Hardline (Livetest med Spelclockers från open beta Tisdag 3 feb, kl 20:00)

Permalänk
Moderator
Moderator

Hardline (Livetest med Spelclockers från open beta Tisdag 3 feb, kl 20:00)

Citat:

Hemsida: Hardline
Utvecklare: SinglePlayer (Visceral Games, ägs av EA), Multiplayer (EA Digital Illusions CE)
Genre: FPS
Release datum: 19 Mars 2015 (förvirring råder om region och version PC/Konsol etc)
Gamemodes: Multiplayer (Singleplayer kommer i den färdiga versionen enligt uppgift)
Övrig info: Körs på Frostbite 3, vilket vi sett i spel som BF4, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed: Rivals mfl.

Hårdvarukrav för Beta testning

Recommended:
OS: WINDOWS 8 64-BIT (with KB971512 Update)
CPU: INTEL QUAD-CORE CPU, AMD SIX-CORE CPU
MEMORY: 8 GB RAM
GRAPHICS CARD: AMD Radeon R9 290, NVIDIA GeForce GTX 760
GRAPHICS MEMORY: 3 GB
HARD DRIVE: 60 GB
DIRECTX 11

Minimum:
OS: WINDOWS VISTA SP2 64-BIT (with KB971512 Update)
PROCESSOR: Athlon II/Phenom II 2.8 GHz, Intel Core i3/i5 2.4GHz
MEMORY: 4 GB RAM
GRAPHICS CARD: ATI Radeon HD 5770 (1 GB), NVIDIA GeForce GTX 260 (896 MB)
HARD DRIVE: 60 GB
DIRECTX 11

Dold text

I vanlig ordning så kommer vi att streama inför live publik, så vill ni se hur det funkar i grupp eller önskar se vad spelet handlar om, hoppa in på www.swec.tv imorgon Tisdag 3 feb, kl 20:00*. Ni är också välkomna in på Mumble där fler sitter och prövar spelet, ju fler desto roligare!

Kom ihåg att det är beta och serverproblem kan förekomma.

Vi var skeptiska när Hardline annonserades och nu är det dags att ta reda på vad spelet kan ge i spelglädje! Flera olika gamemodes där de verkar försöka konkurrera mot GTA, Payday och liknande spel. Vi ser återkomsten av änterhakar och ziplines, nya former av teamwork där man till och med kan spela som hacker (commander liknande funktion). Poliserna får extra belöningar för infångande av levande, hur nu det ska gå till?

Biljakter, bankrån och vad det verkar vara rent krig i stadsmiljö i Conquest läge. Vi kommer självklart att pröva på så mycket vi hinner och ge våra intryck mellan varven samt i en sammanfattning som en avslutning.

Kommer du att vara tjuv eller polis?

Vi kallar inte detta en review eftersom det är Beta (och nej, vi bryter inte NDA's).

Citat:

Three Different Maps and Modes

The open beta will let you try out three different multiplayer maps and modes. First off, Hotwire mode brings high-speed chases to the Battlefield, as the criminals attempt to steal a list of marked cars while the cops try to repossess them. Available on two maps in the beta, Downtown and Dust Bowl, success in Hotwire will require excellent teamwork and precision driving.

The desert town of Dust Bowl known for its drug trafficking problems will also be playable on Conquest, the fan favorite Battlefield mode, which takes the battle up to 64 players.

Finally, there's the Bank Job map where you'll get to try out Heist mode. The criminals are trying to break into a bank vault, but the cops are doing their best to stop them.

Which side of the law will you ride with?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Det är trevligt att dom valde att lägga in conquest

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bl0m1:

Det är trevligt att dom valde att lägga in conquest

Hur gick det med förladdningen förresten, för din del?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Hur gick det med förladdningen förresten, för din del?

Jag har alt nere, skall testa om det funkar strax

Edit: det funkar fint att starta och spela det, får testa lite mer när jag kommer hem, hade väll 20 fps över rdp

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Spelet lirar på för mig om inte annat.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Spelet lirar på för mig om inte annat.

Låter bra det, jag skall försöka vara hemma så jag kan spela lite runt 17 redan så jag hinner testa en del

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Sweet! Jag kommer in och lirar vid 17:00!

/Mike

Permalänk
Medlem

kan ju hoppas på att man kan ändra FOV denna gång i SP då antagligen inte...blir nog inget köp för ens det hamnar i rea backen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DavidtheDoom:

Spelet lirar på för mig om inte annat.

Sweet, tack för bekräftelsen!

Skrivet av bl0m1:

Låter bra det, jag skall försöka vara hemma så jag kan spela lite runt 17 redan så jag hinner testa en del

Spana på bra servers tills ikväll?

Skrivet av Mikeyland:

Sweet! Jag kommer in och lirar vid 17:00!

/Mike

Ju fler, desto roligare!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Korta grejer om ni skall stream:a eller bara ska spela:

  • Stäng av Tutorials. Det är brutalt, 3st rutor som hoppar upp varje gång man ska respawna.

  • Ljudinställningarna i spelet är inställd på "Home Cinema", byt detta till headphones om ni använder just hörlurar

  • FOV går att ändra i multiplayer om inte annat, inställd på 70 by default 60-120 möjliga som inställningar.

  • VOID är enable by default. Stäng av för att slippa lite oväntade otrevligheter eller helt av horribla mikrofoner.

Radiostationerna i bilarna är underbara.

Upplever denna Betan mycket stabil. Har inte upplevt några Game-breaking buggar eller krascher på ca en timmes spelande. Har inte testat Conquest Large ännu men de två andra spellägena fungerar fint.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DavidtheDoom:

Korta grejer om ni skall stream:a eller bara ska spela:

  • Stäng av Tutorials. Det är brutalt, 3st rutor som hoppar upp varje gång man ska respawna.

  • Ljudinställningarna i spelet är inställd på "Home Cinema", byt detta till headphones om ni använder just hörlurar

  • FOV går att ändra i multiplayer om inte annat, inställd på 70 by default 60-120 möjliga som inställningar.

  • VOID är enable by default. Stäng av för att slippa lite oväntade otrevligheter eller helt av horribla mikrofoner.

Radiostationerna i bilarna är underbara.

Upplever denna Betan mycket stabil. Har inte upplevt några Game-breaking buggar eller krascher på ca en timmes spelande. Har inte testat Conquest Large ännu men de två andra spellägena fungerar fint.

Bra spanat, FOV gillas speciellt. VOIP brukar vi stänga av vid streaming, jo. Tutorials grejerna kan vi nog klara oss utan också.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Korta grejer om ni skall stream:a eller bara ska spela:

  • Stäng av Tutorials. Det är brutalt, 3st rutor som hoppar upp varje gång man ska respawna.

  • Ljudinställningarna i spelet är inställd på "Home Cinema", byt detta till headphones om ni använder just hörlurar

  • FOV går att ändra i multiplayer om inte annat, inställd på 70 by default 60-120 möjliga som inställningar.

  • VOID är enable by default. Stäng av för att slippa lite oväntade otrevligheter eller helt av horribla mikrofoner.

Radiostationerna i bilarna är underbara.

Upplever denna Betan mycket stabil. Har inte upplevt några Game-breaking buggar eller krascher på ca en timmes spelande. Har inte testat Conquest Large ännu men de två andra spellägena fungerar fint.

Grymt! Jag har inte spelat BF sedan BF2 lr om det var ännu tidigare. Några speciella inställningar att rekommendera? Googlade snabbt om FOV och såg att många verkade föredra "90". Måste man ändra interp etc eller sitter skotten bra utan? Kommer ihåg att jag iaf tweakade min config aningen när jag spelade för "bättre" hits.

P.s är på bussen hem från jobbet nu... ETA 16:40!

Permalänk
SpelClockers

Jag ska försöka komma in ikväll och lira det. Har dock inte laddat ner det än.. Får se hur lång tid det tar att ladda ner det det när jag kommer hem. Ni som tankat ner det, hur lång tid tog det? Om ja inte lirar så kommer ja kolla på streamen.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Skrivet av kristallkrona:

Jag ska försöka komma in ikväll och lira det. Har dock inte laddat ner det än.. Får se hur lång tid det tar att ladda ner det det när jag kommer hem. Ni som tankat ner det, hur lång tid tog det? Om ja inte lirar så kommer ja kolla på streamen.

Jag laddade hem det igår/idag runt 00:10 och det gick rätt fort att få hem det Max 15 min.
Vet ej hur nedladdningen belastas idag dock.

/Mike

Permalänk
Medlem

"You were disconnected from EA Online. Please check your internet connection or try again later"

Permalänk

"Download and install the plugin

You may need to restart your browser after the installation is finished. Can't see it? Download again"

Någon annan som har problem? kan ladda ner plug-in men ej "installera"

Permalänk
Relik 📜

På tal om inställningar.. Noterar att Mantle saknas i betan, även om det säkert är med till lansering. Finns en config-parameter för att aktivera manuellt, men spelet körs fortfarande genom Direct3D.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att FPSen varierar väldigt mycket beroende på vilken server man spelar på?
Lika många players, samma gamemode/map OSV

tex med auto inställningar så hade jag en average FPS på 115 på en server, men på en annan server så hade jag en average fps på 75-80 :S

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

"Download and install the plugin

You may need to restart your browser after the installation is finished. Can't see it? Download again"

Någon annan som har problem? kan ladda ner plug-in men ej "installera"

Svarar på mitt egna inlägg. Man löser det genom att gå in på chrome plug-ins och battlefield blah blah tillåt alltid

Permalänk
Medlem

Tjena !!

Hur gör man så att man kan joina mumble?? Jag har försökt men den säger ifrån. Vad kan felet vara? Kan jag få hjälp av någon om någon kan hjälpa mig

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bertuus:

Tjena !!

Hur gör man så att man kan joina mumble?? Jag har försökt men den säger ifrån. Vad kan felet vara? Kan jag få hjälp av någon om någon kan hjälpa mig

Kommer inte in alls? Vad är felmeddelandet då?

Kommer in men kan inte ansluta till någon kanal? Följ instruktionerna och registrera dig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kommer inte in alls? Vad är felmeddelandet då?

Kommer in men kan inte ansluta till någon kanal? Följ instruktionerna och registrera dig.

jag får fram felaktigt certifikat eller lösenord för registrerad användare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bertuus:

jag får fram felaktigt certifikat eller lösenord för registrerad användare

Aha, har du varit inne med samma användarnamn tidigare kanske?

Annars ska det bara vara att högerklicka på sin egna användare och välja registrera precis som det står i instruktionerna i mumble tråden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bertuus:

jag får fram felaktigt certifikat eller lösenord för registrerad användare

vad har du haft för namn på mumble tidigare?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Bra grejer.

Japp, dock så fattar ju inte folk att man ska trycka på länken o hjälpa o få tittare

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |