Heroes of might and magic 3 HD remake!!!

Permalänk
Geeks Gaming

Heroes of might and magic 3 HD remake!!!

http://might-and-magic.ubi.com/universe/en-GB/games/all-games...

Äntligen kommer en HD remake av ett av världens bästa spel.
Släpps den 25 januari 2015 till Windows PC och platta, IOS och Android platta.
PC kommer vara steam works.

Kanske är i fel forum men jag ser spelet som ett RPG spel också, men flytta om ni känner att de är fel

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Världens bästa spel genom tiderna, givet köp, även om det finns HD moddar etc

Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaa : )

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Bästa nyheten jag läst på länge!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Släpptes väl nu förra veckan väl?
Hur som helst så kunde jag inte låta bli att införskaffa det spel som man spenderade åtskilliga timmar med när man var liten.
Det är något med detta spelet som gör det riktigt svårt att slita sig... "Bara en turn till, bara en till och en till..." Rätt vad det är så har man suttit där i någon timme (hoppsan!).

Enda som var lite drygt är väl att om man nu ändå tvingats betala för ett spel man haft i flera år så kunde de ju försökt förbättra en del animationer samt byggt ihop en betydande mängd nya kartor för single scenario... Nu kommer det väl finnas kartor att ladda ner via Steam om jag fattat det rätt men ändå... Blir väl att bygga en del egna som man gjorde förr i tiden också - fast kanske lite mer genomtänkta denna gången!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zicsoen:

Släpptes väl nu förra veckan väl?
Hur som helst så kunde jag inte låta bli att införskaffa det spel som man spenderade åtskilliga timmar med när man var liten.
Det är något med detta spelet som gör det riktigt svårt att slita sig... "Bara en turn till, bara en till och en till..." Rätt vad det är så har man suttit där i någon timme (hoppsan!).

Enda som var lite drygt är väl att om man nu ändå tvingats betala för ett spel man haft i flera år så kunde de ju försökt förbättra en del animationer samt byggt ihop en betydande mängd nya kartor för single scenario... Nu kommer det väl finnas kartor att ladda ner via Steam om jag fattat det rätt men ändå... Blir väl att bygga en del egna som man gjorde förr i tiden också - fast kanske lite mer genomtänkta denna gången!

Först o främst så är denna tråd från december, för det andra så fattas det mycket i HD versionen, inga expansioner, inge custom maps osv. Känns väldigt ovärt att köpa ett bra spel bara för att grafiken är snyggare.

Permalänk
Medlem

Det mesta jag stör mig på är att de kunde anpassat gränssnittet till en högre upplösning. Då tänker jag främst på rutorna som poppar upp när man tagit skattkistor, gruvor eller liknande.

Två andra detaljer jag stör mig på är att det inte går att använda mellanslag för att "aktivera" den plats man står på utan att behöva gå därifrån och tillbaka samt att man inte kan välja den ouppgraderade enheten när man uppgraderat byggnaden. En onödig funktion kanske men jag ser inte poängen i att ta bort funktionen.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Först o främst så är denna tråd från december, för det andra så fattas det mycket i HD versionen, inga expansioner, inge custom maps osv. Känns väldigt ovärt att köpa ett bra spel bara för att grafiken är snyggare.

Och December var ju väldigt längesedan? Oavsett blir väl tråden relevant nu igen när denna version av spelet väl släppts? Ananrs finns det väl redan utsedda forumpoliser du kan anmäla mitt inlägg till om du finner det stötande att man skriver i en knappt två månader gammal tråd.

Ett gammalt spel omgjort och anpassat till dagens maskiner kanske saknar värde för dig. Men för folk, som exempelvis mig själv, som fortfarande finner spelet roligt är det trevligt att slippa spela det i, sedan länge, förlegade upplösningar.
Men visst, kan tycka det var lite snålt av dem att inte inkludera expansionerna när de ändå var i farten men de kommer väl och någon hundralapp här och där för timvis av nöje är inget man sätter hjärtat i halsen för.

Hur som helst var det för övrigt inga problem att köra custom game... Valde visserligen en av de kartor som följde med spelet men då map editorn även följde med vore det ju lustigt om man inte skulle kunna spela egentillverkade kartor.

Edit: -"Nej, jag har inte fått mitt morgonkaffe ännu."

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Det mesta jag stör mig på är att de kunde anpassat gränssnittet till en högre upplösning. Då tänker jag främst på rutorna som poppar upp när man tagit skattkistor, gruvor eller liknande.

Två andra detaljer jag stör mig på är att det inte går att använda mellanslag för att "aktivera" den plats man står på utan att behöva gå därifrån och tillbaka samt att man inte kan välja den ouppgraderade enheten när man uppgraderat byggnaden. En onödig funktion kanske men jag ser inte poängen i att ta bort funktionen.

Mjo, det kan jag hålla med om, upplever ju dock gränssnittet som lika stort i förhållande till världen som det var förut, så inget jätteproblem egentligen men då man sitter på bra mycket större skärmar idag än när spelet var nytt kunde de absolut passat på att gör något åt den saken.

