Permalänk

bra mus matta

tänkte bara köra en traditionell facebook återbruka mera :).
medans tjejen köpte detta sätt : http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/47147
så köpte jag ny dator , inte helt orimligt va ? men just dessa (skärbrädor) döm om min förvåning, men en utav det bästa mus mattor jag haft då jag tidigare lagt ett par hundra kr på mus matta förr, men inte fler gånger. dessa har snabb respons o ligger som gjutet på bordet och musen glider lätt över

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Medlem

Opsi var man kan hitta mus mattor ... har själv en i teflon hård rackare.
Om man kikar runt finns det nog fina musmattor som man inte ha tänkt på.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

Opsi var man kan hitta mus mattor ... har själv en i teflon hård rackare.
Om man kikar runt finns det nog fina musmattor som man inte ha tänkt på.

ja abslout,
tänkte mest att det kunde vara en kul sak o se vad folk har för ovanliga mus mattor

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Medlem

Ja, det kan vara intressant hur sådana lösningar kan fungera oväntat bra.

Själv har jag en liknande lösning för mina musfötter. Jag tröttnade på att fötterna hela tiden slets ut så att friktionen ändrades. I början gled det alltid jättebra, men sedan gradvis sämre.
Jag köpte en en liten påse med ett slags små metalldiskar från Clas Ohlsson. Det var inget som var menat som musfötter, utan som något slags underlag för någon möbel av något slag. Köpte till lite superlim och limmade fast dessa på musfötterna.
Glidet är utmärkt och dessa de slits aldrig ut och glidet håller sig oförändrat. Känner mig hur nöjd som helst över att jag testade denna lite annorlunda lösning.

Vore trevligt att testa de där skärbrädorna du tipsade om. Kanske ska ta mig en titt på köksavdelningen i någon butik

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Ja, det kan vara intressant hur sådana lösningar kan fungera oväntat bra.

Själv har jag en liknande lösning för mina musfötter. Jag tröttnade på att fötterna hela tiden slets ut så att friktionen ändrades. I början gled det alltid jättebra, men sedan gradvis sämre.
Jag köpte en en liten påse med ett slags små metalldiskar från Clas Ohlsson. Det var inget som var menat som musfötter, utan som något slags underlag för någon möbel av något slag. Köpte till lite superlim och limmade fast dessa på musfötterna.
Glidet är utmärkt och dessa de slits aldrig ut och glidet håller sig oförändrat. Känner mig hur nöjd som helst över att jag testade denna lite annorlunda lösning.

Vore trevligt att testa de där skärbrädorna du tipsade om. Kanske ska ta mig en titt på köksavdelningen i någon butik

jo slitna mus fötter är man van vid ja gör det, dessa jag länkade är lagom stor med tycker jag

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Medlem

Själv äger jag en Ace Edge 3200 med fötter gjorde av keramik. Kört den + plastmusmatta i 5 år, fötterna ser fortfarande nya ut o desamma gäller musmattan!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080