AMD fortsätter trolla Nvidia med The Fixer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Kul trollvideo, men varför slösa ekonomiska resurser på att försöka trolla nvidia än att istället lägga dem på utveckling å göra bättre grafikkort som då säljer sig själva? inte undra på att nvidia fortfarande leder å kmr leda i prestanda när de inte slösar resurser på trollvideoproduktioner...

Jag tror nog AMD har råd att kunna göra en liten enkel video av det här slaget
utan att det påverkar deras utveckling allt för mycket

Inte så att denna video kostade miljonbelopp att göra.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

När det gäller övriga GTX 970-händelser kan jag bara hänvisa till en framtida fredagspanel där vi utvecklar vidare om våra tankar runt hela soppan.

Trodde fredagspanelen skulle komma idag, "framtida" kan ju dock betyda när som helst i framtiden..

Permalänk
Medlem

Meh, den var varken bra eller rolig. Bättre kan ni AMD

Jag har haft nVidia kort sen Riva TnT men har en då skrattat gott idag åt dessa guld korn:

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk

Tycker ni är löjliga!

En liten kort komedi snutt såhär på fredags kvällen när maten är på väg ner och ölen tas fram och ni klagar!

Ta det inte seriöst

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Vilken effekt räknar AMD med att uppnå med det här egentligen? Tror dom verkligen att någon Nvidia-användare kommer att reagera positivt på detta och lockas att byta sida? Jag tror inte det. Jag tror att risken är betydligt större att de förlorar kunder på sitt trams. Smutskastning brukar vara ett säkert tecken på att man inte har något vettigt att komma med själv.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

happ, änn så länge är det väl iaf 2 som brukar förspråka nvidia ganska hårt som här i tråden sågat detta totalt, några kvar då?

ta inte allt så seriöst, det här är väl ändå bara för skojs skull, är det inte bättre att ett företag gör någon sånt här istället för att bara vara jättestelt hela tiden?

det är meningen att det ska vara överdrivet och cheesy, om någon missade det

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ska man sparka på någon som ligger kan man väl ändå görat ordentligt? Produktionen är under all kritik, ser ut som att en högstadieklass har gjort den.

https://www.youtube.com/watch?v=tQAtwFFa2QY#t=0m10s

Sämsta klippningen?

Säga vad man vill om 3,5GB "buggen". Jag skulle då inte gå tillbaka till ett 290X, gick från 290 till 970.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Fantastiskt dåligt bra Ihopslängd på en eftermiddag typ i ren trolol-anda.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

happ, änn så länge är det väl iaf 2 som brukar förspråka nvidia ganska hårt som här i tråden sågat detta totalt, några kvar då?

ta inte allt så seriöst, det här är väl ändå bara för skojs skull, är det inte bättre att ett företag gör någon sånt här istället för att bara vara jättestelt hela tiden?

det är meningen att det ska vara överdrivet och cheesy, om någon missade det

Tycker deras video var rätt kass, fans/trolls har ju gjort mycket bättre parodier, jag garvade nästan läppen ur led av youtube videon jag länkade.

Sony lyckades riktigt bra med deras "Used Game Instructional Video". Klockrent och direkt på poängen medan den sände ett tydligt meddelande till Microsoft

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Man kan ju använda AMD på vinterhalvåret när det gäller att diskutera lösningar på att värma upp huset.

Med tanke på nVidias inbyggda majbrasa i gtx 690

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Fifan vad nice. <3 AMD

Permalänk
Medlem

Nvidia skulle väl kunna damma fram den där videon de gjorde där de jämförde sin grafikkortskylare med en Harley-Davidson, och slänga på en AMD logo.

hittar tyvärr inte videon på utube

edit: hitta den

Permalänk
Medlem

Vad har jag missat? Vad för AMD teknik är det som sitter i en 2600K?

tagit bort citat enligt §1.6
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Vet inte riktigt vad som menas med butthurt i det här sammanhanget.

Själv ser jag hellre att företag konkurrerar med bra produkter än med buskisreklam.

Det skulle vara med gsync som kostar massor extra för samma funktion eller med "väl" fungerande minne? Komm ihåg att det är nvidia som alltid vägrar spela snällt med andra utan ska alltid köra med egen skit som låser ner användare. Att AMD driver lite med de är knappast ett verkligt problem jämfört med nvidias behandling av sina kunder (jävla tur att de har så många fanboys för de flesta andra skulle skita i de för att det är principiellt fel att låta bolag behandla dig som en idiot som ska vara glad att han får ge pengar till de.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon127948:

Det skulle vara med gsync som kostar massor extra för samma funktion eller med "väl" fungerande minne? Komm ihåg att det är nvidia som alltid vägrar spela snällt med andra utan ska alltid köra med egen skit som låser ner användare. Att AMD driver lite med de är knappast ett verkligt problem jämfört med nvidias behandling av sina kunder (jävla tur att de har så många fanboys för de flesta andra skulle skita i de för att det är principiellt fel att låta bolag behandla dig som en idiot som ska vara glad att han får ge pengar till de.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där behöver du inte påminna mig om. Det vet jag mycket väl. Har själv bara haft AMDkort i datorn senaste åren.
Och nej, det är inget verkligt problem att de gör en reklamfilm.
Jag tycker ändå reklamfilmen är kass.

Är det möjligtvis så att du tillskriver mig uttryck och ställningstaganden som jag inte uttryckt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vad har jag missat? Vad för AMD teknik är det som sitter i en 2600K?

64-bitars extensionen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/AMD64

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Tacka vet jag det gamla kriget mellan Apple och Intel

https://www.youtube.com/watch?v=SvvcQpp3SYE

en annan gammal klassiker

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Avstängd

Extremt tråkig och patetiskt.
Snälla AMD, sluta! Ingen mer!

Pinsamt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Extremt tråkig och patetiskt.
Snälla AMD, sluta! Ingen mer!

Pinsamt dåligt.

Hade det varit lika "patetiskt" om Nvidia hade gjort en likadan video mot AMD?

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Ja jädrar det tänkte jag inte ens på

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

det är alltid varmt med amd

Du har väldigt kort minne, eller hur?

Skrivet av fermia:

vore bättre om dom lägger ner tid på sin produkt än att fokusera på andra märkes misstag..

AMD for kids Nvidia for grown ups och denna video visar helt klart att det ryktet är sant /facepalm

Mm, för fermi var en sån bra gpu...

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

från twitter..

Visa signatur

4790K @ 5 GHz - 32 GB DDR3-2400 - Asus Z97 Maximus Formula - 2x Samsung 850 Pro SSD - MSI GTX 970 - Corsair Carbide Air - 32" Samsung WQHD - OCZ 1300 Watt 80+ Gold

Permalänk

Haha, in ur face =P

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Inaktiv

Anser Nvidia att 970 med 3,5GB VRAM är bättre än 980 med 4GB VRAM?

Permalänk
Inaktiv

Som flera sagt det är roligt med satir emot konkurrenterna, problemet är dock om det saknas humor.
Visst alla har olika smaker, jag är dock tveksam till om det är så många som tycker denna humor är så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Anser Nvidia att 970 med 3,5GB VRAM är bättre än 980 med 4GB VRAM?

Prestanda vis är 970 mer kraftfullt. Så ja borde svaret vara på din fråga

Edit läste väldigt fort! Såg inte att du skrev 980

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Testpilot

Förstår inte varför folk är så otroligt butthurt och slänger kommentarer som att AMD inte har en vettig produkt?

Nvidia ligger en generation före just nu.. tycker det är "fel" att jämföra 9xx mot R92xx serien. 290/x var ju tänkt att slåss mot 7xx-serien, vilket de gjorde bra.

I mitt tycke är Maxwell i allmänhet en fail från Nvidia sett ur en prestanda synvinkel. Och det blir inte bättre av att det kommer skandaler som med 970-korten.
Är själv en int-vidia fanboy i grunden, men det stoppar mig inte från att testa andra saker eller uppskatta kängor som dessa när de har gjort sig förtjänt av dem

Och kan man inte se att detta är menat att vara sandlåde nivå på en produktionsnivå kanske man ska ta och gå ut en sväng eller skaffa fotmassage-badkar och slappna av en notch

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ser att det finns massa butthurt folk här som sprider fel fakta gällande 290X vs 970.

Säger bara : Nej, 970 presterar på lågbrandbredd spel lite bättre och lägre upplösningar.

Catalyst Omega har däremot gjort 290X i princip nästan bättre än 970 i 1080P.

Nackdelen är ganska obvious med 290X (Mer värme, kräver en stark PSU) Men den levererar fortfarande och elräkningen handlar om ett par kronor.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Kul trollvideo, men varför slösa ekonomiska resurser på att försöka trolla nvidia än att istället lägga dem på utveckling å göra bättre grafikkort som då säljer sig själva? inte undra på att nvidia fortfarande leder å kmr leda i prestanda när de inte slösar resurser på trollvideoproduktioner...

För att AMD har gott om pengar!

...eller vänta nu...nä, det var Nvidia.

Skickades från m.sweclockers.com