H1Z1 - Zombie Survival MMO

Permalänk
Medlem

Halva upplevelsen är också att inte få allt direkt eller utan arbete, så när man väl får något så ska man bli överlycklig. Det jag själv tycker just nu är att det dock finns för få alternativa sätt att lösa olika bekymmer, samt att allt man ser i världen i stort sett är statiskt. T.ex. ser jag en flaska på en hylla ska jag kunna plocka upp den. Ser jag en stol med metallram ska jag kunna slänga in den i en ugn och få ut metall.

Men jag hoppas att det med tiden blir bättre på det hållet. Annars roar jag mig med att jaga spelare med pilbåge - lättaste sättet att få loot har jag kommit fram till (om man inte har jättemycket tid att spela).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ser jag en stol med metallram ska jag kunna slänga in den i en ugn och få ut metall.

Men sen när du vrider på knappen finns varken el eller gas, så det blir inte varmt.

#FirstWorldApocalypseProblems

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Men sen när du vrider på knappen finns varken el eller gas, så det blir inte varmt.

#FirstWorldApocalypseProblems

Finns vedugnar...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Finns vedugnar...

Om du vill ha metallen från en stol tror jag inte en vedugn är det enklaste sättet. Din fot funkar säkert bra. Att sen smälta det kräver bra mycket mer än en enkel vedugn. Hela upplevelsen med den typen av survival spel är ju att det ska vara realistiskt. Inte många lyckas. Tror inte nåt spel gjort det.

Permalänk
Medlem

Det finns 200 EU servrar nu. Inga mer långa köer

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Om du vill ha metallen från en stol tror jag inte en vedugn är det enklaste sättet. Din fot funkar säkert bra. Att sen smälta det kräver bra mycket mer än en enkel vedugn. Hela upplevelsen med den typen av survival spel är ju att det ska vara realistiskt. Inte många lyckas. Tror inte nåt spel gjort det.

Men om man i samma ugn (forge/furnace) redan smälter annan metall till tackor så är det redan ett sådant steg bort från realismen man valt att göra pga. game play.

Vettefan om det är realistiskt med zombies, för övrigt :).

Grejen är mer den att snarlika föremål ska kunna hanteras likadant, att inget i världen är statiskt, utan formas av spelarna. Har nog spelat för mycket 7 days to die

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Adda Muntergök på steam om ni känner för att lira..
Svinkul detta ju.

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Medlem

Vi är 11 svenskar på servern Trafalgar (EU) som tycker det kunde bli lite mer befolkat

Vi trodde vi hade server dominance eftersom vi sprang omkring i grupp om 6-8 personer med hagel och automatvapen och härjade men dagen efter.. så va alla våra bilar och loot rensat och vår bas kvaddad

vill ni kanske Joina så hör av er till mig på Steam (samma nick som här, eller via personligt meddelande här på sweclockers) så addar jag er i gruppen.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med lag/glitchande zombies/djur/spelare? När någon står stilla så är allt frid och fröjd men när någon/något rör sig så teleporterar de omkring över hela skärmen. Nästan omöjligt att döda Zombies eftersom både de och ljudet de ger ifrån sig kommer från olika håll hela tiden. Det går att "reseta" dem genom att knuffa på dem.

Enligt mina vänner så är allt normalt men att min karaktär beter sig på samma sätt som jag ser alla andra. Jag har ingen fördröjning när jag t.ex. skjuter eller plockar upp saker. Inga grafikfel och min dator ska klara systemkraven utan problem. Jag har testat att koppla datorn direkt till bredbandsuttaget (100/10) utan resultat. Laggar aldrig i andra spel.

Någon som har något förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryddost:

Har du testat idag? jag tror att dom fixade någon delay glitch igår(?)

För några patcher sedan så hade ju många problem med massiva delays/lag osv
Jag hade tex 4 minuters delay då, men när jag droppade saker så såg mina kompisar det direkt osv.

När jag hade problemet så hjälpte det att byta server iallafall, och dagen efter så kom en patch som fixade det för mig.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag testade faktiskt igår kväll och då fungerade det perfekt, en helt annan upplevelse nu!

Permalänk

Någon mer än jag som inte kan crafta en Hand shovel längre? Förr krävdes ju för det: 1-st Metal shard samt 1-st Wood stick, men det funkar inte nu. Jag har säkert missat nåt, men hittar faktiskt ingen info när jag tittar runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Någon mer än jag som inte kan crafta en Hand shovel längre? Förr krävdes ju för det: 1-st Metal shard samt 1-st Wood stick, men det funkar inte nu. Jag har säkert missat nåt, men hittar faktiskt ingen info när jag tittar runt.

Testa med en metal sheet, jag tror jag läste något om det i patch notesen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Testa med en metal sheet, jag tror jag läste något om det i patch notesen

Tack o bock! Förstod att det var något sådant, men helglat som man är så kände jag att det var lättare att fråga:)

Tack igen, och trevlig helg!