Windows 10 ger nya ikoner för papperskorgen, kontrollpanelen och favoriter

Permalänk
Melding Plague

Windows 10 ger nya ikoner för papperskorgen, kontrollpanelen och favoriter

Även om en del finesser återinförs från Windows 7 kommer utseendet inte tillbaka. I Windows 10 blir det inte minst platta ikoner och nu tillkommer fler i den senaste utvecklingsversionen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

WOW
Amazed
10/10

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Inte mej imot, jag gillar dom nya ikonerna, och Win10 har inte haft några deal-breakers för mej under tiden jag användt det. Men dom MÅSTE låta mej ta bort fucking One-Drive utan att pilla i registret @_@

Att kunna ändra sökmotor för Cortana vore ju oxå trevligt, men där har jag inga höga förhoppningar...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Mycket najs men dom där Pinned-symbolerna verkar ju ganska överflödiga på en så redan begränsad yta.

Permalänk
Avstängd

Har dom gått tillbaka 15 år när det gäller ikoner eller?
Tycker att dom där ser förjävliga ut.

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem

På tok för mycket och starka färger.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Avstängd

Hemskt fult.

Och jag som tyckte att Windows XP såg ut som Fisher Price.
Det här ser ju verkligen ut som dagis.

Ruggigt fult.

Android och GNOME har mycket snyggare ikoner.

Permalänk
Medlem

Otroligt fult, ser ut som 1990.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara rätt så platta och tråkiga ikoner.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Bra att de följer trenden så det inte ser förlegat ut.

Permalänk
Medlem

Riktigt fult

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Keeper of Traditions

Tycker allt det här platta börjar bli riktigt trist.... Det var kul och fräscht i början, men det har passerat sen länge.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Detta kan tänkas ge bättre stöd vad gäller skalning från hög till låg upplösning?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Blir grymt med Samsungs nya 30" 21:9 välvda EGA skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snygga, känns moderna.

Permalänk

Äntligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk

Känns bra!

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt.

Permalänk
Medlem

Ursh! Vilka hemska ikoner!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Suck vad tråkigt. Hade föredragit mer coola detaljer, snyggare tiles osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite provocerande kanske, men jag menar inte att trolla.
Men, vad är fördelarna med att gå till Win10 om man har Win7?
Vad för tekniska/funktionella fördelar är det?
Förutom Dx12 och en nyare version av IE

Om vi drar det ett steg längre, vad för tekniska/funktionella fördelar finns det med Win10 jämfört med XP?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut i mina ögon.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag tycker att detta är riktigt fult. Ser ut som något en estetelev på praktik har knåpat ihop. Men det är bättre att det är konsekvent, och jag är glad att de tagit bort genomskinligheten då det gör det svårare att se saker för mig.

Allra helst vill jag såklart ha tillbaka classic theme, men jag inser att det är rätt kört, även om det är en populär request på Feedback-appen.

Men det viktigaste för mig är ändå att startmenyn från Microsoft åter fått ett utseende som inte är i fullskärm, så att jag kan jobba ordentligt i min älskade startmeny <3

De fula färgerna går säkert att vänja sig vid och jag kanske till och med gillar dem efter ett tag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Platt = trist!

Windows 7 64-bit är det bästa operativsystem som Microsoft någonsin har gjort och kommer troligtvis inte att göra något bättre under överskådlig tid.

Permalänk

Usch vad hemskt

Permalänk

Kul att OS:et med ett par progam verkar ta upp 8 GB på HHD:n.
125 - 117 = 8

Inte så relevant, men har för mig att rena versioner inte brukar ta så lite plats?
Hursom; tycker de kan ändra sin logga snart också. Tag den rakt framifrån istället för att göra en ful "perspektiv"-effekt på den. Hua.

Ikonerna ser bättre ut än de gamla 3d-versionerna imho.
Fast hade hellre sett att de gjorde saker mycket mer diskreta!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Ser fram emot windows 10!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Blir grymt med Samsungs nya 30" 21:9 välvda EGA skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

De får väl lite rymd då iaf...

Skrivet av ThomasLidstrom:

Lite provocerande kanske, men jag menar inte att trolla.
Men, vad är fördelarna med att gå till Win10 om man har Win7?
Vad för tekniska/funktionella fördelar är det?
Förutom Dx12 och en nyare version av IE

Mest smått, samt stor del av det Windows 8.1 har. Saker som jag gillar är allt från att kunna kopiera klistra normalt i kommandoprompt, pausa kopieringar mellan diskar, hastigheten OSet startar med och lite sånt.
Dock saknar jag en del från Windows 7an också.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Om vi drar det ett steg längre, vad för tekniska/funktionella fördelar finns det med Win10 jämfört med XP?

Enormt. Självläkning istället för XPs självförstörelse, 10x bättre minneshantering. Stöd för 4+ kärnor optimalt, stöd för modern DX nivå, drivrutinsdatabas som ordnar allt själv, mycket snabbare boot, tål fler trådar samtidigt, supportas med säkerhetsfixar (något XP fortfarande har gott om hål för), filhistorik/systemskydd som fungerar.. listan kan göras lång.
Mycket av detta har Windows 7 redan dock.

Skrivet av Mocka:

Suck vad tråkigt. Hade föredragit mer coola detaljer, snyggare tiles osv.

Skrivet av Mono:

Ser bra ut i mina ögon.

Antar att vissa gillade Windows 3.11 rätt mycket... Personligen så tänker jag vänta tills jag ser dem själv i testmaskinen, men det ser inte bra ut enligt bilderna. Är så synd att man går från snygga ikoner till 1900- frös ihjäl på allt. Låt desktop vara i 3D, och gör MUI "2D" där det passar bättre.

Permalänk

Ser för jävligt ut blir o stanna kvar på 8.1 om det bli såhär o vänta på wIndows 11 vi lever inte på 1900 talet när windows 98 kom.

Permalänk

Tycker var fula men är nog bara en vanesak om något år tänker jag nog inte på det. Det viktiga med en ikon är att den ser ut på ett sätt man lägger så man förstår vad det är.

Skrivet av Ozzed:

Allra helst vill jag såklart ha tillbaka classic theme, men jag inser att det är rätt kört, även om det är en populär request på Feedback-appen.

Classic=win 2000 design? I så fall måste jag fråga vad är det som du tycker är bra i den? Jag tycker den designen är skitful och blev glad när win xp satte lite färg på sakerna Eller tar det upp mindre pixlar eller något sånt?
Angående ikonerna så är det ju enkelt att själv byta ikoner om man inte gillar det MS ritat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb