skriv era erfarenheter om retur av gtx 970 kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jo han drog en onödig kommentar tidigare.. Men jag tror Inet tog emot dem som ett vanligt RMA ärende där de testar korten. De har ju gått ut med en officiell ståndpunkt ang gtx 970.

Källa?

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Det här är vad de har gett som svar ang. returer av gtx 970.

Citat:

Citat:
Enligt Nvidia anses korten ej som felaktiga.

Inet har ej marknadsfört grafikkorten felaktigt, de har specificerats på vår webbsida som GTX 970 4GB grafikminne och det är 4GB grafikminne på korten.

EVGA har nu gått ut med ett utbytesprogram http://www.evga.com/support/stepup/ som de löser med konsumenter som kontaktar EVGA. Det kan vara så att fler tillverkare erbjuder detsamma med inget vi vet idag.

Inet erbjuder våra kunder följande:

Om problem upplevs med ditt kort vänligen gör en felanmälan på http://www.inet.se/support eller om ni inhandlat kort i butik så kan ni komma in med kortet till butiken med kvitto.

Vi kommer att hantera de returer som felanmäls på sedvanligt vis, om fel kan påvisas kommer vi kontakta er för att lösa ärendet på bästa sätt.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att de fortfarande helt blå nekar att det är någon sorts fel på korten.
Speciellt de företagen som är speciallister på Datorkomponenter.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk

Och det är samma svar jag fick från Inets kundtjänst också.
Dock är jag nu i kontakt med deras kundtjänstchef - återkommer när jag fått klara besked

Skrivet av Dekkan:

Det här är vad de har gett som svar ang. returer av gtx 970.

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem

Efter chatt konversationer och mail konversationer med Netonnet då de vägrat ta emot mitt kort packade jag ihop skiten och lämnade in den i ett av deras butiker. Personen som tog emot kortet sa att en mer teknisk kompetent skall titta på kortet och återkomma. Sitter juhst nu med processorns Integrerade grafik sedan Måndags och väntar på ett svar.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Efter chatt konversationer och mail konversationer med Netonnet då de vägrat ta emot mitt kort packade jag ihop skiten och lämnade in den i ett av deras butiker. Personen som tog emot kortet sa att en mer teknisk kompetent skall titta på kortet och återkomma. Sitter juhst nu med processorns Integrerade grafik sedan Måndags och väntar på ett svar.

Vad hade du som retur anledning och vad sa de som gjorde att det inte blev en självklar retur?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Haha asså nu efter Dustin gett mig ett nej som första svar så förklarade jag mer varför jag ska ha rätt att skicka tillbaka kortet. Då får jag som svar;

Jag skulle med vad du nämner, anse att den är defekt.

Inget mer får jag till svar?!? Börjar bli tröttsamt det här.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Låter som ett steg i rätt riktning iaf
Fråga om fraktsedel så du kan skicka tillbaka den!

Skrivet av Dekkan:

Haha asså nu efter Dustin gett mig ett nej som första svar så förklarade jag mer varför jag ska ha rätt att skicka tillbaka kortet. Då får jag som svar;

Jag skulle med vad du nämner, anse att den är defekt.

Inget mer får jag till svar?!? Börjar bli tröttsamt det här.

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Låter som ett steg i rätt riktning iaf
Fråga om fraktsedel så du kan skicka tillbaka den!

Jo men nu har de svarat 3 gånger. Inget svar leder till något. Tro mig jag har förklarat detaljerat och hänvisat till både konsumentverket och tryggehandel.
Får jag inte retur sedeln i nästa mail så tar jag vidare ärendet. Har tagit ca en vecka det här nu..

Nedan finner ni deras kundservice inriktade svar som hjälper mig som konsument till 100%.

Citat:

1. Har nu varit kontakt med våran produkt avdelning, gällande ditt påstående.

Vi har inte haft någon fel information hos oss, och då kan vi dessvärre inte göra så mycket så här i efterhand.

Om du har några klagomål är det nog Nvidia , du får gå vidare till .

2. Om den däremot, är trasigt, så kan vi ta in denna via oss men då verkar ej fallet vara.

3. Jag skulle med vad du nämner, anse att den är defekt.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det har skrivits mycket i den här tråden men originalfrågan är det som vi tänkte besvara här. Det är en lite unik situation som har uppstått här där tillverkare säger en sak medan kunder/användare hävdar en annan och vi hamnar någonstans i mitten. Vår första prioritet är och har alltid varit våra kunder och det är inget som har ändrats i det här fallet. Vår ambition är att alla kunder som handlat av oss, oavsett produkt, ska vara nöjda.

I det här fallet så innebär det att alla som upplever problem eller känner sig missnöjda med sitt GTX 970 felanmäler det på hemsidan, precis som man skulle göra i vanliga fall om man har köpt en produkt som inte fungerar som den är tänkt eller är utlovad att göra - så får vi tillsammans med dig som kund ta en dialog om hur vi bäst löser det i just ditt fall.

Har sett att det skrivits en del om detta i andra trådar och för protokollet så har vi inte nekat en enda felanmälan kring detta i skrivande stund - för er som hävdar att vi har nekat er felanmäl ber vi er skicka servicenummer i ett PM här så ska vi kolla på det.

För er som ännu inte felanmält kortet så uppmanar vi er om att göra det inom rimlig tid och för oss känns det som att sista februari är rimligt.

Hoppas att det här besvarar frågeställningarna som varit i tråden och att det finns förståelse för att det inte finns ett kort och enkelt svar som gäller för alla.

Inets svar i deras egen tråd på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jo men nu har de svarat 3 gånger. Inget svar leder till något. Tro mig jag har förklarat detaljerat och hänvisat till både konsumentverket och tryggehandel.
Får jag inte retur sedeln i nästa mail så tar jag vidare ärendet. Har tagit ca en vecka det här nu..

Nedan finner ni deras kundservice inriktade svar som hjälper mig som konsument till 100%.

Jag har fått liknande bemötande av Dustin tidigare men det var med en annan produkt.
Efter att jag vidarebefordrat vad konsumentvägledaren rekommenderade och hota med ARN gick Dustin med på att ta emot produkten, problemen slutade inte där dock. Tillslut löstes det sig efter att jag även tog kontakt med deras representant här på forumet.

Det är bara att stå på sig och fortsätta försöka, Dustin är inte samarbetsvilliga.

Permalänk

Jag chattade med Netonnet igår och de erbjöd sig att ta tillbaka kortet och man får full betalning tillbaka, om ni blir nekade så är det för att ni gör något fel iaf i Netonnets fall. Ska skicka tillbaka mitt kort nu och inhandla 980 istället

Visa signatur

Corsair Carbide 200R | Asus Strix GTX 980 | I7 4790K @4,6 Ghz | Corsair H80i | Asus Z97-A | 8GB Corsair Vengeance Pro 1866 CL9 | EVGA SuperNova G2 750W | Intel SSD 530 120 GB | Kingston SSDNow 64 GB | 1TB WD |AOC q2770Pqu (2560x1440p) | Corsair K70 | Corsair M65 RGB | Logitech Z623 THX

Permalänk
Medlem

Alina har återköp fram till sista februari om någon har köpt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jo han drog en onödig kommentar tidigare.. Men jag tror Inet tog emot dem som ett vanligt RMA ärende där de testar korten. De har ju gått ut med en officiell ståndpunkt ang gtx 970.

Har för mig han hade två evga kort och som vi alla vet bestämde ju sig evga att följa svensk lag:( vilket jag ska minnas nästa gång det blir ett nvidia kort:)

Permalänk
Medlem

Jag har precis pratat med Webhallen igen om retur av mitt Gtx 970. Hänvisade till det inlägg sebastian383 gjorde om hur det ligger till för oss konsumenter.
Fick då vänta en liten stund då denne jag pratade med skulle kolla upp hur det låg till med just det Gigabyte kort jag hade.

Efter en liten stund fick jag till svar att dom fått klartecken från Gigabyte att ta tillbaka kortet mot full återbetalning. ÄNTLIGEN!

Webhallen ska ha stort tack för att det äntligen löste sig! Dock skulle inte behövt ringa så många gånger för att få rätt.
Blir inget nytt kort för mig utan kommer vänta på framtida nya kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Inets svar i deras egen tråd på forumet.

Jag förstår rimlig rid men enligt svenska lag ska nån få deklamera korten bäst man vill i 3 år och lustigt att de använde definitionen RMA då reklamering borde vara starkare, hur många reklamtioner har de nekat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mpgods:

Jag har precis pratat med Webhallen igen om retur av mitt Gtx 970. Hänvisade till det inlägg sebastian383 gjorde om hur det ligger till för oss konsumenter.
Fick då vänta en liten stund då denne jag pratade med skulle kolla upp hur det låg till med just det Gigabyte kort jag hade.

Efter en liten stund fick jag till svar att dom fått klartecken från Gigabyte att ta tillbaka kortet mot full återbetalning. ÄNTLIGEN!

Webhallen ska ha stort tack för att det äntligen löste sig! Dock skulle inte behövt ringa så många gånger för att få rätt.
Blir inget nytt kort för mig utan kommer vänta på framtida nya kort.

Har de blivit tillsagda Av ARN eller varför dansar alla efter ljudet av 31 februari nu? Jag är glad för 970 ägare skull men jag undrar lite över denna change of tune,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Jag förstår rimlig rid men enligt svenska lag ska nån få deklamera korten bäst man vill i 3 år och lustigt att de använde definitionen RMA då reklamering borde vara starkare, hur många reklamtioner har de nekat?

Njao, man kan ju förstå återförsäljare att de vill få detta överstökat så snart som möjligt. Någonstans känns det inte helt rätt att komma efter två år och elva månader och reklamera sitt kort pga dagens underlag.
Ska det i så fall gå riktigt till och utan fulspel kan jag väl samtidigt tycka att återförsäljare borde gå ut med riktad information till de som köpt dessa kort att de har en tidsfrist för reklamation av dessa kort. Tror det är långt ifrån alla som har koll.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Jag skulle tippa på att det antingen tillverkarna som gett med sig efter många missnöjda kunder (eller sett att andra tillverkare gjort det, typ som EVGA), eller att Nvidia kanske gett sig. Dock tvivlar jag på att Nvidia kommer erkänna det - med tanke på stämningen i USA och allt

Skrivet av Sirme:

Har de blivit tillsagda Av ARN eller varför dansar alla efter ljudet av 31 februari nu? Jag är glad för 970 ägare skull men jag undrar lite över denna change of tune,

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Jag har fått liknande bemötande av Dustin tidigare men det var med en annan produkt.
Efter att jag vidarebefordrat vad konsumentvägledaren rekommenderade och hota med ARN gick Dustin med på att ta emot produkten, problemen slutade inte där dock. Tillslut löstes det sig efter att jag även tog kontakt med deras representant här på forumet.

Det är bara att stå på sig och fortsätta försöka, Dustin är inte samarbetsvilliga.

Som sagt har jag försökt i över en vecka som resulterat i inget mer än 3 korta dryga svar som inte visar något tecken på att få skicka tillbaka mitt kort till Dustinhome.

Nu har jag fått nog, ringde upp kundtjänst som skummade genom och bad om ursäkt för att det tagit sån tid och svaren jag fått. Kvinnan i telefon skickade en retursedel men sa inte hur de skulle behandla ärendet hon förklarade att de är 3 års garanti på kortet och att de kan ta in det för att felsöka och försöka fixa problemet. Förklarade promt att detta gäller alla 970 kort.
Fick som svar att hon skulle titta in i saken och se vad de kan göra. Får väl se hur länge det dröjer o vad de nu kommer framtill...

Men snälla gör er själva en stor tjänst i framtiden och undvik dustinhome.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd

Var precis och lämnade mina 2xGigabyte Windforce 970 till webhallen, Var inga problem, Dom sa att dom hade fått information från Gigabyte idag vid 14:00 att det var OK att ta tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Som sagt har jag försökt i över en vecka som resulterat i inget mer än 3 korta dryga svar som inte visar något tecken på att få skicka tillbaka mitt kort till Dustinhome.

Nu har jag fått nog, ringde upp kundtjänst som skummade genom och bad om ursäkt för att det tagit sån tid och svaren jag fått. Kvinnan i telefon skickade en retursedel men sa inte hur de skulle behandla ärendet hon förklarade att de är 3 års garanti på kortet och att de kan ta in det för att felsöka och försöka fixa problemet. Förklarade promt att detta gäller alla 970 kort.
Fick som svar att hon skulle titta in i saken och se vad de kan göra. Får väl se hur länge det dröjer o vad de nu kommer framtill...

Men snälla gör er själva en stor tjänst i framtiden och undvik dustinhome.

Så det var dustinhome alltså attans, men vägrar det är det väll bara skicka en anmälan till arn,

Så fort du helt enkelt stå på dig för du har rätt här.

Men jag kan ju säga att de butiker som legat i topp under den här soppan måste vara netonnet, komplett och till och med alina och det är där jag kommer fortsätta spendera min köpkraft främst på de första två eftersom det är så stora, och även rekommendera andra till det:)

webhallen har väl vad jag läst legat mittemellan:),

Permalänk
Medlem

Verkar röra sig lite på CDON också, dom begär iaf in serienummer för anmälan vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Så det var dustinhome alltså attans, men vägrar det är det väll bara skicka en anmälan till arn,

Så fort du helt enkelt stå på dig för du har rätt här.

Men jag kan ju säga att de butiker som legat i topp under den här soppan måste vara netonnet, komplett och till och med alina och det är där jag kommer fortsätta spendera min köpkraft främst på de första två eftersom det är så stora, och även rekommendera andra till det:)

webhallen har väl vad jag läst legat mittemellan:),

Det är bra av dem trots att ingen av dem är/varit årets datorbutik,

Permalänk
Medlem

När jag ringde Alina idag tog samtalet Max 1 minut

Jag frågade om de tar tillbaka kortet och fick svar absolut bara komma till butiken.

Mycket enkelt och smidigt.

Kommer fortsätta handla där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Njao, man kan ju förstå återförsäljare att de vill få detta överstökat så snart som möjligt. Någonstans känns det inte helt rätt att komma efter två år och elva månader och reklamera sitt kort pga dagens underlag.
Ska det i så fall gå riktigt till och utan fulspel kan jag väl samtidigt tycka att återförsäljare borde gå ut med riktad information till de som köpt dessa kort att de har en tidsfrist för reklamation av dessa kort. Tror det är långt ifrån alla som har koll.

jo men jag tänkte tänk de som läste på om gtx 970 köpte det och sen inte följde nyheterna om det? hur ska den då veta om att det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är bra av dem trots att ingen av dem är/varit årets datorbutik,

enligt mig har både nettonet och komplett varit de bästa i år, snabba, billiga och stort sortiment:), dessutom bra kundservice när jag behövt det:),

personligen lägger jag inte mycket vikt vid sweclockers åretsdatorbutik längre då den inte är håller så mycket vatten i mina ögon längre när endast 4 k personer röstar och hur många unika läsare har sweclockers varje månad?

då många röstar inet av vana eller för att de handlar exklusivt där, sweclockare blir inte förvånade längre och det är inte för att de håller så självklart högre klass utan för att de alltid vinner, jag kan tycka det var berättigat första 2 åren men många av de andra har ryckt upp sig rejält, och samtidigt tittar jag på inet som har lite tunt utbud, oftast högre priser bra leverans tider men det har de flesta andra eftersom posten är så jäkla trevligt idag, och, bra kundservice? det är inte heller exklusivt för inet men ju större ett företag är desto mer klagomål kommer de få det är naturligt,

jag menar inte att inet är dåligt och de som handlar där är förmodligen väldigt nöjda men jag tror inte de är okritiska och följer parametrarna ärligt när inet vinner på utbud, för saken med utbud är att det handlar inte bara om att ha det som säljer bäst, och pris ja nej, netonnet har utmärkt sig och komplett ligger också bra till även när det gäller frakt, jag köpte min nuvarande 55" för 5990 kr med bästa ips panelen jag sett på ett tag^^ och då fick jag gratis leverans till dörren:)

Nej då tar jag hellre sådana här direkta exempel som med gtx 970 där kundservice på en helt annan nivå krävs och där var både netonnet och komplett direkt och utmärkte sig:) även bara hört bra saker om alina är värt att nämnas:)

vad som fick mig att tappa mest hos inet var dock när jag PM:ade med några och jag läste att de kontrade folk i början som vill lämna tillbaka sina kort med att DE minnsan inte skrivit L2 cachen eller 64 Rops på sin hemsida,

inet är ett trevligt företag jag är bara inte så imponerad som många andra för om jag var ledsen över mitt gtx 970 kort så hade jag velat lämna tillbaka det då det är väldigt svårt över att bli glad över en produkt när man väl börjat känna sig lurad,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

jo men jag tänkte tänk de som läste på om gtx 970 köpte det och sen inte följde nyheterna om det? hur ska den då veta om att det här?

Jo, därav att jag skrev att ÅF borde höra av sig till de kunder som köpt korten och upplysa dem, så de kan avgöra om de vill ha kvar kortet eller ej. I den mån det är möjligt förstås, har man handlat kontant över disk kan det förstås vara svårt men de som handlat via nätet borde de ju ha koll på. Men som vanligt med allt här i världen går det ju inte att tillfredsställa alla.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd

Jag var på Netonnet idag och snackade med han bakom servicedisken. Tydligen tar dom emot alla 970 såvida dom inte heter msi och gigabyte. Speciellt gigabyte. Annars är det bara att åka in och få pengarna tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5930k, asus x99 deluxe, gtx 980 sli, ax860, rog swift 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av maaakn:

Jag var på Netonnet idag och snackade med han bakom servicedisken. Tydligen tar dom emot alla 970 såvida dom inte heter msi och gigabyte. Speciellt gigabyte. Annars är det bara att åka in och få pengarna tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle dom neka MSI och Gigabyte kort?