Samsung Galaxy S6 och Edge på bild

Permalänk
Medlem

väljer bort samsung första gången då det ryktas att s6 inte kommer ha IP klassning, helt värdelöst med tanke på hur dyr den kommer vara, och inbyggt batteri lär den också ha nejtack!

Permalänk
Medlem

Sjukt fula

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epicness:

Sjukt fula

Mycket subjektivt så jag säger att jag inte håller med helt.
Enda jag inte gillar är kameran som sticker ut.
Hade dom gjort den en mm tjockare hade dom fått in kameran och ett större batteri :\ och fortfarande haft en nästan allt för tunn telefon.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

väljer bort samsung första gången då det ryktas att s6 inte kommer ha IP klassning, helt värdelöst med tanke på hur dyr den kommer vara, och inbyggt batteri lär den också ha nejtack!

Alla batterier är "inbyggda" nu mer eller brukar du ha ditt på utsidan?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Prova en Sony Z3 t.e.x Det är sick batteritid

Jaså? Skulle nog aldrig testa.. Finns säkert tester på sånt, men S5 är ja nöjd med

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Alla batterier är "inbyggda" nu mer eller brukar du ha ditt på utsidan?

Med inbyggt menas givetvis "ej utbytbart".

Eller iallafall inte lika enkelt som på alla de gamla mobilerna.

Dock hinner väl de flesta idag byta ut sin mobil 10 gånger innan batteriet hinner börja bli dåligt. xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Med inbyggt menas givetvis "ej utbytbart".

Eller iallafall inte lika enkelt som på alla de gamla mobilerna.

Dock hinner väl de flesta idag byta ut sin mobil 10 gånger innan batteriet hinner börja bli dåligt. xD

Exakt, just därför är argumentet om att man måste ha batterilucka helt meningslös och det är inte så mycket svårare att byta batteri på någon annan mobil heller, allt som behövs är en skruvmejsel.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Exakt, just därför är argumentet om att man måste ha batterilucka helt meningslös och det är inte så mycket svårare att byta batteri på någon annan mobil heller, allt som behövs är en skruvmejsel.

Hehe... jodu, jämför man t.ex. iPhone 4 med Sony Ericsson J108i så är det väl som natt och dag ungefär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Hehe... jodu, jämför man t.ex. iPhone 4 med Sony Ericsson J108i så är det väl som natt och dag ungefär.

Är inte svårt att lossa 2 skruvar och skjuta upp bakstycket på iPhone 4 för att öppna den, så förstår inte alls vad du menar skulle vara svårt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Är inte svårt att lossa 2 skruvar och skjuta upp bakstycket på iPhone 4 för att öppna den, så förstår inte alls vad du menar skulle vara svårt.

Fortfarande bra mycket bökigare än att bara dra loss en baksida och skaka ut batteriet.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

Fortfarande bra mycket bökigare än att bara dra loss en baksida och skaka ut batteriet.

Imponerande hur många människor det är som påstår sig blicka framåt men lever bakåt när det kommer till teknik.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Och det har vad att göra med att göra en mobil curved? Det är helt onödigt och har bara gjorts för att de kan, inte för att det fyller någon funktion, precis som de gjorde när de använde sig av rörelsestyrning på TV (som redan där är onödigt) och sedan tog det till Galaxy S4 där de fyller ÄNNU mindre funktionalitet.

Om du läser det som jag citerade så skriver han att curved TV skulle vara en onödig gimmick.

Röst och rörelsestyrning på Samsung smart Tv är helt värdelöst, men det måste ju börja någonstans? självklart kommer det bli bättre i framtiden. Samsungs amoled skärmar hade inte kunnat vara så bra idag om inte skärmen på galaxy s vart så värdelös.

Visa signatur

gege

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danboffe:

Om du läser det som jag citerade så skriver han att curved TV skulle vara en onödig gimmick.

Röst och rörelsestyrning på Samsung smart Tv är helt värdelöst, men det måste ju börja någonstans? självklart kommer det bli bättre i framtiden. Samsungs amoled skärmar hade inte kunnat vara så bra idag om inte skärmen på galaxy s vart så värdelös.

Röst och rörelsestyrning fyller fortfarande ingen vettig funktion, varken nu eller i framtiden, så det kvittar hur mycket resurser de lägger på det då de kommer att vara förgäves.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Gissa vilka som kommer stämma Samsung för en utstickande kamera/lins .

Skål på er!

Äh, det har de haft sedan S2. Jag tänker mer på de rundade kanterna, känns tyvärr väldigt mycket iPhone 6 över dem. Det är även en detalj som många vänner med den telefonen har klagat på. De säger att den blir lite halare på grund av det. Ser inte varför man som konkurrerande tillverkare väljer att härma en sådan detalj då.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Håller med till 100%. Den enda medföljande användbara applikationen är Samsungs tangentbord som faktiskt är det bästa mobiltangentbordet jag använt.

Den är bra mycket bättre än LGs kan jag rapportera

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Inget utbytbart minneskort - Inget köp!

Hur i helvete tänker de nu? Apple och google har fått jätemycket skit för att man inte kan byta minneskort, och så ska de göra likadant?? SKÄRPNING!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Exakt, just därför är argumentet om att man måste ha batterilucka helt meningslös och det är inte så mycket svårare att byta batteri på någon annan mobil heller, allt som behövs är en skruvmejsel.

Brukar inte garantin gå förlorad vid öppnande av en mobil på det sättet? Då är det ingen giltig lösning anser jag, även om det i praktiken inte är ett problem om garantitiden hunnit gå ut. Dessutom misstänker jag att det inte är särskilt enkelt att få tag på ett ersättningsbatteri, då de säkerligen inte säljs till slutkund?

Bruikar inte vissa tillverkare löda eller limma fast batterierna dessutom? Men det kanske bara gäller bärbara datorer.

Själv har jag bytt batteri på samtliga mina mobiler under åren, och möjligheten att göra detta väger tungt vid nyköp.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Brukar inte garantin gå förlorad vid öppnande av en mobil på det sättet? Då är det ingen giltig lösning anser jag, även om det i praktiken inte är ett problem om garantitiden hunnit gå ut. Dessutom misstänker jag att det inte är särskilt enkelt att få tag på ett ersättningsbatteri, då de säkerligen inte säljs till slutkund?

Bruikar inte vissa tillverkare löda eller limma fast batterierna dessutom? Men det kanske bara gäller bärbara datorer.

Själv har jag bytt batteri på samtliga mina mobiler under åren, och möjligheten att göra detta väger tungt vid nyköp.

Du får öppna bakstycket utan att garantin påverkas, ringde Apple och frågade när jag hade en iPhone 4S då jag ville byta ut backstycket till ett annat jag hittade, men struntade i det pga andra saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ej utbytbart batteri? Då kommer de förlora många kunder, batteriet har behövts bytas 1 gång/år i båda min S2 och S4.
Går bort!

Problemet är att de redan förlorat många lyder. De måste göra något annat. Sen kan man ju diskutera om det är rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du får öppna bakstycket utan att garantin påverkas, ringde Apple och frågade när jag hade en iPhone 4S då jag ville byta ut backstycket till ett annat jag hittade, men struntade i det pga andra saker.

Ok, bra att Apple tillåter det. Frågan är om det även gäller Samsung, men jag antar det.

Då återstår förstås att få tag på ett ersättningsbatteri, men huvudsaken är att det är möjligt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Är inte svårt att lossa 2 skruvar och skjuta upp bakstycket på iPhone 4 för att öppna den, så förstår inte alls vad du menar skulle vara svårt.

Antar att du tycker det här är lika "enkelt" isåfall.

https://www.ifixit.com/Guide/HTC+One+M8+Battery+Replacement/3...

Ingen större skillnad mot att bara lossa batteriet och sätta dit det nya.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Inget utbytbart minneskort - Inget köp!

Hur i helvete tänker de nu? Apple och google har fått jätemycket skit för att man inte kan byta minneskort, och så ska de göra likadant?? SKÄRPNING!

De flesta mobilerna idag saknar expanderbart minne. Tyvärr.

Skrivet av Rajat:

Är inte svårt att lossa 2 skruvar och skjuta upp bakstycket på iPhone 4 för att öppna den, så förstår inte alls vad du menar skulle vara svårt.

Bytte displayen på frugans iPhone 4... det är aningen bökigare.

Men iallafall så får man ju börja med att ta bort baksidan och batteriet... och det är inte något som vem som helst gör. Dessutom behövs en specialmejsel. Så nej det är lite fel o påstå att det är enkelt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Imponerande hur många människor det är som påstår sig blicka framåt men lever bakåt när det kommer till teknik.

Förklara gärna på vilket sätt det är bakåtsträvande att ha en löstagbar baksida med ett batteri som bara är att skaka ur, istället för att ha 2 skruvar som låser fast baksidan och med ett batteri som sitter fast på olika sätt (beroende på tillverkare och modell) där man dessutom behöver en special-skruvmejsel för att ens öppna baksidan till och börja med?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Ser ut som Samsung gör alla fel man kan göra med S6.

Batteri som inte enkelt går att byta.
Ingen plats för SD kort.
Utstickande lins.
För tunn.

Aldrig begripit varför det skulle vara bra att ha så tunn mobil som möjligt, ska inte vara nån tegelsten heller, men 8-9 kanske även 10mm är inga problem.

Väldigt nöjd med min LG G3, batteri enkelt att ta ur, tar minneskort, lagom tjock, ingen fånig fingeravtrycksläsare, vilket är rent löjligt att ha oavsett på vad.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Aldrig begripit varför det skulle vara bra att ha så tunn mobil som möjligt, ska inte vara nån tegelsten heller, men 8-9 kanske även 10mm är inga problem.

Precis. Det är enbart fånigt, och ökar risken för bryt- och skjuvskador. Med en tjockare telefon så ryms batteri med högre kapacitet också (även om vikten blir lite högre, men det är det utan minsta tvekan värt).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Imponerande hur många människor det är som påstår sig blicka framåt men lever bakåt när det kommer till teknik.

Ja man kan väl inte direkt påstå att ej utbytbara batterier är en "förbättring"?

Tyvärr så handlar förbättringar nästan alltid om försämringar på ett annat område.

Skrivet av Rajat:

Röst och rörelsestyrning fyller fortfarande ingen vettig funktion, varken nu eller i framtiden, så det kvittar hur mycket resurser de lägger på det då de kommer att vara förgäves.

Många med t.ex. rörelsehinder håller nog inte riktigt med om detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Bytte displayen på frugans iPhone 4... det är aningen bökigare.

Men iallafall så får man ju börja med att ta bort baksidan och batteriet... och det är inte något som vem som helst gör. Dessutom behövs en specialmejsel. Så nej det är lite fel o påstå att det är enkelt.

Så det är enklare på Samsung det med likt deras batterilucka menar du? Om inte så förstår jag inte varför du ens tog upp det eftersom det är batteribyte vi diskuterar.

Å andra sidan så är iPhone 4 gammal nu och de har ändrats en hel del, bl.a så är det enklare att byta både batteri och display på iPhone 5/5C/5S

http://www.mrgizmo.se/pages/iphone-5-reparationsguide.html

Skrivet av Verminator:

Ja man kan väl inte direkt påstå att ej utbytbara batterier är en "förbättring"?

Tyvärr så handlar förbättringar nästan alltid om försämringar på ett annat område.

Många med t.ex. rörelsehinder håller nog inte riktigt med om detta.

Ingen som har påstått att de inte är utbyttbara över huvud taget.
Rörelsehindrade har väl ändå ÄNNU mindre användning av rörelsestyrning.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

gillar du inte curved så tror jag att du aldrig sett in film på curved med rätt avstånd osv.

jag gillar det så mycket att jag köpt en curved monitor med

Kan säga som så att jag aldrig sett en hel film nej, utan mer än bara enstaka klipp i affärer osv. Men jag antar att det handlar om personliga preferenser, som med allt annat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Så det är enklare på Samsung det med likt deras batterilucka menar du? Om inte så förstår jag inte varför du ens tog upp det eftersom det är batteribyte vi diskuterar.

Å andra sidan så är iPhone 4 gammal nu och de har ändrats en hel del, bl.a så är det enklare att byta både batteri och display på iPhone 5/5C/5S

http://www.mrgizmo.se/pages/iphone-5-reparationsguide.html

Nej, jag skrev bara att det är lite bökigare att montera isär telefonen för att byta ut displayen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Ingen som har påstått att de inte är utbyttbara över huvud taget.

Vem som helst klarar inte av det.

Skrivet av Rajat:

Rörelsehindrade har väl ändå ÄNNU mindre användning av rörelsestyrning.

Du skrev faktiskt: Röst och rörelsestyrning