Permalänk
Proffsmoddare

I full fart med att testa onlika Nickelbuilds

2x14 wraps 28gauge Nickel @0,12 ohm i magma detta var INTE rätt bygge blev alldeles för svalt ska testa en singlecoil istället

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

Tjena!

vart köper ni Nickel Wiren? Har kollat lite olika hemsidor, men hittar ingen?

Och är det samma sätt? man använder Steam-engine för att calculera hur många "varv" man ska spinna?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Som lathund för variabel volt antar jag att det siffrorna stämmer. Färgkodningen tar jag dock med en stor nypa salt då temperatur beror på så mycket mer än bara ohm och volt.
Enklaste är väll att bara börja lågt och succesivt höja tills man är nöjd? Vilken watt/volt det än må vara.

Jo troligen, det jag märkt är iaf att den stämmer bra på mina eleaf som sagt, går jag över det röda på 1.8 ohms brännarna så smakar det bara bränt och ger ingen trevlig upplevelse alls, däremot så går jag under det gröna (brukar hålla mig i toppen av det gröna så på 1.8 ohm kör jag runt 3.7-3.8 i volt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Jo troligen, det jag märkt är iaf att den stämmer bra på mina eleaf som sagt, går jag över det röda på 1.8 ohms brännarna så smakar det bara bränt och ger ingen trevlig upplevelse alls, däremot så går jag under det gröna (brukar hålla mig i toppen av det gröna så på 1.8 ohm kör jag runt 3.7-3.8 i volt.

Jag ligger på runt 4,4v med min eleaf istick mini med nautilus stora/mini och Truvape. Känner ingen bränd smak alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ddi3:

Jag ligger på runt 4,4v med min eleaf istick mini med nautilus stora/mini och Truvape. Känner ingen bränd smak alls.

Vad kör du för ohm på din brännare då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Vad kör du för ohm på din brännare då?

Sorry! 1,8 (original brännan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ddi3:

Sorry! 1,8 (original brännan)

Samma här, går jag över 4.1 i volten så börjar det smaka bränt dock, tar ju inga korta bloss på min ecigg dock .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Samma här, går jag över 4.1 i volten så börjar det smaka bränt dock, tar ju inga korta bloss på min ecigg dock .

Enligt räknaren så tar jag 3 - 4 sec bloss med max vent hålet. Enda gång jag känner bränd smak är på ce4 och liknande och över 3.8 volt

Permalänk
Medlem

Av de 10 flaskor ejuice med tobakssmak jag fick hem är det bara en som påminner om tobak, den är inte helt perfekt men rekommenderar den ändå.
hangsen hs golden tobacco
smaken påminner litegrann om cigariller

de andra nio smakar parfym

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Av de 10 flaskor ejuice med tobakssmak jag fick hem är det bara en som påminner om tobak, den är inte helt perfekt men rekommenderar den ändå.
hangsen hs golden tobacco
smaken påminner litegrann om cigariller

de andra nio smakar parfym

Skulle ladrig få för mig att vejpa hangsen.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Vad anses om TruVape e-juice? Har försökt googla om dom. Har provat 3 st Gold and silver, Ry4 och vanilj. Gillat alla tre, men "borde" jag testa dom lite mer omtalade? Röker rätt så "mycket" ca 1.8ml om dagen

Hur många smaker har ni förbereda för att röka. Jag har svårt att hålla mig till en smak åtgången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ddi3:

Vad anses om TruVape e-juice? Har försökt googla om dom. Har provat 3 st Gold and silver, Ry4 och vanilj. Gillat alla tre, men "borde" jag testa dom lite mer omtalade? Röker rätt så "mycket" ca 1.8ml om dagen

Hur många smaker har ni förbereda för att röka. Jag har svårt att hålla mig till en smak åtgången.

Själv har jag fastnat för Zeus Watermelon/strawberry cooler.. Men jag har en del olika smaker att testa när jag väl känner för det.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Själv har jag fastnat för Zeus Watermelon/strawberry cooler.. Men jag har en del olika smaker att testa när jag väl känner för det.

Har så svårt att förstå smakerna från andra ställen än http://www.electrocigarette.se Föredrar allt som har en antydan till tobakssmak

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Skulle ladrig få för mig att vejpa hangsen.

Varför inte? Köper man något finare märke är det säkert hangsen som tillverkar det ändå.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Varför inte? Köper man något finare märke är det säkert hangsen som tillverkar det ändå.

Du har alltså bara kört hangsen med andra ord?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Vapemail! Fick hem en Aspire Atlantis och lite vätskor från Yaeliq. Har kört atlantisen ett par dagar och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med den.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du har alltså bara kört hangsen med andra ord?

Inte bara,men det stämmer jag kört mest hangsen är ingen fanboy av märket,bara snål. Rekommenderar ingen annan hangsenvätska än just hs golden tobacco.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Varför inte? Köper man något finare märke är det säkert hangsen som tillverkar det ändå.

Haha, det är som att säga att du går in på en riktigt fin restaurang med 3 michelinstjärnor o så får du endå bara mcdonalds cheeseburgare endå.
Saken är, köper du finare märke på E-juice så levererar det ocskå bättrte kvalité, precis som i mat, kläder och skor.
Testa dig själv Zeus juice, Mtbaker vapor, eller kanske T-max Snake Oil så kommer du verkligen se vilken skillnad olika märken kan göra på juice.

Permalänk
Proffsmoddare

Nu har jag gått igenom all gear jag har kvar och kommit fram till vad som är dom sakerna som kommer stanna i samlingen för gott.

4st Kayfuns (lite, 3.1 och 4) för tbh en kayfun är en kayfun det är ju en gamal trogen arbetshäst som även om den inte är den bästa tanken så levererar den alltid en bra vape.

Sat 22 och Kraken två helt underbara Genesis som båda är lätta att tas med och leverarar otrolig smak

2st Rose V2 ingen kommentar nödvändig tbh. I mitt tycke är Rose den absolut bästa tanken som existerar och den som ger mig 99% av all vape jag drar i mig.

En Orchid version 1 för man måste ju ha en tank med Quadcoil

3st Drippers. Plumeveil och Zentih V2 gamla men fortfarande mina absoluta favoriter helt fantastisk smak ur dessa. Sen en Dark Horse för de där gigantiska molnen

Och nu till moddarna

Nielsen Dna40 och Nielsen Semi. Kvalitet bortom all sans och stjärnorna i min samling. Kan inte ens beskriva hur fantastiska dessa är det måste upplevas

2st Nemesis Gamla välbeprövade och helt fantastiska. Det kommer bli en orginal Mässings Nemesis så småningom så dessa kanske kommer lämna samlingen men fram tills dess Theese babys aint goin nowhere

och till sist min Cana 30 denna moden är utan tvekan min mest använda enhet. Köptes i ett gruppköp för eviga tider sen och har använts dagligen sen jag fick den. Nu har den fått baksätet pga Nielsen men den är fortfarande en fantastisk pryl och har aldrig failat en sekund och även om den inte används mycket nu så kommer jag aldrig sälja den.

Så nu har jag den gear jag behöver och kan lungt sätta mig och bara njuta av vapen. Hårdvarujakten är över

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15206892']Nu har jag gått igenom all gear jag har kvar och kommit fram till vad som är dom sakerna som kommer stanna i samlingen för gott.

4st Kayfuns (lite, 3.1 och 4) för tbh en kayfun är en kayfun det är ju en gamal trogen arbetshäst som även om den inte är den bästa tanken så levererar den alltid en bra vape.

Sat 22 och Kraken två helt underbara Genesis som båda är lätta att tas med och leverarar otrolig smak

2st Rose V2 ingen kommentar nödvändig tbh. I mitt tycke är Rose den absolut bästa tanken som existerar och den som ger mig 99% av all vape jag drar i mig.

En Orchid version 1 för man måste ju ha en tank med Quadcoil

3st Drippers. Plumeveil och Zentih V2 gamla men fortfarande mina absoluta favoriter helt fantastisk smak ur dessa. Sen en Dark Horse för de där gigantiska molnen

Och nu till moddarna

Nielsen Dna40 och Nielsen Semi. Kvalitet bortom all sans och stjärnorna i min samling. Kan inte ens beskriva hur fantastiska dessa är det måste upplevas

2st Nemesis Gamla välbeprövade och helt fantastiska. Det kommer bli en orginal Mässings Nemesis så småningom så dessa kanske kommer lämna samlingen men fram tills dess Theese babys aint goin nowhere

och till sist min Cana 30 denna moden är utan tvekan min mest använda enhet. Köptes i ett gruppköp för eviga tider sen och har använts dagligen sen jag fick den. Nu har den fått baksätet pga Nielsen men den är fortfarande en fantastisk pryl och har aldrig failat en sekund och även om den inte används mycket nu så kommer jag aldrig sälja den.

