DirectX 12 i prestandatest mot AMD Mantle

Permalänk
Medlem

Unreal Engine 4 och Unity engine kommer använda DX12. Ska bli kul och prova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Intel kan inte vara helförtjusta i den här utvecklingen...

Förstår hur du tänker, men Intel har ändå inte bjudit på större hopp i CPU kraft på länge så dom verkar inte bry sej om prestandarejset längre. Däremot har dom jobbat mycket med energieffektivitet och iGPU prestanda.

Detta kan alltså faktiskt bli bra för Intel (och alla aktörer som kör integrerad grafik).
Med DX12 så kan intel avvara mer TDP till grafiken plus att mindre trafik behöver slussas fram och tebax mellan CPU och iGPU plus att man får mer minnesbandbredd över till grafik.
Dubbelt plus asså!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Det här är de mest imponerande med Mantle och DX12:
CPU Scaling

Det största som hänt spel-/dator-utvecklingen på 15år.

Permalänk
Medlem

intressanta diagram. visar ju mest vilken enorm bromskloss DX11 var egentligen då det nu iaf närmar sig Mantle.

eld i aktern.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Intressant att i ett Mantlespel så är DX11 prestandan rätt låg jämfört med konkurrensen. Kan det vara så att det inte optimerats något för D3D alls?

Därför var det extra intressant att se jämförelsen mellan Nvidia DX11 och DX12. När Nvidia släppte sina s.k "wonder drivers" förra året lyftes förbättringarna i StarSwarm fram. Nu ser vi hur begränsad prestandan i DX11 kan vara även när specifika prestandadrivrutiner släpps.

Jag gillar också att Anandtech inkluderade Kepler, trevligt att se att DX12 gör nytta även på det snart tre år gamla GTX 680

Permalänk
Medlem

Bara jag som tror mer på Mantle än så länge? DX12 ser ju väldigt bra ut, men hur många kommer verkligen uppgradera till Windows 10? Mantle finns ju redan, och det fungerar på alla moderna versioner av Windows.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

men hur många kommer verkligen uppgradera till Windows 10?

Jättemånga? Nästan alla som använder Windows på sikt?

Skrivet av Gibbe:

Mantle finns ju redan, och det fungerar på alla moderna versioner av Windows.

DX12 kanske har ett läskigt mycket bredare stöd än Mantle?

Permalänk
Medlem

Ganska meningslöst test med 4 cores när poängen med DX 12 är det använder sig av 6-8 kärnor

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Datavetare
Skrivet av bopp:

Fast vad innebär stöd? Att bara säga att "det stödjer" betyder inte mycket, om man inte förklarar mer exakt vad man menar. Att drivrutinerna inte kraschar? Att vissa saker emuleras i mjukvara? Att allt stöds fullt ut i hårdvara?

Det hittills utlovade stödet liknar mest tv-världens "HD Ready" för att skapa lugn i säljkanalerna innan "Full HD" kom, dvs AMDs GCN-kort och Nvidias DX11-kort har enbart utlovats vara "DirectX12 Ready"...

Förhoppningsvis kan en del av dimmorna hur djupt stödet sträcker sig lätta under GDC 2-6 mars, då har Microsoft lovat att berätta mer om DirectX 12.

I fallet DX12 så är ju den viktigaste finessen mer eller mindre direktåtkomst till GPU-HW-köerna, det kommer alla GPUer att stödja om de får en WDDM 2.0 drivare. Är denna direktåtkomst som radikalt minskar kostnaden per "draw-call".

Sedan finns det lite nya effekter/renderings-finesser som kommer i DX11.3/DX12, dessa kommer bara kunna användas på kretsar som har HW-stöd för detta vilket idag begränsar sig till Nvidia Maxwell.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

bopp, vid övergången från dx10 till 11 så hade man en viss kompatibilitet mellan de båda så att vissa funktioner inte gick att använda eller slå på, visse gick över till CPU mm. Men man slapp skriva en separat kod för dx10 samt 11, så som tidigare en separat för dx9 och en separat för 10. Nu är jag ingen programmerare samt kan för lite. Om jag förstått det hela rätt så ur en utvecklings synpunkt sparar det en massa pengar.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jättemånga? Nästan alla som använder Windows på sikt?

DX12 kanske har ett läskigt mycket bredare stöd än Mantle?

Jag är inte fullt så övertygad. W10 må vara gratis, men jag tror ändå folk kommer vara skeptiska och avvakta.

Det andra är ju ren spekulation. Mantle är begränsat till 1 av 2 (okej, 3 då...) grafikkortstillverkare. DX12 är begränsat till ett enda OS. Mantle är redan här och implementerat i ett flertal spel, DX12 är ännu under utveckling.
Jämför med DX10 och DX11, de tog oerhört lång tid på sig att bli etablerade.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Bara jag som tror mer på Mantle än så länge? DX12 ser ju väldigt bra ut, men hur många kommer verkligen uppgradera till Windows 10? Mantle finns ju redan, och det fungerar på alla moderna versioner av Windows.

Mantle har inte en chans varken idag eller på sikt.

Idag har mantle kanske ett faktiskt stöd på PC marknaden som motsvarar cirka 2% högt räknat ( ca 20% av alla PCs har kompatibla AMD kort och * ca 10% av alla spel titlar har stöd för Mantle ).

På sikt så kommer DX12 ha stöd och fungera på alla moderna versioner av windows, och med alla moderna sorters grafikkort = i princip 100% stöd.

Dock: Mantle är skitbra eftersom det tvingade Windows att göra ett bättre DX12, eller riskera att förlora sin dominans över PC grafikAPIn.

Permalänk

Ska bli riktigt intressant att se hur AMDs nya grafikkort presterar med DX12!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Om jag förstår det korrekt så ska DX12 kunna göra så att PC närmar sig konsolerna i effektivitet så att säga?

Permalänk
Skäggig legend

give it up for AMD!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ixos:

Dock: Mantle är skitbra eftersom det tvingade Windows att göra ett bättre DX12, eller riskera att förlora sin dominans över PC grafikAPIn.

Frågan är hur mycket Mantle påverkat DX12. Det absolut första man måste ändra inför en ny OS-release är eventuella ändringar i drivarmodell, vilket betyder att utvecklingen av WDDM 2.0 startade antagligen redan innan Windows 8 kom ut på marknaden. I tråden för artikeln om detta på AnandTech är det flera som hävdar att WDDM 2.0 arbetet inleddes senast början av 2012 och de som främst varit involverad i det arbetet är Microsoft (naturligtvis), AMD, Nvidia och Qualcomm (antagligen för mobilplattformen nu är så viktig för MS). Tidslinjen känns rätt rimlig med tanke på att AMD, Nvidia och Intel redan har WDDM 2.0 drivare som verkar vara i rätt sent skede (de måste ju vara klara ett tag innan Win10 release).

Är det som gör Mantle lite underligt, AMD har inte överflöd av resurser, framförallt inte på programvarusidan så varför plöja ner massa resurser i något som man måste inse är chanslöst mot Microsofts DX om det ger ungefär samma fördelar? Nu kan AMD naturligtvis ha startat jobbet med Mantle redan innan Microsoft startade jobbet med WDDM 2.0 och DX12, men varför då fortsätta att jobba på det när man redan visste om vad som kommer med DX12?

Nu verkar det i.o.f.s. som det inte läggs några större resurser på Mantle längre, det kom aldrig ur beta-status under 2014 som man initialt sa och det har aldrig heller blivit någon Linux release eller publik release för att möjliggöra för andra GPU-tillverkare att ens teoretiskt ha en chans att stödja APIet. Förhoppningsvis kommer Mantle-jobbet till mycket nytta i jobbet kring GLNext.

Enda rationella förklaring jag hittat kring varför resurser man stoppat in i Mantle skulle kunna betala sig är detta pressmeddelande där AMD bl.a. pekar på att det är rätt långt fram till DX12 titlarna når marknaden (MS gissar Q4 2015) och då det (enligt AMD, men fullt rimligt) är lättare att konvertera spel från Mantle till DX12 än från DX11 till DX12 så ser man fördelar i att det redan idag går att börja designa spelmotorer för Mantle.

Grejen är att de stora speltillverkarna redan har DX12 (under NDA) och det stöd för Mantle som finns i dag är inte det stöd MS pratar om för DX12 Q4 2015, för att göra motsvarade det som gjorts i BF4, Thief och andra titlar som har Mantle krävs ju inte speciellt lång tid för "DX12 stöd". Det MS talar om är när man kan förvänta sig de första spel/spelmotorerna som i mångt och mycket är designade kring ett lågnivå API som tillåter väldigt många "draw-calls".

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Totalt onödigt, fattar inte varför de inte satsat på bättre batteritid till mobiltelefoner istället.

IMHO: Batteritid på min mobil > spelprestanda på min dator

Får väl se hur lång tid det tar innan Samsung "lånat" detta till deras senaste galaxy-serie. Köpte en iPad för några år sedan och den samlar mest damm. När ska de stora företagen fatta att de inte kan köra över sina kunder gång på gång?

/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Totalt onödigt, fattar inte varför de inte satsat på bättre batteritid till mobiltelefoner istället.

IMHO: Batteritid på min mobil > spelprestanda på min dator

Får väl se hur lång tid det tar innan Samsung "lånat" detta till deras senaste galaxy-serie. Köpte en iPad för några år sedan och den samlar mest damm. När ska de stora företagen fatta att de inte kan köra över sina kunder gång på gång?

/s

Kan förstå din tanke, men att öka IPC är inte alltid det lättaste. Så varför inte skära ner på det som man kan samtidigt som man forskar?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Det här är lite intressant. När en sida som inte riktigt har teknikinriktning väljer att göra en nyhet på samma nyhet väljer de en aning annan vinkel.
http://www.gamereactor.se/nyheter/220744/DirectX+12+ger+400%2...

Citat:

DirectX 12 ger 400% prestandaökning med AMD
Det verkar som att DirectX 12 kommer erbjuda ett rejält lyft för användare av AMD:s grafikkort. Enligt tidiga tester av DirectX 12 (jämfört mot DirectX 11) av Anandtech, väntar en boost på 400% i prestandaökning med existerande grafikprocessorer från AMD och runt 150% med Nvidias motsvarigheter. Det verkar kort sagt vara lovande tider framför oss för PC-spelare.

Jag tror det finns en liten, liten risk att någon blir besviken till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Intel kan inte vara helförtjusta i den här utvecklingen...

Nja, kanske inte CPU mässigt, men de har ju stannat i utvecklingen redan så.
På laptop sidan är det något helt annat, där deras GPU kan jobba betydligt bättre och kanske en diskret GPU inte behövs lika ofta för enklare spel i framtiden.

Skrivet av Sveklockarn:

Jättemånga? Nästan alla som använder Windows på sikt?

DX12 kanske har ett läskigt mycket bredare stöd än Mantle?

Skrivet av Ixos:

Mantle har inte en chans varken idag eller på sikt.

Idag har mantle kanske ett faktiskt stöd på PC marknaden som motsvarar cirka 2% högt räknat ( ca 20% av alla PCs har kompatibla AMD kort och * ca 10% av alla spel titlar har stöd för Mantle ).

På sikt så kommer DX12 ha stöd och fungera på alla moderna versioner av windows, och med alla moderna sorters grafikkort = i princip 100% stöd.

Dock: Mantle är skitbra eftersom det tvingade Windows att göra ett bättre DX12, eller riskera att förlora sin dominans över PC grafikAPIn.

På sikt... mycket vagt ord.
På sikt skulle alla XP maskiner vara Windows 8.
På sikt skulle PCI porten tas bort (finns fortfarande på många moderkort)
På sikt skulle USB2 helt ersätta comport och PS/2 kontakten (båda finns på många moderkort, com bara som uttag)
På sikt skulle alla använda Linux och steammachines...
På sikt har ni nog rätt båda två, men ni får nog LÄTT räkna 3+ år iaf.

Inte alla kommer att uppgradera till Windows 10, och långt från alla har kompatibla kort för DX12, än mindre är drivare klara och optimerade.
Sen måste VARJE spelmotor ha detta... och många stora har redan mantle, vilket ger det en enorm fördel. Inga gamla/små spel kommer att stöda DX12 idag heller.
Om man titta på hur pass långsamt det går för spelutvecklare att ens komma från DX10 (som är stenålder nu), så lär det ta tid innan DX12 är fullt standard, både med kort, drivare och spel.

Mantles enda nackdel är Nvidia... och jag vete tusan om det är en nackdel. Det är mer deras förlust att de inte kan använda det redan. Mantle har haft 1 år på sig att får bort barnsjukdommar och optimeras, något DX12 kommer behöva börja med i till hösten...

På sikt är Mantle troligen döende, men det är ju helt upp till AMD om de väljer att göra det som lovades och göra det till en öppen standard. Om de gör de under detta året, så kommer Mantle att leva kvar länge och troligen bli det nya "OpenGL" som utvecklarna faktiskt vill använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Inte alla kommer att uppgradera till Windows 10, och långt från alla har kompatibla kort för DX12, än mindre är drivare klara och optimerade.

Det finns betydligt fler DX12 kompatibla kort idag än det finns Mantel kompatibla kort... Det borde väl säga något om vilka chanser Mantle har med tanke på att DX12 inte ens lanserats ännu?

"DirectX 12 will be essentially supported on all Fermi and later Nvidia GPUs, on AMD's GCN-based chips and on Intel's Haswell and later processors' graphics units"

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Anandtech inte testar på AMD-CPU:er. Då dessa är mycket svagare per kärna så kunde man fått en större inblick i hur bra DX12 faktiskt trådar. Hade varit mycket intressant med ett test där man jämför två, fyra, sex och åtta kärnor genom att stänga av moduler på en 8350. Hade också varit intressant att jämföra dessa med Intels processorer för att se hur AMD CPU:er står sig.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det finns fler DX12 kompatibla kort idag än det finns Mantel kompatibla kort... Det borde väl säga något om vilka chanser Mantle har med tanke på att DX12 inte ens lanserats ännu?

Jag skulle tro att de som "håller på" Mantle gör så av ideologiska grunder snarare än tekniska eller prestandamässiga.

Det finns alltid de som vill hålla på den som är underdogs, vilket för tillfället är AMD och lägga in lite gliringar mot Nividia och Microsoft t.ex.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Yoshman:

I fallet DX12 så är ju den viktigaste finessen mer eller mindre direktåtkomst till GPU-HW-köerna, det kommer alla GPUer att stödja om de får en WDDM 2.0 drivare. Är denna direktåtkomst som radikalt minskar kostnaden per "draw-call".

Sedan finns det lite nya effekter/renderings-finesser som kommer i DX11.3/DX12, dessa kommer bara kunna användas på kretsar som har HW-stöd för detta vilket idag begränsar sig till Nvidia Maxwell.

Jag har sett att Maxwell har stöd men inte att AMD saknar stöd, är detta inte ganska osäkert än så länge?
Sen är ju frågan också hur kostsamt det skulle bli att implementera via mjukvara, för de Nvidia och AMD versioner som eventuellt saknar HW-stöd, det kanske går lätt som en plätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ratatosk:

Jag har sett att Maxwell har stöd men inte att AMD saknar stöd, är detta inte ganska osäkert än så länge?
Sen är ju frågan också hur kostsamt det skulle bli att implementera via mjukvara, för de Nvidia och AMD versioner som eventuellt saknar HW-stöd, det kanske går lätt som en plätt.

Att implementera renderingsfinesser via CPU-delen kommer inte fungera, det är alldeles för långsamt. Däremot kommer avsaknaden av dessa finesser med stor sannolikhet vara helt irrelevant i praktiken inom överskådlig framtid, så har det ju historisk alltid varit när nya saker lagts in i DX som kräver HW-stöd i GPU-delen.

Skrivet av Aloysius:

Det här är lite intressant. När en sida som inte riktigt har teknikinriktning väljer att göra en nyhet på samma nyhet väljer de en aning annan vinkel.
http://www.gamereactor.se/nyheter/220744/DirectX+12+ger+400%2...

Jag tror det finns en liten, liten risk att någon blir besviken till slut.

Den vinklingen är ju rätt lätt att vända till det "andra" lagets fördel: DX11 är idag över 200% snabbare på Nvidia jämfört med AMD om man tittar på "Star Swarm".

Sanningen är nog att DX11 resultatet i "Star Swarm" inte är speciellt relevant då det APIet helt enkelt inte alls är lämpligt att använda i en design som använder sig av väldigt många "draw-calls". Rätt lätt att se i existerade DX11 spel att skillnaden inte alls är på den nivå som "Star Swarm" gör gällande.

Ska man dra någon växel på resultatet är det väl i så fall hur pass stort försprång GTX980 har över R9 290X, oavsett om den senare kör Mantle eller DX12. Skulle det visa sig vara lite mer allmängiltigt har AMD ett problem i att Nvidias kretsar verkar få ut mer av DX12 (framförallt Maxwell, kolla hur nära 750Ti ligger både R9 285 och GTX680 jämfört med den teoretiska beräkningskraften i dessa kort).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det finns betydligt fler DX12 kompatibla kort idag än det finns Mantel kompatibla kort... Det borde väl säga något om vilka chanser Mantle har med tanke på att DX12 inte ens lanserats ännu?

"DirectX 12 will be essentially supported on all Fermi and later Nvidia GPUs, on AMD's GCN-based chips and on Intel's Haswell and later processors' graphics units"

Självklart är det så.
Dock kommer AMD släppa en hel serie av dessa kort nu till våren, där Windows 10s lansering fortfarande spekuleras mellan sommar och höst.
Sen ska det noteras hur många av Nvidias kort som är rebrandade, och INTE stöder det, trots att de är i 600/700 serien.

Men åter igen, Mantle är OS oberoende, där du måste ha Windows 10 för DX12 + samtidigt ha ett spel som stöder det. %-mässigt ligger Mantle före idag, frågan är endast hur länge, för naturligtvis kommer DX12 ta över. Det folk verkar tro är dock att detta kommer ske på 2 dagar... vilket är löjligt.

Detta beror både på hur pass bra Windows 10 blir mot massan, samt hur lång tid det tar för utvecklare att göra DX12 kompatibel motor. Eftersom de redan lärt sig en del från mantle borde det förfoppningsvis inte ta så lång tid, men jag tror inte hyllorna komma vara fyllda med spel som är DX12 kompatibla till jul direkt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Yoshman:

Att implementera renderingsfinesser via CPU-delen kommer inte fungera, det är alldeles för långsamt. Däremot kommer avsaknaden av dessa finesser med stor sannolikhet vara helt irrelevant i praktiken inom överskådlig framtid, så har det ju historisk alltid varit när nya saker lagts in i DX som kräver HW-stöd i GPU-delen.

Den vinklingen är ju rätt lätt att vända till det "andra" lagets fördel: DX11 är idag över 200% snabbare på Nvidia jämfört med AMD om man tittar på "Star Swarm".

Sanningen är nog att DX11 resultatet i "Star Swarm" inte är speciellt relevant då det APIet helt enkelt inte alls är lämpligt att använda i en design som använder sig av väldigt många "draw-calls". Rätt lätt att se i existerade DX11 spel att skillnaden inte alls är på den nivå som "Star Swarm" gör gällande.

Ska man dra någon växel på resultatet är det väl i så fall hur pass stort försprång GTX980 har över R9 290X, oavsett om den senare kör Mantle eller DX12. Skulle det visa sig vara lite mer allmängiltigt har AMD ett problem i att Nvidias kretsar verkar få ut mer av DX12 (framförallt Maxwell, kolla hur nära 750Ti ligger både R9 285 och GTX680 jämfört med den teoretiska beräkningskraften i dessa kort).

Dold text

Tänkte mer på att programera shaders.
Vi får se vad som händer, det klarnar nog under våren.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag säger grattis till alla med amd HD 7 serien och uppåt. Amd kommer att ge oss DX12 men frågan är om Nvidia kommer att ge ägare av 9 serien DX12

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jag säger grattis till alla med amd HD 7 serien och uppåt. Amd kommer att ge oss DX12 men frågan är om Nvidia kommer att ge ägare av 9 serien DX12

Vad snackar du för goja? Nvidia ger stöd för DX12 i 400-serien och framåt.

Geforce 400-serien kom 2010, Radeon 7000-serien 2012.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jag säger grattis till alla med amd HD 7 serien och uppåt. Amd kommer att ge oss DX12 men frågan är om Nvidia kommer att ge ägare av 9 serien DX12

Nvidia kommer ge ut dx12 stöd från 400 serien och uppåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram