Apples vinst högst genom tiderna – nu störst inom smarta telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

sämre display, sämre upplösning, sämre batteritid, icke vattentålig, ingen IR, går ej byta ut batteriet utan att riskera paja annat, går ej stoppa i större minneskort osv, listan kan göras lång...

Jag tror att snöa in sig på specifikationer är ett väldigt vanligt misstag när man pratar telefoner, det finns så mycket mer än pixlar som är viktigt. Jag tycker mina 401ppi räcker till en hel del.

När jag sitter vid min dator kan jag både ringa och sms'a från den, (inte bara iMessage utan även vanliga sms), utan att behöva röra på telefonen. Jag får mina samtal dit, allt jag skriver på telefonen synkar till min dator. Det fungerar väldigt bra, och lätt, utan att jag behöver göra något som användare. Vad gör det mig att Samsungen har IR, det är inget jag som användare behöver. Det finns säkert vissa som gör det och då väljer man en Samsung.

Det är så trångsynt att sitta och jämföra specifikationer hit och dit, varför inte välja det som passar dig bäst? Vet du att du måste ha mer än 64GB på telefonen och du vill ha det genom att stoppa in ett minneskort, välj en Samsung då. Vill du ha ett otroligt finslipat och bra fungerande ecosystem, välj iOS/iPhone.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av winne:

Vi har massa olika mobiler på jobb för testa våra appar men även om jag gillar på pilla på settings och mecka med teknik kan jag inte komma ifrån att det laggar i gränssnittet även på nya som Note3 och S5. Hade de fixat polling-raten på touchen så det följde fingret bättre och inte hacka till så hade jag hellre haft en Andriod. En kompakt version då, över 4" går bort.

Provat något annat än Samsung. Laddtider osv är självklart bättre, men när det gäller "flyt" och hur responsivt ui:t är brukar min gamla n4 kännas bättre än splitternya samsungtelefoner.

Sedan är det helt klart skillnad i hur de beter sig. Använder jag en ios-enhet är det alltid svårt att träffa små knappar m.m, och ofta när jag ska trycka på en ikon på hemskärmen scrollar den en millimeter eller två i stället. Den beter sig annorlunda helt enkelt, och det är krångligt innan man är van.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Alltid varit så, folk gillar dela in sig i 2 läger och om det är för dyrt att ha båda så trashar de den andra på alla sätt de kan för att övertyga sig själv
att de valde rätt. Känns bättre då.

Jämför med Mac/PC Amiga/Atari Ps/Xbox och andra sånna "krig"

Precis! Det har aldrig handlat om vad som är bäst, utan bara om vad du själv har valt. Enligt mig så finns det inget som är bäst, väldigt sällan i så fall. Apple har sina för- och nackdelar precis som alla andra. Att försöka kränga på något som man anser är bäst är som att sälja målningar. Du kanske tycker att målningen är ett mästerverk, men för andra så är det bara något kladd.

Det bästa man kan göra för att hitta något man är nöjd med är att prova sig fram. Jag har t.ex. en Android-telefon då jag tycker att det lämpar sig bäst för mig, men så har jag å andra sidan en Ipad i hemmet då jag tycker den passar bäst där, samt en gammal Nexus 7 som jag kan ta med mig lite varstans tack vare sin storlek. Den dagen jag kan ha en enhet som kör både IOS, Android, Mac OS, Linux och Windows och som kan ändra bildstorlek mellan 4" och 55" så har vi en enhet som kan få bära titeln Bäst. Men fram tills dess så tänker jag fortsätta småplocka lite här och var där jag känner att det finns ett behov för just mig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Gilgamesh:

sämre display, sämre upplösning, sämre batteritid, icke vattentålig, ingen IR, går ej byta ut batteriet utan att riskera paja annat, går ej stoppa i större minneskort osv, listan kan göras lång...

Display inget jag bryr mig om.
SÄMRE, nej den är lägre.
Sämre battertid inte en chans efter vad jag testa.
Vattentålig skiter jag i.
IR vad ska jag med det till.

Byta ut batteri varför ska jag göra det, Apple support är helt underbar fixar allt på avtal.

Minneskort vad ska jag med det till har 128GB och iCloud och Cloud lösning.

Du kan fortsätta.

Det du skriver det kallas BEHOV = det är inte samma sak som "SÄMRE".

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av orion_:

Lite väl Aftonbladet-rubrik dock. Ni tar partiska skräpmedias The Verge's artikel och springer vidare med samma överdrift. Ja ja, journalistikens förfall osv.

Samsung har legat stadigt mycket högre än Apple ända sedan iPhone 3GS, som endast guppat snäppet över vid iPhone 4S's lansering.

Nu har de igen efter 3 år av att ligga 20-40M enheter lägre återtagit tronen med nöd och näppe och ni (The Verge ctrl-c+v) kallar detta för "Apple är störst inom smarta telefoner!"?

OT. The Verge gör en del bra journalistik och innehåll. Det är bara tråkigt att 80% är sådant här eller "djupdykande journalistik" bara för sakens skull och för att verka viktig trotts webb-tidning.

Bitter?

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Display inget jag bryr mig om.
SÄMRE, nej den är lägre.
Sämre battertid inte en chans efter vad jag testa.
Vattentålig skiter jag i.
IR vad ska jag med det till.

Byta ut batteri varför ska jag göra det, Apple support är helt underbar fixar allt på avtal.

Minneskort vad ska jag med det till har 128GB och iCloud och Cloud lösning.

Du kan fortsätta.

Det du skriver det kallas BEHOV = det är inte samma sak som "SÄMRE".

Vi snackar inte om vad DU gillar, vi snackar helt allmänt om det.
Vi snackar om hur vi tycker det är alldeles för stort överpris, med tanke på hur mycket du får om du köper TEX en S5.
Allt han skrev är inte bara behov för vissa, utan helt enkelt mycket för pengarna och även förmåner

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag tror att snöa in sig på specifikationer är ett väldigt vanligt misstag när man pratar telefoner, det finns så mycket mer än pixlar som är viktigt. Jag tycker mina 401ppi räcker till en hel del.

När jag sitter vid min dator kan jag både ringa och sms'a från den, (inte bara iMessage utan även vanliga sms), utan att behöva röra på telefonen. Jag får mina samtal dit, allt jag skriver på telefonen synkar till min dator. Det fungerar väldigt bra, och lätt, utan att jag behöver göra något som användare. Vad gör det mig att Samsungen har IR, det är inget jag som användare behöver. Det finns säkert vissa som gör det och då väljer man en Samsung.

Det är så trångsynt att sitta och jämföra specifikationer hit och dit, varför inte välja det som passar dig bäst? Vet du att du måste ha mer än 64GB på telefonen och du vill ha det genom att stoppa in ett minneskort, välj en Samsung då. Vill du ha ett otroligt finslipat och bra fungerande ecosystem, välj iOS/iPhone.

som sagt, allt handlar inte om en själv utan man behöver tänka mer än bara en person... det du nämner om sms vid datorn osv går att göra med Android också utan problem (tex Airdroid) du kanske inte behöver IR men de användare som inte orkar med flera fjärrkontroller på bordet har stor nytta av det, det jag nämner är inte enbart specifikationer utan möjligheter, människor vill ju ha fler möjligheter eller hur? den dagen telefonen får för sig att paja, och man missat att synka sitt innehåll (bilder osv) lycka till med att få tillbaka det mot att det ligger i ett minneskort... som sagt alla har olika behov jag nämnde bara möjligheterna...

Skrivet av tvelander:

Display inget jag bryr mig om.
SÄMRE, nej den är lägre.
Sämre battertid inte en chans efter vad jag testa.
Vattentålig skiter jag i.
IR vad ska jag med det till.

Byta ut batteri varför ska jag göra det, Apple support är helt underbar fixar allt på avtal.

Minneskort vad ska jag med det till har 128GB och iCloud och Cloud lösning.

Du kan fortsätta.

Det du skriver det kallas BEHOV = det är inte samma sak som "SÄMRE".

läs svaret ovan, vi bryr oss inte vad DU har för behov.. det handlar om den stora massan... du kanske skiter i vattentålighet, men andra kanske vill ta en simtur med sin telefon och spela in videos, jag gjorde det i somras utomlands, blev riktigt bra, med en icke vattentålig telefon hade det blivit lite svårare, jadu lycka till med att byta ut batteriet hos Apple på resande fot.. mot att bara plocka bort en lucka o stoppa dit ett annat batteri..

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gtoxed:

aldrig fattat apple hypen heller.. begränsad mjukvara, dålig batteritid, inga widgets, inge riktig HD display.. nee iphone e egentligen ***t telefoner, men det som de har lyckats med är en PR-avdelning i världsklass. Aldrig har de lyckats lura så många människor på dyra telefoner som inte är värda sitt pris någonstans.. haha

Så jävla sant haha. De kan få en Opel att framstå som en Ferrari.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrNeikter
Har aldrig förstått mig på denna Apple-hype. :/

Skrivet av winne:

Alltid varit så, folk gillar dela in sig i 2 läger och om det är för dyrt att ha båda så trashar de den andra på alla sätt de kan för att övertyga sig själv
att de valde rätt. Känns bättre då.

Jämför med Mac/PC Amiga/Atari Ps/Xbox och andra sånna "krig"

Skrivet av Gtoxed:

aldrig fattat apple hypen heller.. begränsad mjukvara, dålig batteritid, inga widgets, inge riktig HD display.. nee iphone e egentligen ***t telefoner, men det som de har lyckats med är en PR-avdelning i världsklass. Aldrig har de lyckats lura så många människor på dyra telefoner som inte är värda sitt pris någonstans.. haha

THIS! Made me lol.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Så jävla sant haha. De kan få en Opel att framstå som en Ferrari.

öhh jag har en Opel, inget fel på den!!!

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Ganska stort försprång med tanke på att majoriteten av dessa 73miljarder enheter som samsung kallar "smarta telefoner" är skitbilliga androidlurar runt 1000-2000kr, inte alls i samma klass som deras toppmodeller. Medan apple bara har top of the line modeller, om man ska va hård kan man räkna bort 5C, men det blir ändå väldigt stor andel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Med sämre menar jag sämre hårdvara,
Jag menar, ska jag nu köpa en ny mobil vill jag ha så mycket som möjligt för pengarna.
På så sätt tycker JAG inte att någon iphone är värd så mycket pengar.
Förstår inte heller vad på själva iphonen som är så dyrt, det ända jag har emot iphones är att dem är så dyra, annars är det en helt okej mobil.

Jag tror att Apple-användare tänker mer mjukvara, eftersom Apple för oss är iOS och OS X. Android-användare tänker oftast hårdvara, där den tyvärr spelar en mycket viktigare roll.

Det är lite samma med Mac VS PC. Jag kör båda, men vet att både OS X och och iOS är waaaay mer optimerat och är snabbare än Windows och Android. Varför? För att de är optimerade att fungera så bra som möjligt på 20-30 olika produkter (där 75% är äldre produkter). I Android och Windows fall ska det fungera på tusentals olika hårdvaror, vilket gör optimering på Apples nivå helt omöjligt. Där måste man ha råstyrka för att driva vissa grejer. Du behöver inte lika mycket hårdvara för att driva iOS som Android. Då pratar jag om OS-upplevelsen alltså, inte apparna. De kommer kräva mer och mer för varje version av mobil och OS som kommer ut.

(I iOS går upplevelsen också före prestandan. När du laddar en app där så flyger du in i den mjukt och fint innan den börjar ladda, så du inte märker att den laddar eller att din hårdvara är 2 år gammal. På Android är det tvärtom, där ska det ladda så snabbt som möjligt så när man startar en app där så kan det ibland tydligt lagga till eftersom appen laddar under tiden man flyger in i skärmen eller liknande. Det kanske går 1 sek snabbare, men det blir inte lika trevligt som på iPhone. Bara två olika sätt som OS:en är uppbyggda...)

Sedan kan man ju däremot undra varför det tog Apple till iOS9 och iPhone7 innan de får 2gb ram i mobilerna. De behöver oftast inte 2gb ram, men det hade varit trevligt. Ett enkelt svar på den frågan är ju för att de vill - som alla andra företag - tjäna så mycket pengar som möjligt. iOS och OS X är - precis som Android och Windows - långt från perfekta... Så vi får hoppas att de fightas vidare, för det gynnar oss alla...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Display inget jag bryr mig om.
SÄMRE, nej den är lägre.
Sämre battertid inte en chans efter vad jag testa.
Vattentålig skiter jag i.
IR vad ska jag med det till.

