Planer på nytt grafikkort

Permalänk
Medlem

Planer på nytt grafikkort

Hej jag sitter idag på ett Gainward GTX 770 Phantom och funderar lite på att skaffa ett ROG Matrix Platinum R9 290X.
Det är ju rätt bra pris på dom nu 3195:-
Vad tycker ni värt att byta eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spelar mest BF3,BF4, CS:GO och SOM men tänkte skaffa mig en 2560x1440 skärm.

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Spelar mest BF3,BF4, CS:GO och SOM men tänkte skaffa mig en 2560x1440 skärm.

Det blir en bra uppgradering, specielt om du skaffar den skärmen. Kolla reviews (googla) så kommer du nog komma fram till en vettig slutsats.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

290X piskar 770

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Tyckte priset var rätt ok 3195 :- . Jag vet att det kommer nya kort från AMD men det verkar vara nästa höst som gäller. Nvidia kommer ju inte heller med någon nytt inom den närmsta tiden och GTX980 är lite för dyrt tycker jag. Jag har även sneglat på EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB för 3295 :-

Permalänk
Medlem

Det beror ju lite på vad du känner att du vill lägga ut och hur ofta du vill uppgradera, men jag kan tycka att det är värt att avvakta lite. Det ryktas ju om att stora maxwell presenteras i mitten av mars och att det i varje fall blir en papperslansering i andra kvartalet av AMDs nya kretsar. Personligen kan jag tycka att även om ett R9 290X eller GTX 970 är ett rejält steg upp från GTX 770 så är det fortfarande en ganska kompetent krets och om ryktena kring AMDs nya kretsar ens bara är lite sanna så kan det helt klart vara värt att vänta.

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/213416-msi_ra...

MSI R9 290x Lightning finns som fynd vara för 3599kr. (Sitter själv och surar lite för att jag beställde det i förrgår för 4050kr.)

Det ska tydligen vara den absolut bästa versionen av 290x.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7