Permalänk
Medlem

Router lösenord?

Hej!

Nyss installerat mitt nya internet. Fiber från bahnhof. Saken är att jag inte kommer åt mitt wireless och i pappren från bahnhof står det att man ska confa den via routern. Routern som skall nås via 192.168.176.1 med Admin utan något password. Precis vad jag är van vid då det gäller på andra routers jag haft å göra med.

Detta fungerar dock inte nu utan den frågar efter lösenord. Har testat googla fram något default lösenord utan resultat samt simpla pass som "password" och "admin" . Tänkte det skulle gå fortare att få svar här än på deras kundservice!

Mvh
Jakob

Permalänk
Medlem

Kanske fungerar att göra en factory reset på den? Om den nu inte har en massa inställningar från Bahnhof som den behöver för att fungera?

Modell och märke på routern?

Permalänk
Medlem

Vad är det för router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Kanske fungerar att göra en factory reset på den? Om den nu inte har en massa inställningar från Bahnhof som den behöver för att fungera?

Tänkte likadant, har då testat detta genom att trycka på knappen där bak samt reseta via strömmen. Utan resultat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoth:

Vad är det för router?

Det är en RGW208EN+.

Permalänk
Hedersmedlem

Din router kanske finns med här:http://www.phenoelit-us.org/dpl/dpl.html

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tack för tipset men nej det gör den tyvärr inte..försökt med liknande sidor men routern vill inte finnas med.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men har du testat att inte skriva in något lösenord och trycka OK ändå?

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citruz:

Dum fråga kanske, men har du testat att inte skriva in något lösenord och trycka OK ändå?

jo givetvis eftersom det står att man ska göra så från början

Permalänk
Medlem

Prova admin admin. I brist på andra förslag.

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeB:

Har testat googla fram något default lösenord utan resultat samt simpla pass som "password" och "admin" .

Skrivet av Gottson:

Prova admin admin. I brist på andra förslag.

Som sagt har jag testat detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeB:

jo givetvis eftersom det står att man ska göra så från början

Tur det då!

Tror nog du får ta och ringa supporten trots allt.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeB:

Hej!

Nyss installerat mitt nya internet. Fiber från bahnhof. Saken är att jag inte kommer åt mitt wireless och i pappren från bahnhof står det att man ska confa den via routern. Routern som skall nås via 192.168.176.1 med Admin utan något password. Precis vad jag är van vid då det gäller på andra routers jag haft å göra med.

Detta fungerar dock inte nu utan den frågar efter lösenord. Har testat googla fram något default lösenord utan resultat samt simpla pass som "password" och "admin" . Tänkte det skulle gå fortare att få svar här än på deras kundservice!

Mvh
Jakob

Har samma problem själv här med precis samma router. Så var lösningen?

Gott nytt år!!!
/Albin

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem

Bump
Har ngn lyckats lista ut lösenordet?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!