Grafikkort tappar all kraft emellanåt..

Permalänk
Medlem

Grafikkort tappar all kraft emellanåt..

Har spelat med ett GTX 660 ett tag och idag bytte jag till en GTX 970. Alltså gjorde jag en ren installation senast idag av nvidia-drivers.

Och jag har samma problem med båda korten. GPUn tappar all kraft efter lite spelande. T.ex idag så hann jag spela cirka ett par timmar(i stötar á 30-40 min) innan detta skedde.

Se bild: http://i.imgur.com/OHt83UV.jpg (där syns det att det droppar, jag alt-tabba bara för att ta klistra in i PS)

Jag har 16 GB minne men den där varningsrutan som varnar att windows är lite segt och vill byta aktuella temat till klassisk kommer upp ibland när jag kör igång BF4.

Kan det vara nå program som påverkar?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AndersB:

Har spelat med ett GTX 660 ett tag och idag bytte jag till en GTX 970. Alltså gjorde jag en ren installation senast idag av nvidia-drivers.

Och jag har samma problem med båda korten. GPUn tappar all kraft efter lite spelande. T.ex idag så hann jag spela cirka ett par timmar(i stötar á 30-40 min) innan detta skedde.

Se bild: ** BORT ** / MOD (där syns det att det droppar, jag alt-tabba bara för att ta klistra in i PS)

Jag har 16 GB minne men den där varningsrutan som varnar att windows är lite segt och vill byta aktuella temat till klassisk kommer upp ibland när jag kör igång BF4.

Kan det vara nå program som påverkar?

Din bild innehöll en rejäl dos med vad som kan antas ganska personliga uppgifter, dels din IP, e-mailaddress, mailrubriker från din inbox och andra upplysningar om dina ~intressen med mera.
Jag förmodar att det inte var tanken så raderade länken. Skulle föreslå att du klipper ur vad du vill visa med valfritt bildredigeringsverktyg och döljer resten. Skulle rekommendera att du raderar bilden hos uppladdningstjänsten också om möjligt.

Edit: Länk återställd då det tydligen inte var något problem för dig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av AndersB:

Har spelat med ett GTX 660 ett tag och idag bytte jag till en GTX 970. Alltså gjorde jag en ren installation senast idag av nvidia-drivers.

Och jag har samma problem med båda korten. GPUn tappar all kraft efter lite spelande. T.ex idag så hann jag spela cirka ett par timmar(i stötar á 30-40 min) innan detta skedde.

Se bild: ** BORT ** / MOD (där syns det att det droppar, jag alt-tabba bara för att ta klistra in i PS)

Jag har 16 GB minne men den där varningsrutan som varnar att windows är lite segt och vill byta aktuella temat till klassisk kommer upp ibland när jag kör igång BF4.

Kan det vara nå program som påverkar?

och ditt nätagg är vilket då ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

FD Integra M 650w .. Vilket inte torde vara problemet (?)

(personliga uppgifter, vilket jävla trams)

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Har spelat med ett GTX 660 ett tag och idag bytte jag till en GTX 970. Alltså gjorde jag en ren installation senast idag av nvidia-drivers.

Och jag har samma problem med båda korten. GPUn tappar all kraft efter lite spelande. T.ex idag så hann jag spela cirka ett par timmar(i stötar á 30-40 min) innan detta skedde.

Se bild: ** BORT ** / MOD (där syns det att det droppar, jag alt-tabba bara för att ta klistra in i PS)

Jag har 16 GB minne men den där varningsrutan som varnar att windows är lite segt och vill byta aktuella temat till klassisk kommer upp ibland när jag kör igång BF4.

Kan det vara nå program som påverkar?

Hur är dina temperaturer på cpun? jag kan tänka mig att den blir ganska varm vid den klocken.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Hur är dina temperaturer på cpun? jag kan tänka mig att den blir ganska varm vid den klocken.

70-74 ligger den på max..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

70-74 ligger den på max..

I spel? Det är lite för högt tycker jag. Om temperaturerna avser stresstester är det ok. Hur mycket spänning får CPU:n?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har problem med MSI Afterburner och BF4. Efter ett tag så går fps ner att pendla mellan 0-20 i stötar. Temperaturer osv är helt normala och ändras inte. Problemet försvinner så fort jag stänger av MSI Afterburner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

I spel? Det är lite för högt tycker jag. Om temperaturerna avser stresstester är det ok. Hur mycket spänning får CPU:n?

Något lägre är det i spel.. Detta avser 100% load och dylikt.. 1.28v

Detta problem har jag haft vid lägre klockningar och så..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem med min dator i sign. Jag har 8gb minne så jag tror inte att minnet är problemet för dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Något lägre är det i spel.. Detta avser 100% load och dylikt.. 1.28v

Detta problem har jag haft vid lägre klockningar och så..

Okej. Detta hände med det förra grafikkortet också? Ser att du överklockat grafikkortet nämligen, men om samma sak hände med ett annat grafikkort är det nog inte pga ostabil OC av GPU:n.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Okej. Detta hände med det förra grafikkortet också? Ser att du överklockat grafikkortet nämligen, men om samma sak hände med ett annat grafikkort är det nog inte pga ostabil OC av GPU:n.

Ja, hände med båda grafikkort.. Med ganska modesta överklockningar..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Ja, hände med båda grafikkort.. Med ganska modesta överklockningar..

Antar att du testat att köra oklockat, så att du vet att det inte har något med saken att göra?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Antar att du testat att köra oklockat, så att du vet att det inte har något med saken att göra?

Ja

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Jag har inte en aning om vad som kan vara fel. Testa att göra en ominstallation av Windows.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Nu hände det direkt då jag börja spela.. Ska man måste orka installera 8.1 ?

http://i.imgur.com/MROtmmW.jpg

Det är ju som nå jävla mönster där.. Går spela några sekunder, sen 5-10 fps ett tag.. och so on so on..

Prövade även ta bort all överklockning med samma resultat..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett jättekonstigt problem sen jag bytte till 970.
Får runt 100 fps med stutter istället för 140-180 i bf4.

Sen kör jag ccleaner o vipps så funkar det som det ska igen.
Samma i alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Jag har fått ett jättekonstigt problem sen jag bytte till 970.
Får runt 100 fps med stutter istället för 140-180 i bf4.

Sen kör jag ccleaner o vipps så funkar det som det ska igen.
Samma i alla spel.

ska pröva detta

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

ska pröva detta

återkom gärna med resultat.
Jag kör registry scan