Så nu har jag den gear jag behöver och kan lungt sätta mig och bara njuta av vapen. Hårdvarujakten är över

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/903/IDtEL2.jpg

Förstör allt med att påpeka att du fortfarande är på jakt efter en autentisk rose V2

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jkrx:

Förstör allt med att påpeka att du fortfarande är på jakt efter en autentisk rose V2

Javafan men tbh Äkta vara är ju något man vill ha men realistiskt sett så att ha allt i äkta blir SJUKT mycket pengar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15206892']Nu har jag gått igenom all gear jag har kvar och kommit fram till vad som är dom sakerna som kommer stanna i samlingen för gott.

4st Kayfuns (lite, 3.1 och 4) för tbh en kayfun är en kayfun det är ju en gamal trogen arbetshäst som även om den inte är den bästa tanken så levererar den alltid en bra vape.

Sat 22 och Kraken två helt underbara Genesis som båda är lätta att tas med och leverarar otrolig smak

2st Rose V2 ingen kommentar nödvändig tbh. I mitt tycke är Rose den absolut bästa tanken som existerar och den som ger mig 99% av all vape jag drar i mig.

En Orchid version 1 för man måste ju ha en tank med Quadcoil

3st Drippers. Plumeveil och Zentih V2 gamla men fortfarande mina absoluta favoriter helt fantastisk smak ur dessa. Sen en Dark Horse för de där gigantiska molnen

Och nu till moddarna

Nielsen Dna40 och Nielsen Semi. Kvalitet bortom all sans och stjärnorna i min samling. Kan inte ens beskriva hur fantastiska dessa är det måste upplevas

2st Nemesis Gamla välbeprövade och helt fantastiska. Det kommer bli en orginal Mässings Nemesis så småningom så dessa kanske kommer lämna samlingen men fram tills dess Theese babys aint goin nowhere

och till sist min Cana 30 denna moden är utan tvekan min mest använda enhet. Köptes i ett gruppköp för eviga tider sen och har använts dagligen sen jag fick den. Nu har den fått baksätet pga Nielsen men den är fortfarande en fantastisk pryl och har aldrig failat en sekund och även om den inte används mycket nu så kommer jag aldrig sälja den.

Så nu har jag den gear jag behöver och kan lungt sätta mig och bara njuta av vapen. Hårdvarujakten är över

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/903/IDtEL2.jpg

Ingen Magma i toppen? WHAT?
Bara Kanthal o Juice som du säger.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Ingen Magma i toppen? WHAT?
Bara Kanthal o Juice som du säger.

Bara Nickel, Kanthal och juice

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15206991']Javafan men tbh Äkta vara är ju något man vill ha men realistiskt sett så att ha allt i äkta blir SJUKT mycket pengar

Vad kostar den äkta? 1500?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Vad kostar den äkta? 1500?

lite drygt ja.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

lite drygt ja.

Sick. Dock förstår jag att den är av högsta kvalité. Smakar det så kostar det.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Sick. Dock förstår jag att den är av högsta kvalité. Smakar det så kostar det.

Yupp byggkvalitén är smutt som fan, sen att den är larvigt enkel att bygga i är bara en bonus

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Proffsmoddare

Jag SKA ha en orginal Rose V2 den saken är det inget snack och och jag ska ha en orginal Nemesis när detta blir dock det vet jag inte men både Rose och Nemesis är värda varenda öre.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15207065']Bara Nickel, Kanthal och juice

Vill du lägga upp lite bilder på hur du wickar din Rose V2? Varje gång jag försöker så får jag bränd smak vid 17-18W som är min sweetspot. Har just nu 26G runt en 2.5mm skruv 8 wraps. 1.26 ohm. Tänkte att du har mest erfarenhet av Rose V2.

Permalänk

Första paketet från Fasttech har anlänt Såg också att det andra paketet hade kommit till Sverige. Nu hoppas jag att jag får min Eleaf 50w från Esmokes nästa vecka hoppas hoppas...

Visa signatur

Eeeeeeh.