Den stora tråden om battlefield hardline

Permalänk

Spelat 3 rundor nu. Hagelbössan är ju OP.
Gillar spelet, men om spelet har samma känsla som nu, vid release. Så blir det inget köp.
Spelet känns "made in china" på ett dåligt sätt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Avstängd

Borde få betalt av dice för att spela betan.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Väldigt snabbt, väldigt låg TTK och lite recoil på vapen och väldigt simpla animationer. Det närmaste BF kommit CS.

Permalänk
Medlem

Lär knappas bli ett köp efter man spelat den här Betan! Detta liknar mera COD/CS fast 1000 ggr sämre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Väldigt snabbt, väldigt låg TTK och lite recoil på vapen och väldigt simpla animationer. Det närmaste BF kommit CS.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av enzity:

Nån som stött på samma fel ?

http://i.imgur.com/urOXfDv.png

Skrivet av droopy_dawg:

Konstant......

Skrivet av w00x:

Japp, hela tiden!

Tack gode gud att en inte är ensam om detta iaf.. :(:(

Vad kan felet bero på tros?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

Borde få betalt av dice för att spela betan.

Är ju ingen som tvingar dig att spela.

Permalänk
Medlem

För att summera min upplevelse så känns spelet väldigt "plastigt" om ni förstår vad jag menar. Spelmekaniken och hela paketet upplevs väldigt billig och knakande, man väntar på att spelet ska gå av på mitten för att dess kvalité är väldigt bristande.

Visceral har gjort det de kunnat och jag tror inte att spelet faller på att de har varit lata, utan det är på den här nivån som deras kunskap ligger på. Och tyvärr räcker det inte till för att hetsa upp mig över spelet. Har svårt att se det överleva en längre tid då jag tvivlar på att EA kommer att sätta in samma resurser som krävdes för att få upp BF4 till den nivån som det förtjänade.

Permalänk

Nu har jag inte spelat spelet (och har inga planer på att göra) men efter att ha tittat på streams sen det släpptes i öppen beta så tycker jag det känns så "over-the-top" likt Far Cry 3: Blood dragon. Nästan så att känslan blir att dom försöker förlöjliga något annat spel. Efter att en polis dragit en svärm med hagel i ansiktet på ett tjuv så sa karaktären "suspect down".

Känns nästan lite som en mod till BF4, lite andra skins, vapen och sånt.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Är ju ingen som tvingar dig att spela.

Tvingade någon dig att svara spydigt och onödigt?
------------------

Har det på nerladdning men förväntar mig inte mycket, vad man sett från olika håll så är det fortfarande BF4 i ett annat format.

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner det, spelade ca 3 minuter och avinstallerade det sedan...
Har ca 300h i BF3 och BF4 totalt sen 3an släpptes men fastnade vid CS:GO i höstas och har redan fått ihop mer speltid där. Står inte ut med hur man rör sig i BF-spelen.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Känns som BF glider mer och mer ifrån mästerverket BF3 (min åsikt). Så meh, tack men nej tack.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det fortfarande är så dåligt movement samt server tickrate i spelet(mot BF2/3) men det känns som man rör sig i ren sirap.
Att försöka springa undan folk som skjuter mot en är lönlöst då allt händer med en 2 sekunders fördröjning.
Nästan så dom ska ha en eloge för att dom lyckats göra spelet mindre responsivt än Arma 2.

Nä dom lyckades inte impa på mig denna gången heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jag vet inte om det fortfarande är så dåligt movement samt server tickrate i spelet(mot BF2/3) men det känns som man rör sig i ren sirap.
Att försöka springa undan folk som skjuter mot en är lönlöst då allt händer med en 2 sekunders fördröjning.
Nästan så dom ska ha en eloge för att dom lyckats göra spelet mindre responsivt än Arma 2.

Nä dom lyckades inte impa på mig denna gången heller.

Jo. Även fast det är bättre än BF4 så är det någonting med den version av Frostbite man använder. BF3 kanske inte var världens bästa spel när det väl infann sig heller, men vi hade inte samma bekymmer med klumpighet och "eftersläpnad" som vi har idag.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är sjukt kul, framförallt Hotwire :D. Det roligaste atm är nog att köra runt i polisbil och höra "woop woop its the sound of the police woop woop" Sjukt kul att det finns radio/sång kanaler i spelet.

Tycker också spelet har bra flyt och roliga vapen. Kan ju inte glömma zip line som är väldigt roligt att använda och väldigt bra för att ta sig till andra hustak under några sekunder. Det ända jag tycker är dåligt är att det ofta blir för köttigt i Bank robery men aja.

Betan flyter också på väldigt bra för att vara en beta, från EA (!!!). Har inte haft några problem

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut precis som BF3 och BF4. Kude de inte släppt en DLC bara och sedan gjort något redigt om något år? Lär inte köpa hardline.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk

Jag gillar Battlefield-spelen och gillar även Hardline, även fast det känns lite väl mycket BF4-mod.

Det är lite snabbare gameplay dock, vilket jag gillar. Men sedan saknar jag pansarvagnar och mer fordon, så det lär bli en del spelande utav bägge.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Kunde de i alla fall inte bytt ut blåslampan...
Med andra ord. För likt BF, men BF är bättre.

Permalänk

Bara jag som tycker att PS3-grafiken har blivit sämre sen BF4?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Tvingade någon dig att svara spydigt och onödigt?

Vad är ditt problem?

Permalänk
Medlem

Tjena.
Har nu testat några omgångar Hardline och vet inte riktigt vad jag ska tycka!
Det känns jävligt random när man skjuter , ibland träffar man jävligt bra för att sekunden senare inte träffa nånting.
Detta blir nog inget köp för min del.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

gillar heist modet , lite likt rush på ett sätt.. rush i bf3 samt i bfbc är det roligaste ja spelat i bf serien.. men fattas ändå något , ta bort hacker modet är ju unlimited UAV går ej spela .. lite balanseringar osv så kan de bli nåt men inte för 600kr... mode:t till bf4 borde kosta 200riksdaler

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av kevve1:
Skrivet av 1r1d1um:

Väldigt snabbt, väldigt låg TTK och lite recoil på vapen och väldigt simpla animationer. Det närmaste BF kommit CS.

Haha tycker CS är bra mycket långsammare och mer recoil på vapnen där än BF :).

Permalänk
Medlem

Nä det här var ingen höjdare.

Tycker dessutom det är fulare än BF4 på samma inställningar... vettifan.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Nej du! Rötet rent ut sagt.. Hade mkt större förväntningar på detta..

Permalänk
Medlem

Har nu försökt i två dagar....Har någon förslag hur man löser nedan problem?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A ATX | Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U14S | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 | RAM: ADATA 16GB CL9 1600MHz | SSD: Samsung SSD 250GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär | Display: ASUS 24" VG248QE 144Hz | Mus: SteelSeries Sensei RAW Headphones: QPAD QH-90| Keyboard: QPAD MK-50 MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Nån som stött på samma fel ?

http://i.imgur.com/urOXfDv.png

Löste detta genom att koppla upp mig med mobiltelefonen, starta spelet en gång, sedan gå över till hemmanätet igen

Permalänk
Medlem

Löste problemet genom att ladda ner "Smart port forwarding"

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A ATX | Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U14S | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 | RAM: ADATA 16GB CL9 1600MHz | SSD: Samsung SSD 250GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär | Display: ASUS 24" VG248QE 144Hz | Mus: SteelSeries Sensei RAW Headphones: QPAD QH-90| Keyboard: QPAD MK-50 MX Red

Permalänk

Jag hade inga förväntningar alls men efter ca 2 h:s spelande kan jag ändå konstatera att jag nog gillar det. Snabbt och intensivt gameplay men fordonen i spelet är inget vidare. Återstår att se om det blir ett köp sen i mars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Har spelat 5-6 timmar nu. Blir med största sannolikhet inget köp för min del. Det är för mycket av samma fel som BF4 har.
Sen är destruction helt värdelös på t.ex Dustbowl. Husen är orstörbara, låga väggar/staket som rår på såväl RPGs och tankbilar.
Man dör direkt ibland utan någon feedback att man blir beskjuten (fixat i bf4).
Var rätt hypead, men det känns inte som att der finns tillräckligt att erbjuda.
Tycker att Hotwire var roligt, men rubberbanding när fordon är nära varandra förstör. Dålig tickrate som vanligt för Frostbite.

Edit: Efter att ha spelat mer på andra serverhosts så har spelet funkat bättre och framförallt när man är ett gäng kompisar som kör, då är det riktigt roligt. Det blir garanterat ett köp hehehe

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts