Permalänk
Medlem

Från garderob till datorhörna

Hej!

Efter snart två och ett halvt år med datorn i vardagsrummet så bygger jag äntligen om min skräpsamlare till garderob och stoppar in datorn där. Syftet med detta är för att jag inte riktigt känt att det har varit trevligt att sitta med gästerna och äta en meter från skrivbordet utan vill kunna ha vardagsrummet som en lite trevligare samlingsplats.

Nu till det roliga - planeringslistan.

Riva ut hyllor - [ X ]
Spackla och slipa väggar - [ X ]
Måla väggarna - [ X ]
Dra el samt montera eluttag - [ O ]
Montera nya skrivbordet - [ X ]
Montera vägghylla med spotlights - [ O ]
Dra kablarna snyggt och sätta kabelstrumpa på de som inte är svarta - [ O ]
Montera lister samt dörrfoder - [ O ]
Bygga samt montera ljudabsorbenter på väggarna - [ O ]

Värt att nämna är att detta är mitt första bygge jag tar tag i själv utan någons hjälp(förutom elen då). Jag har tummen mitt i handen och är annars så långt ifrån av begreppet händig man kan bli. Men hittills så är jag jättenöjd.

Från garderob till datorhörna

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Fint och smart gjort! dock skulle jag nog skaffat mig lite lister och även lister där du kan dra kablarna snyggare eftersom rummet är litet så vill kan inte fastna i alla kablarna runt omkring

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Håller med om att alla kablarna ser hemskt ut :P, men resten tror jag blir bra!

Permalänk
Avstängd

På tal om kablar så finns det nån sorts krok-skena som man kan köpa på IKEA för att samla allting precis under skrivbordsbrädet - utöver det går det ju köpa sånna där vita byglar för att dra det snyggt vid listerna - ska själv göra detta när man får ork hehe

Permalänk
Medlem

Mysigt!
Jag själv hade nog valt att fästa en skiva i väggen som går vägg till vägg bara för att slippa benen, men ser bra ut förutom kablarna då.

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Fint! Har bara tittat på bilderna men se till att få upp lite ljudisolering på väggarna med så känns rummet behagligare att vistas i. Ska du ha dörren stängd så kommer det bli asvarmt där inne så ventilation av nått slag är ju att rekommendera annars verkar det bli en riktigt fin fap... Gaming hörna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snikki123:

Fint och smart gjort! dock skulle jag nog skaffat mig lite lister och även lister där du kan dra kablarna snyggare eftersom rummet är litet så vill kan inte fastna i alla kablarna runt omkring

Skrivet av sander00se:

Håller med om att alla kablarna ser hemskt ut :P, men resten tror jag blir bra!

Skrivet av cider123:

På tal om kablar så finns det nån sorts krok-skena som man kan köpa på IKEA för att samla allting precis under skrivbordsbrädet - utöver det går det ju köpa sånna där vita byglar för att dra det snyggt vid listerna - ska själv göra detta när man får ork hehe

Skrivet av Zoubiey:

Mysigt!
Jag själv hade nog valt att fästa en skiva i väggen som går vägg till vägg bara för att slippa benen, men ser bra ut förutom kablarna då.

Skrivet av Marticus:

Fint! Har bara tittat på bilderna men se till att få upp lite ljudisolering på väggarna med så känns rummet behagligare att vistas i. Ska du ha dörren stängd så kommer det bli asvarmt där inne så ventilation av nått slag är ju att rekommendera annars verkar det bli en riktigt fin fap... Gaming hörna

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar för input! Jora, det är en del jobb kvar på rummet, lister ska fixas och kablarna ska dras snyggt. Även hyllor samt ljudabsorbenter ska upp på väggarna.

Dörren kommer att lämnas öppen varje gång jag sitter där inne, annars tar luften slut och även klausofobin är ett faktum

Varför jag inte valde att ha en fast skiva är för att jag planerar att fixa ett höj/sänkbart skrivbord nån gång i framtiden.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4