App-köp, hela beloppet ej draget?

Permalänk
Medlem

App-köp, hela beloppet ej draget?

Hej!

Ursäkta om forumdelen är fel. Hittade inget mer passande.

Jag köpte nyss en app med e-kort från Swedbank. Det har dock endast dragits av 1.98 kr som skyddat belopp men inte kostnaden för själva appen. Kommer det senare eller har ett fel uppstått? Har tillgång till appen om det spelar någon roll.

Aldrig haft problem med e-kort tidigare så detta är lite konstigt.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

Hände mig för rätt längesen.. Så vitt jag vet drog dom aldrig hela summan, märkligt.
Men fullt rimligt att dom drar det senare

Permalänk
Medlem

Det hände mig nyligen. Det är en reservation som försvinner så de pengarna kommer aldrig dras från kortet i praktiken. Jag har för mig det blir sådär för de vill göra en kontroll av kortets giltighet, täckning etc. Beloppet för själva appen kommer synas efter några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Det hände mig nyligen. Det är en reservation som försvinner så de pengarna kommer aldrig dras från kortet i praktiken. Jag har för mig det blir sådär för de vill göra en kontroll av kortets giltighet, täckning etc. Beloppet för själva appen kommer synas efter några dagar.

Jaha, aa jag läste lite om det på 99mac nu också. Verkar som det är något normal som det gör även när man handlar från Apple Store. Tur nog så var beloppet för mitt köp under 50 kr och inte runt 20 000 som vissa andra. Hade blivit rejält nojig annars

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Apple väntar ett par dagar innan pengarna dras, för att bara behöva dra pengar en gång om du gör flera köp inom den perioden.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.