Permalänk

Geforce experience

Hej!

Geforce experience ändrar hela tiden mina spels upplösningar och grafikinställningar. - Finns det någon sätt att få bort detta? Vill ställa in spelen själv manuellt inte att Geforce ska välja "optimala" inställningar.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Hej!

Geforce experience ändrar hela tiden mina spels upplösningar och grafikinställningar. - Finns det någon sätt att få bort detta? Vill ställa in spelen själv manuellt inte att Geforce ska välja "optimala" inställningar.

/M

Du väljer ju själv om spelen ska optimeras eller inte

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Skrivet av imjohannes5670:

Du väljer ju själv om spelen ska optimeras eller inte

Hur väljer jag det? Jag trodde jag hade lyckats men det fortsätter att ställa om sig?

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Hur väljer jag det? Jag trodde jag hade lyckats men det fortsätter att ställa om sig?

/M

I GeForce Experience väljer du "optimera" eller "optimera alla".. Du måste tryckt på någon av dom för att GeForce ska optimera dom

Kan kolla hur man ev. får bort optimeringen imorgon om jag kommer ihåg, så återkommer jag med svar!
Varför vill man inte ha spelet optimerat förresten?

EDIT: Förresten borde du testa dethär:

Öppna Nvidias Kontrollpanel
Tryck på fliken "hantera 3D inställningar"
tryck fliken "Program Inställningar"
Välj ditt spel i rullisten
Se till att alla inställningar är på "Programkontrollerad"
och sist då använd.

Det här kan mycket möjligt vara anledningen att inställningarna ändras tillbaka.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Anledningen till att inte alltid vill ha spelet "optimerat" är att Geforce Experience på sista siden gör en väldig "optimistiska" inställningar. Sätter på DSR, sätter allt på max typ. Ett bra exempel är Dragon Age Inquisition. Fick för lågt fps med de "optimala" inställningarna så jag fick ändra manuellt till lite lägre inställningar, bla. ändra tillbaka till 1080p.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

Du kan ju välja att ha spelet optimerat eller inte i GeForce Experience. I spellistan ser du ett "Minustecken" på de spelen som inte är optimerade och ett "Plustecken" för de spel som är optimerade. Annars avinstallerar du Experience helt och hållet och ställer in grafikinställningarna i spelet istället.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av synapz:

Anledningen till att inte alltid vill ha spelet "optimerat" är att Geforce Experience på sista siden gör en väldig "optimistiska" inställningar. Sätter på DSR, sätter allt på max typ. Ett bra exempel är Dragon Age Inquisition. Fick för lågt fps med de "optimala" inställningarna så jag fick ändra manuellt till lite lägre inställningar, bla. ändra tillbaka till 1080p.

Okej! För mig har det funkat kanon

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur