Permalänk
Medlem

Problem med internethastighet.

Hej, jag har problem med min internethastighet.
Jag betalar för 100/100, vilket Bahnhof har levt upp till tills dom senaste 2 månaderna. (Ca tre år)
Jag har fått ca 90-100 ned och 90-100 upp innan, men i början av december började allt sjunka.
Jag fick ca 9 ned och 2 upp, ringde till banhof och hörde. Dom sa att dom plaserat vårat skåp på fel avdelning (10/2) och att allt skulle vara åtgärdat dagen efter.
Dagen därpå höjdes hastigheten, men till 12/9.
Jag har då försökt och försökt men söker nu Sweclockers expertis.
Den router som jag har är en; Netgear WNDR3700 v2.
Tack så mycket.

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Medlem

Och du har såklart ringt Bahnhof igen och bett om hjälp? Vad sa de?

Permalänk
Inaktiv

Koppla datorn direkt till uttaget och jämför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Koppla datorn direkt till uttaget och jämför.

Har gjort det, får fortfarande nedsatt hastighet.

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Och du har såklart ringt Bahnhof igen och bett om hjälp? Vad sa de?

Jag har ringt några gånger, men dom säger alltid att dom ska fixa det tills nästa dag.

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att någon på Sweclockers kan hjälpa dig när problemet ligger hos operatören.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Inget vi kan göra åt saken om du får ut 10Mbit direkt i uttaget men skall ha 100Mbit. Det enda du kan göra är att ringa och säga att du betalar för 100Mbit men bara får ut 10Mbit och att det varit så i två månader, nämn att du ringt tidigare och felet inte har blivit åtgärdat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Inget vi kan göra åt saken om du får ut 10Mbit direkt i uttaget men skall ha 100Mbit. Det enda du kan göra är att ringa och säga att du betalar för 100Mbit men bara får ut 10Mbit och att det varit så i två månader, nämn att du ringt tidigare och felet inte har blivit åtgärdat.

Ok, tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt