Köpråd - Golvhögtalare <6000kr~

Permalänk

Helt fantastisk vad många förslag som fortsätter trilla in!

Skrivet av mudde:

Instämmer med de många andra som tycker du bör satsa på klipsch. Med det priset är de oslagbara för den som söker bra ljud som också kan spelas högt i din prisklass.

Ta detta tips från en som gick den vägen för många år sen: Många stora element till lågt pris är inte rätt väg att gå för bra ljud!
Hade själv ett par med dubbla 10"-basar som första golvhögtalare. Allt, inklusive basen, blev på alla sätt betydligt bättre när de några år senare ersattes av andra högtalare med mindre element.

Cerwin Vegas alla nyare modeller låter ganska illa med rejäl puckel i högbasen och helt tyst därunder. Dynavoice dynamite är ok som partyhögtalare, men inte i klass med klipscharna när det gäller välljud och, med din förstärkare, troligtvis inte heller bättre som partyhögtalare.
Marantzen i sig är en riktigt bra receiver, men storleken på NR-serien innebar att de var tvugna att kapa något, vilket innebar mindre uteffekt (och färre in/utgångar). För de flesta spelar det mindre roll då effekten räcker mer än väl för vardaglig användning, men för att spela riktigt högt med den krävs rätt högtalare.

Specifikationerna på högtalare säger ofta inte mycket och mycket mäts på olika sätt, men känsligheten och impedans ger en hint av om de bör vara lättdrivna. 6-8 ohm impedans är lättast att driva för de flesta lite enklare förstärkare och hög känslighet ger mer ljud per watt. Klipschen är med normal impedans och riktigt hög känslighet en bra högtalare för förstärkaren.

Skrivet av dwain:

Med de krav du har så köper du Klipschen som är en avsevärt bättre högtalare än både dynavoice och cerwin vega! Dynavoicen har jag ägt likaså motsvarigheten med proson som märke. Njae de är okej för pengarna, men klipschen är en klart trevligare högtalare som dessutom är mycket mer lättdriven

De andra burkarna som listas dvs Monitor Audio och boston osv är inga högtalare för den som gillar tryck och spela högt. Då får du dela dem vid 100hz och köra rejäla basmoduler!

Tack som fan för eran insight! I dagsläget lutar det åt Klipsch-högtalarna. Var i kontakt med ljudfokus och de rekommenderade ett 2.1 system med stativhögtalare från dynamite-serien samt en aktiv sub från dynavoice, dock landar det paketet på strax över 7000kr. Jag har alltid möjlighet att byta ut receivern om den är alldeles för klen i framtiden, men det är ingen utgift jag är beredd att betala just nu.

Vad kommer jag behöva köpa till högtalarna? Kablar? Något mer? Vad är det för skillnad på kablar för 20kr/metern och 200kr/metern?

Högtalarna som jag fick rekommenderade;
- http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-dynamite-s-61-black...
- http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-thunder-t-12-black-...

Hade tänkt beställa imorgon eftermiddag!

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwlz:

Vad kommer jag behöva köpa till högtalarna? Kablar? Något mer? Vad är det för skillnad på kablar för 20kr/metern och 200kr/metern?

Utseende och marknadsföring. En del högtalarkablar kommer i en given längd med kontakter i resp ände.
Själva kabeln som sådan är dock inget att hänga upp sig på sett till ljudkvaliteten, så länge det är rimliga längder och det inte är en allt för klen kabel.
Ska man spela väldigt högt och/eller ha långa kablar kan man kanske safe:a med 4kvmm, men annars räcker eg 1.5kvmm ganska långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwlz:

Helt fantastisk vad många förslag som fortsätter trilla in!

Tack som fan för eran insight! I dagsläget lutar det åt Klipsch-högtalarna. Var i kontakt med ljudfokus och de rekommenderade ett 2.1 system med stativhögtalare från dynamite-serien samt en aktiv sub från dynavoice, dock landar det paketet på strax över 7000kr. Jag har alltid möjlighet att byta ut receivern om den är alldeles för klen i framtiden, men det är ingen utgift jag är beredd att betala just nu.

Vad kommer jag behöva köpa till högtalarna? Kablar? Något mer? Vad är det för skillnad på kablar för 20kr/metern och 200kr/metern?

Högtalarna som jag fick rekommenderade;
- http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-dynamite-s-61-black...
- http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-thunder-t-12-black-...

Hade tänkt beställa imorgon eftermiddag!

Receivern tycker jag inte du ska byta på ett bra tag. Det låter bra, har allt det viktigaste och erbjuder expansionsmöjligheter. Vill du vid ett senare skede parta till det riktigt rejält och bli hatad av grannarna skaffar du bara ett kraftigt slutsteg och kopplar till pre-out.

Skulle inte satsa på 2.1 om primära syftet är musik. Det är inte jättelätt att få till delningen till subben och det är sällan musik har någon lågbas som inte kan spelas upp av bra golvare. Bra golvare är en utmärkt start till välljud!
Lite osäker på den subbens kvalitet också, men det finns en hel del annat i prisklassen om 2.1 är aktuellt.
Jag har själv dynavoice-golvhögtalare (df-6) som frontar som jag varit nöjd med så jag har inget emot märket, men om dom där klipscharna hade funnits till det priset för några år sen hade jag nästan garanterat suttit på såna istället. RF-82 är riktigt bra högtalare som säljs riktigt billigt enbart för att de marginellt bättre uppföljarna släppts.

Angående högtalarkabel så räcker 1,5mm^2 eller 2,5mm^2 bra. 4mm^2-kabel är ofta lite jobbigare att dra snyggt och ger ingen ljudskillnad på rimliga längder som man kan tänkas behöva i vardagsrum.
Dumbo har helt rätt i att skillnaderna mellan dyra och billiga kablar inte hörs utan är mest utseende och marknadsföring. De allra billigaste kan ibland vara lite svåra att skala utan att kardelerna går av, men det går om man är lite försiktig.

Det du behöver är alltså kabel mellan varje högtalare och förstärkaren (högtalarkabel) samt kabel mellan ljudkällan (t.ex. datorn) och förstärkaren (beror på vad du kopplar in, men t.ex. HDMI).

Permalänk
Skrivet av mudde:

Receivern tycker jag inte du ska byta på ett bra tag. Det låter bra, har allt det viktigaste och erbjuder expansionsmöjligheter. Vill du vid ett senare skede parta till det riktigt rejält och bli hatad av grannarna skaffar du bara ett kraftigt slutsteg och kopplar till pre-out.

Skulle inte satsa på 2.1 om primära syftet är musik. Det är inte jättelätt att få till delningen till subben och det är sällan musik har någon lågbas som inte kan spelas upp av bra golvare. Bra golvare är en utmärkt start till välljud!
Lite osäker på den subbens kvalitet också, men det finns en hel del annat i prisklassen om 2.1 är aktuellt.
Jag har själv dynavoice-golvhögtalare (df-6) som frontar som jag varit nöjd med så jag har inget emot märket, men om dom där klipscharna hade funnits till det priset för några år sen hade jag nästan garanterat suttit på såna istället. RF-82 är riktigt bra högtalare som säljs riktigt billigt enbart för att de marginellt bättre uppföljarna släppts.

Angående högtalarkabel så räcker 1,5mm^2 eller 2,5mm^2 bra. 4mm^2-kabel är ofta lite jobbigare att dra snyggt och ger ingen ljudskillnad på rimliga längder som man kan tänkas behöva i vardagsrum.
Dumbo har helt rätt i att skillnaderna mellan dyra och billiga kablar inte hörs utan är mest utseende och marknadsföring. De allra billigaste kan ibland vara lite svåra att skala utan att kardelerna går av, men det går om man är lite försiktig.

Det du behöver är alltså kabel mellan varje högtalare och förstärkaren (högtalarkabel) samt kabel mellan ljudkällan (t.ex. datorn) och förstärkaren (beror på vad du kopplar in, men t.ex. HDMI).

Tack så himla mycket! Jag var lite anti mot rekommendationen jag fick från Ljudfokus då det inte riktigt var vad jag var ute efter. Satt och tittade på slutsteg tidigare idag, och läste lite, och man blir bra sugen men det får bli ett projekt för framtiden!

Beställde Klipsch-högtalarna samt 2.5mm^2 kabel för ca 10 minuter sedan, och förhoppningsvis dyker de upp lagom till helgen!

Återkommer troligen i helgen med resultat och åsikter! Återigen, tack så jävla mycket för all hjälp!

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Medlem

Kul! Du kommer bli riktigt nöjd Som sagts häng på ett lite kraftigare slutsteg och du kan spela högre än de flesta anser nödvändigt med de burkarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwlz:

Tack så himla mycket! Jag var lite anti mot rekommendationen jag fick från Ljudfokus då det inte riktigt var vad jag var ute efter. Satt och tittade på slutsteg tidigare idag, och läste lite, och man blir bra sugen men det får bli ett projekt för framtiden!

Beställde Klipsch-högtalarna samt 2.5mm^2 kabel för ca 10 minuter sedan, och förhoppningsvis dyker de upp lagom till helgen!

Återkommer troligen i helgen med resultat och åsikter! Återigen, tack så jävla mycket för all hjälp!

Grattis till ditt nya inköp!

Du kommer bli toppennöjd!
Kom ihåg att låta högtalarna spela in lite när du fått dom innan du bedömer ljudet. Högtalare (speciellt baselementen) behöver några timmar på sig för att mjukna upp.

Permalänk
Medlem

Bra att du körde på Klipsch! Blev lite svettig när jag läste att du mer eller mindre valt bort dem, och valt ut betydligt sämre högtalare istället. Tänk på att högtalare ska spelas in, länge, ibland uppåt 100h innan de låter som de ska. Har du inga grannar, sätt på musik när du är hemifrån så går det snabbare.

Högtalarkabel är som sagt i 99% av fallen mumbo-jumbo. De flesta som köper dyra kablar vill inte ens ställa upp i ett blindtest för att se om de kan höra skillnad. Vanlig "elkabel" funkar utmärkt!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag lånar den här tråden istället för att göra en ny.

Någon som har erfarenhet av Elac? kan nämligen köpa Elac FS-127 och 3000kr och det känns som en hyfsad deal, men jag är inte hundra. Någon som har någon input?
Lyssnar på rock så vill gärna inte att diskanten ska vara för skrikig.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Tänkte att jag lånar den här tråden istället för att göra en ny.

Någon som har erfarenhet av Elac? kan nämligen köpa Elac FS-127 och 3000kr och det känns som en hyfsad deal, men jag är inte hundra. Någon som har någon input?
Lyssnar på rock så vill gärna inte att diskanten ska vara för skrikig.

Priset är bra om skicket på dom är bra!
De verkar ha kostat runt 8000:- i Sverige då de släpptes, men misstänker att de likt många andra tyska högtalare var klart billigare därifrån.
De verkar ha släppts ca 2007 så antar att högtalarna är 6-8 år gamla. Det är inte mycket jämfört med välskötta högtalares livslängd (20+ år), men i vissa hem slits saker fort...
Ljudet kan nog andra svara på bättre. Var länge sen jag provlyssnade på något från Elac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Tänkte att jag lånar den här tråden istället för att göra en ny.

Någon som har erfarenhet av Elac? kan nämligen köpa Elac FS-127 och 3000kr och det känns som en hyfsad deal, men jag är inte hundra. Någon som har någon input?
Lyssnar på rock så vill gärna inte att diskanten ska vara för skrikig.

Jag skulle nog inte titta på ett par Elac utan JET diskanten, vilket jag tycker är hela poängen med ELAC och anledningen till att jag själv köpte Elac. Skule försöka hitta några Elac FS 187 istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Föredetting
Skrivet av sebbeharry:

Tänkte att jag lånar den här tråden istället för att göra en ny.

Någon som har erfarenhet av Elac? kan nämligen köpa Elac FS-127 och 3000kr och det känns som en hyfsad deal, men jag är inte hundra. Någon som har någon input?
Lyssnar på rock så vill gärna inte att diskanten ska vara för skrikig.

Valde mellan ett par FS 127 och FS 58, blev de senare. Tog 58:orna för att jag hade plats, och ville ha lite djupare bas. Skulle dock inte banga på ett par 127:or heller, för 3000:- är de ett mindre kap.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Elac är högtalare med lite mera drag i ; D.V.S passar utmärkt till din musikstil.
Har haft de flesta Elac talarna som finns på marknaden och tycker att de är en av de roligare högtalare som finns, Bra drag utan att tappa musikalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Valde mellan ett par FS 127 och FS 58, blev de senare. Tog 58:orna för att jag hade plats, och ville ha lite djupare bas. Skulle dock inte banga på ett par 127:or heller, för 3000:- är de ett mindre kap.

Det är just det, jag har inte så mycket plats. Bor i en studentlya på mindre än 30kvm. Tyckte dessa kändes relativt små, därför jag kunde tänka att de var ett alternativ.

Någon som vet skillnaden på elac fs 127 och dali zensor 5? De känns liknande i storleken och element. Kanske något flummig fråga men Zensor har jag lyssnat på, så om någon vet skillnader skulle jag kunna gissa lite mer hur ljudbilden är med fs 127.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Skulle rekommendera begagnatmarknaden, men såg att du är lite emot det. För 6000kr får du ett par riktigt nice begagnade golvare.

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett Q Acoustics 2050i nämnas i tråden, den har fått både bra omdömen och bra recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zki:

Jag har inte sett Q Acoustics 2050i nämnas i tråden, den har fått både bra omdömen och bra recensioner.

Verkar faktiskt riktigt intressant. Tack för tipset!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Nu såg jag att TS redan köpt men... https://www.dustinhome.se/product/5010638848/gle-490-black

för 3690:- skulle jag våga påstå är den bästa pris/prestanda man kan hitta nytt just nu.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk

Oookej! Lovade er en update för 3 veckor sedan, men självklart gick inte allting enligt planerna pga Posten. Fick hem högtalarna för ca en vecka sedan och jag kan inte säga något annat än att jag är mer än nöjd! Jag kan inget annat än att rekommendera dom! De är mycket snyggare i verkligheten och de smälter in mycket bra bland mina möbler. Ljudet är helt underbart! Basen har varit perfekt, oavsett vad jag lyssnat på - aldrig för klen, eller för tung. Ljudet låter riktigt, riktigt bra även på högre volymer!

Tack återigen SweC! Det var ett mycket bra köp, och jag är mycket nöjd! Nu ska jag bara hitta en hygglig HTPC till ett schysst pris och mitt vardagsrum kommer vara "färdigt"!

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Skrivet av jwlz:

Oookej! Lovade er en update för 3 veckor sedan, men självklart gick inte allting enligt planerna pga Posten. Fick hem högtalarna för ca en vecka sedan och jag kan inte säga något annat än att jag är mer än nöjd! Jag kan inget annat än att rekommendera dom! De är mycket snyggare i verkligheten och de smälter in mycket bra bland mina möbler. Ljudet är helt underbart! Basen har varit perfekt, oavsett vad jag lyssnat på - aldrig för klen, eller för tung. Ljudet låter riktigt, riktigt bra även på högre volymer!

Tack återigen SweC! Det var ett mycket bra köp, och jag är mycket nöjd! Nu ska jag bara hitta en hygglig HTPC till ett schysst pris och mitt vardagsrum kommer vara "färdigt"!

Bra att du valde rätt till slut, läste tråden och tänkte bara "nein, nein" hela tiden tills du klickade hem Klipscharna.
Jag har förövrigt en NR 1603 som jag har hakat på ett slutsteg på, rekommenderas om du vill kräma på lite. Men framförallt får stärkaren mer effekt över till resten av högtalarna om du skulle vilja utöka till surround i framtiden. Plus att det ser lite fräckt ut!

