Samsungs smarta tv-apparater smyger in reklam i filmer

Permalänk
Melding Plague

Samsungs smarta tv-apparater smyger in reklam i filmer

Irriterade användare rapporterar om att Samsungs smarta tv-apparater uppvisar ett mystiskt beteende och smyger in reklam i filmer, oavsett vilken videoingång som används.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är ju sjukt.

Permalänk
Medlem

Usch!

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk

Fan va äckligt, verkar som man stannar hos sin icke-smarta TV ett tag framöver.

*puts on foliehatt*

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem

Men vad ända in i helvete!? Samsung har förlorat vettet...

"Smart" tv är iofs en kass idé hursomhelst, men det här är ju långt värre än jag kunnat tro.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Heh det är inte ens i klartext att den inställningen stänger av annonser, :).

Permalänk
Medlem

Verkar inte bli någon "Smart"-TV för min del vid nästa byte.

Permalänk
Medlem

Samsung, we are the assholes of the future.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

vad i helvete, vad håller de på med?

Permalänk

Lågt

Permalänk

Wtf. Haha smyger in reklam

Permalänk

Nog för att det går att stänga av, men det ska inte finnas där från början! Mer reklam är det sista en tvtittare behöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

för i helvede

Permalänk
Medlem

Dags att de uppdaterar egenskaper på Prisjakt då med "Reklamfinaniserad TV" så man kan filtrera bort de modeller

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Länge leve dum-TV!

*Går och kramar sin Toshiba från 2011.*

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Tja, om man vill bli av med kunder så.... när ska företagen lära sig att hamra in reklam inte funkar. Folket kommer bara svara med motmedel (adblocker, andra fabrikat, torrents etc.)
Idioter!

Permalänk
Expertgissare

Bra att sådant här upptäcks. Aldrig att man köper sig en smart tv nu.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Varför har tvapparater mikrofoner? All onödigt skit som alla grejer ska fyllas med idag.... Helt otroligt. Ja, jag är en bakåtsträvare. Det var bättre förr, utan en massa företag som ska gräva sig in i ens privatliv. Sjuk jävla värld vi lever i.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Samsung i ett nötskal.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Det låter för sjukt för att vara sant... kan man lita på de där "rapporterna"?

Permalänk
Medlem

helvete så irriterande, hade lämnat tillbaka skiten direkt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Men vad ända in i helvete!? Samsung har förlorat vettet...

"Smart" tv är iofs en kass idé hursomhelst, men det här är ju långt värre än jag kunnat tro.

Att kunna titta på video och bilder via USB minne, att kunna surfa på nätet, se på Youtube och dyl via teven utan att vara tvungen att skaffa en HTPC är inte så dumt.
Däremot kan man lösa de behoven med en billig Raspberry Pi eller dyl. Så man behöver inte lägga så mycket pengar på det.
Tidigare har smart tv varit något som i bästa fall är något man har nytta/glädje av och i sämsta fall något som finns men som inte används.
Men ska de lägga in den här typen av funktioner har jag hellre en dum tv (alternativt en smart tv från ett annat märke som inte gör sånt).

Permalänk
Medlem

Villa ha en 46-50 tums monitor med 3D stöd nästa gång jag byter använder inga tv funktioner kör allt med en dator/bluray-spelare.
Då slipper man alla smart funktioner och kan bestämma allt med datorn.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Annars är det ju alltid bra med en TV som helt enkelt bara är en bildpanel, så att det sedan är upp till mig att ansluta digitalbox, dator, chromecast eller vad jag nu vill se ifrån.

Permalänk
Avstängd

Snart får man tycka in adblock plus i tv. xD

Tycker det är fel det dom håller på med att lägga till reklam i tv:n det är för mycket reklam redan i tv:n och nu ska det blir ännu mer reklam i tv:n.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Mycket skräp som ska in i dagens TV-apparater, kan man inte få köpa en bra TV som bara har på/av, inställningar för bild och val av källa. Behöver inte ens ha någon TV-tuner så alltså som en stor datorskärm..

Permalänk
Medlem

Inte ok på någon nivå...

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Snusfri

En av anledningarna till att jag inte skaffat en s.k "smart-tv".
Hoppas att någon vettig tillverkare skippar detta tåget och släpper en helt ren tv, dvs en bildskärm med några ingångar utan en massa konstiga "finesser" som ingen egentligen vill ha utan som bara gör dem dyrare, segare och allmänt dåliga.

För Netflix, Youtube osv finns det Chromecast, diverse androidstickor för någon hundring, RPI som mediaspelare osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av deltascu:

Det låter för sjukt för att vara sant... kan man lita på de där "rapporterna"?

Jag är tyvärr inte lika förvånad. Var något år sedan som en användare kom på att LGs smartTV snokar runt i hela ens nätverk och rapporterar om ens innehåll ut på nätet helt okrypterat.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17924-lgs-smarta-tv-apparate...

Så tyvärr är det inte heller en engångsföreteelse att smartTVs håller koll på oss och sprider vår info utan vår vetskap.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled