Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

En calvados tillverkad efter alla konstens regler... med undantag för att den tillverkades sisådär 160 mil för långt norrut

Bra skit!

Dammar på lite bättre än en sydligare calva, 67% här och nu!

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

hembryggd mjöd från 2013-1014 exakt datum är bortglömt men senast tidigt 2014.

så lagrat iaf nått år.

blev instant succe folk drack t.om av de ofärdiga osötade direkt ut dunken de lagrades på.

å varvat med 16 djurgårns öl. bästa örnpisset på systemet.

Har du något kvar av det hemmameckade? Vore kul med lite byteshandel

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Hört mycket gott om denna så köpte en när jag var på bolaget sist. Har haft den på rummet i några veckor och tänkt dricka den vid något speciellt tillfälle. Det fick bli idag, satte två nya pr i bänkpress samt att det är ju någon speciell dag idag tydligen.

Inte hunnit dricka så mycket men det lilla jag smakat smakar riktigt bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Igår var vi på ChurchKey igen. De hade 55 öl på cask och fat men vi ramlade ändå in på flasköls-listan på slutet. Mycket bra.
Jag fick en liten taster till dagens brunch

District Chophouse and Brewery Bourbon Stout

Anonym, inte illa men inget spännande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaput:

Bara?!

Gör det för helvete! Något annat vore typ som att... ja, vara nära Southern Tier-bryggeriet utan att åka dit och dricka öl. Det är nog i slutändan det värsta misstag man kan göra, blir svårt att hitta en liknelse av samma magnitud

Får man fråga vad du gör i staterna förresten? Jobb? Släktingar? Allmän roadtrip?

Det var för dåligt väder norr om New York så vi körde till Florida istället. Cigar City besöktes. Det var en fin bonus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Det var för dåligt väder norr om New York så vi körde till Florida istället. Cigar City besöktes. Det var en fin bonus.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, ni tar dessutom dagen lite som den kommer och åker i princip runt helt planlöst? Har ni förresten räknat hur många mil ni har tillryggalagt?

Finns det förresten någon bra öl från Florida? Kan faktiskt inte påminna mig om att ha druckit något därifrån, but then again, har minne som en guldfisk för sådant där, och alltsom oftast minns jag ännu färre detaljer från öldrickningstillfällena specifikt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaput:

Aha, ni tar dessutom dagen lite som den kommer och åker i princip runt helt planlöst? Har ni förresten räknat hur många mil ni har tillryggalagt?

Finns det förresten någon bra öl från Florida? Kan faktiskt inte påminna mig om att ha druckit något därifrån, but then again, har minne som en guldfisk för sådant där, och alltsom oftast minns jag ännu färre detaljer från öldrickningstillfällena specifikt

De enda fasta punkterna var washington dc ankomst och avgång samt new york i fyra dagar.. så ja.

Cigar City är ju ett av världens bästa i min bok. Funky Buddha finns också där, spännande bryggeri. Sen har jag inte koll på så många fler. Cocoa Beach brewing låg på gångavstånd till ett av våra hotell men de var stängda när vi var där. Deras pale ale var mysig dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Blev ett par sådana igår kväll:)

Permalänk
Medlem

Rekolan Panimo Funky Luomu, saisonstil och riktigt lyckad enligt mej inga bilder då jag har så stökigt hemma

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FlyingFinn:

Rekolan Panimo Funky Luomu, saisonstil och riktigt lyckad enligt mej inga bilder då jag har så stökigt hemma

Finsk saison? Coolt.

Den klassas som en sour ale på Ratebeer.. kanske den är istället?
http://www.ratebeer.com/beer/rekolan-funky-luomu/313171/

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Finsk saison? Coolt.

Den klassas som en sour ale på Ratebeer.. kanske den är istället?
http://www.ratebeer.com/beer/rekolan-funky-luomu/313171/

Finländsk inte finsk. Saison är inte förknippat med språket finska. Finländskt är något som kommer från Finland. Finskt är något som direkt eller indirekt är förknippat med språket. Finland är tvåspråkigt, oficiella språk är finska och svenska. Så finländsk litteratur är antingen i orginal på svenska eller finska medan finsk litteratur alltid är i orginal på finska

O.T.
Encostas Alqueva Private collection 2013. Vinho regional Aletejano gjord på Aragonez (Tempranillo, Tinta Roriz), Trincadeira, Alicante Bouchet och Moreto.
Var på specialerbjudande i Pingo Doce för under 3 €.

p.s. Fick en flaska till hembränd aquardente. Skall göra mera poncha. Har också fått citroner.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Aquardenten var starkare än vad Branca (komersiell aquardente de cana de açucar) är. Fick späda med vatten.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Ruosniemen Panimo Vuorineuvos, rätt maffig

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Fick hem främre raden i förra veckan;

Just Ten Fidy och Yetin är jag jäkligt sugen på

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fagerja:

Finländsk inte finsk. Saison är inte förknippat med språket finska. Finländskt är något som kommer från Finland. Finskt är något som direkt eller indirekt är förknippat med språket. Finland är tvåspråkigt, oficiella språk är finska och svenska. Så finländsk litteratur är antingen i orginal på svenska eller finska medan finsk litteratur alltid är i orginal på finska

O.T.
Encostas Alqueva Private collection 2013. Vinho regional Aletejano gjord på Aragonez (Tempranillo, Tinta Roriz), Trincadeira, Alicante Bouchet och Moreto.
Var på specialerbjudande i Pingo Doce för under 3 €.

p.s. Fick en flaska till hembränd aquardente. Skall göra mera poncha. Har också fått citroner.

My bad I guess.

OT: Tap takeover på Mikkeller av Pracownia Piwa i helgen. Lär väl titta förbi på lördagen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Nooice.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

En Tre kronor öl samt en liten Oban!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Fantôme BBB Dark White

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Samuel Adams Boston Ale. Helt okej men inte riktigt min typ.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

En Innis & Gunn original. Sista dagen på medicin idag så det ska fan firas även om det råkar vara måndag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hemmagjord poncha på trädtomat, citron, apelsin, honung och Branca. Gott

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Blev en Weihenstephaner Hefeweissbier Dunkel och en Smuttynose Old Brown Dog Ale. Båda dessa samt lite livemusik för 71kr, inte illa pinkat!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Blev en Founders Backwoods Bastard igår kväll. Köpt på Systemet. Fantastisk öl. Scotch ales kan vara lite blandade i kvalisorten.. men den här bourbonlagrade var helt underbar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var duktig igår! Tog bilder på allt utom första och sista ölerna.

Första ölerna var Taiwan Beer Grape och Füchscher Alt. Sista blev en Arcadia Ales Barrel Aged Shipwreck Porter.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm. Att ladda upp bilder med mobilen direkt till Swec? Hittade ingen lösning för det i förrgår när jag råkade öla igen.

Förrgår:
All In Brewing / Nääs Ka-Blammo
Boon Kriek
Beer Here Wicked Wheat
Dry & Bitter Affluence
Ghost Copper Rose
Nómada Indian Tundra
Brewski You Shouldn’t Have Done That
Refsvindinge AZ Ale No. 16
Ugly Duck Miami Vice
Pracownia Piwa Mr. Hard

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Räcker det att jag skriver att jag dricker öl?

Sitter på Mikkeller Bar Victoriagade..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Räcker det att jag skriver att jag dricker öl?

Sitter på Mikkeller Bar Victoriagade..

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket lyxliv du verkar leva!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Schneider Weisse Tap 4 Mein Grünes

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3