Byta ut batteri varför ska jag göra det, Apple support är helt underbar fixar allt på avtal.

Minneskort vad ska jag med det till har 128GB och iCloud och Cloud lösning.

Du kan fortsätta.

Det du skriver det kallas BEHOV = det är inte samma sak som "SÄMRE".

Med sämre menas äldre teknik. Apple säljer äldre eller begränsad teknik. Det kan jag hålla med om och det kan nog du också hålla med om.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Display inget jag bryr mig om.
SÄMRE, nej den är lägre.
Sämre battertid inte en chans efter vad jag testa.
Vattentålig skiter jag i.
IR vad ska jag med det till.

Byta ut batteri varför ska jag göra det, Apple support är helt underbar fixar allt på avtal.

Minneskort vad ska jag med det till har 128GB och iCloud och Cloud lösning.

Du kan fortsätta.

Det du skriver det kallas BEHOV = det är inte samma sak som "SÄMRE".

Problemet med molnet är att man bör inte lagra något privat och surfmängds begränsningen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

aldrig fattat apple hypen heller.. begränsad mjukvara, dålig batteritid, inga widgets, inge riktig HD display.. nee iphone e egentligen ***t telefoner, men det som de har lyckats med är en PR-avdelning i världsklass. Aldrig har de lyckats lura så många människor på dyra telefoner som inte är värda sitt pris någonstans.. haha

Din teori stämmer inte... Varför fortsätter iPhone-användare att köpa nya iPhones istället för andra märken om telefonerna nu är så dåliga? För att vi är nöjda med de! Varför har vissa så svårt att förstå att även om iPhone är nedlåst osv är den ändå riktigt nice för väldigt många..?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Alltid varit så, folk gillar dela in sig i 2 läger och om det är för dyrt att ha båda så trashar de den andra på alla sätt de kan för att övertyga sig själv
att de valde rätt. Känns bättre då.

Jämför med Mac/PC Amiga/Atari Ps/Xbox och andra sånna "krig"

Glöm inte Nintendo vs Sega på 90-talet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Alibaba123:

Med sämre menas äldre teknik. Apple säljer äldre eller begränsad teknik. Det kan jag hålla med om och det kan nog du också hålla med om.

Sämre på vad?
Jag behöver inget mer, behöver ingenting av det en S5 har.

Så nej håller inte med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Broken-arrow:

Problemet med molnet är att man bör inte lagra något privat och surfmängds begränsningen.

"bör inte lagra"

Nä men jag tänker inte sluta använda molnet precis bara du äger en telefon så är du ju typ ägd av NSA bara du har en internetuppkoppling så är du KÖRD typ.

Surfmängd? Ja asså 5GB räcker för mig, sen har jag WIFI på jobbet sen har jag WIFI hemma, sen finns Telia HOMERUN överallt i GBG.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CGI:

Jag tror att Apple-användare tänker mer mjukvara, eftersom Apple för oss är iOS och OS X. Android-användare tänker oftast hårdvara, där den tyvärr spelar en mycket viktigare roll.

Det är lite samma med Mac VS PC. Jag kör båda, men vet att både OS X och och iOS är waaaay mer optimerat och är snabbare än Windows och Android. Varför? För att de är optimerade att fungera så bra som möjligt på 20-30 olika produkter (där 75% är äldre produkter). I Android och Windows fall ska det fungera på tusentals olika hårdvaror, vilket gör optimering på Apples nivå helt omöjligt. Där måste man ha råstyrka för att driva vissa grejer. Du behöver inte lika mycket hårdvara för att driva iOS som Android. Då pratar jag om OS-upplevelsen alltså, inte apparna. De kommer kräva mer och mer för varje version av mobil och OS som kommer ut.

(I iOS går upplevelsen också före prestandan. När du laddar en app där så flyger du in i den mjukt och fint innan den börjar ladda, så du inte märker att den laddar eller att din hårdvara är 2 år gammal. På Android är det tvärtom, där ska det ladda så snabbt som möjligt så när man startar en app där så kan det ibland tydligt lagga till eftersom appen laddar under tiden man flyger in i skärmen eller liknande. Det kanske går 1 sek snabbare, men det blir inte lika trevligt som på iPhone. Bara två olika sätt som OS:en är uppbyggda...)

