Permalänk
Medlem

Cheater eller legit spelare?

Tja
Min kompis har alltid varit duktig på cs men när han la upp det här klippet så fick det mig att undra.
Ser det inte ut som att han cheatar?

Permalänk
Avstängd

Fragbite kanske skulle va ett bättre forum för sån här spekulation

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Inaktiv

Aimbot

Permalänk
Medlem

Wallhacks eller världens bästa preaim.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Tja
Min kompis har alltid varit duktig på cs men när han la upp det här klippet så fick det mig att undra.
Ser det inte ut som att han cheatar? https://www.youtube.com/watch?v=PNIzEy343X0

Om man laddar upp något där man ska bedömma en cheater så måste man kunna höra fotsteg och så vidare för att kunna göra en bra bedömning.
Om det spelar massa musik så är det svårt att säga om han hör killen med bomben.
Jag är 90% säker att han inte fuskar, men som sagt svårt att säga då man inte har in-game ljud.¨

edit: Vad handlar det om för ranks?

Permalänk
Medlem

Ser ut som wallhack, men lite svårt att bedöma med tanke på att det är musik i bakgrunden.

Edit:
Bästa sättet att se ifall han är fuskare eller ej är att gå på lan eller lana tillsammans med killen. Suger han på lan så har du svaret på din fråga.

Permalänk
Avstängd

I Bästa fall har han ingen smoke. I värsta fall WH och en fin liten aimkey. Hans "ryck" inför varje skott brukar vara bevis för en aimkey. Den där 3:e "killen" genom smoke är ju underbar. Inte ens sett killen men lägger ändå en kula genom smoken.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Jag som provat sådant kan säga med säkerhet att han använder aimbot. Det ser du på hans ryck vid första fragen. Det är omöjligt att justera sitt aim rakt mot huvudet, så pass fort, att ens öga knappt hinner se det.
Wallhack.. mehh går inte att säga då det går att höra var folk springer. Enda sättet att veta om folk har wh är om de följer personen (med siktet) längsmed väggen. Det finns självklart sådana fall som detta då det känns lite obvious men det är heller inte säkert, man kan ha tur med vart man tittar.
Men som sagt Aimbot är jag säker på att han använder i det klippet. Han kan dock vara sådan som använder aimkey ibland och inte hela tiden, försöker sikta själv först, ja du förstår hur man kan undvika att vara tydlig med användandet.

Edit: Orkar inte med något krig kring att jag är ett svin eller liknande så lugna o fina, låt vara.
Edit2: Det vart ett "trevligt" inlägg som moderatorn screamin-daemon behövde ta bort, så om ni kan vara så vänliga att skicka PM till mig, istället, för att yttra er i tråden, alternativt, hitta en annan plats än Sweclockers, så tror jag folk blir väldigt glada över att slippa läsa sådant. Vill ni få något svar på att jag läst det går det bra att skriva det som önskan, då svarar jag troligen något i stil med "okej", om ni önskar ett/en specifikt/specifik ord/mening som svar så går detta också bra. Ni får tyvärr inte in mig i diskussionen igen då den inte leder någonvart, men om det känns bättre utav att skriva något "trevligt" så får ni som sagt gärna göra detta via annat medel än Sweclockers forum.

Permalänk
Medlem

Solklar fuskare, han siktar inte ens på personerna han dödar och twitchar innan varje kill.
Kill #2 är nog min favorit, han siktar en tredjedels skärm iväg från personen han skjuter på och får ändå HS.

Svårt och säga något om WH på grund av musiken, men nån slags aimassist har han definitivt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Solklar fuskare, han siktar inte ens på personerna han dödar och twitchar innan varje kill.
Kill #2 är nog min favorit, han siktar en tredjedels skärm iväg från personen han skjuter på och får ändå HS.

Svårt och säga något om WH på grund av musiken, men nån slags aimassist har han definitivt.

Att hans aim inte riktigt är där han skjuter kan ha och göra med att demos i CS:GO endast är 16 tick och därför är det väldigt lätt att saker blir ur synk eller släpar efter. Om denna film är inspelad direkt när han körde så ser det ju helt klart lite mystiskt ut.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Att hans aim inte riktigt är där han skjuter kan ha och göra med att demos i CS:GO endast är 16 tick och därför är det väldigt lätt att saker blir ur synk eller släpar efter. Om denna film är inspelad direkt när han körde så ser det ju helt klart lite mystiskt ut.

Jo det är jag medveten om, men skillnaden här är betydligt större än vad den brukar vara i rekordings.
Titta på Kill #2 - siktet är aldrig i närheten av spelaren han dödar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Jo det är jag medveten om, men skillnaden här är betydligt större än vad den brukar vara i rekordings.
Titta på Kill #2 - siktet är aldrig i närheten av spelaren han dödar.

Kan dock även vara en effekt av att deageln är aningen slumpmässig. Kan varit ren flax.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jo det är jag medveten om, men skillnaden här är betydligt större än vad den brukar vara i rekordings.
Titta på Kill #2 - siktet är aldrig i närheten av spelaren han dödar.

Spelar till och från på servrar från Australien vilket har nackdelen att ha hög ping, på demos ser det ut som att jag siktar flertalet meter åt sidan när jag i själva verket skjuter mot spelaren (som på min klient är i siktet). Dragshots ser riktigt skumma ut.

Med andra ord, kan spelaren möjligtvis ha hög ping?

Skrivet av lucifer579:

Kan dock även vara en effekt av att deageln är aningen slumpmässig. Kan varit ren flax.

Det kan mycket väl vara så, dock är ju första och andra skottet oerhört precisa, resten är inte i närheten av så effektiva om de spammas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AlbertMwugabi:

Att hans aim inte riktigt är där han skjuter kan ha och göra med att demos i CS:GO endast är 16 tick och därför är det väldigt lätt att saker blir ur synk eller släpar efter. Om denna film är inspelad direkt när han körde så ser det ju helt klart lite mystiskt ut.

Spelar dock ingen roll när det endast är ryck, precis, vid de tidpunkterna. Högst osannolikt att det skulle vara exakt när tick sviker. Sedan så är ju prospelarna sämre än han var så det är väl ännu en orsak att anta att tick inte är orsaken.. Tittar inte mycket men de matcher jag sett så har ingen vart i närheten utav den här liraren.

Permalänk
Medlem

ser onekligen misstänksamt ut, han har hyfsat crosshair placement och så men varenda gång han skuter måt nån drar han siktet mot dem -> stannar + skjuter sen precis när skotten går av finjusteras siktet mot killens huvud, var till viss grad detta på alla 5 kills.

för att förtydliga, om en annan skulle flickshotta gör man det i en rörelse och sen pang eller hur? varför rör sig hans sikte i 2 rörelser på varenda flickshot?

siktet justeras smått inom ett litet område enligt mig, visst kan vara 16tick men vafan dubbelflick på alla killsen

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av simmefinne:

Om man laddar upp något där man ska bedömma en cheater så måste man kunna höra fotsteg och så vidare för att kunna göra en bra bedömning.
Om det spelar massa musik så är det svårt att säga om han hör killen med bomben.
Jag är 90% säker att han inte fuskar, men som sagt svårt att säga då man inte har in-game ljud.¨

edit: Vad handlar det om för ranks?

Nu har jag inte spelat cs sen 1.5 men håller med här, har man inte ljud är det svårt att säga på en såndan här kort video. Vem, vet kanske dog han 5000 gånger innan han fick den där killen.

00:13 är väldigt fint... men men svårt att säga. Hellre fria än fälla. Känns ju som överlag på internet att 0,% av alla som blir fuskanklagade som fuskar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

En laggig gotv recording, och nej han fuskar inte. Kul att se alla silvers här sitta och påstå att de är fusk när de är så långt ifrån de som möjligt

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Han kan ha hört ett step och då vet man exakt, en reload eller höra bombplanten, även deadcam kan ha få callouts efter en spelares död. Deagle är rätt random och kan då få ett hs utan att sikta på snubben...

Ping, fps, 16tick etc etc.

Jag spottade alla T s allafall så han visste ju ungefär vart alla va, han hade ju teammates på site också som kunde ge callouts. Som sista snubben på stairs ser man ju huvudet på plus att han blev skjuten på.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Går inte att säga någonting utifrån det underlag som presenteras. Laggig demo utan ljud, räcker som sagt med ett step eller en reload för att veta exakt var någon är och kunna skjuta HS. Kollar man på tillräckligt många matcher kommer dessutom saker hända som ser extremt fuskiga ut men är rena tillfälligheter.

Permalänk
Medlem

Ser legit ut. Min brorsa är lika snabb.

Han skjuter innan skärmen visar ny frame.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Det är ju lite ryck men också svårt att avgöra om han vet var T är någonstans eftersom vi inte ser minimap eller kan höra fotsteg och det är svårt att avgöra om någon fuskar genom att titta bara lite kort.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

En laggig gotv recording, och nej han fuskar inte. Kul att se alla silvers här sitta och påstå att de är fusk när de är så långt ifrån de som möjligt

Rolig du var var är du som högst DMG kanske? Sen tror du att du är mycket bättre än andra och anser att man är max silver? Haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att grabben inte fuskar, svårt att säga genom ett youtube klipp dock.

Har du ett ID på demon så man kan kika?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

En laggig gotv recording, och nej han fuskar inte. Kul att se alla silvers här sitta och påstå att de är fusk när de är så långt ifrån de som möjligt

om du nu tycker det är kul att klanka ner på oss andra och kalla att vi är silvers, hur kan du själv då döma detta utan ett 16 tick demo?

är det så jävla lätt att veta om en person kör någon slags silent aim / aim improvement fortfarande?

sen vill jag gärna då se andra legit clips där folk gör flickshotten i 2 separata rörelser som alla killa görs i TS video, aldrig sett det förut

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Jag skiter i att folk fuskar... Man vet ju ändå att man själv inte fuskar och att då ständigt ligga som trea-femma på servrar känns ju ganska gött.

Ännu godare när man lyckas äga den man vet fuskar

Det allra bästa om någon jobbig jävel kommer in på servern är om alla bara tömmer servern, Så gjorde vi förr på BF2 och det funkade faktiskt. vi sa gå ur och kom tillbaka om fem

men det krävs då mer att man är lite samspelta. Tycker allt det där är som bortblåst nuförtiden.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Modellören:

Jag skiter i att folk fuskar... Man vet ju ändå att man själv inte fuskar och att då ständigt ligga som trea-femma på servrar känns ju ganska gött.

Ännu godare när man lyckas äga den man vet fuskar

Det allra bästa om någon jobbig jävel kommer in på servern är om alla bara tömmer servern, Så gjorde vi förr på BF2 och det funkade faktiskt. vi sa gå ur och kom tillbaka om fem

men det krävs då mer att man är lite samspelta. Tycker allt det där är som bortblåst nuförtiden.

Dom som är tillräckligt bra tänker ofta som dig men alla är ju inte så överdrivet bra. Själv är jag värdelös nu när jag inte spelat på några år så jag förstår ju varför folk blir arga, men som du skriver så är de rätt simpelt att byta server också. Folk blir dock arga på att de ska behöva ge plats för en fuskare snarare än att de inte klurat ut hur man undviker dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Dom som är tillräckligt bra tänker ofta som dig men alla är ju inte så överdrivet bra. Själv är jag värdelös nu när jag inte spelat på några år så jag förstår ju varför folk blir arga, men som du skriver så är de rätt simpelt att byta server också. Folk blir dock arga på att de ska behöva ge plats för en fuskare snarare än att de inte klurat ut hur man undviker dem.

Däremot så fungerar ju inte det du beskriver i CS. Så fort du lämnar en competetive match så får du ban på ett antal minuter, som sedan bara ökar. Exempelvis 30min till en början för att sedan öka till en dag/dagar. Så om man skulle göra det varje gång någon fuskade så hade man inte ens kunnat spela spelet.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tesked:

Däremot så fungerar ju inte det du beskriver i CS. Så fort du lämnar en competetive match så får du ban på ett antal minuter, som sedan bara ökar. Exempelvis 30min till en början för att sedan öka till en dag/dagar. Så om man skulle göra det varje gång någon fuskade så hade man inte ens kunnat spela spelet.

Ahh.. Ja då blir det helt klart jobbigt. Jag spelar inte CS:go pga att jag inte står ut med att tickrate är en faktor så det visste jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Däremot så fungerar ju inte det du beskriver i CS. Så fort du lämnar en competetive match så får du ban på ett antal minuter, som sedan bara ökar. Exempelvis 30min till en början för att sedan öka till en dag/dagar. Så om man skulle göra det varje gång någon fuskade så hade man inte ens kunnat spela spelet.

Nu möter man ju dock inte så många fuskare så nog skulle man kunna göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nu möter man ju dock inte så många fuskare så nog skulle man kunna göra det.

Jasså? Tycker CS dras av oerhört mycket fuskare.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!