Lurad? Android-surfplattor För Endast 10 kr.

Permalänk

Diggar att emma ba "jag såg android loggan på paketet" och sedan så ba är det ingen logga på paketet på bilden lol

och sen så ba "vi beställde över helgen", det skickas ingen post på helger lol

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Avstängd

Haha för 500spänn per månad kan du gå till affären och "få" en riktigt grym platta från valfritt toppmärke, istället för vad som förmodligen är skit.

Permalänk

dom har ju tagit bilden också inte direkt "LIVE stoppa pressarna" märkligt dock att dom hittat nån från samma del av världen som original bilden från Indonesien? ja har svårt hitta Emma Oloffson från Malmö ??

http://www.engadget.com/2013/06/20/google-to-help-open-android-nation-india-retail-stores/

Hittad Emma Oloffson från Malmö blev Marcelina från filipinerna och har gjort nåt Recept och därför vunnit en surfplatta.
lite märkligt att dom inte tagit en egen bild utan hittat nåt som är helt orelaterat, borde det inte vara enklare att göra så bilden inte finns som original nånstans.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raramakelbol:

Varför skulle jag skylla på mig själv när jag inte hade förståelsen att det var så viktigt att läsa igenom avtal. Om någon är mycket smartare än du och lurar dig att följa med i en vit skåpbil, ska du då själv skylla på dig själv eftersom du följde med? Om en blind man går in i stolpar som har blivit utplacerade överallt av någon som vill att han ska krocka med dem, ska han då skylla på sig själv eftersom han är blind?

Jag erkänner mitt dumma misstag och tycker det är väldigt viktigt att lära sig ifrån dem, dock kan jag inte säga att mitt misstag enbart var mitt fel, eller att jag ska fortsätta betala för de i all evighet.

Ja, du får skylla dig själv för att du inte läser igenom avtal. Ja, man får fan skylla sig själv om man hoppar in en skåpbil med främlingar. Ja, man får skylla sig själv om man går in i stolpar.

Jag kan verkligen inte förstå folk som gnäller när de skriver på avtal som de inte läser.

Ska man ta för givet att du inte läser igenom avtal när du tecknar mobilabonnemang med, och helt litar på säljarens ord? Samma sak när du köper bil eller bostad, fixar med pension eller sparande? Då kommer du ha ett tufft liv framöver!

Men det kanske är ditt sätt att få lite spänning i vardagen?

Permalänk
Medlem

Alla ni som verkar så otroligt pålästa kanske kan svara helt ärligt på min fråga. Läser ni PÅ RIKTIGT alla avtal ni signar på? Alla 1000 EULA som ni blixtsnabbt klickar er igenom för att få spela spelet eller starta er nya IPad eller liknande? Skulle inte tro det så sluta nu med era påhopp. Killen är ju ny i världen och har rätt att göra misstag. Sidan har ju som enda uppgift att luras så det är klart att folk kan gå på det. Klart att "för bra för å vara sant" gäller här men ge honom lite "slack" nu för i hel.....

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Alla ni som verkar så otroligt pålästa kanske kan svara helt ärligt på min fråga. Läser ni PÅ RIKTIGT alla avtal ni signar på? Alla 1000 EULA som ni blixtsnabbt klickar er igenom för att få spela spelet eller starta er nya IPad eller liknande? Skulle inte tro det så sluta nu med era påhopp. Killen är ju ny i världen och har rätt att göra misstag. Sidan har ju som enda uppgift att luras så det är klart att folk kan gå på det. Klart att "för bra för å vara sant" gäller här men ge honom lite "slack" nu för i hel.....

Jag kan säga att självklart läser jag inte alla eula om kommer mot mig, då det inte hade varit mycket bra av mitt liv efter allt läsande.

MEN, det är ju en JÄKLA skillnad på att skillnad på att skita i att läsa avtalet när jag laddar ner tex Candy Crush, eller när jag blir "lovad" en surfplatta för 10kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Jag kan säga att självklart läser jag inte alla eula om kommer mot mig, då det inte hade varit mycket bra av mitt liv efter allt läsande.

MEN, det är ju en JÄKLA skillnad på att skillnad på att skita i att läsa avtalet när jag laddar ner tex Candy Crush, eller när jag blir "lovad" en surfplatta för 10kr!

Hur kan du säga det? Vad säger dig att det inte står "iom nedladdningen av Candy Crush så ger jag speltillverkaren får tillåtelse att .....". Det har du inte en aning om. Jag tycker bara att alla ska titta lite på sig själva och inte vara så jäkla hårda mot honom. Som jag skrev är detta ett JÄKLIGT klantigt misstag men vaffan alla kan ju göra ett misstag!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk

Nu tycker jag att alla moraltanter och hobbyjurister kan sätta sig ner en stund

Ett snarlikt fall har redan retts ut av användare med juridisk erfarenhet i annan tråd; om du ingått avtal när du är under 18 är det ogiltigt enl. avtalslagen, oavsett om du "angett" att du är 18 år eller inte. Vänd dig till en konsumentombudsman för vidare hjälp samt bestrid alla betalningskrav från företaget med hänvisning till lagstiftningen.

Länk till tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1353455-fat...

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Hur kan du säga det? Vad säger dig att det inte står "iom nedladdningen av Candy Crush så ger jag speltillverkaren får tillåtelse att .....". Det har du inte en aning om. Jag tycker bara att alla ska titta lite på sig själva och inte vara så jäkla hårda mot honom. Som jag skrev är detta ett JÄKLIGT klantigt misstag men vaffan alla kan ju göra ett misstag!

Common sense?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tycker detta för oss in ett filmtips!

Terms and Conditions May Apply (2013)

http://www.imdb.com/title/tt2084953/

Finns på Netflix

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Rekordmedlem

Om du angett ett verkligt kortnummer och inte använt e kort så bör du omedelbart spärra kortet, du har handlat med kriminella och det de främst vill är att komma åt kontouppgifterna, se till att spärra och byta kort direkt och ta kontakt med konsumentvägledaren.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raramakelbol:

Varför skulle jag skylla på mig själv när jag inte hade förståelsen att det var så viktigt att läsa igenom avtal. Om någon är mycket smartare än du och lurar dig att följa med i en vit skåpbil, ska du då själv skylla på dig själv eftersom du följde med? Om en blind man går in i stolpar som har blivit utplacerade överallt av någon som vill att han ska krocka med dem, ska han då skylla på sig själv eftersom han är blind?

Jag erkänner mitt dumma misstag och tycker det är väldigt viktigt att lära sig ifrån dem, dock kan jag inte säga att mitt misstag enbart var mitt fel, eller att jag ska fortsätta betala för de i all evighet.

Klart du får skylla dig själv när du aktivt trycker i att godkänna avtalet.
Självklart så var det klantigt och det är sånt dessa skojare lever på.
Det är tyvärr inget olagligt i de som de gör eftersom du godkände avtalet.

Men jo, det är enbart ditt fel.
Du hade tillgång till all information men valde att inte läsa den.

De har ju inte fel, du betalar bara 10 kr för plattan. Det är abonnemanget som du godkände att betala som är svindyrt.

Men, du köpte ju över internet, så om inte annat så har du ju Distansavtalslagen.
Så länge sen det inte var 14 dagar sen du försökte säga upp abonnemanget så ska det inte vara något problem. Se till att spara alla mail, fortsätt maila dom några gånger per dag, har de något nummer (Tänker inte gå in på sidan)? Ring dom i så fall, ladda ner en app för att spela in samtalen så du har något att bevisa.

Tyvärr så är det såhär det är i verkligheten, välkommen!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tokas:

Jag kan säga att självklart läser jag inte alla eula om kommer mot mig, då det inte hade varit mycket bra av mitt liv efter allt läsande.

MEN, det är ju en JÄKLA skillnad på att skillnad på att skita i att läsa avtalet när jag laddar ner tex Candy Crush, eller när jag blir "lovad" en surfplatta för 10kr!

Skrivet av Agile:

Common sense?

Jag skulle nog snarare säga livserfarenhet.
Och det är något man inte alltid har inom alla områden när man fortfarande är minderårig. Det är säkerligen inte ovanligt att man har koll på scammetoder och är kritisk till erbjudanden innan man blivit 18. Men det är inte heller något man föds med.

Har man inte förstått mekanismerna bakom varför en del saker kan vara gratis/väldigt billigt så kan det vara svårt att göra en bra bedömning på vad som kan tänkas vara rimligt. Så jag håller nog med om att kritiken är lite väl hård på vissa sätt mot TS. Det är generellt sett skurken, inte offret som bör beskyllas.

Med detta sagt så tycker jag Tokas har en bra poäng i inlägget högre upp om eget ansvar ändå. Jag hade kanske inte använt ordvalet "skyll dig själv" men det är ändå ett relevant resonemang kring konsekvenser av ens egna val och att man har ett ansvar att göra bra val själv också.

Edit:
Men det viktigaste här är att det här är bondfångeri. Det är säljaren som är skurken här och de som ingår avtalet är offren. Ingen vinner på att heja på lurendrejarna och beskylla TS.
Det bästa rådet jag kan ge är att ta kontakt med konsumentrådgivning i din hemstad så får de bena ut vad som kan göras om företaget inte är svenskt. Är det ett svenskt företag så är du minderårig och då har företaget ingått avtal med minderårig vilket gör avtalet ogiltigt. Det kan inte förhandlas bort med villkor.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sushifrukt:

Men, du köpte ju över internet, så om inte annat så har du ju Distansavtalslagen.
Så länge sen det inte var 14 dagar sen du försökte säga upp abonnemanget så ska det inte vara något problem. Se till att spara alla mail, fortsätt maila dom några gånger per dag, har de något nummer (Tänker inte gå in på sidan)? Ring dom i så fall, ladda ner en app för att spela in samtalen så du har något att bevisa.

Tyvärr så är det såhär det är i verkligheten, välkommen!

Nu handlar det inte om handel med ett svenskt företag, i bästa fall följer de reglerna som gäller inom EU men troligen så skiter de i det också eftersom de redan fått kortuppgifterna
Antagligen så lär alltså företaget strunta i att följa några lagar alls eftersom det drivs av bedragare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guineapig:

Det står ju klart och tydligt i villkoren att det gäller ett abonnemang som kostar 499kr per månad. Dessutom måste man aktivt klicka i rutan att man godkänner villkoren.

Jag inser att sidan och erbjudandet är upplagt på ett sånt sätt att man utnyttjar människors ovilja att läsa avtals text samt att man vill göra ett klipp. Självklart är det inte ok att sälja saker på detta sätt och jag hoppas att alla som blivit "lurade" polisanmäler.

Men lite intelligens får man ju ha. ..en surfplatta för 10kr?

Låter det för bra för att vara sant. .. Så är det oftast det. ..

Skickades från m.sweclockers.com

polisanmäla för vadå? dom gör inget fel, bara dumma människor som inte läser avtalet innan köp.

du pratar om lurade, vem har lurat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raramakelbol:

Jag GODKÄNDE att få en platta för 10 kronor, inte att få betala 500 kronor under hela min livstid. Om du tittar på sidan ser du att den är uppbyggd efter att få mig att tro att de jag godkänner är att få en surfplatta gratis.

Klumpigt gjort, javisst? Men det är ju inte som om någon har lärt mig hur man ska läsa alla avtal, något misstag får man väl göra i sitt liv? Trodde inte något sånt här var möjligt och har aldrig varit med om något liknande.

ingen som har lärt dig att läsa avtal? jamen då ska du inte köpa något på internet heller, då du verkar vara under 10 år.

Permalänk
Medlem

TS är ett troll?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Vad är det för värdelös surfplatta egentligen? Värdet på 849:- känns riktigt lågt...
Upplösningen är i det minsta laget också :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu handlar det inte om handel med ett svenskt företag, i bästa fall följer de reglerna som gäller inom EU men troligen så skiter de i det också eftersom de redan fått kortuppgifterna
Antagligen så lär alltså företaget strunta i att följa några lagar alls eftersom det drivs av bedragare.

Det är ju iof sant!

Ja du är körd TS, blockera ditt kort är det enda du kan göra.

Denna marknad är en miljardindustri och de är väldigt kreativa i hur de tjänar pengar.

Ex.
Några år sen så var rekommendationen om man fick en bluff-faktura att betala den för att sedan bestrida den.
Då började företag skicka ut random fakturor där det i det finstilta stod att om man betalade fakturan så godkände man avtalet.
Helt lagligt.
Fult som fan? Självklart.

TS... Du har skrivit att du inte är över 18 och kanske är detta gången verkligheten har pratat med dig? Men du kan ändå vara glad att det är en så pass liten grej, 500kr per månad känns säkert som mycket för dig och hoppas verkligen du lyckas säga upp det. Men vissa blir ju av med alla sina besparingar eller flera hundra tusen kronor på direkten.
Världen är ingen sommaräng, om någon försökt "skydda" dig mot hur den ser ut så kan jag bara beklaga och tyvärr så gjorde de nog fel val.

Ang att säga upp kortet, ni som läst avtalet, står det något där i vad som händer om man inte betalar?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Suck vad idioter det finns här. Av alla sorter.

Speciellt de människor som sitter här och är skadeglada och som nästan försvarar detta bolag. Vill ni ha applåder för att ni såg att detta var en scam? Hurra för er som är så mycket bättre än ett barn, congratz to life.

JSvanberg verkar ju inte vara läskunnig

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk

Vad kan de göra om jag inte betalar? Jag har spärrat kortet men nu får jag väl betalningsanmärkningar istället?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Raramakelbol:

Vad kan de göra om jag inte betalar? Jag har spärrat kortet men nu får jag väl betalningsanmärkningar istället?

Du bör ta kontakt med konsumetvägledaren och bestrida fakturorna..

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ett till avtal?

När jag gjorde detta fick jag även ett konto från jerrysafe och inte bara jukebux????? Får en trial på den här tjänsten med i 7 dagar och måste sedan betala någon liknande summa som jag måste göra för jukbux i all evighet.

http://www.jerrysafe.com/why.php

avtalet: http://www.jerrysafe.com/terms.php

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Man måste ha någon form av böjning att söka sig till problem om man går på sådana där sidor... låter det för bra för att vara sant så är det nästan alltid det. Sen är det väl någon bajsplatta som man inte ens skulle betala fullpris på 1000kr för.

Sen att man inte kan lämna sidan utan att trycka ctrl+w säger en del det också.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Raramakelbol:

När jag gjorde detta fick jag även ett konto från jerrysafe och inte bara jukebux????? Får en trial på den här tjänsten med i 7 dagar och måste sedan betala någon liknande summa som jag måste göra för jukbux i all evighet.

http://www.jerrysafe.com/why.php

avtalet: http://www.jerrysafe.com/terms.php

Du har att göra med bedragare, de försöker inte ens vara seriösa när du har gett dem dina uppgifter utan de vill bara åt dina pengar och betalar du inte så försöker de skrämma dig, bestrid räkningarna och ta kontakt med konsumentvägledaren,

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Du godkände avtalet för att få en surfplatta. Läser du inte avtalet så får du skylla dig själv, helt enkelt.

Hårt? Trist, men vänta tills du blir vuxen och måste ta värre beslut med allt vad konsekvenser innebär.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, fast det räcker ju kanske med att ta konsekvenserna, eller att försöka be om hjälp att ta sig undan dem, folk måste ju inte bete sig som rövhål för det

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Jo, fast det räcker ju kanske med att ta konsekvenserna, eller att försöka be om hjälp att ta sig undan dem, folk måste ju inte bete sig som rövhål för det

Det var inte hårt alls, men den sidan kan man alltid plocka fram.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Raramakelbol:

När jag gjorde detta fick jag även ett konto från jerrysafe och inte bara jukebux????? Får en trial på den här tjänsten med i 7 dagar och måste sedan betala någon liknande summa som jag måste göra för jukbux i all evighet.

http://www.jerrysafe.com/why.php

avtalet: http://www.jerrysafe.com/terms.php

Men kontakta dem och säg upp alla avtal?

Permalänk
Skrivet av Segas:

Det var inte hårt alls, men den sidan kan man alltid plocka fram.

Syftade inte på att du betedde dig så, men är gott om folk här i tråden som gjort det, men detta är ju internet, så då kan man ju bete sig som man vill, right?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Men att säga att man "erkänner sitt misstag" betyder det inte att man går fri!
Hur skulle världen se ut då?

Ta detta som lärpengar!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|