Sedan kan man ju däremot undra varför det tog Apple till iOS9 och iPhone7 innan de får 2gb ram i mobilerna. De behöver oftast inte 2gb ram, men det hade varit trevligt. Ett enkelt svar på den frågan är ju för att de vill - som alla andra företag - tjäna så mycket pengar som möjligt. iOS och OS X är - precis som Android och Windows - långt från perfekta... Så vi får hoppas att de fightas vidare, för det gynnar oss alla...

Jag förstår till 110% hur du menar,
Men det är fortfarande ingen andledning för apple att sätta en fet prislapp på äldre hårdvara/få funktioner :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Med sämre menas äldre teknik. Apple säljer äldre eller begränsad teknik. Det kan jag hålla med om och det kan nog du också hålla med om.

Vilken del av tekniken är det då? Inte är det SoC (i t.ex iPad Air och 6+) där både CPU och GPU håller absolut topklass. Apple har blivit bättre och bättre på att introducera ny teknik snabbt i sin produkter. Det enda som de verkligen har segat sig med på den mobila sidan har varit skärmupplösningen på mobilerna (sen undrar jag vad man ska med mer än FullHD med till på en telefon) samt Macbook Air.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jojjeofc:

Vi snackar inte om vad DU gillar, vi snackar helt allmänt om det.
Vi snackar om hur vi tycker det är alldeles för stort överpris, med tanke på hur mycket du får om du köper TEX en S5.
Allt han skrev är inte bara behov för vissa, utan helt enkelt mycket för pengarna och även förmåner

Ja och IOS funkar 150 tusen gånger bättre i den miljö jag jobbar i och privat.

Det är väldigt enkelt, Apple sätter vilket pris dom vill, samma som bang olufsen gör med sina prylar, kan en lösning.
Köp inte Apple prylar så då va det löst.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

iPhones är väl inte dyrare än Samsungs flaggskepp vid release? ~6k för endera, skillnaden ligger i andrahandsvärdet, vilket definitivt är värt att beakta vid inköp eftersom en 2 år gammal iPhone lätt säljs för ~2k, medan en 2 år gammal samsung knappt har något värde alls, mao blir en iPhone i slutänden billigare än liknande sextusenkronorstelefoner !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Sämre på vad?
Jag behöver inget mer, behöver ingenting av det en S5 har.

Så nej håller inte med.

Ja då kan vi säga så här, då behöver du inte köpa en iphone.
Då kan du köpa en androidbaserad mobil med exakt samma hårdvara och funktioner som en valfri iphone har.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jojjeofc:

Ja då kan vi säga så här, då behöver du inte köpa en iphone.
Då kan du köpa en androidbaserad mobil med exakt samma hårdvara och funktioner som en valfri iphone har.

Då den inte har samma funktioner så blir det VÄLDIGT svårt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Glöm inte Nintendo vs Sega på 90-talet

Visst finns ju massa exempel.
SAAB vs Volvo också.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

som sagt, allt handlar inte om en själv utan man behöver tänka mer än bara en person... det du nämner om sms vid datorn osv går att göra med Android också utan problem (tex Airdroid) du kanske inte behöver IR men de användare som inte orkar med flera fjärrkontroller på bordet har stor nytta av det, det jag nämner är inte enbart specifikationer utan möjligheter, människor vill ju ha fler möjligheter eller hur? den dagen telefonen får för sig att paja, och man missat att synka sitt innehåll (bilder osv) lycka till med att få tillbaka det mot att det ligger i ett minneskort... som sagt alla har olika behov jag nämnde bara möjligheterna...

läs svaret ovan, vi bryr oss inte vad DU har för behov.. det handlar om den stora massan... du kanske skiter i vattentålighet, men andra kanske vill ta en simtur med sin telefon och spela in videos, jag gjorde det i somras utomlands, blev riktigt bra, med en icke vattentålig telefon hade det blivit lite svårare, jadu lycka till med att byta ut batteriet hos Apple på resande fot.. mot att bara plocka bort en lucka o stoppa dit ett annat batteri..