Fick med för mig att det skulle finnas någon liknande funktionalitet när man trycker på mellanslag men funderar på om man inte blandat ihop den funktionen med något senare spel i serien(?). Står man i staden är det ju bara att klicka på den för att mecka runt men blir ju lite slöseri på förflyttning när man står vid en dwelling ute i världen.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Var en kul nyhet, men tyvärr så blev det som vanligt att spelglädje blev lidande. Bäst är fortfarande gamla hederliga HOMM III med SoD och Armageddons Blade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zicsoen:

Och December var ju väldigt längesedan? Oavsett blir väl tråden relevant nu igen när denna version av spelet väl släppts? Ananrs finns det väl redan utsedda forumpoliser du kan anmäla mitt inlägg till om du finner det stötande att man skriver i en knappt två månader gammal tråd.

Ett gammalt spel omgjort och anpassat till dagens maskiner kanske saknar värde för dig. Men för folk, som exempelvis mig själv, som fortfarande finner spelet roligt är det trevligt att slippa spela det i, sedan länge, förlegade upplösningar.
Men visst, kan tycka det var lite snålt av dem att inte inkludera expansionerna när de ändå var i farten men de kommer väl och någon hundralapp här och där för timvis av nöje är inget man sätter hjärtat i halsen för.

Hur som helst var det för övrigt inga problem att köra custom game... Valde visserligen en av de kartor som följde med spelet men då map editorn även följde med vore det ju lustigt om man inte skulle kunna spela egentillverkade kartor.

Edit: -"Nej, jag har inte fått mitt morgonkaffe ännu."

jag tycker att grafik inte är det viktigaste, och homm 3 är ett perfekt exempel på att det inte behövs några höga upplösningar eller special effekter för att det ska vara roligt, spelet i sig är roligt som det är. Har inte testat HD versionen, men sett bilder, den högre upplösningen tillför inget till spelkänslan tycker jag.

Har du fått ditt kaffe ännu?

Permalänk
Medlem

Tror det är möjligt att köra maps från expansionerna även i detta samt att jag vet att det går att få till random map generator

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

jag tycker att grafik inte är det viktigaste, och homm 3 är ett perfekt exempel på att det inte behövs några höga upplösningar eller special effekter för att det ska vara roligt, spelet i sig är roligt som det är. Har inte testat HD versionen, men sett bilder, den högre upplösningen tillför inget till spelkänslan tycker jag.

Har du fått ditt kaffe ännu?

Hehe, vet att jag kanske lät lite barsk där till en början ^^ Men nu har jag fått i mig ett antal koppar med det svarta guldet och är på betydligt bättre humör! =D

Nej, jag är inte heller någon som stirrar mig blind på grafik eller häftiga effekter när det gäller att utröna om ett spel är bra eller dåligt, däremot så kan jag tycka att det hjälper bevara upplevelsen man haft av spelet. Vad de gjort HOMM III är ju att man slipper väldigt pixliga texturer när man idag sitter på exempelvis en 23" widescreen. Håller med om att HDtexturerna inte tillför något nytt till spelkänslan (vilket jag heller inte anser bör vara poängen) men däremot så har den hjälpt bevara spelkänslan så att den upplevs likadant på dagens skärmar som på tiden då det var nytt, för drygt femton år sedan.

I vissa andra äldre spel blir kontrollerna ofta lite knasiga på moderna maskiner exempelvis att muspekaren inte är så följsam eller att det inte alltid är så trevligt att få en "ja eller nej"-ruta upptryckt över nästan en hel 23"skärm eller större, vilket inte upplevdes lika störande på samma sätt när man satt på en fyrkantig 17" skärm med 1280*1024 i upplösning. -Som Sca påpekade att de borde ha åtgärdat nu i HOMM III HD Edition och anpassat UI:t, vilket jag bara kan hålla med om att de borde gjort.

Sedan om det är något man vill betala för eller ej, ja det kan man ju inte riktigt diktera för någon. Själv kunde jag uppenbarligen inte låta bli då HOMM 2 - 4 utan problem kvalar in i min top 10-lista på bra spelserier genom tiderna med sitt tidlösa gameplay med en bra och överskådlig mix av såväl RPG som strategi och taktik samt sin magiska miljö. Dock kunde de som sagt ha bakat in expansionerna när de ändå var i farten, den biten känns bara snålt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

spelar forrtfarande homm3 regelbundet, då med HD modden som redan finns, ni som köpt detta hur fungerar interfacet och sånt om man jämför med HD modden?

är ju väldigt många schyssta shortcuts och sånt i HD modden

dum fråga kanske, ingår restoration of erathia / armageddons blade / shadow of death i denna? som i homm3 complete edition?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

spelar forrtfarande homm3 regelbundet, då med HD modden som redan finns, ni som köpt detta hur fungerar interfacet och sånt om man jämför med HD modden?

är ju väldigt många schyssta shortcuts och sånt i HD modden

dum fråga kanske, ingår restoration of erathia / armageddons blade / shadow of death i denna? som i homm3 complete edition?

Inga expansioner i detta, enligt Ubisoft så har dom inte källkoden till dessa. (Luktar dlc längre fram)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Inga expansioner i detta, enligt Ubisoft så har dom inte källkoden till dessa. (Luktar dlc längre fram)

så det finns ingen anledning överhuvudtaget att plocka upp detta alltså? köpte complete edition för 70spänn för rätt länge sen.

vet inte i vilken expansion det kom med men i complete edition har man ju "random map generation" och utan den tröttnar man rätt fort när man kört klart alla maps tycker jag :/ den är grymt viktig för mig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

så det finns ingen anledning överhuvudtaget att plocka upp detta alltså? köpte complete edition för 70spänn för rätt länge sen.

vet inte i vilken expansion det kom med men i complete edition har man ju "random map generation" och utan den tröttnar man rätt fort när man kört klart alla maps tycker jag :/ den är grymt viktig för mig

Det är möjligt att få igång random map generator i detta, inget som officiellt stöds men det finns trådar på reddit om detta. Tror även det går att fixa in banor från expansionerna.

Jag köpte det här i hopp om att det skulle bli väldans lätt att hitta game via steam, nu verkar det vara lite problem med detta, hittar kanske max 4 games åt gången, dom flesta pw-protected. Hoppas det är något dom fixar längre fram, borde inte vara direkt svårt att öppna upp det hela.

I överlag så ångrar jag inte att jag köpte det här, 140spänn är ingen supersumma för ett sånt här fint spel som förhoppningsvis kommer göra det lättare att hitta folk att spela med.

Permalänk
Medlem

totalbiscuit kom ut med sin video om det nu.

https://www.youtube.com/watch?v=dJf0OfalW9w

verkar vara rätt taskigt gjort :/

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Såg någon spela det på sin ipad igår, blev förvånad för jag hade ingen aning om att det fanns en remake för iOS. Det är väl egentligen den största nyheten här, att det finns för plattor, inte att det har HD texturer för PC. det har ju funnits mods för det tidigare.

Perfekt spel för en platta, lugnt tempo, man kan göra allt med knappar redan i orginalet. Hoppas bara att de kan få till expansionerna också.

Permalänk
Medlem

HOMM 3 armagedons blade är kung av allt, har ej testat nya hd versionen, kommer nog inte göra det heller, då jag tycker HOMM3 originalet har den rätta och goaste grafiken :).

sen finns det ju miljoner mods också.

även hållt på i flera månader att bygga en map som jag bygger & filar lite på varje gång jag har tid och lust

Permalänk
Medlem

Väntar nog med att skaffa detta, tyvärr.

Verkar som att du betalar för 16:9, samtidigt som du blir av med en hel del saker, i synnerhet de två expansionerna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Köpte det till min Nexus 9 för några veckor sedan. Man märker att det är anpassat till plattor då det flyter på bättre här än på min PC. Till plattan duger det fint, och är helt gudomligt att ha med sig överallt.

Till PC ser jag ingen anledning att köpa det. GOG-versionen som innehåller alla expansioner plus HD-modden är överlägset. Dessutom billigare.

Permalänk
Medlem

Detta var ett riktigt roligt lir på sin tid, många nedplöjda timmar där.

Jag gjorde en hel del balanserade kartor som många bekanta uppskattade också. Hehe kommer ihåg första gången efter ny karta att jag glömt att leta upp alla flygande items, jag hade balanserat kartan utan hänsyn till "flying", och så kom det en flygande fiende-dator och sabbade allt.. var lite störande efter först kartbygge på flera timmar.. var rätt många saker man var tvungen att leta upp och stänga av då men riktigt bra i övrigt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte riktigt vad jag förväntade mig, men köpte HOMM3 HD remake igår, det var ju inte mycket snyggare än originalet, utan mods. Men samtidigt så känner jag att om jag bara lyckas få det, med alla expansioner (kommer väl så småningom) helt 100% stabilt över nätverk med olika datorer av olika kvalité och med olika operativsystem etc etc etc så är jag nöjd. Det är ju inte helt simpelt att fixa

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en aning om ifall att HOMM3 HD kommer få ett fungerande multiplayerläge?
Jag kan inte riktigt kika runt då jag är på jobbet nämligen :-).

Permalänk
Medlem

Någon som vet när det kommer ytterligare expansioner till detta GRYMMA spel? och kommer det att komma till mac?!!

Permalänk
Avstängd

de gamla tilläggskartorna har blivit konverterade och går att lira i HD
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=41033

Permalänk

Heroes of might and magic 3 HD

Tyvärr kan jag inte öppna länken. Men jag hittade en annan cool HD recension: https://dmarket.com/blog/heroes-might-magic-3-hd-overview/

Permalänk
Medlem

Inte testat denna version, kör istället HD mod som ger nya funktioner istället. värt att kolla upp för alla som gillar spelet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fortfarande inga expansioner?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."