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på att beställa Klipsch-högtalarna, vet dock inte om min receiver orkar driva dom. Jag ska kolla när jag kommer hem vad jag sitter på för receiver

Sen funderar jag på en bas också, jag är ute efter att kunna dunka lite för fest med systemet.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Till att börja med så får du så mycket mer och bättre ljud om du kan tänka dig att köpa begagnat. Priset ligger ungefär på 50% av nypris av samma högtalare för ett par som har 2-3 år på nacken. Och allvarligt talat så har det inte hänt så mycket på utvecklingsfronten de senaste decennierna vad gäller högtalare.

Klipch är ett bra val, CW är ett bra val om du ENDAST är ute efter att spela högt, Dynavoice är väl en kompromiss däremellan. Proson kan du skrota, de låter riktigt illa...

Om du är intresserad av något som låter BRA och i din prisklass så kan du exempelvis titta på någon av dessa:

Nytt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1073516
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=789915

Begagnat:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=13157...
http://www.blocket.se/dalarna/Monitor_Audio_RS6_59065808.htm?...

Lite dyrare men mycket bättre:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=13226...

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Jag sitter och funderar på att beställa Klipsch-högtalarna, vet dock inte om min receiver orkar driva dom. Jag ska kolla när jag kommer hem vad jag sitter på för receiver

Sen funderar jag på en bas också, jag är ute efter att kunna dunka lite för fest med systemet.

Klipsch är otroligt lättdrivna så du kommer att kunna spela högt, var lugn. Vissa har problem med diskanten på klipsch men det är ju en fråga om individuell smak.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av olasahl:

Klipsch är otroligt lättdrivna så du kommer att kunna spela högt, var lugn. Vissa har problem med diskanten på klipsch men det är ju en fråga om individuell smak.

Min receiver är en Onkyo TX-SR309, Jag funderar på Klipsch eller är det bättre med dom du länkade?
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=131572

Jag vill ha bra bas också, så tips på en sub vore trevligt också. Som sagt vill ha "fest ljud"

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Får flika in och rekommendera klipscharna också. För priset komplett säljer är dem ett fynd.

Har ett par RF-82 som jag driver med en Topping TP30 MK2 (kan köpas för drygt 900 SEK från ebay) och de spelar fruktansvärt bra tillsammans.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ljudmässiga skillnader mellan Klipsch RF-62 och RF-82? Båda kostar 5999kr. Ser att RF-82 har större låda och lite annat, men rent musikaliskt, vad är skillnaden?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Jag är sugen på Canton 509. Priset är ju bra men jag vet att det finns en nyare version som har lite annorlunda utformning på foten och nedåt riktad bas.

https://www.dustinhome.se/product/5010743633/chrono-509dc-high-gloss-black

någon som lyssnat på dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Någon som vet ljudmässiga skillnader mellan Klipsch RF-62 och RF-82? Båda kostar 5999kr. Ser att RF-82 har större låda och lite annat, men rent musikaliskt, vad är skillnaden?

De har lika diskant vad jag har förstått. Enda skillnaden lär vara att basen går djupare och är kraftigare.
Om båda kostar lika hade jag tagit RF-82 men det beror också på hur stort rum man har.

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

En fråga till, jag såg att Klipsch RF-52 II har en annan typ av diskant än t ex RF-62 och 82. Titan-dome mot hornladdad, har googlat lite men inte kommit fram till något vettigt. Någon som vet om ljudet är olika med dessa?

Vad tror ni om att köpa Monitor Audio Bronze B4 (föregångaren till BX) begagnad för 1600? Är det något att överväga?`Gillar ljudet på BX5 så det bör ju inte låta heeelt annorlunda tycker man. Någon som har någon tanke kring detta?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Går i funderingar på att köpa ett par Dali Zensor 7, men vet inte vilken förstärkare jag skall köpa till.. Vill gärna ha en med bluetooth/spotify connect. Max 4000 kr.

Har funderat på:
http://www.ljudfokus.se/produkt/yamaha-r-n500-svart/5990/
https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/av-receive...
https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/av-receive...
https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/av-receive...
http://www.ljudfokus.se/produkt/yamaha-rx-v677-svart-receiver... stort plus med wifi..

Klarar denna av att driva ett par Zensor 7? Har ni något annat tips?