Permalänk
Medlem

Köpa en bärbar speldator.

Hej tänkte köpa en bärbar speldator som iaf ska klara av Rust, Counter strike: global offensive på hög grafik utan lagg
budget: under 10k
Har absoulut ingen erfarenhet av datorer bara dem uppfyller mina krav.
Tavk på förhand

Permalänk
Medlem

Jag hade satsat på denna:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Mer "bang for the buck" är svårt att hitta.

Permalänk
Medlem

Lenovon är ökänd för att ha usel skärm dock. Jag skulle skaffar lite mindre bang för bucken (eller lite mer bang för ytterligare lite mer buck) och satsa på denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
(alternativt 17"-varianten om man känner att det är motiverat med den större skärmen och dess nackdelar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojkan:

Jag hade satsat på denna:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Mer "bang for the buck" är svårt att hitta.

Skrivet av KoloN:

Lenovon är ökänd för att ha usel skärm dock. Jag skulle skaffar lite mindre bang för bucken (eller lite mer bang för ytterligare lite mer buck) och satsa på denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
(alternativt 17"-varianten om man känner att det är motiverat med den större skärmen och dess nackdelar).

Hej. Ursäkta att jag smiter emellan men har lite funderingar ang. cache SSD disk.
Både som ni rekommenderar har en liten cache SSD disk och sen en stor HDD.

Hur bra fungerar dessa cache diskar?
Är de likvärdiga med att ha OS på en stor SSD disk eller hur stor skillnad är det?

Eftersom dessa datorer ska vara "Gaming laptops" bör de rimligtvis vara maximerade vad gäller prestanda eller?

Permalänk
Medlem

Sk jag vara ärlig så får du ingen bra gamng laptop förens du passerar ca 15k eller vågar köpa från andra delar av europa.
Kan recommendera olika företag om du vågar ta den risken, jag har själv gjort det och är mkt nöjd.

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtentp:

Hej. Ursäkta att jag smiter emellan men har lite funderingar ang. cache SSD disk.
Både som ni rekommenderar har en liten cache SSD disk och sen en stor HDD.

Hur bra fungerar dessa cache diskar?
Är de likvärdiga med att ha OS på en stor SSD disk eller hur stor skillnad är det?

Eftersom dessa datorer ska vara "Gaming laptops" bör de rimligtvis vara maximerade vad gäller prestanda eller?

det är inte likvärdigt men bra nog. Det ger snabb uppstart och sådant men sällan några fantastiska laddningstider i spel och liknande. Det är bara filer som används ofta som läggs på ssd cachen

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Sk jag vara ärlig så får du ingen bra gamng laptop förens du passerar ca 15k eller vågar köpa från andra delar av europa.
Kan recommendera olika företag om du vågar ta den risken, jag har själv gjort det och är mkt nöjd.

Rekommendera gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joak:

Rekommendera gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Har självköpt från CEG ( clevoextremegaming.com ) töntigt namn,ja.men grym kund service!
MYSN.eu är mest stabila imo, men har dyrare priser än ceg.

Annars om du är på en tight budget så kan jag inget annat än att rekomendera Clevo. de har de billigaste laptopens på marknaden som ända slår allt annat atm. tex så har dem en laptop ( P751ZM ) som har z97 socket så du kan ha en stationär prolle och en 980m för samma om inte billigare än ASUS/MSI

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Enda vettiga alternativen såvitt jag kan tänka mig för laptop gaming till max 10k är begagnat eller billigaste utförandet av kommande gtx 960m/965m laptops modell asus g551 eller Acer nitro. De nuvarande har schyssta skärmar och ska kunna hantera temperaturer så det lovar gott.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG G751JT, GTX970m, I7 4710HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Har självköpt från CEG ( clevoextremegaming.com ) töntigt namn,ja.men grym kund service!
MYSN.eu är mest stabila imo, men har dyrare priser än ceg.

Annars om du är på en tight budget så kan jag inget annat än att rekomendera Clevo. de har de billigaste laptopens på marknaden som ända slår allt annat atm. tex så har dem en laptop ( P751ZM ) som har z97 socket så du kan ha en stationär prolle och en 980m för samma om inte billigare än ASUS/MSI

Sign me up om jag får 980m + stationär prolle för 10k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG G751JT, GTX970m, I7 4710HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maktor:

Sign me up om jag får 980m + stationär prolle för 10k

Skickades från m.sweclockers.com

abolsut, bara spara till 5k mer

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Finns det nån Spellaptop i sverige idag med 120hz skärm? eller är det bara dem usla uråldriga 60hz panelerna som kommer med dagens Laptops 2015? urtrist tycker jag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Lenovon är ökänd för att ha usel skärm dock. Jag skulle skaffar lite mindre bang för bucken (eller lite mer bang för ytterligare lite mer buck) och satsa på denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
(alternativt 17"-varianten om man känner att det är motiverat med den större skärmen och dess nackdelar).

Skrivet av Slarr3n:

Sk jag vara ärlig så får du ingen bra gamng laptop förens du passerar ca 15k eller vågar köpa från andra delar av europa.
Kan recommendera olika företag om du vågar ta den risken, jag har själv gjort det och är mkt nöjd.

Datorn KoloN länkar uppnår iaf över 300 FPS i csgo så inga problem alls.

Att börja bygga en egen dator på clevoextremegaming som du föreslår Slarr3n så landar jag på 1416 euro med samma specs som G551JM.

Skrivet av 120hz:

Finns det nån Spellaptop i sverige idag med 120hz skärm? eller är det bara dem usla uråldriga 60hz panelerna som kommer med dagens Laptops 2015? urtrist tycker jag i alla fall.

Nej, du får se till att köpa en med displayport ut så du kan koppla den till en 120+ Hz skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Har självköpt från CEG ( clevoextremegaming.com ) töntigt namn,ja.men grym kund service!
MYSN.eu är mest stabila imo, men har dyrare priser än ceg.

Annars om du är på en tight budget så kan jag inget annat än att rekomendera Clevo. de har de billigaste laptopens på marknaden som ända slår allt annat atm. tex så har dem en laptop ( P751ZM ) som har z97 socket så du kan ha en stationär prolle och en 980m för samma om inte billigare än ASUS/MSI

Ser lovande ut! Hur mycket får man lägga till på tull och skatt och sånt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joak:

Ser lovande ut! Hur mycket får man lägga till på tull och skatt och sånt?

Skickades från m.sweclockers.com

inte ett rött öre

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Datorn KoloN länkar uppnår iaf över 300 FPS i csgo så inga problem alls.

Att börja bygga en egen dator på clevoextremegaming som du föreslår Slarr3n så landar jag på 1416 euro med samma specs som G551JM.

Nej, du får se till att köpa en med displayport ut så du kan koppla den till en 120+ Hz skärm.

Varför ska jag koppla den till en 120hz skärm? var är då meningen med en laptop? vill ju ha 120hz på laptopen!
Hade en Asus G73a innan med 120hz den funkade kanon fin bild m.m. tills den gav upp till slut.

har letat länge efter en NY laptop med 120hz men tillverkarna verkar skita i en stor del av deras klientel som vill ha högre hz på panelerna och forsätter köra med usla 60hz skärmar.

jaja det är bara vänta några år till då.