Jag skrev inte att det inte går att göra med Android, jag sa att det var extremt lätt att göra med iOS. Det är fruktansvärt sällan jag ser folk sitta och smsa från datorn på föreläsningarna med hjälp av Android medans de som sitter med macen upp nästan alltid har iMessage i bakgrunden.

Människor vill inte alltid ha miljarder med möjligheter, hade inte Samsung sålt bättre då? Av vad jag har läst verkar det inte gå så bra för S5'an medans iPhone's (simplare) säljer som smör.

"Samsung's sales for its flagship Galaxy S5 smartphone came in well below expectations, moving 12 million units compared to 16 million for the Galaxy S4. So far, the Galaxy S5 has sold 40% fewer units than the company had anticipated.

Källa: http://mashable.com/2014/11/24/samsungs-galaxy-sales/
Källa: http://www.androidpolice.com/2014/11/24/wsj-samsung-sells-40-...

Folk verkar ha något sorts hat mot att man köper iPhone, något jag aldrig har förstått.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Ja och IOS funkar 150 tusen gånger bättre i den miljö jag jobbar i och privat.

Det är väldigt enkelt, Apple sätter vilket pris dom vill, samma som bang olufsen gör med sina prylar, kan en lösning.
Köp inte Apple prylar så då va det löst.

Är du fanboy eller är du fanboy?
Kan du inte bara fatta att vi menar att man kan få mer för pengarna om man köper en annan telefon än iphone?
Vi säger inte att iphone är dåligt, utan bara jävligt överprisat pga det lilla äpplet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag skrev inte att det inte går att göra med Android, jag sa att det var extremt lätt att göra med iOS. Det är fruktansvärt sällan jag ser folk sitta och smsa från datorn på föreläsningarna med hjälp av Android medans de som sitter med macen upp nästan alltid har iMessage i bakgrunden.

Människor vill inte alltid ha miljarder med möjligheter, hade inte Samsung sålt bättre då? Av vad jag har läst verkar det inte gå så bra för S5'an medans iPhone's (simplare) säljer som smör.

"Samsung's sales for its flagship Galaxy S5 smartphone came in well below expectations, moving 12 million units compared to 16 million for the Galaxy S4. So far, the Galaxy S5 has sold 40% fewer units than the company had anticipated.

Källa: http://mashable.com/2014/11/24/samsungs-galaxy-sales/
Källa: http://www.androidpolice.com/2014/11/24/wsj-samsung-sells-40-...

Folk verkar ha något sorts hat mot att man köper iPhone, något jag aldrig har förstått.

Hatet är oftast att det är för högt pris och för dålig hårdvara, dem borde balansera priset med hårdvaran så tror jag det hade varit mindre som hade haft något emot iphone, jag hade iallafall varit en av dem.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jojjeofc:

Är du fanboy eller är du fanboy?
Kan du inte bara fatta att vi menar att man kan få mer för pengarna om man köper en annan telefon än iphone?
Vi säger inte att iphone är dåligt, utan bara jävligt överprisat pga det lilla äpplet.

Nej mer för pengarna nej, för jag har utvärderat runt 35-45 telefon modeller mellan IOS, WP8, och Android.

Och jag kört S3 S4 S5 och kört Alla iPhone testat fram tillbaka, och 5 olika Lumia, och massa andra telefoner.

Fanboy är det sista jag är, för jag kollar på produkt och löser den mina saker så är jag nöjd skiter om det står apple eller saab på den.

Överprisat, ja det kan man tycka.
Jag tycker det är värt pengarna, därav inte överpris för mig.

Den gången du kommer tillbaka och förösker införa 40 olika Android modeller med olika stöd i WIFI och minneskort och batteri och appar i upplössning och annat och hantering av service då kan jag lyssna på dig.

För efter vad jag testat så funkar dessa mycket bättre.

Och specs säger ingenting IOS vs Android då OS jobbar helt olika, samma sak för OSX och Windows.

Då undrar jag vad är det dålig hårdvara?....
Snälla kolla inte bara på siffror, det är som jämföra AMD FX 8350 vs Intel 4790k, och säga att en 8350 är snabbare för den har mer "CORES"

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Haha. kan någon svara på varför det alltid ska bli en kräksfest i kommentarsfältet om hur dåligt apple är när det kommer nyheter om apple?

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."