AMD fortsätter trolla Nvidia med The Fixer

Permalänk

Sitter folk på fullaste allvar och blir sura över detta?

Det är såhär AMD gör och jag ser inga problem med det. Detta är ett grymt bra tillfälle att marknadsföra sina Radeon grafikkort och AMD såg det och tog vara på det.

Hade det nu varit Intel eller Nvidia så hade det låtit annorlunda och varit hur bra som helst definitivt!

Jag tycker detta är hur kul som helst!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

Man kan ju använda AMD på vinterhalvåret när det gäller att diskutera lösningar på att värma upp huset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

vore bättre om dom lägger ner tid på sin produkt än att fokusera på andra märkes misstag..

AMD for kids Nvidia for grown ups och denna video visar helt klart att det ryktet är sant /facepalm

Haha Är inte det där ett litet grovt statement att basera på.. Tja, en reklam? Vad gör saker "vuxna" då? Sitter du och blickar tillbaka till Nvidias FX-serie med deras Dawn technology demo? Om jag inte minns fel så håller det fortfarande (jag kan inte tänka mig annat..) rekord för att vara det mest sexualiserade försöket att sälja grafikkort någonsin.

Men jag antar att reklam som ger motståndaren en 'känga' efter dom felinformerat sin användarbas är mer barnsligt än farie T&A i alla fall. Du får gärna förklara just exakt varför Nvidia är mer för vuxna än AMD Det hade varit intressant.

Förresten, ditt namn påminner lite grann om något AMD hånade i 'The Misunderstanding'. Fermi again.. It's the third time this week

För er som inte känner till Dawn Technology demot så finns det här.

Permalänk
Avstängd

Kul trollvideo, men varför slösa ekonomiska resurser på att försöka trolla nvidia än att istället lägga dem på utveckling å göra bättre grafikkort som då säljer sig själva? inte undra på att nvidia fortfarande leder å kmr leda i prestanda när de inte slösar resurser på trollvideoproduktioner...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Gillar att ytterdörren var öppen för att sedan vara stängd i vartannat scenbyte.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Som vanligt så påverkas jag inte utav reklam, utan ren fakta! ÅÅ nejj just det.. Finns ju dom som ljuger om specsen med .. =P=P

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Fäll ned foliehatten och landa!

Tråkigt att du känner så, men att AMD trollar Nvidia måste i det här fallet ses som uppenbart. När det gäller övriga GTX 970-händelser kan jag bara hänvisa till en framtida fredagspanel där vi utvecklar vidare om våra tankar runt hela soppan.

Har hoppats på panel idag hela veckan..

Permalänk
Medlem

Gå in på AMD:s facebooksida (https://www.facebook.com/AMDGaming?fref=nf) och kommentera på videon med The Fixer och använd hastaggen #IWant4GB så kan man vinna ett 290X

Permalänk
Medlem

Det var kul att han hade grön morgonrock

Annars så var AMD ganska snälla här. De hade kunnat vara mycket ondare. Typ att nVidia bara kan räkna heltal, alltid avrundar uppåt eller nått sånt.

Gröna fanboisen borde vara glada. nVidiakillen var ju han som var minst dålig skådis.

Kändes som det var mer kärlek än trollande faktiskt.

Permalänk
Medlem

Vissa delar var lite småkul, men den kändes inte helt genomtänkt. AMD skyndade väl sig lite väl mycket för att få ut den medan skandalen fortfarande var i ropet.

Permalänk
Medlem

För Er som klagar på kvaliteten på klippet, betänk AMDs generella budget och det blir ganska upscale för dem haha.

Permalänk
Medlem

Är en kul video, men kanske lite för många slag under bältet. Skulle varken vilja se Nvidia eller AMD göra mer liknande för det enda det tillför er bränsle till ett krig mellan fanboys, vet inte vad de får ut av det egentligen.

tagit bort citat enligt §1.6
Permalänk
Medlem

Men orka vara syyr, dom har skitkul när dom får häckla varandra, detta är fram för allt dem sinsemellan, vad dom ska garva när dom lyckas landa en stjärnsmäll
Det är detta som gör det kul på kontoret för dem, fattar ni inte det?

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Riktigt festligt av AMD, ska bli kul att se om Nvidia kontrar med något fyndigt

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Det icke önskvärda ADHD barnet AMD är i farten igen ser jag. Om de kunde åstadkomma något själva så hade detta varit en annan femma men tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Kul trollvideo, men varför slösa ekonomiska resurser på att försöka trolla nvidia än att istället lägga dem på utveckling å göra bättre grafikkort som då säljer sig själva? inte undra på att nvidia fortfarande leder å kmr leda i prestanda när de inte slösar resurser på trollvideoproduktioner...

Hört uttrycket "en piss i havet"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Kul trollvideo, men varför slösa ekonomiska resurser på att försöka trolla nvidia än att istället lägga dem på utveckling å göra bättre grafikkort som då säljer sig själva? inte undra på att nvidia fortfarande leder å kmr leda i prestanda när de inte slösar resurser på trollvideoproduktioner...

Tänker man så. Så varför göra reklam ö.h.t för det är ju vad det är. Utan reklam får man inga kort sålda och inga sålda kort = inga pengar till utveckling.

Permalänk
Medlem

Lite kul var den allt. Gäller för AMD att passa på.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

När AMD gör något sånt här kallar man det för "trolla" (suck), men när Nvidia gör det är det tydligen alltid rätt. Läste även Andreas Dimestams kommentar i en annan tråd där han försöker tona ner Nvidiaskandalen, men när AMD gjort felsteg tidigare har han varit ganska frikostig med kritiken. Samma behandling syns såklart även när det gäller Intel - AMD. "Opartiska SweClockers".

Faktum är att även jag vid tillfällen känt att Andreas D tenderar att favorisera Nvidia eller jag kanske snarare skall säga att jag uppfattat det så.
Om det är så eller inte, ja det vet jag inte med men vissa tidigare formuleringar har iaf gett det mig de associationerna.

Vad gäller filmen så var den stundtals lite fyndig, även om den precis som de tidigare försöken är rätt billig.
Den här gången får man väl också säga att AMD har rätt lite på fötterna eftersom man nu generellt sett har en svagare serie vad gäller högprestanda kort.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Vet inte riktigt vad som menas med butthurt i det här sammanhanget.

Själv ser jag hellre att företag konkurrerar med bra produkter än med buskisreklam.

Deras svar på det kommer med 380x, just nu gör man komiska videos tack vare nvidias lilla fail. Så håll tillgodo med lite komedi!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiXeR:

I am the chosen one

This ain't the matrix.. or is it?! dum dum duuuum

Permalänk
Medlem

Nu kan jag ingenting om reklman, men hade det inte varit en ypperlig chans att marknadsföra 380X istället?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Känns lite väl utdragen.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag det gamla kriget mellan Apple och Intel

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Tacka vet jag det gamla kriget mellan Apple och Intel

https://www.youtube.com/watch?v=SvvcQpp3SYE

Det kriget vann Intel till slut!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Tycker den var rolig och amd är en av få företag som faktiskt har lite humor i sina videos och dom är inte så stela och anala

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hehe, kul klipp.. Och att Nvidia får sig en känga.. Det är ju inte första gången som dom hittar på sådant mot varandra.. Kommer ju inte att hindra mig från att köpa Nvidia kort i framtiden..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Oavsett om filmen är dålig eller inte lyckas de med precis den effekten de vill ha

Permalänk
Hjälpsam

Att håna Nvidia på det sättet är inget annat än blasfemi.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |