Samsung Galaxy S6 och Edge på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Android lägger även till saker från Apple, det har de gjort från scratch, Android skulle inte ens se ut som det gör om det inte vore för att iOS kom ut på marknaden, det såg helt annorlunda ut då.

Fast det där är ju en lögn från någon som inte ens har testat Apple's ekosystem och bara ser det högsta siffrorna på specifikationer som i sin tur inte säger ett skit om hur något presterar.

Själv har jag kört både android och ios. Jag föredrar Android. Det beror mest på att jag gillar att flasha och dona och att jag får telefonen mer som jag vill ha den. Jag har flera kollegor som gillar ios bättre pga enkelhet och kvalité på appar, samt funktionalitet tillsammans med övriga appleenheter.

Tror inget är mer rätt eller fel. Det är en helt subjektiv fråga, vilken som passar bäst för en viss person. Sen tror jag nog faktiskt på att man betalar en viss summa bara för apple-loggan.. Dom är inte direkt kända för att vara billiga.

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dobber:

Själv har jag kört både android och ios. Jag föredrar Android. Det beror mest på att jag gillar att flasha och dona och att jag får telefonen mer som jag vill ha den. Jag har flera kollegor som gillar ios bättre pga enkelhet och kvalité på appar, samt funktionalitet tillsammans med övriga appleenheter.

Tror inget är mer rätt eller fel. Det är en helt subjektiv fråga, vilken som passar bäst för en viss person. Sen tror jag nog faktiskt på att man betalar en viss summa bara för apple-loggan.. Dom är inte direkt kända för att vara billiga.

Du betalar även extra för en ypperlig support som de har vilket jag inte mött hos någon annan, när jag hade Samsung som jag fick problem med och vände mig till deras support så var responsen i stort sett ett långfinger, deras lösning på mitt problem var till en början "Köp en ny mobil, köp den nya modellen som nu har kommit", det trots att jag köpt den jag hade helt ny 1 månad tidigare, bl.a därav mitt förakt till Samsung och det blir inte bättre att de gjort mobilerna plastiga och när det gäller priset så kostar deras high-end lika mycket som en iPhone vid release, så det om något är väl ett överpris för något som inte ens känns premium.

Utöver det så håller jag med om det du säger.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Jadu med all den bloatwaren som Samsung kastar med så kan man glömma en bra batteritid

Hur kommer det sig då att Note 4 har väldigt bra batteritid? Klarar enkelt mer än en dags tungt användande och med en skärmtid på ca 1h/dag håller den över fyra dygn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Förstår inte varför folk är så förälskade i samsung AMOLED?
Hade en Galaxy S3 när den var ny, oj vilken kass skärm.
Pentile, usch.

Varför är det så kasst med ips lcd? Tycker det bara är fördelar, oftast högre ljusstyrka, inte pixelfusk etc.

Skrivet av Gilgamesh:

Du sover under en sten, ta en titt på omdömena som S5 samt Note 4 fått på sina överlägsna skärmar så kanske du ändrar uppfattning...

http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

"Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!"

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note4_ShootOut_1.htm

"With the Galaxy Note 4 there are many significant improvements over the Galaxy Note 3 that we tested a year ago, but also with the Galaxy S5 that we tested in March, and the Galaxy Tab S that we tested in June. The most impressive improvements are in the pixels per inch and resolution, the Absolute Color Accuracy, Peak Brightness and screen readability in High Ambient Light, and display Power Efficiency. See the main Display Shoot-Out Comparison Table for all of the measurements and details."

Som sagt, Samsungs senaste OLED skärmar är bäst i klassen, eller bäst rent generellt! Önskar att min HTC One M7 hade samsungs oled.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Förstår inte varför folk är så förälskade i samsung AMOLED?
Hade en Galaxy S3 när den var ny, oj vilken kass skärm.
Pentile, usch.

Varför är det så kasst med ips lcd? Tycker det bara är fördelar, oftast högre ljusstyrka, inte pixelfusk etc.

Är första gen som kör pentile, blivit bara bättre. Bättre betrakningsvinklar och svärta , kan även göra tunnare mobiler eller sätta in större batteri (för oled är tunnare). Dom gjorde med mindre blåa pixlar dels hållbarhet och att blått inte skulle dominera bilden, dessutom kunna höja upplösningen. S5 hade vid ett test högst ljusstyrka av alla mobiler på marknaden, 600 ca mättes upp.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Känner mig oerhört mycket mer sugen på HTC One m9. Stämmer läckorna med en bättre kamera, mindre bezels, kortare än m8 och att den svarta randen är borttagen känns den helt klockren.

Visa signatur

Dator: Corsair 250D Mini Itx | Corsair 600W 80 Plus Bronze | MSI Z77IA-S01 mITX | Intel Core i7 3770k @ 4,4 ghz | Kingston HyperX blu 8GB 1600Mhz | EVGA GTX 1080 Gaming | Corsair H60 | 120 GB Samsung SSD | 2TB Toshiba HDD | Windows 10 64x bit.
Kringutrustning: EIZO Foris FS2333 | Samsung UE55KS8005 |

Permalänk
Medlem

Problemet med Samsungs lurar är alltid mjukvaran, för let's face it: Den suger.
Alla som använt en Nexus (eller mindre bloatad lur) någon gång vet om detta.
Så uppenbarligen har Samsungs TouchWiz-designers aldrig ens sett en sådan lur på avstånd. Så vida de inte bara konstant vill vara en pain in the a** för alla deras kunder. (Inte omöjligt att det faktiskt är så)

Har några enkla idéer för Samsungs designteam, och jag är inte den fösta som tänker detta;
* En ren Android version = Snabbare uppdateringscykel då knappt några extra anpassningar behövs.
* Inget bloat = En rappare telefon med längre batteritid.
* Satsa på standarder = Kontakter, överföring av bild mm. blir en barnlek.
* Lägg ner det exklusiva modell tänket = tillbehör fungerar till alla samsung modeller, gärna även andra märken, men framför allt skall jag inte behöva köpa en ny Samsung lur för att min "smarta" Samsung-klocka bara fungerar med den dyraste modellen just nu.

Tror att detta skulle ta dem en bra bit på vägen. Som Nexus ägare är en Samsunglur helt otänkbar såvida inte Google håller i trådarna.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Skrivet av krigelkorren:

Problemet med Samsungs lurar är alltid mjukvaran, för let's face it: Den suger.
Alla som använt en Nexus (eller mindre bloatad lur) någon gång vet om detta.
Så uppenbarligen har Samsungs TouchWiz-designers aldrig ens sett en sådan lur på avstånd. Så vida de inte bara konstant vill vara en pain in the a** för alla deras kunder. (Inte omöjligt att det faktiskt är så)

Har några enkla idéer för Samsungs designteam, och jag är inte den fösta som tänker detta;
* En ren Android version = Snabbare uppdateringscykel då knappt några extra anpassningar behövs.
* Inget bloat = En rappare telefon med längre batteritid.
* Satsa på standarder = Kontakter, överföring av bild mm. blir en barnlek.
* Lägg ner det exklusiva modell tänket = tillbehör fungerar till alla samsung modeller, gärna även andra märken, men framför allt skall jag inte behöva köpa en ny Samsung lur för att min "smarta" Samsung-klocka bara fungerar med den dyraste modellen just nu.

Tror att detta skulle ta dem en bra bit på vägen. Som Nexus ägare är en Samsunglur helt otänkbar såvida inte Google håller i trådarna.

På S3 var 4,3 en ren katastrof, segare än tidigare version. Kör nu L på den och flyter riktigt fint, men är tyvärr några buggar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jämförde min iphone 5s med en polares galaxy s4..
Han drog upp sin ljusstyrka på max,
Jag gjorde detsamma.
Vi surfade in på en helvit sida, gissa vad? Hans samsung såg brun ut i jämförelse.

Jag provade även att dra ner mitt ljus till ~25%, där började de båda ha samma nyans av vitt.

Till skillnad från på din 5S så kan din polare ställa din hur skärmen ska se ut på sin S4, om färgerna ska anpassas för film eller foto etc. Så det ser nog inte gult ut med andra inställningar.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du betalar även extra för en ypperlig support som de har vilket jag inte mött hos någon annan, när jag hade Samsung som jag fick problem med och vände mig till deras support så var responsen i stort sett ett långfinger, deras lösning på mitt problem var till en början "Köp en ny mobil, köp den nya modellen som nu har kommit", det trots att jag köpt den jag hade helt ny 1 månad tidigare, bl.a därav mitt förakt till Samsung och det blir inte bättre att de gjort mobilerna plastiga och när det gäller priset så kostar deras high-end lika mycket som en iPhone vid release, så det om något är väl ett överpris för något som inte ens känns premium.

Utöver det så håller jag med om det du säger.

På tal om detta en liten anekdot från en mac-butik i city där jag gick fram till en av medarbetarna och frågade hur jag på Mac kan "förstora upp ett fönster så det täcker hela arbetsytan". Ödmjukt och pedagogiskt visade han mig då på en dator att på Mac fanns det minsann en ikon likt på Windows som man kan trycka på, den som ser ut som ett plus och som folk instinktivt tänker måste vara maximera-knappen. Jag har själv försökt få denna knapp att fungera på sådant vis men aldrig riktigt lyckats. Samtidigt har jag förvånande aldrig insett vad denna knapp gör, då den lite random fungerar på lite olika vis olika gånger man trycker på den. Ibland drar den ut fönstret i höjdled, ibland i sidled. Ibland förstorar den bara fönstret typ 20%. Efter att ha klickat förvånat i 5 minuter förklarade han pedagogiskt att det inte fanns en sån funktion på Mac och undrade vad jag skulle med en sådan funktion till egentligen; det kan ju inte vara så att man behöver använda detta läge. Han visade mig hur jag skulle göra: under 30 sekunder drog han i fönstrets alla sidor så att de precis matchade skärmens sidor -"Sådär! Det var ju precis det du undrade, varför kan du inte bara göra såhär?" Glatt nöjde jag mig med denna förklaring och gick ut lika oförstådd med var plusknappen på Mac gör, lika oviss i om det går eller inte går att på ett enkelt sätt förstora ett fönster i detta OS.

Permalänk
Skrivet av random1234:

På tal om detta en liten anekdot från en mac-butik i city där jag gick fram till en av medarbetarna och frågade hur jag på Mac kan "förstora upp ett fönster så det täcker hela arbetsytan". Ödmjukt och pedagogiskt visade han mig då på en dator att på Mac fanns det minsann en ikon likt på Windows som man kan trycka på, den som ser ut som ett plus och som folk instinktivt tänker måste vara maximera-knappen. Jag har själv försökt få denna knapp att fungera på sådant vis men aldrig riktigt lyckats. Samtidigt har jag förvånande aldrig insett vad denna knapp gör, då den lite random fungerar på lite olika vis olika gånger man trycker på den. Ibland drar den ut fönstret i höjdled, ibland i sidled. Ibland förstorar den bara fönstret typ 20%. Efter att ha klickat förvånat i 5 minuter förklarade han pedagogiskt att det inte fanns en sån funktion på Mac och undrade vad jag skulle med en sådan funktion till egentligen; det kan ju inte vara så att man behöver använda detta läge. Han visade mig hur jag skulle göra: under 30 sekunder drog han i fönstrets alla sidor så att de precis matchade skärmens sidor -"Sådär! Det var ju precis det du undrade, varför kan du inte bara göra såhär?" Glatt nöjde jag mig med denna förklaring och gick ut lika oförstådd med var plusknappen på Mac gör, lika oviss i om det går eller inte går att på ett enkelt sätt förstora ett fönster i detta OS.

Shift & + knappen fyller hela fönstret.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Är skribenten blind eller, ser klart på bilden att Edge bara har böjningen på ena sidan....

Alla fall så är det Edge jag ser fram emot

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Till att börja med det kommer ingen Samsung blotware med till s6 och det blir ett lättare touchwiz.

Vidare så använder Samsung 14nm teknik i chipset på galaxy S6 den kommer skeppas med nya exonys 4720 om är deras egna. Det är snabbare än snapdragon 810 enligt de tester som finns som påstås vara den mot htcm9. Men det vet vi ju faktiskt inget om. Men vi vet att chipet är väldigt strömsnålt...

Vidare kommer jag köpa denna och varför undrar ni. Jo för jag har en Sgs den första modellen, den funkar ännu som backup... Har galaxy S3 som standard lur och är väldigt nöjd med den. Så kag håller mig till Samsung för jag varit nöjd hittills.

Dessutom vet jag att Samsung är ledande, eller som conan o'brien sade the new iPhone will be called last year Samsung galaxy.

Skrivet på min ipad ifall den nu ändrat ord och haft sig..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Problemet med Samsungs lurar är alltid mjukvaran, för let's face it: Den suger.
Alla som använt en Nexus (eller mindre bloatad lur) någon gång vet om detta.
Så uppenbarligen har Samsungs TouchWiz-designers aldrig ens sett en sådan lur på avstånd. Så vida de inte bara konstant vill vara en pain in the a** för alla deras kunder. (Inte omöjligt att det faktiskt är så)

Har några enkla idéer för Samsungs designteam, och jag är inte den fösta som tänker detta;
* En ren Android version = Snabbare uppdateringscykel då knappt några extra anpassningar behövs.
* Inget bloat = En rappare telefon med längre batteritid.
* Satsa på standarder = Kontakter, överföring av bild mm. blir en barnlek.
* Lägg ner det exklusiva modell tänket = tillbehör fungerar till alla samsung modeller, gärna även andra märken, men framför allt skall jag inte behöva köpa en ny Samsung lur för att min "smarta" Samsung-klocka bara fungerar med den dyraste modellen just nu.

Tror att detta skulle ta dem en bra bit på vägen. Som Nexus ägare är en Samsunglur helt otänkbar såvida inte Google håller i trådarna.

Tycker det är mycket härjande för en liten fjäder om bloat, Nexus har också bloat.
För några år sedan så det var ganska stor skillnad mellan "ren" Android och tillverkarnas men idag är det ibland bättre funktioner på tillverkarnas anpassade mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Android = valfrihet.
Man köper den telefon med dom spec man vill ha.

Apple = låst
Betala mer för mindre.

Än flyger inte grisarna så jag håller mig till Android.

Det där att betala mer för mindre är inget argument som håller längre. Android-telefoner har blivit riktigt dyra de senaste åren och Iphone håller sig alltid i topp 3 när det kommer till prestanda.

Apples affärsidé är att i stället för att tillverka budgettelefoner så sänker de priserna på äldre modeller. På så sätt så finns det telefoner från Apple i prisklasserna 1000-9000kr.

Android-telefoner idag är inte som de var för 3-4 år sedan. Idag är batteribyte och kortläsare ingen garanti. Faktum är att väldigt många premiumlurar saknar dessa funktioner idag för att få den där premiumkänslan och vattentäthet som blivit en allt mer efterfrågad egenskap.

Och när det kommer till frihet på en Iphone så kan de som är insatt alltid jailbreaka. Sen tror jag att majoriteten som köper telefoner idag inte har någon aning om vad för och nackdelarna är med Android respektive Iphone. Grupptryck är den främsta faktorn, och det gäller båda sidorna och inte bara Apple.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

. Sen tror jag att majoriteten som köper telefoner idag inte har någon aning om vad för och nackdelarna är med Android respektive Iphone. Grupptryck är den främsta faktorn, och det gäller båda sidorna och inte bara Apple.

Visst är det så 90% vet inte vad touchwiz som ni klagar här på är.. Eller att det finns andra Androidtelefoner än Samsung och Sony för det är dem som finns här typ. HTC fanns men det är några år sedan nu de var "vanliga"

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av random1234:

På tal om detta en liten anekdot från en mac-butik i city där jag gick fram till en av medarbetarna och frågade hur jag på Mac kan "förstora upp ett fönster så det täcker hela arbetsytan". Ödmjukt och pedagogiskt visade han mig då på en dator att på Mac fanns det minsann en ikon likt på Windows som man kan trycka på, den som ser ut som ett plus och som folk instinktivt tänker måste vara maximera-knappen. Jag har själv försökt få denna knapp att fungera på sådant vis men aldrig riktigt lyckats. Samtidigt har jag förvånande aldrig insett vad denna knapp gör, då den lite random fungerar på lite olika vis olika gånger man trycker på den. Ibland drar den ut fönstret i höjdled, ibland i sidled. Ibland förstorar den bara fönstret typ 20%. Efter att ha klickat förvånat i 5 minuter förklarade han pedagogiskt att det inte fanns en sån funktion på Mac och undrade vad jag skulle med en sådan funktion till egentligen; det kan ju inte vara så att man behöver använda detta läge. Han visade mig hur jag skulle göra: under 30 sekunder drog han i fönstrets alla sidor så att de precis matchade skärmens sidor -"Sådär! Det var ju precis det du undrade, varför kan du inte bara göra såhär?" Glatt nöjde jag mig med denna förklaring och gick ut lika oförstådd med var plusknappen på Mac gör, lika oviss i om det går eller inte går att på ett enkelt sätt förstora ett fönster i detta OS.

Skrivet av 4everapple1:

Shift & + knappen fyller hela fönstret.

Finns en tråd här på SweC som tar upp det med.

http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/1049576-varfor...

Skrivet av kalleidol:

Till att börja med det kommer ingen Samsung blotware med till s6 och det blir ett lättare touchwiz.

Vidare så använder Samsung 14nm teknik i chipset på galaxy S6 den kommer skeppas med nya exonys 4720 om är deras egna. Det är snabbare än snapdragon 810 enligt de tester som finns som påstås vara den mot htcm9. Men det vet vi ju faktiskt inget om. Men vi vet att chipet är väldigt strömsnålt...

Vidare kommer jag köpa denna och varför undrar ni. Jo för jag har en Sgs den första modellen, den funkar ännu som backup... Har galaxy S3 som standard lur och är väldigt nöjd med den. Så kag håller mig till Samsung för jag varit nöjd hittills.

Dessutom vet jag att Samsung är ledande, eller som conan o'brien sade the new iPhone will be called last year Samsung galaxy.

Skrivet på min ipad ifall den nu ändrat ord och haft sig..

Hur vet du det? Jobbar du på Samsung i Sydkorea och tar dessa beslut?

Skrivet av Gender Bender:

Det där att betala mer för mindre är inget argument som håller längre. Android-telefoner har blivit riktigt dyra de senaste åren och Iphone håller sig alltid i topp 3 när det kommer till prestanda.

Apples affärsidé är att i stället för att tillverka budgettelefoner så sänker de priserna på äldre modeller. På så sätt så finns det telefoner från Apple i prisklasserna 1000-9000kr.

Android-telefoner idag är inte som de var för 3-4 år sedan. Idag är batteribyte och kortläsare ingen garanti. Faktum är att väldigt många premiumlurar saknar dessa funktioner idag för att få den där premiumkänslan och vattentäthet som blivit en allt mer efterfrågad egenskap.

Och när det kommer till frihet på en Iphone så kan de som är insatt alltid jailbreaka. Sen tror jag att majoriteten som köper telefoner idag inte har någon aning om vad för och nackdelarna är med Android respektive Iphone. Grupptryck är den främsta faktorn, och det gäller båda sidorna och inte bara Apple.

Fast där bör man först fråga sig VAD är det du saknar att göra som du inte KAN göra med en iPhone som är så världsviktigt att kunna göra mer än att betala 6000kr för en telefon och ha en ovilja att betala 7-15kr för en app.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Till skillnad från på din 5S så kan din polare ställa din hur skärmen ska se ut på sin S4, om färgerna ska anpassas för film eller foto etc. Så det ser nog inte gult ut med andra inställningar.

det har inget med det att göra
det är bara färgjymden som ändras inte vitballansen.

min S4a är också pissgul om man vinklar den "fel"
det beror helt på hur man vinklar dom
vinkla mer så blir vitt blåaktigt.

inget nytt för OLED
dom ser skit ut från vinklar som inte är rakt framifrån.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

den kommer tyvvär inte vara bättre än s5

s6 kommer sakna vattentålighet och utbytbart batteri.
majour fail. först gör man världens bästa mobil (s5) sen när den inte säjer byter man ut innehåll mot utseende.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spikfavoriten:

den kommer tyvvär inte vara bättre än s5

s6 kommer sakna vattentålighet och utbytbart batteri.
majour fail. först gör man världens bästa mobil (s5) sen när den inte säjer byter man ut innehåll mot utseende.

Och S5 var ju SUPERBRA och en storsäljare

http://www.mobilio.se/pryl/galaxy-fiasko-sanker-samsung

http://www.sweclockers.com/nyhet/19671-samsungs-flaggskepp-ga...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Hur vet du det? Jobbar du på Samsung i Sydkorea och tar dessa beslut?

.

http://m3.idg.se/2.1022/1.606603/samsung-galaxy-s6
http://www.androidpit.com/samsung-galaxy-s6-bloatware

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Avstängd

Det där sa de ju att de gjorde med S5 redan när den släpptes, den erbjöds exakt samma sak och sålde inte bättre för det, i Samsungs fall är det in bloatware som är problemet, utan TouchWiz är ett större otyg

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Måste säga att jag kände på en Galaxy Note Edge häromdagen och jag förstår inte riktigt hypen över det? Visst det ser till viss del estetiskt tilltalande ut, men under den korta tiden jag testade den, fann jag mig konstant komma åt högersidan varav menyraden eller vad man kallar den poppade upp. Själva greppet runt telefonen var inget vidare heller, en stor del av greppet försvinner helt enkelt. Är det nån som äger en Edge och kan förklara det positiva med det?
För personligen tror jag det här är ytterligare ett dragplåster på en funktion som egentligen inte behövs (för majoriteten användare i alla fall), i likhet med curved på deras tv modeller.

Men men, tur åtminstone att man har chansen att välja så man inte är tvingad till en Edge, för det hade verkligen inte varit snart.

Skickades från m.sweclockers.com

gillar du inte curved så tror jag att du aldrig sett in film på curved med rätt avstånd osv.

jag gillar det så mycket att jag köpt en curved monitor med

Visa signatur

gege

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danboffe:

gillar du inte curved så tror jag att du aldrig sett in film på curved med rätt avstånd osv.

jag gillar det så mycket att jag köpt en curved monitor med

Och det har vad att göra med att göra en mobil curved? Det är helt onödigt och har bara gjorts för att de kan, inte för att det fyller någon funktion, precis som de gjorde när de använde sig av rörelsestyrning på TV (som redan där är onödigt) och sedan tog det till Galaxy S4 där de fyller ÄNNU mindre funktionalitet.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

det har inget med det att göra
det är bara färgjymden som ändras inte vitballansen.

min S4a är också pissgul om man vinklar den "fel"
det beror helt på hur man vinklar dom
vinkla mer så blir vitt blåaktigt.

inget nytt för OLED
dom ser skit ut från vinklar som inte är rakt framifrån.

Låter som du börjat tidigt med lördagsölen om du tror att det inte sker några färgskiftningar när man vinklar en LCD-skärm... Betraktningsvinklarna är mycket bättre på AMOLED än på LCD.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Låter som du börjat tidigt med lördagsölen om du tror att det inte sker några färgskiftningar när man vinklar en LCD-skärm... Betraktningsvinklarna är mycket bättre på AMOLED än på LCD.

Och OLED är överlägsen LCD tekniken vilket enkelt märks vid t.ex. mässbesök.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Och OLED är överlägsen LCD tekniken vilket enkelt märks vid t.ex. mässbesök.

Är snarare andra orsaker. Som inbränning och hållbarhet Samsung har släppt en serie oled skärmar men las ,ner, just för hållbarheten gjorde att vissa färger tappa styrka tidigare och det viktigaste orskaen var att dom fick kassera många trasiga paneler. LG har satsat fullt ut på detta för dom kan få mer hela paneler än Samsung och kör endast vita dioder. Panasonic har tänkt sattsa på detta, men väntar tills teknikern mognar.

Därför Panasonic och Samsung puchar för LCD, för dom har lagt ner plasma tillverkningen och kan ju inte släpa oled när det inte funkar på 50+tum än för dessa två. LG har ett stort försprång och sägs Panasonic ska köpa oled paneler från LG.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ej utbytbart batteri? Då kommer de förlora många kunder, batteriet har behövts bytas 1 gång/år i båda min S2 och S4.
Går bort!

Har aldrig bytt ett batteri sen S2 tiden... grymma batterier! Har en S5 nu... sick batteritid!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Har aldrig bytt ett batteri sen S2 tiden... grymma batterier! Har en S5 nu... sick batteritid!

Prova en Sony Z3 t.e.x Det är sick batteritid

Permalänk
Medlem

Igen plats för minneskort? Då går den bort för mig tyvärr. Tänkte gå från min z1 till edge. Kanske blir en z4 iaf :/

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt