Är detta för tajt för mitt GTX 970 ?

Permalänk
Medlem

Är detta för tajt för mitt GTX 970 ?

En lite udda fråga men...
Det är millimeter mellan metallfästet på kylaren till grafikkortet (lever farligt?) och fläktkabeln vilar på grafikkortet som man kan se på bilden.
Det var prefekt att ha kabeln på det viset men nu funderar jag på om det kan skapa problem med tanke på strypt luftcirkulation?

Är det så att man tappar lite prestanda om man placerar grafikkortet i nedre 16x PCI-express porten istället?

Permalänk
Medlem

Borde vara lugnt med luftcirkulationen, men jag hade satt lite eltejp på metallpinnarna som håller fast fläktarna, som jag själv har gjort.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leafbranch:

En lite udda fråga men...
Det är millimeter mellan metallfästet på kylaren till grafikkortet (lever farligt?) och fläktkabeln vilar på grafikkortet som man kan se på bilden.
Det var prefekt att ha kabeln på det viset men nu funderar jag på om det kan skapa problem med tanke på strypt luftcirkulation?

Är det så att man tappar lite prestanda om man placerar grafikkortet i nedre 16x PCI-express porten istället?

http://i.imgur.com/pRORDlW.jpg

Ska inte vara problem med detta nej. Som föregående skrivare så kan du ju tejpa lite på de närmaste clipsen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)