna lite mer feedback då jag inte har gjort det för startmenyn.

Jag lämnade en återhållsam feedback igår, men var ändå tydlig.
Det var ju mycket bättre att kunna anpassa den, tycker jag.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Lite synd att inte texten på Netflix appen fungera i Windows 10. Annars rullar allt på bra tycker jag.

EDIT 01-30

Backat tillbaka till Windows 8.1 så nu är texten där.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag kan inte installera en uppgradering från win7.
Datorn hamnar i reparationsläget när win10 har installerats och vägrar boota.
Det går sedan tillbaka till win7 med sin nedgraderingsprocess.
Har provar att sätta SSD:n på IDE, men hjälper inte.

Vet ni vad som kan vara problemet?

Permalänk

W10 på svenska?

Hej
Jag skrev i en annan tråd, förlåt,
...ja vart tog Consumers TP, vägen
...är den här svenska vers. den?

Jag är helt ny i Forumet...från idag...

Skulle installera den nu...men vet inte om man kan formatera partitionen först?
Skall skriva mer om mina erfarenheter av 10:an på min lilla Pärla(dator)
Frågar
Staffan

Permalänk
Avstängd

Det flyter rätt bra för mig, har haft någon enstaka blåskärm bara.
Annars är det bara startmenyn som är ful och söken är ganska långsam på att visa vettiga grejer.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av staffankvist:

Hej
Jag skrev i en annan tråd, förlåt,
...ja vart tog Consumers TP, vägen
...är den här svenska vers. den?

Jag är helt ny i Forumet...från idag...

Skulle installera den nu...men vet inte om man kan formatera partitionen först?
Skall skriva mer om mina erfarenheter av 10:an på min lilla Pärla(dator)
Frågar
Staffan

Om du är ute efter Svenska kan du installera det i OS , precis som med WIndows 8.1. Du kan köra en upgrade och behålla alla dina program, gjorde själv det och det fungerade bra.

Nästa version 1000 kommer senare vad jag vet, vet dock inte om de kommer att döpa om den ? vet inte vart alla fått det ifrån? det är ju fortfarande TP.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Nu rullar installationen...

Hej
Tack, tack för svar. Men nu är det gjort jag, valde en "ren" installation...kanske var det fel, men förra
gången sparades massor av grejer så den lilla hårddisken nästan var full, trots att jag kastade "old windows".

En sak kunde jag notera att hjälpprogrammet för installationen gällde W8.1.....hum...får se...

Vad som inte fungerade med drivrutiner var/är(?) wirelesskortet och PC-cardplatsen...får se nu...

Skulle jag tala för många seniorer med äldre kära datorer, så skulle både W8.1 och W10 vara något att
tänka på. Min gamla "fina" Vistadator blev som ny med W8. Hoppas priset nu blir lågt på W10...
Men varför skulle jag inte kunna ha en 64-bitars W10?

Jag återkommer efteråt

Berättar
Staffan

Permalänk

...forts. nu är W10 svenska på plats.

Hej igen.

Ja, det gick bra. Systemet är lite darrigt dock. Vissa rullgardiner rullar inte, bara hackar.
Fast jag tycker ändå att W8.1 verkar lite bättre...stabilare?

Startknappen, nu när jag vant mej vid W8.1 och hittat bättre(?) lösningar så...?
Windows Update ser inte likadan ut längre....hum....

Men den rullar. "Egenskaper för den här datorn" ser lite annorlunda ut och säjer att det finns 2 GB minne
Den förra vers. W10, den första, så att av 2 GB, så kunde bara 1 användas.

Ja inte är den väl trevligare än W8.1 eller vad säjer andra?

Tänker
Staffan